Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
Szanowni Państwo. Zrobiłem dokumencik do dodawania zdjęć do galerii. Jest dostępny pod adresem : http://papermodels.pl/misc.php?action=help&hid=8 Jeśli macie jakieś przemyślenia lub sugestie piszcie na adres admin@papermodels.pl

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Parowóz Bn2t "Hutnik" projekt własny
#1
Cześć

W końcu udało mi się zabrać za klejenie projektowanego od dość dawna modelu parowozu. Zbyt wielkich doznań estetycznych nie należy się spodziewać, model kleję głównie dla sprawdzenia pasowania części. Reszta jest sprawą drugorzędną. Czekając na elementy cięte laserem skleiłem silniki. Ciekawe czy ktoś na ich podstawie zgadnie co to za typ ;-)

[Obrazek: DSC_0252.jpg] [Obrazek: DSC_0266-1.jpg] [Obrazek: DSC_0274.jpg]
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#2
Piotr, za mało danych jak dla mnie. Wąski czy normalny tor?
[Obrazek: Citroen_jpg_300x300_q85.jpg] Cytryniak jest bogiem,Komfort nałogiem,Turbo podstawą,Hydro zabawą .
Odpowiedz
#3
Wąskotorówka rzecz jasna :-)
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#4
Obstawiam 1000 mm.
[Obrazek: Citroen_jpg_300x300_q85.jpg] Cytryniak jest bogiem,Komfort nałogiem,Turbo podstawą,Hydro zabawą .
Odpowiedz
#5
Rany już trzecią godzinę przewalam zdjęcia czajników i oprócz Py4 nic mi nie pasuje  Sad 
Czy to na pewno kompletne i skończone silniki? Może chociaż powiedział byś czy to coś ze Szczecina  czy górnośląska kolej?
Odpowiedz
#6
"Hutnik"
będzie się kleić :
[Obrazek: 5OOUZqU.png]








Odpowiedz
#7
Mosz recht Darecki. Ani chybi Hutnik.
[Obrazek: Citroen_jpg_300x300_q85.jpg] Cytryniak jest bogiem,Komfort nałogiem,Turbo podstawą,Hydro zabawą .
Odpowiedz
#8
Nosz... Przecież oglądałem tę stronę i dlaczego go pominąłem to nie wiem Big Grin 
Pewnie dlatego, że druga w nocy nie sprzyja myśleniu Blush
Odpowiedz
#9
"Hutnik 2" ma takie same silniki, ale ma takie dwie kopułki na oblachowaniu, stąd wiem że to " Hutnik"
będzie się kleić :
[Obrazek: 5OOUZqU.png]








Odpowiedz
#10
Darecki IV brawo! :-) To właśnie "Hutnik", moim zdaniem najładniejszy dwuosiowy parowóz wąskotorowy.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#11
Ten pokrak ładny ? No widocznie różne mamy poglądy Piotrze na to piękno. Ale abstrahując od wyglądu, jestem spokojny o efekt końcowy w Twoim wykonaniu.
[Obrazek: Citroen_jpg_300x300_q85.jpg] Cytryniak jest bogiem,Komfort nałogiem,Turbo podstawą,Hydro zabawą .
Odpowiedz
#12
Rzecz gustu;-) Mnie się bardzo podoba niska i zwarta sylwetka, nie to co pękaty i pokraczny Linke Hofmann;-)
Dla porządku dodam, że projekt robię na podstawie planów zamieszczonych w tomie 2 Kolei wąskotorowych na Górnym Śląsku oraz zdjęć tegoż parowozu stojącego w Tłuszczu (serdeczne podziękowania za zdjęcia dla kolegi Ravena). Mam też trochę zdjęć egzemplarza z Sochaczewa, ale z racji tego, że między tymi parowozami są pewne różnice (a nie chcę zrobić jakiejś dziwnej hybrydy) sięgam po nie jedynie gdy czegoś nie mogę wypatrzeć na zdjęciach z Tłuszcza.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#13
W Tłuszczu stoi "Hutnik" a w Sochaczewie "Hutnik 2", czym się różnią ?
Na pierwszy rzut okiem kopułkami na obudowie silników i oknami w przedniej ścianie budki maszynisty, być może osprzętem kotła w budce, ale poza tym to takie same parowozy :-)
będzie się kleić :
[Obrazek: 5OOUZqU.png]








Odpowiedz
#14
Z takich rzeczy które rzuciły mi się w oczy od razu, to ten w Sochaczewie ma spawaną budkę maszynisty i inaczej poprowadzone przewody od piasecznicy. Wiem, że to takie same parowozy, ale właśnie ze względu na te drobne różnice opieram się na zdjęciach jednego egzemplarza.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#15
Kiepski ze mnie relacjonujący - były same silniki a teraz nagle pół parowozu.
Praktycznie wszystkie części są już rozrysowane, babram się jeszcze w instrukcji. Teraz powinno już być z górki.
Pierwszy raz próbowałem "spawania" za pomocą pasty do zębów. Efekt moim zdaniem jest całkiem znośny.


[Obrazek: Clipboard01.jpg] [Obrazek: Clipboard02.jpg] [Obrazek: Clipboard03.jpg]

[Obrazek: Clipboard04.jpg] [Obrazek: Clipboard05.jpg] [Obrazek: Clipboard06.jpg]

Zbliżenia na spawy.

[Obrazek: spaw.jpg] [Obrazek: spaw2.jpg]
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#16
No nareszcie , wygląda super , będzie kolejny rodzynek naszej techniki parowozowej dla przemysłu :-)
będzie się kleić :
[Obrazek: 5OOUZqU.png]








Odpowiedz
#17
Spawałeś pastą do zębów??? Ale chyba nie tą w żelu?
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#18
(27-11-2017, 11:45)Lesio73 napisał(a): Spawałeś pastą do zębów??? Ale chyba nie tą w żelu?

Zwykłą białą Blend-a-med jaką akurat miałem w domu.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#19
Ale jak woda odparuje,,,spaw" się zacznie kruszyć. Zalałeś go czymś?
[Obrazek: Citroen_jpg_300x300_q85.jpg] Cytryniak jest bogiem,Komfort nałogiem,Turbo podstawą,Hydro zabawą .
Odpowiedz
#20
Nic się nie pokruszyło. "Spawałem" po przyklejeniu wszystkich elementów danego podzespołu, jak "spawy" wyschły psiknąłem całość podkładem akrylowym Humbrola. "Spawów" można swobodnie dotykać i nie odpadają.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#21
Widziałem spawy robione za pomocą klei wikolowych. Wyglądało dobrze. Twoja robótka, też wygląda sympatycznie. Czy pasta ma jakąś przewagę w tej materii, czy po prostu miałeś bliżej do łazienki?  Wink
Odpowiedz
#22
Gregory, do łazienki miałem bliżej niż do sklepu, bo Wikol mi się skończył ;-)
A tak całkiem na poważnie, to skorzystałem z pasty do zębów, bo ona wysychając praktycznie nie zmienia objętości, natomiast "spaw" zrobiony wikolem w czasie schnięcia zmniejsza się (spłaszcza i wygładza) dość znacznie.
Pozdrawiam
Piotr

http://eduanimalis.pl
Odpowiedz
#23
Dzięki Piotr, na pewno się przyda taka wiedza  Smile
Odpowiedz
#24
Nie ma za co.  PDT_Armataz_01_29
Swoją drogą miło popatrzeć na model parowozu który się mija niemal codziennie.
Model Wychodzi Ci super, czekam na galerię.  PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#25
Bardzo ładnie, bardzo. Ale czego innego można się spodziewać po Piotrze D.:-)))?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] MTLB - rosyjski ciągnik artyleryjski, 1-25, projekt własny MichalR 63 8,526 02-12-2017, 01:41
Ostatni post: GTiStyle
  [R] Solaris Urbino IV 1:25 Projekt własny tomo11 48 6,053 01-12-2017, 03:24
Ostatni post: Darecki IV
  [R/G] Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz, czyli metr szczęścia Precyzyjny 316 93,551 25-11-2017, 01:12
Ostatni post: seb545
  [R] Crusader III AA Mk.III - 1:25 - projekt własny messer 26 8,008 29-08-2017, 08:16
Ostatni post: Darecki IV
  [WKM2] Halny 1:50 - projekt własny RomanC 28 3,543 19-07-2017, 10:01
Ostatni post: Wrajcik
  [WKM2] Japoński tender lotniczy Kamikawa Maru (Projekt Własny) kubeksus 32 9,787 17-06-2017, 11:31
Ostatni post: kubeksus
  E-100 Super Heavy Tank / projekt własny Tommy T.B. 9 1,169 15-06-2017, 03:16
Ostatni post: Tommy T.B.
  [WKM2][R/G] HMS Badger 1778 (1:100 projekt własny) Seahorse 48 6,673 03-05-2017, 08:51
Ostatni post: Hastur
  [R] Henshel Bn2t Riesa + wagony koleby (Modelik nr 7/09) Roland 6 1,578 10-04-2017, 02:20
Ostatni post: Roland
  [R] Niemiecki parowóz wąskotorowy Riesa BN2T 1/45 Modelik Arturo 22 2,868 14-03-2017, 10:32
Ostatni post: Arturo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości