PaperModels.pl
[G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Wersja do druku

+- PaperModels.pl (https://papermodels.pl)
+-- Dział: Kartonowy świat. (https://papermodels.pl/forum-5.html)
+--- Dział: GALERIE naszych modeli. (https://papermodels.pl/forum-13.html)
+--- Wątek: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 (/thread-7180.html)



[G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Sylwek - 14-12-2013

Witam, dodaje kolejną galerię. Tym razem będzie to P-51 Mustang projektu Marka Pacyńskiego. zgodnie z niepisanymi regułami- okładeczka:
[Obrazek: th_DSCF2631_zps4cab7914.jpg]
parę fotek kabiny, wszystko do siebie pasowało po za tablicą przyrządów którą trzeba było ściąć po bokach:
[Obrazek: th_DSCF2391_zps1cde0fc8.jpg][Obrazek: th_DSCF2390_zps6ec94288.jpg] [Obrazek: th_DSCF2389_zpsc9d0dcf2.jpg] [Obrazek: th_DSCF2388_zpsbac8e914.jpg] [Obrazek: th_DSCF2387_zps8c3106f3.jpg]
światła pozycyjne wykonane z wikolu:
[Obrazek: th_DSCF2629_zps7a6ae0c8.jpg][Obrazek: th_DSCF2615_zpsa9a9d29f.jpg][Obrazek: th_DSCF2614_zps6436fd5d.jpg]

Golenie Podwozia musiałem pomalować bo wyszły tragicznie i nie wiem czemu wyszły mi różnej długości, przez co osłony goleni nie są zamontowane symetrycznie, a jak by tego było mało to koła nie przypominają typowych kół z Mustanga, gdyż są za cienkie (może trzeba było użyć grubszej tektury niż 1mm, albo od siebie dodać jeszcze z dwa krążki) słabo się to prezentuje:
[Obrazek: th_DSCF2626_zpsd85168e9.jpg][Obrazek: th_DSCF2624_zpsa383ffe1.jpg][Obrazek: th_DSCF2623_zps5f091eed.jpg][Obrazek: th_DSCF2622_zps4d4822c5.jpg][Obrazek: th_DSCF2621_zps1f399403.jpg]

A tak się prezentuje w całości:
[Obrazek: th_DSCF2625_zps055c0a0b.jpg][Obrazek: th_DSCF2620_zpse3f86a2b.jpg][Obrazek: th_DSCF2618_zps9f6af57c.jpg][Obrazek: th_DSCF2616_zpsf348c7e2.jpg][Obrazek: th_DSCF2613_zpse43cc5b1.jpg][Obrazek: th_DSCF2611_zpsaa37cae5.jpg][Obrazek: th_DSCF2610_zps2074f5aa.jpg][Obrazek: th_DSCF2609_zpscc951a51.jpg][Obrazek: th_DSCF2608_zpsc6051f18.jpg][Obrazek: th_DSCF2607_zps36493856.jpg][Obrazek: th_DSCF2606_zps5d14dd09.jpg][Obrazek: th_DSCF2605_zps088bce90.jpg][Obrazek: th_DSCF2604_zps6c8bf27c.jpg]
[Obrazek: th_DSCF2603_zpsb4a514c6.jpg][Obrazek: th_DSCF2602_zpsbccf0d53.jpg][Obrazek: th_DSCF2601_zpsd06f9d0c.jpg]

To teraz trzeba się zastanowić za co się zabrać teraz...
PS. Dzięki za uwagę.


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - CysieK - 15-12-2013

No modelik bardzo ładnie sklejony , podoba mi się bardzo sylwetka tego samolotu Big Grin może sam sobie kiedyś takiego skleje xD


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Sylwek - 15-12-2013

Jeśli wpadnie ci ten model w ręce to polecam. Modele od Pana Marka dobrze się kleją a dodatkowym plusem jest to że nie potrzeba do nich wielkich zdolności. Są zaprojektowane tak by modelarz z podstawowymi umiejętnościami cieszył się z dobrze wyglądającego modelu bez grzebania się w drobnicy, a bardziej ambitni dostają porządna bazę dla własnej kreatywności w dodawaniu szczegółów od siebie.


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Kilminster - 15-12-2013

Bardzo, bardzo fajnie sklejony. Chyba trzeba będzie pomyśleć o Mustangu... Co do modelu to czasami retusz jest zbyt jaskrawy, ale to chyba lampa ? Ale kołpak Kolego, kołpak to, wg mnie mistrzostwo świata. Brawo !


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Sylwek - 16-12-2013

Kilminster - retuszuje plakatówkami i to takimi ,,made in tesco" tak więc cudu nie ma. W dziennym świetle aż tak się nie rzuca w oczy. Co do kołpaka śmigła to dziękuje za niezasłużone komplementy :mil11:, robiłem go tak: po wycięciu elementu skleiłem go BCG w pierścień jak się związało, to od wewnętrznej strony posmarowałem ,,listki" BCG i jak trochę przeschło to uformowałem je końcówką noża Olfa(dzięki temu że klej zaczął już łapać, formowane ,,listki" zatrzymywały kształt), potem tylko lekko z wyczuciem docisnąłem/spłaszczyłem czubek i zostawiłem do wyschnięcia. Jak wyschło to do środka wlałem Super Glue by utwardzić kopułkę, następnie tak jak to kiedyś pokazywał Kroolo zalałem cały kołpak Super Glue i obrabiałem na wiertarce i tak z trzy razy, aż do zadowalającego efektu, parę razy przetarłem za mocno i starłem druk, stąd te brzydkie plamy po retuszu. Do doskonałości baaaardzo dużo brakuje temu kołpakowi (ślady przetarć farby kiepsko retuszowane zbyt widoczne łączenia, itd.) ale mimo wszystko dzięki


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - camilllo - 16-12-2013

Mustang to piękna maszyna bez dwóch zdań. Mam też swojego w kolekcji (sklejanego po długiej przerwie ale udało się wtedy), P-51D od Hala, a więc już z wlotem od dołu i wypukłą osłoną, ale z garbem. Przypomina sylwetką samochody z tamtych lat, ma klimat lat 40 Smile, dlatego taki piękny Smile.  Ale troszkę się przyczepię ( po to także jest forum prawda Wink) ale to tylko w dobrej wierze Smile. Nie podoba mi się wlot do chłodnicy, jest trochę krowiasty Smile, i śmigła od wewnętrznej strony, poza tym  PDT_Armataz_01_34


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - messer - 16-12-2013

Fajnie, że ktoś pokazał galerię sklejonego Mustanga. Kleiłem surówkę tego modelu przed wydaniem i od razu zauważyłem, że przykleiłeś odwrotnie dolne przednie owiewki przejścia kadłub-skrzydło. Na zdjeciu poniżej widać o co mi chodzi:

[Obrazek: kj1n.jpg]


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Sylwek - 17-12-2013

camillo- i bardzo dobrze, że się ,,przyczepiasz"(a właściwie rzetelnie dzielisz się swoimi przemyśleniami). Śmigła - i tak wyszły lepiej niż myślałem że wyjdą, naprawdę nie miałem pojęcia jak je skleić, gdyż nie są to standardowe dwie takie same połówki tylko jeden element zawija się na drugi, pierwszy raz takie kleiłem, ale myślę że przy takiej dziewiątej łopacie bym ogarnął temat PDT_Armataz_01_18. Co do wlotu powietrza to strasznie się sfatygował z czasem, podczas klejenia często trzymałem model własnie za wlot powietrza i widocznie za mocno ściskałem.

messerPDT_Armataz_01_23 dzięki za zainteresowanie moją skromną galerią. Aaa! to tak powinno być, przymierzałem w każdej kombinacji i może zabrzmi to głupio ale w taki sposób jak u Ciebie najmniej mi owiewki kadłub-skrzydła pasowały :mil1:, trudno, trzeba jakoś żyć dalej PDT_Armataz_01_01. Widzę że u Ciebie koła są odpowiedniej grubości, czyli znowu minus dla mnie. Jeśli mogę zapytać co to wystaje z wylotu powietrza z chłodnicy?, oraz czy dobrze widzę otwory pod kaemy w skrzydłach? bo tego w modelu do sprzedaży nie było.


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - messer - 17-12-2013

(17-12-2013, 12:04)Sylwek link napisał(a): messer - Jeśli mogę zapytać co to wystaje z wylotu powietrza z chłodnicy?, oraz czy dobrze widzę otwory pod kaemy w skrzydłach? bo tego w modelu do sprzedaży nie było.

Tak jak napisałem, kleiłem surówkę tego modelu, ale jeszcze bez waloryzacji i poprawek, czyli w takiej wersji, jaką autor przysłał do wydawnictwa. To "coś" za wylotem powietrza to jakby rodzaj waloryzacji - zabrudzenie - w ogóle nie pasowało to do modelu i przed wydaniem zostało usunięte. Odnośnie km-ów - autor nie przewidział ich w modelu, zostały tylko gołe dziury ( w oryginale w otworach dobrze było widać lufy km-ów ), chociaż mamy w skrzydłach zamodelowane wyloty łusek. Tak więc jak ktoś chce podrasować model, to wycina otwory w skrzydłach i we własnym zakresie dorabia lufy. Ich miejsce zostało zaznaczone na czerwonym obszarze.


Odp: [G] MUSTANG Mk.I - WAK 1/2013, 1:33 - Sylwek - 17-12-2013

Z tą waloryzacją to faktycznie jak kwiatek do kożucha PDT_Armataz_01_07. a co do otworów to tak właśnie myślałem. Dzięki za odpowiedź.