PaperModels.pl

Pełna wersja: [R/G] Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz, czyli metr szczęścia - FINAŁ
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Piękna , praca ... Uczta dla oka . Wink
Dziękuję za komentarze, miło mi, że podoba się Wam moja praca.
 
Dach budki parowozu jest często bardziej brudny i przyrdzewiały niż reszta parowozu. Kocioł od góry załoga mogła jakoś czyścić stojąc na pomostach bocznych, dachu czyścić się raczej nie da. Poza tym, chyba kocioł, pomimo tego, że na zewnątrz widzimy jego otulinę, jest cieplejszy i szybciej na nim wysycha woda. Poniżej linki do kilku fotek znalezionych w sieci, że takie odmienne, mocniejsze ubrudzenie dachu jest możliwe:

https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/5390476304
https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/15324336840
https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/12740187545
http://www.bahnbilder.de/bild/Polen~Damp...ahner.html

Sam kocioł może jeszcze trochę ubrudzę, żeby było widać jaśniejszy nalot od góry, tak jak na ostatniej fotce, ale to na koniec, jak będzie cały osprzęt uzupełniony. 
(11-12-2014, 11:19)Precyzyjny link napisał(a):(...)
Sam kocioł może jeszcze trochę ubrudzę, żeby było widać jaśniejszy nalot od góry, tak jak na ostatniej fotce, ale to na koniec, jak będzie cały osprzęt uzupełniony. 

O właśnie o to mi chodziło. Poza tym dach jest z innego materiału i stąd ta różnica na zdjęciach, które zamieściłeś. Na ostatnim zdjęciu dach jest czystszy niż w Twoim wykonaniu. Chociaż trzecie idealnie pasuje...  :grin:

Pozdrawiam
Kolejna porcyjka zdjęć z frontu budowy. Tym razem drzwi dymnicy doczekały się oznakowania parowozu, które zrobiłem za pomocą szablonu i farbki akrylowej. Zrobiłem także rury doprowadzające parę do silników wraz z otulinami.

[Obrazek: th_IMGP3717_zps1c9f4283.jpg] [Obrazek: th_IMGP3719_zps21303d5c.jpg] [Obrazek: th_IMGP3735_zpsbffa37f1.jpg]

[Obrazek: IMGP3723_zpsec8467a0.jpg]

[Obrazek: IMGP3729_zps820a7bb5.jpg]

O aktywnym udziale w relacji tym razem nie wspomnę Smile

To ostatni wpis z fotkami przed Świętami, dlatego już teraz życzę wszystkim forumowiczom zdrowych, spokojnych i udanych Świąt Bożego Narodzenia.
Witam w Nowym Roku. W dzisiejszym wpisie prezentuję wykonane wiatrownice. Na razie są przymocowane tymczasowo, ostatecznie będą przyklejone po zrobieniu sprężarki. Ktoś zapyta, to po co je robiłem teraz, zamiast robić sprężarkę ? W końcu wszystkie elementy kiedyś będę musiał i tak zrobić, dla niektórych kolejność nie ma znaczenia, a wiatrownice były łatwe do wykonania. Chciałem też zobaczyć jak będzie wyglądała główna bryła parowozu.

[Obrazek: th_IMGP3830_zpsdd98ac7c.jpg] [Obrazek: th_IMGP3832_zps460cbafa.jpg]

[Obrazek: IMGP3842_zpsa44c28ff.jpg]

[Obrazek: IMGP3845_zps4e98e236.jpg]

[Obrazek: IMGP3858_zpsbfbec754.jpg]

Na koniec mój tradycyjny wpis, niektórzy pytają, czy to ma być żart ?
Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modelu.
Witam! można go polepszyć tylko w jeden sposób ma jeździć na parę i z prawdziwym ogniem Wink  . Oczywiście żartowałem, bo cz można poprawić doskonałość?
Ja mam pytanko natury technicznej, jak udało Ci się uniknąć przywierania drobinek kurzu do modelu ?
Bo to tak na prawdę nie jest model, tylko fotomontaż PDT_Armataz_01_28
Dombeer, kurz do modelu przywiera, ale przed robieniem zdjęć czyszczę model pędzelkiem. Nie zawszę wszystko zauważę, co widać na przedostatniej fotce - drobne pyłki na wiatrownicy.
Dombeer, pomyślałem, że może Ci jednak chodzi o przywieranie kurzu bezpośrednio po pomalowaniu modelu, kiedy farba jeszcze nie wyschła. W takim przypadku małe elementy wkładam do przeźroczystego zamykanego pojemnika z cienkiego tworzywa, a jak maluję duże elementy np. ostoję lub kocioł, to wkładam je pod akrylową gablotę wystawową metrowej długości, którą zdejmuję z innego modelu.

[Obrazek: IMG_9631.jpg] 
W dzisiejszym odcinku dużo fotek. Na początku pokazuję jak wykonałem zbiorniki sprężonego powietrza. To te czerwone "baniaki" na środku pomostu. Po co sprężone powietrze w parowozie ? Służyło do hamowania całego składu. I co ciekawe, to nie sprężone powietrze hamowało pociąg tylko jego brak. Jak skład jechał, to sprężone powietrze wypełniało instalację hamulcową pod odpowiednim ciśnieniem i powodowało odciągnięcie klocków hamulcowych. Jak pociąg miał zahamować, to zmniejszano ciśnienie, co powodowało przyciąganie klocków do kół i przez tarcie hamowało skład. A dlaczego tak wymyślono ? Ano po to, aby przy jakiś niekontrolowanym rozszczepieniu się składu następował brak sprężonego w odczepionych wagonach i następowało ich samoczynne hamowanie.
Zrobiłem także dźwignie do sterowania zasuwami odmulaczy znajdujących się na spodzie kotła, to taka rura biegnąca wzdłuż lewego pomostu, leżąca przed zbiornikami sprężonego powietrza. Maszynista z budki parowozu, obracając te dwie korby znajdujące się na podłodze, powodował otwieranie zasuw, przez co można było opróżnić kocioł z zalegającego wytrąconego kamienia wodnego z kotła. Gdyby tego nie zrobiono, to kamień, który się osadzał na dnie kotła, powodował niekorzystne zjawiska cieplne oraz zwiększał możliwość pienienia się wody.
 
[Obrazek: th_IMGP4206_zps0f5569c2.jpg] [Obrazek: th_IMGP4202_zpsa8e3286e.jpg] [Obrazek: th_IMGP3904_zps9a73d59b.jpg] [Obrazek: th_IMGP3905_zpsbe583550.jpg]

[Obrazek: th_IMGP42381_zpsf2ed5817.jpg] [Obrazek: th_IMG_0603_zpsae32f8ef.jpg] [Obrazek: th_IMGP3920_zps8032b1dc.jpg] [Obrazek: th_IMGP3918_zps602b39aa.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0594_zpsea7e58c3.jpg] [Obrazek: th_IMG_0588_zpsd9f36d0b.jpg] [Obrazek: th_IMGP3930_zpsf59a661a.jpg] [Obrazek: th_IMGP3922_zpsd67bdbda.jpg]

Na następne fotki nowych elementów będziecie musieli trochę poczekać, bo najpierw muszę je zaprojektować i  zbudować. Żeby nie było zdjęciowego niedosytu, to na koniec przedstawię nowe fotki z obecnym stanem modelu. Niektóre fotki powtarzają się, bo robiłem je różnym aparatami, z różnym ustawieniami parametrów (balans bieli, czas, przesłona) i w różnych warunkach pogodowych. Można zobaczyć, jaki to miało wpływ, na niektóre detale (zabrudzenia pigmentem), raz są one mniej, innym razem bardziej widoczne. 

[Obrazek: th_IMGP42241_zpsee935fd7.jpg] [Obrazek: th_IMG_0546_zpsdb770e7f.jpg] [Obrazek: th_IMG_0558_zps16fcc652.jpg] [Obrazek: th_IMG_0561_zpsad92b434.jpg]

[Obrazek: th_IMGP42351_zpsc5d6dda5.jpg] [Obrazek: th_IMGP4211_zps64ef665f.jpg] [Obrazek: th_IMG_0663_zps98e995b4.jpg] [Obrazek: th_IMG_0666_zps8165b49e.jpg]

[Obrazek: th_IMGP4203_zps574256d7.jpg] [Obrazek: th_IMGP42661_zpsa7e8c5e9.jpg] [Obrazek: th_IMGP42401_zpsa6ef248f.jpg] [Obrazek: th_IMGP42531_zpsc9330d3d.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0656_zpsd9ba8a51.jpg] [Obrazek: th_IMGP42581_zps0b5b4b4f.jpg] [Obrazek: th_IMGP4199_zps58d53280.jpg] [Obrazek: th_IMG_0627_zps48875756.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0630_zps05d6b382.jpg] [Obrazek: th_IMGP42341_zpsa4285e59.jpg] [Obrazek: th_IMG_0647_zps44394e1b.jpg] [Obrazek: th_IMGP42691_zps99ee3042.jpg]

[Obrazek: th_IMGP42481_zpsc1e7f46d.jpg]


[Obrazek: IMGP4094_zpsbbf61434.jpg]


[Obrazek: IMGP4196_zpscac10e0f.jpg]


[Obrazek: IMGP4217_zps530d099b.jpg]

Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, sugestii, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modeluSmile
Taki sam układ jest stosowany w hamulcach postojowych samochodów ciężarowych. Dlatego przed jazdą samochody są często uruchomione i ładują powietrze aby ruszyć. Jak miałem praktyki w MZK jako mechanik to trochę takich mechanizmów rozebrałem. Co ciekawe. Sprężyna w zacisku jest tak mocno ściśnięta, że jak kiedyś jeden z praktykantów założył źle ściągacz i odkręcił wszystkie śruby to pokrywa zacisku przeleciała przez sufit  PDT_Armataz_01_36

A sam model przepiękny. Finał coraz bliżej. Nie mogę się doczekać zobaczenia go na żywo.
Witam.
Jestem autorem dodatków do gry Trainz Railroad Simulator. Moje dodatki m.in. parowozy są dostępne na stronie: http://www.ptram.eu
[Obrazek: mini_ol21.jpg]
[Obrazek: Pm_36_2010.jpg]
Obecnie rozpoczynam prace nad parowozem Pu29. Teraz moja prośba.
Czy mógłbym prosić ewentualnie o jakieś fotki detali modelu w.wym parowozu? Takie jakie można ewentualnie użyć na tekstury do modelu.
Zwracam się do Ciebie, bo jestem pod wrażeniem Twoich modeli, które odpowiadają tym w realu. Tym bardziej, że dziś już praktycznie nie ma możliwości sfotografowania oryginałów.
I drugie pytanie, czy ewentualnie mogę skorzystać z Twoich zdjęć z tego forum.
Pozdrawiam
Piotr
Nie wiem, czy moje zdjęcia nadają się do robienia tekstur, nie zawsze są one wykonane prostopadle do danego obiektu. Posiadam w kolekcji prawie 1000 zdjęć oryginalnego parowozu, umieszczenie ich w internecie do ściągnięcia byłoby kłopotliwe, ponieważ zajmują ponad 1GB, a ja nie ma szybkiego uploadu. Zdjęcia modelu zamieszczone w relacji można wykorzystać na zasadach dozwolonego użytku, wyłącznie do celów niekomercyjnych.
Dzięki za szybką odpowiedź. Zdjęcia z forum są dla mnie przydatne, jako poglądowe, a nawet niektóre nadają się na tekstury (np. zdjęcia kół). Przy pomocy odpowiedniego programu jestem wstanie pozbyć się perspektywy. Przykład wykorzystania zdjęć ostoi: [Obrazek: Schowek01.jpg]
Informuję, że modele moje są dostępne bez jakichkolwiek opłat, całkowicie za free. Taka jest przyjęta zasada w środowisku miłośników Trainza.
Pozdrawiam
Piotr
Przy modelu trwają prace projektowe. Wszystko zaczyna się od wykonania własnoręcznie zdjęć prawdziwego parowozu, którego model buduję, z przyłożoną miarką, żeby później łatwo było dobrać wymiary.

[Obrazek: th_IMG_6549_zps1jhlpeg8.jpg]

Następnie w Corelu rysuję dany element w różnych rzutach, dzielę to wszystko na plasterki-warstwy i przygotowuję do wycięcia.

[Obrazek: th_proj_zps1d8xq2hg.jpg]

Nie jest tajemnicą, że swoje najbardziej skomplikowane elementy wykonuję metodą warstwową z pełnego kartonu, a nie metodą tradycyjnego sklejania jak w przypadku modeli prosto z wycinanek. Metodą tradycyjną nie udałoby się zrobić takich kształtów, nie było takiej wytrzymałości części (po nasączeniu klejem cyjanoakrylowym) i możliwością szlifowania nawet w imadle oraz na dremelku, w tym przypadku da się ładne zaokrąglić tylko powierzchnie obrotowe. Takim sposobem zrobiłem koło na fotce poniżej.

[Obrazek: th_Rysunek2_zpsuu6eld26.jpg]

Tak więc widzicie, że modelarz ze mnie kiepski, wszystko tylko nasączam, szlifuję, czasem po kilka razy i maluję. Ot cała tajemnica, zwykłe rzemiosło.
(09-04-2015, 04:49)Precyzyjny link napisał(a): [ -> ]Tak więc widzicie, że modelarz ze mnie kiepski, wszystko tylko nasączam, szlifuję, czasem po kilka razy i maluję. Ot cała tajemnica, zwykłe rzemiosło.

Nie martw się, może jeszcze kiedyś się nauczysz kleić  :roll:

Pozdrawiam Wink
Maciej
Panie Precyzyjny, wielkie wrażenie robią te modele. Wpadłem na pomysł, wymyślenia dla Ciebie takiego wyzwania- może parowóz taki nieczynny, odstawiony? Z tą całą odłażącą farbą i rdzą byłoby to chyba godne wyzwanie?
Panie Janie, owszem byłoby to godne wyzwanie. Tylko jest jeden kłopot, nie podobają mi się takie wraki. Sam widzisz, że mój model jest bardzo zadbany, ma tylko minimalne ślady eksploatacji. Wrak parowozu, to taki "nieboszczyk", a ja wolę "żywe", czyli czynne lub chociaż dobrze zachowane eksponaty. Dla mnie są to zabytki techniki, a o takie należy dbać, a nie pozwolić, żeby niszczały i były rozkradane przez złomiarzy.
(28-01-2015, 04:01)fotogrimes link napisał(a): [ -> ](...)
Jak miałem praktyki w MZK jako mechanik to trochę takich mechanizmów rozebrałem. Co ciekawe. Sprężyna w zacisku jest tak mocno ściśnięta, że jak kiedyś jeden z praktykantów założył źle ściągacz i odkręcił wszystkie śruby to pokrywa zacisku przeleciała przez sufit  PDT_Armataz_01_36
(...)

Ja powiem tylko, że mieliście dużo szczęścia... Znam przypadek podobny tyle, że ze sprężarką powietrza. Poluzowane śruby głowicy i kretyn, który przekręcił włącznik startu urządzenia na którym wisiała tabliczka by nie włączać bo sprężarka jest w trakcie remontu. Skończyło się zerwaniem połowy twarzy z kośćmi pracownika i długą rehabilitacją.

Przepraszam za OT...

Pozdrawiam i podziwiam dalej
Mi też się nie podobają, Pu29 w Warszawie to bardzo utny widok. Tak jak wszystkie lokomotywy w MuzKolu.  W takim razie ogladam dalej Smile
Mam dzisiaj dla Was ciąg dalszy serialu. Tym razem w kolejnych wstawkach będę prezentował elementy z osprzętu w budce maszynisty. Na początek pod palce poszedł zawór potrójny zakrapiacza (to małe z 3 pokrętłami), który służył do sterowania podawaniem wody do zakrapiaczy dymnicy, popielnika i tendra. W jakim celu ? Cytat z instrukcji kolejowej: "Przy dłuższej jeździe, jak również przy większym natężeniu pracy parowozu należy często otwierać na krótko zakrapiacz dymnicy i popielnika, ażeby części dymnicy lub popielnika, stykające się z rozżarzonym drobnym węglem lub popiołem, nie rozpalały się nadmiernie i aby uniknąć pożarów na szlaku." Ale po co skrapiać węgiel w tendrze, to już nie jestem taki mądry, trzeba byłoby zapytać Kierownika, może by wyjaśnił. Może żeby węgiel się za szybko nie spalał, a może, żeby nie nastąpił samozapłon ? Drugim elementem jest zawór parowy inżektora, chyba służył on do sterowaniem dopływem pary w celu ogrzewania wagonów. 

Te drobiazgi bardzo ciężko się robi, skleić to niełatwo, jeszcze gorzej oszlifować ze względu na skomplikowane kształty, co chwila odklejały mi się nakrętki, do których wchodzą różne druciki - niby rury.

Także z fotografowaniem nie najlepiej sobie poradziłem, zbyt blisko, to aparat nie łapał ostrości, zbyt daleko, to było za ciemno. Jak zrobiłem dłuższy czas naświetlania, to owszem detale było widać, ale gubiły się wszelki odcienie pigmentów, jak zdjęcie było ciemniejsze i ładnie widać było pigmenty, to dla odmiany słabo było widać detale. Nie mogłem się zdecydować, które zdjęcie pokazać, to wstawiłem kilka, zrobione w różnych ustawieniach aparatu. 

[Obrazek: IMGP4531_zpsvayslc5u.jpg]

[Obrazek: th_IMGP4592_zpsp106xvua.jpg] [Obrazek: th_IMGP4586_zpslqunlslt.jpg] [Obrazek: th_IMGP4573_zps8oreu378.jpg] [Obrazek: th_IMGP4496_zpsjq686qrk.jpg]

[Obrazek: th_IMGP4471_zpswr7kiyaz.jpg] [Obrazek: th_IMGP4479_zpsmjromsjp.jpg] [Obrazek: th_IMGP4466_zps515mltzu.jpg] [Obrazek: th_IMGP4480_zpsmwowkoei.jpg]

[Obrazek: IMGP4468_zpsjy2f40cp.jpg]
Węgiel na tendrze zakrapia się jak przypuszczasz z powodu obawy przed samozapłonem- konkretniej to wybuchem pyłu węglowego. Polecam poczytać coś o Lusitanii. Na pokładzie Titanica także płonął jeden z ze zbiorników węgla. Kabina piersza klasa  Big Grin
Zmień ksywkę na Perfekcyjny  :wink:

A na serio to  :milbravo:... wygląda lepiej niż realistycznie.
Miałem aparat Zorka 5 i porobiłem kilka zdjęć. Dzisiaj nawet mam zdjęcia robione dwoma aparatami, w różnych ustawieniach. Tradycyjnie prezentuje kilka podobnych zdjęć. W zależności od kąta fotografowania, padania światła, ustawień aparatu, można na fotkach dostrzec różne detale i "smaczki". Jednym zdaniem - do wyboru, do koloru.

Kolejnymi elementami, które zrobiłem, są zawór maszynisty główny - to ten układ z prawej strony, od którego wychodzi najwięcej rur i rureczek, tuż nad nim zawór maszynisty dodatkowy oraz kurek piasecznicy, to ten najwyżej położony element.

Zawór maszynisty, jak sama nazwa wskazuje Smile, służy, pisząc skrótowo, do sterowaniem układem hamulcowym parowozu i całego pociągu, czyli hamowaniem.

Kurek piasecznicy służy do uruchomiania wydmuchiwania piasku ze zbiornika piasecznicy, poprzez dysze i rurki, wprost pod koła w pobliżu miejsc, gdzie te stykają się z szynami. Robi się to w celu zwiększenia tarcia, np. podczas stromych wzniesień, przy ruszaniu z miejsca z ciężkim składem. Na zmniejszenie przyczepności parowozu mają też wpływ deszcz, lód osadzający się na szynach podczas mrozów, czy też opadające jesienią liście. Posypanie szyn piaskiem, powoduje, że koła nie ślizgają się.

Tyle w części teoretycznej, głównie na życzenia Arta, a reszta pewnie i tak czeka na fotki Smile, więc już nie truję, tylko wstawiam zdjęcia.

[Obrazek: IMGP4717_zps0eqjmzut.jpg]


[Obrazek: th_IMGP4708_zpsqat80whh.jpg] [Obrazek: th_IMGP4709_zpsphypl11r.jpg] [Obrazek: th_IMG_0818_zps172runne.jpg] [Obrazek: th_IMG_0797_zpsfmntmnem.jpg]


[Obrazek: th_IMGP4692_zpsbjpqh2bf.jpg] [Obrazek: th_IMGP4645_zpst13tvjqc.jpg] [Obrazek: th_IMGP4721_zpsz03w47es.jpg] [Obrazek: th_IMGP4722_zpso6zhiscq.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0808_zpsdoc36l5n.jpg] [Obrazek: th_IMGP4700_zps60jbf2u0.jpg] [Obrazek: th_IMGP4706_zpseggfwiku.jpg]

[Obrazek: IMG_0827_zpsh84slyys.jpg]

Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modelu.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16