PaperModels.pl

Pełna wersja: [R] Sexton/ Answer test+ scratch/ 1DP, 1 pamot
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie. 
Od jakiegoś już czasu bawię się w sklejanie testowe modelu, który za jakiś czasy wyda Answer. 
[Obrazek: ebc0a17f7bf9831cm.jpg]
Podobno model już jest drukowany, kilka uwag udało mi się jeszcze upchnąć przed death line`em. Miałem model skleić w standardzie, ale nie wyszło, nie zaimpregnowałem sobie arkuszy, a jak puściłem w ruch Super GLue dla zaimpregnowania krawędzi to farba popłynęła, bo to póki co druk laserowy przecież. 
Na początek nuda, czyli sklejanie pudełka.Tu pasowało wszystko bez zarzutów.
[Obrazek: cd5d2adc1ba05288m.jpg] [Obrazek: 290dc3d6888e804dm.jpg] [Obrazek: b343261a25e9dd90m.jpg] [Obrazek: 6ceaa578bc336758m.jpg]

 Tu od razu wprowadziłem pierwszą modyfikację dodając wklejkę pod płytę nadsilnikową wraz z wycięciem pod siatkę.
[Obrazek: 8f07214f01bd30aem.jpg] [Obrazek: 5320df61d42daaa4m.jpg] [Obrazek: 54aefeb100fb94a5m.jpg] [Obrazek: fdc2349b55b345f6m.jpg]

[Obrazek: 0e5874d7c28d9d3em.jpg] [Obrazek: 1873a8d680a9282cm.jpg] [Obrazek: 44874cc55d054162m.jpg] [Obrazek: 20e7b0de1392d87fm.jpg]

[Obrazek: 787c671d84906024m.jpg] [Obrazek: 4c85042d8956f1fem.jpg] [Obrazek: 489dfa7ace9889cem.jpg]

Przyszła pora na pierwszą widoczną przeróbkę, czyli uszczegółowienie skrzynki radiostacji. Jako, że miałem kilka dobrych zdjęć tego detalu postanowiłem utrudnić sobie życie.
[Obrazek: e847c537e099a062m.jpg] [Obrazek: 081cc1171873ffb7m.jpg] [Obrazek: e89b68b0277aa1a4m.jpg]

 Tak mi się spodobała lewa burta po zmianie skrzynki i wycięciu włazu, że postanowiłem jeszcze dodać chociaż na chwilę gaśnicę ;-)
[Obrazek: 7948d9e976b3e6e1m.jpg] [Obrazek: 589471c0fea29a42m.jpg]

Kolejnym krokiem było sklejenie osłony przekładni głównej. Skleiła się generalnie bez problemów, ale musiałem pogrubić sobie wewnętrzne żeberka, bo oklejka wystawała poza obrys obiektu.
Wynikało to z faktu, że z wyboru nie dawałem zewnętrznej, kolorowej oklejki.
Dodałem sobie także wklejkę z białego obszaru pod wyoblenia.
To pozwoliło mi ładnie doginać listki i zabezpieczyło przed "uciekaniem" listków do środka.
Szkoda, że nie zdążyłem tego podpowiedzieć Autorowi, ale sami możecie wyprzedzić ten etap robiąc sobie ksero elementu i wycinając białe pole. Po podklejeniu na brystol i wyobleniu będzie użyteczny ogranicznik dla listków.
[Obrazek: 248ca8a8c2b5b740m.jpg] [Obrazek: 6970b0cd563b3c43m.jpg] [Obrazek: 3afcb8982ee90909m.jpg] [Obrazek: 319579abb976c78dm.jpg] [Obrazek: 6708eb752a0b1d34m.jpg]

[Obrazek: 6df3ef701403f851m.jpg] [Obrazek: be38daa4aba288c3m.jpg] [Obrazek: caeaab1f584b7556m.jpg] [Obrazek: 337b36ec488c8f00m.jpg] [Obrazek: e2ee53f882930ec6m.jpg]

I wszystko ładnie mi się spasowało, już miałem kompletną osłonę przykleić do wanny kadłuba, gdy.... ale o tym w kolejnej części ;-)

Im więcej zdjęć oglądałem tym bardziej czułem potrzebę wymiany osłony na inną, odlewaną, ale ostronosą.
Zacząłem więc poszukiwania dawcy wśród dostępnych modeli.
Mój wybór padł na opracowanie Messera, z modelu M4A2, wydanego przez WAK.
Nie jest to idealnie osłona ostronosa, ale jest idealnym dawcą do scratch`u a ponad wszystko skleja się doskonale.
[Obrazek: 86e794161a30f064m.jpg] [Obrazek: 590130f1f114952fm.jpg] [Obrazek: b9fdb262a1686238m.jpg] [Obrazek: 2d418ccd0bbe450fm.jpg]

Odcięta góra kadłuba od oryginalnej przekładni została "przyszyta" do organu dawcy.
Na sucho wszystko spasowało się bezboleśnie,
[Obrazek: b91cb51e6404eecdm.jpg] [Obrazek: 09cd87275436ec21m.jpg]

więc przyszła pora na scratch, by ostatecznie uzyskać ostronosą osłonę przekładni głównej. W ruch poszła półpłynna szpachla, którą nakładałem etapami w 3 warstwach wykałaczką.
[Obrazek: 76b53253bb7ef2ddm.jpg] [Obrazek: 80ad9e60eff99bdam.jpg] [Obrazek: 794db37fe6f8bba8m.jpg] [Obrazek: 692ddc356b1139f5m.jpg]

W międzyczasie powstawały osłony boczne przekładni
[Obrazek: bada2451dafab746m.jpg] [Obrazek: 89fb031d8f15d968m.jpg] [Obrazek: 8ca2e3142d4dd84bm.jpg] [Obrazek: 01b42daab03ef8c3m.jpg]

Dalsze składanie i przymierzanie puzzli
[Obrazek: 25f87969f6711d23m.jpg] [Obrazek: 360061a8184b557am.jpg]

Z grubsza osłona została przygotowana i jeśli nie macie jeszcze dosyć to zaraz przejdziemy do jej detali.

Przyszedł czas na detale osłony.

[Obrazek: a46464ef48ab6cafm.jpg] [Obrazek: de62233ad9dd01e5m.jpg] [Obrazek: 6b228d5d95b6228am.jpg]

[Obrazek: 9ea508aba740486bm.jpg] [Obrazek: 34d0b6c66c660400m.jpg] [Obrazek: bcdac92ee2765963m.jpg]

I jeszcze mniejsze detale, czyli oznaczenia producentów, odlewów itp.
[Obrazek: 911550222f120939m.jpg] [Obrazek: dbb7573bce9feaecm.jpg]

I po psiknięciu Surface Primer`em

[Obrazek: 3cb2f364e84fbc06m.jpg] [Obrazek: 9c690d52bb71160bm.jpg] [Obrazek: d04a6f25805ace58m.jpg] [Obrazek: a1e69101c237fbfbm.jpg]
no piękniusi Smile
Osłona wyszła genialnie :-)
Czemu zmieniałeś przednią osłonę, w opracowaniu jest zła czy inna ?
Pozdrawiam :-)
Ta w opracowaniu jest totalnie od czapy. Powinna wyglądać jak w moim Shermanie, a co jest - widać na załączonych obrazkach... Szkoda, bo temat ciekawy i pewnie wielu by zainteresował. A tak znów złe nastawienie, bo jak tu kupić, a co dopiero sklejać, jeśli od początku wiadomo, że coś jest poważnie skopane. To już nie jest jakieś tam czepianie się o milimetry, uproszczenia czy coś - po prostu od początku wali po gałach, że jest źle opracowane. Może jeszcze dadzą radę to poprawić?
Hello!
Połączenie kolejnego sklejania przed wydaniem z równoległymi przeróbkami i poprawkami, bazującymi na dostępnej, różnorodnej, co warto podkreślić dokumentacji spowodowało niespotykaną burzę.
Osłona jest sklejalna, ale nie wypełniała moich oczekiwań, dlatego ją postanowiłem zmienić.
Prawdą jest też to, że niewielu rozpozna i wyłapie różnice, niewielu odróżni osłony odlewane od siebie, ale ferment już w sieci jest.
Czy Qniu ma być taka jak Twoja, czy taka jak moja, poprzekomarzamy się w Przeciszowie, bo podobno się widzimy ;-).
A może ma być taka jak Jurgena w shermanie M4 firefly lub taka jak w starym GPM M4A3?
Faktem jest, że wysłałem moją do odlewnika i postaram się, by obie wersje spotykane w polskich sextonach były dostępne jako opcja.
Dzień dobry Panowie, coś mi tu umknęło.
Poproszę Moderatora, by wydzielił dyskusję o sextonie do niezależnego i oddzielnego wątku pt " Jęki nad niesklejalnym sextonem, tych, co już dawno niczego nie skleili"
Dzięki z góry, czy jak mawiają niektórzy "senkju from de montajns"  ;-)

Mogę kontynuować?

W zaciszu modelarni powstawały kolejne elementy sextona. Niestety nie zdążyłem z nim na Przeciszów i nie zdążę na Paprykarz, ale w końcu to nie wyścigi, człowiek wyspać się musi.
Po wystruganiu osłony przekładni zabrałem się za armatę i elementy wnętrza, odpychając od siebie nudne i powtarzalne wózki.
Na początek powstały belka i łoże armaty oraz podest mechanika kierowcy.W podeście mechanika powycinałem otwory na drążki sterowe i pedały bazując na zdjęciach. W projekcie element ten jest trochę prościej pomyślany, a ja lubię góry [Obrazek: Smile_blinky%20(1).gif].
[Obrazek: 880c39efa8bd6a10m.jpg] [Obrazek: 0a04af2ad460d194m.jpg]

Łoże armaty wzmocniłem tekturą 1mm i wyciąłem otwór na oś, wokół której armata będzie się obracać na boki. To pierwsza ze zmian jakie wprowadziłem.
Jak już zacząłem się kręcić wokół łoża armaty , to stwierdziłem, że w oryginale pancerna osłona łoża jest pusta, półokrągła. Wiertło i dremel i już skomplikowałem projekt. Trochę to osłabia przednią ścianę, ale potem dam tam przednie żebro łoża jak w oryginale.
[Obrazek: fcc21e439f4f6d35m.jpg] [Obrazek: 6b869c612dfc5f42m.jpg]  [Obrazek: edcabc78ca00ae54m.jpg]

Same łoże działa i armata to już proste sklejanie kolejnych puzzli. Całość składane etapowo i spasowane na sucho i zaglutowane, a potem  zanitowane. Pasuje bez problemów.
Delikatna przeróbka części 113, czyli opancerzenia przedniego armaty polegała na usunięciu/ wycięciu dolnego profilu.W mojej ocenie nie jest potrzebny.
[Obrazek: 9865fb9c812d0333m.jpg] [Obrazek: 6b913ffec0a41ab9m.jpg] [Obrazek: 8592345082f1ca5fm.jpg]

[Obrazek: 400e83495f72d973m.jpg] [Obrazek: 61beb37d7bcfb52cm.jpg] [Obrazek: 6183079f3d90a1bem.jpg]

[Obrazek: 8957a8b3fd7bc6f5m.jpg] [Obrazek: 8aba93bfe4e557aem.jpg] [Obrazek: 5053585b35668683m.jpg]

A teraz coś dla maruderów i koszernych. Armata pasuje ? No to się cieszymy, ale skoro pasuje to ją wypier...... i zastąpię metalową.  
Dzięki Wiesiu za ekspresowe wytoczenie tej fujarki [Obrazek: piwko.gif] .
Mogę? Muszę, bo lubię [Obrazek: Smile_blinky%20(1).gif] i żadne jęki i krzyki mnie nie przekonają, że papierowe jest lepsze i słuszniejsze [Obrazek: mrgreen.gif]

[Obrazek: 1187c08e66d68549m.jpg] [Obrazek: 7466a20eca6c93e8m.jpg]

Zaczynam sklejać zamek, hamulec wylotowy oraz drobnicę działa i komory amunicyjne na podłodze, ale to już w kolejnym odcinku.
zdzichu79 to nigdy nic nie skleił tylko umie klepać ozorkiem Wink widzę że wrócił nasz syn marnotrawny szczekający Smile
Myślałeś że Cię nie poznam ? Zbanujesz się sam czy mam pomóc ??
jeszcze tak brzydko za Konradusa w mailu podawać oj ty ty
Dziś kolejna aktualizacja relacji, bo później się nie pozbieram, a i tak jestem już kilka kroków dalej.
Na początek pasowania armaty i driver`a. Oj ciasno będzie jemu w tym kącie.
[Obrazek: ac1ece9226ed526am.jpg] [Obrazek: 0f51488016db3a4am.jpg] [Obrazek: f402f969650314bfm.jpg]

[Obrazek: 337ea7535c79aa19m.jpg] [Obrazek: b9c34afa65351754m.jpg] [Obrazek: b3afe610e5e18cb4m.jpg]

Następnie hamulec wylotowy.
Mimo, że i tak go pogrubiłem nie bardzo mi się podobał. Dawno temu Rajkub namówił mnie na zakup bibułek do papierosów, bardzo się teraz przydały do owinięcia wiertła, które miało pozostawić kanał środkowy, a resztę przestrzeni wypełniłem upłynnioną szpachlą.
[Obrazek: 70ba669cefffc426m.jpg] [Obrazek: 03b79ccf6dddce54m.jpg] [Obrazek: 1135616c39896f56m.jpg] [Obrazek: 4464d7e669b11c90m.jpg]

Przy okazji pokaże ruchomy zamek. Po co? Sam nie wiem, ale jest. A skoro jest to może kolejny lud będzie  "ładował" pocisk?
[Obrazek: 4300b5ddae0c38f0m.jpg] [Obrazek: bab03425d38554fcm.jpg]

Na koniec przeciwaga. Niestety pójdzie do śmieci, bo miejsca na śruby są za wysoko.
[Obrazek: 1c7c90f96aac6ad2m.jpg] [Obrazek: df085f8e7e3e87f9m.jpg]