PaperModels.pl

Pełna wersja: [RELACJA] Ciągnik C2P GPM 16/2009
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Chciałbym przedstawić moje poczynania z modelem C2P. Buduje go od tygodnia.Klei się bardzo przyjemnie, a jedyne błędy  jakie napotkałem są tylko z mojego powodu.Niestety  nie mam zdjęć dokumentujących początkową fazę budowy, ale przedstawię to co do tej pory zrobiłem,ale najpierw parę słów o historii C2P.
Historia

Gąsienicowy ciągnik artyleryjski C2P, powstał w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych. Jego konstruktorami byli inżynierowie J. Łapuszewski i A. Schmidt. Początkowo wóz nosił oznaczenie C2T. W jego konstrukcji wykorzystano zmodernizowane podwozie tankietki TKS. Nowy pojazd przeszedł wyjątkowo długie (trwające dwa lata) badania techniczne i próby przedprodukcyjne. Produkcja seryjna ruszyła w 1937. Pierwsza seria liczyła 196 egzemplarzy. Druga seria, zamówiona w 1939, nie została do końca zrealizowana.
Służba

Ciągniki C2P były przeznaczone do holowania armaty przeciwlotniczej Bofors kal. 40 mm wz. 36. Znajdowały się na wyposażeniu Dywizjonów Artylerii Przeciwlotniczej mających na uzbrojeniu te działa. C2P holowały też przyczepki z amunicją. Projektowano także użycie ciągnika do holowania działa przeciwpancernego wz. 36. W 1938 na jego podwoziu powstało działo samobieżne TKS-D.

Dane techniczne
Silnik 1 silnik benzynowy, 6-cylindrowy Fiat 122B (PZInż. 367) o mocy 46 KM przy 2600 obr./min.
Transmisja mechaniczna
Poj. zb. paliwa 70 l
Długość 2,85 m
Szerokość 1,80 m
Wysokość 1,58 m
Prześwit 0,30 m
Masa 2 750 kg (własna)
Moc jedn. 16,7 KM/t
Nacisk jedn. 0,41 kg/cm²
Osiągi
Prędkość 45 km/h (po drodze)
Zasięg 150 km (po drodze)
100 km (w terenie)
Pokonywanie przeszkód
Brody (głęb.) 0,50 m
Rowy (szer.) 1,20 m

A oto jak wygląda ciągnik w moich poczynaniach.
[Obrazek: th_011.jpg] [Obrazek: th_010.jpg] [Obrazek: th_008.jpg] [Obrazek: th_007.jpg][Obrazek: th_004.jpg]

Jeszcze gdzieniegdzie nie ma retuszu,otwarta przednia klapa to też mój pomysł trochę nie udany ale już jest.Poza tym mam jeszcze wycięte i sklejone  w większości elementy wnętrza,ale je wykończę kiedy przykleję drugi błotnik za co wezmę się jutro.

Pozdrawiam Andrzej.
Siadam na widowni i gorąco kibicujeWink Zamierzasz skleić jakieś działo do zestawu z tym ciągnikiem?
Miło mi oglądac kolejne relacje tematycznie związane z wrześniem`39  Siadam w pierwszym rzędzie  :milarmata:
Fajny temat wybrałeś, tez mam go w planach z czymś na holu. Ogólnie [pl] pojazdy wrześniowe są the beast. Powodzenia w budowie.
Witam

Oto ciąg dalszy mojej walki z modelem. Żuczek zaczyna nabierać kształtów.Uzupełniłem troszkę wnętrze dokleiłem drugi błotnik oraz większość tego co znajduję się na pancerzu.
A oto efekty mojej pracy:
[Obrazek: th_011-1.jpg] [Obrazek: th_013.jpg] [Obrazek: th_010-1.jpg] [Obrazek: th_008-1.jpg] [Obrazek: th_005.jpg] [Obrazek: th_003.jpg]

Dziękuje za zajęcie pierwszych miejsc na widowni. Walczę teraz z fotelami, nawet jeden jest już wklejony, ale o tym jutro.

Pozdrawiam Andrzej
No to ja także kibicuję i oglądam twoje zmagania z tym modelem .
Całkiem sympatycznie wychodzi ci ten karakan Jędrek. Jak pociągniesz budowę do końca na takim poziomie, to będzie całkiem udany modelik. A żeby nie było mu później za lekko, to jakaś harmatka do kompletu musi być.  PDT_Armataz_01_29  Powodzenia w budowie, czołgiem! PDT_Armataz_01_01
Samotnie mu nie będzie. Czeka już w kolejce kolega do zabawy. A pukawkę w przyszłości też się dostawi :lol:
Takie jedno zdjęcie zrobione na szybko z postępów nad C2P
[Obrazek: th_009.jpg]
Modelik może i ładnie wychodzi, ale przez te fotki niezawiele widać...  Spróbuj ograniczać używanie lampy , albo rób z większej odległosci z lampą, używając dodatkwoo zoomu. Zniwelujesz wtedy zniekształcenia powodowane obiektywem szerokokątnym; pzrepalenia lampy i czytelność tych fotek może ulec porawie Smile
Trzymam kciuki jako wierny fan polskich modeli i września `39  :milbravo:
Nie mając nic sensownego do napisania w temacie zgłaszam jedynie swoją obecność na widowni. Powodzenia. Cool

ps. Zdjęcia :ble: