Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
17-12-2007, 09:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2011, 03:26 przez Piterski.)
Witam...
Chciałbym rozpocząć kolejną relację i jako kolejny model wybrałem Frederichshafen FF33E z wydawnictwa GPM nr kat.261 w skali 1:33. Wycinanka składa się z 16 arkuszy a autorem na podstawie brytyjskich monografii jest Pan Tomasz Kopecki.
Może kilka słów o samolocie...
Frederichshafen FF33E - wielozadaniowy wodnosamolot z okresu I WŚ wyprodukowany w lutym 1918r o układzie dwupłata, konstrukcji mieszanej. Kadłub – kratownicowy o przekroju prostokątnym, z zaokrąglonym grzbietem, pokryty w przedniej części blachą aluminiową i sklejką, dalej płótnem. Kratownica kadłuba drewniana, wzmocniona drutem stalowym. Płaty drewniane – górny nie dzielony, dolny dzielony oba dwudźwigarowe. Lotki wykonane z rur stalowych. Usterzenie – spawane z rurek stalowych, kryte w całości płótnem. Napęd sterów za pomocą linek. Podwozie – pływaki sklejkowe lub aluminiowe, mocowane do dolnych skrzydeł. Napędzany silnikiem rzędowym sześciocylindrowym, chłodzony cieczą (Benz Bz.III o mocy 150KM)
Dane tech:
Rozpiętość – 16.75m
Długość – 10.45m
Wysokość – 3.73m
Brak uzbrojenia strzeleckiego opcjonalnie – 3 bomby 10kg lub, jak kto woli 6 – 5kg.
Predkosc max. – 121km/h
Pułap praktyczny – 3500m
Załoga – 2 osoby.
Jeśli ktoś chce się zapoznać bliżej z historią, Frederichshafen FF33E to zapraszam pod ten
Link . Jeśli chodzi o gotowy model w skali 1:33 to rozpiętość wynosi 47cm, długość 30cm a wysokość 11cm.
Oto kilka zdjęć samej wycinanki, która oczywiście tak jak we wszystkich swoich modelach została zaimpregnowana wcześniej rozcieńczonym Caponem. Firma GPM do ww. modelu oferuje w sprzedaży wręgi wycinane laserowo, skusiłem się i po raz pierwszy wypróbuje jak to będzie z tymi gotowymi wycinanymi laserowo elementami ;-]
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 1,243
Liczba wątków: 74
Dołączył: 05 2007
Dziadek czekam .Na pewno będzie elegancko jak zawsze w twoim wypadku.
Pozdrawiam.
Liczba postów: 643
Liczba wątków: 48
Dołączył: 02 2007
Oglądając Twoje wcześniejsze relacje to jestem również pewien że będzie to następny pięknie wykonany model.
Pozdrawiam Janek
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 11
Dołączył: 05 2007
Oj będzie się działo nie mogę się doczekać :mrgreen:
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Liczba postów: 1,756
Liczba wątków: 44
Dołączył: 02 2007
To co chłopaki, tutaj też robimy imprezkę? :twisted: ... choć może nie.... z tej drutologii można się zaplatać... ale przebieram nogami z radochy!
Liczba postów: 2,094
Liczba wątków: 30
Dołączył: 04 2007
Witam
Dziadek, Ty coś masz do tych szmatopłatów :-D Juz nie mogę się doczekać, poprzednia relacja wgniatała w fotel, teraz spodziewam się jeszcze większych emocji :-)
Pozdrawiam
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Wyczułem jakąś zacną imprezkę :mrgreen: . Są jeszcze miejsca? I czy mogę się dosiąść :roll: :?:
A jak już będę siedział to z chęcią ... popatrzę mile: .
Liczba postów: 838
Liczba wątków: 10
Dołączył: 05 2007
Ok, dosiadam się. Na jedną się spóźniłem :oops: to chociaż teraz jakąś zacną flaszkę księżycówki wezmę...
Chuck Norris potrafi okopać się w wodzie...
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Dzięki chłopaki ;-)
Tak sobie pomyślałem, że wrzucę parę zdjęć, co by nie było, że nic nie robię hehe ;-)
I tak podczas przygotowywania elementów do montażu przedniej części kadłuba zawierającą kokpit zauważyłem, iż w wycinance brakuje mi jednego elementu (cześć nr.16 powinna być x2 a jest x1) a mianowicie jednego drążka sterowniczego dla mnie nie był to żaden problem, bo i tak zrobiłem je samemu no ale... ;-/
Następnie element wręgi W7 w wycinance nie jest oznaczony, aby podkleić tektura, To, co mogę zasugerować to według mnie powinien on być zaznaczony do podklejenia ja osobiście podkleiłem go 0.5mm tektura i teraz pasuje jak ulał ;-] Reszta jak na razie dobrze spasowana...Oto kilka zdjęć...
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 1,225
Liczba wątków: 33
Dołączył: 04 2007
Dziadek mam prośbę ustawiaj zdjęcia maksymalnie 5 sztuk w rzedzie bo inaczej relacja się rozciąga i ciężko się ją czyta.
A sam model zapowiada się bardzo ciekawie.
Ze Świątecznym pozdrowieniem
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
A czemu tak Ci zmatowiały szkła zegarów?
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
„Uri” masz racje w następnych postach będę ustawiał zdjęcia maksymalnie 5 sztuk w rzędzie szczerze mówiąc to wcześniej nie zastanawiałem się nad tym ;-)
„Ceva” te szkła zegarów robiłem (wikolem) tuż przed zrobieniem zdjęć, i jeszcze ten magiczny klej nie zdążył zrobić się przezroczysty... hock:
Może macie inne propozycje jak - lub, z czego zrobić szkła zegarów, wszystkie odp. mile widziane... :mrgreen:
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Cytat:Może macie inne propozycje jak - lub, z czego zrobić szkła zegarów, wszystkie odp. mile widziane... :mrgreen:
Szczerze mówiąc nie ciągnie mnie jeszcze do takich modyfikacji, ale jeżeli bym do tego podchodził to mam dwie koncepcje:
- wycięty z folii krążek przyklejony do tablicy kropelką lakieru bezbarwnego;
- kropelka lakieru bezbarwnego zamiast wikolu.
Odkrywcze to pewnie nie jest ale tak bym do tego podszedł jakbym to robił :grin: .
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 11
Dołączył: 05 2007
Zegary zmatowiły, zmatowiły to ze starości przecież :mrgreen:
Ja też stosuję wikol na zegary i jest OK.
Kiedyś stosowałem gęsty lakier nitro (pozwoliłem mu nieco odparować) bo wtedy łatwiej wykonać równą kropelkę.
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Liczba postów: 2,094
Liczba wątków: 30
Dołączył: 04 2007
Cytat: Może macie inne propozycje jak - lub, z czego zrobić szkła zegarów, wszystkie odp. mile widziane... .
Mówisz - masz :grin: Ja mam na to inny sposób. Najpierw wykonuje kopię elementu, proste ksero. Naklejam na tą kopię kawałek folii. Następnie w orginalnej cześci wybijam/wycinam otwory w miejscu zegarów. Retuszuję i naklejam dokładnie na kopię. Ważne by kopia była tych samych rozmiarów a otwory dokładnie wycięte. Daje to naprawdę fajny efekt :-)
Na TYM zdjęciu, mam nadzieje choć troche widać zaszybkowane w ten sposób zegary :neutral: Pozdrawiam i kibicuję dalej ;-)
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Przednia część kadłuba prawie gotowa jak do tej pory to wszystko bardzo dobrze spasowane :mrgreen:
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 643
Liczba wątków: 48
Dołączył: 02 2007
Co Ty Yamato budujesz?, szkielet jak do Michała okrętu.
Pozdrawiam Janek
Liczba postów: 2,094
Liczba wątków: 30
Dołączył: 04 2007
Witam,
Szkielet rzeczywiście poraża :-D Niesamowicie to musi wyglądać na żywo :-) Wykonanie takiego skrzydła przy zachowaniu symetrii musi byc nie lada wyzwaniem :-)
Co do szybkowania, tegoroczny Gwazdor umożliwił mi wykonanie TAKIEGO zdjęcia. Widać odbicie lampki w środkowym zegarze przed panelem :-)
Pozdrawiam!!!
PS: z premedytacją wstawiam takie duże zdjęcie, mam nadzieje że nie masz mi tego za złe...
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 3
Dołączył: 06 2007
Oj Dziadek pojechałeś, żeberek na skrzydłach jak w kaloryferze za "lepszych czasów", nieźle - a ja się zastanawiam czy szkielet Yamato wzmacniać? :mrgreen: Trzeba się do pracy zabrać, gratuluję.
Zjednoczone Stany Unii Europejskiej - język urzędowy angielski - moje marzenie :-)
Liczba postów: 1,756
Liczba wątków: 44
Dołączył: 02 2007
- Baa...Baa... Baa...
- To i niemowę mamy w tym burdelu???!!!
hock: ... szaleństwo...
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 3
Dołączył: 06 2007
Arovist skąd Ty tego niemowę tu wytrzasnąłeś? Tu wszyscy po reanimacji forum gadają jak osioł ze Shreka :mrgreen:
Zjednoczone Stany Unii Europejskiej - język urzędowy angielski - moje marzenie :-)
Liczba postów: 1,756
Liczba wątków: 44
Dołączył: 02 2007
Wziąłem bodajże z C.K. Dezerterów, ale nie dam sobie nic za to obciąć, bom pewny nie jest. A że bełkot - to z radości :mrgreen:
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Hehe szkielecik to może i Yamato nie przypomina, ale fakt wygląd może przypominać kaloryfer i to taki stary komunistyczno - żeliwny ;-]. Jak podaje autor opracowania to podobno rozpiętość tego maleństwa ma 47cm ;-)
Sprudin” dzięki za foto no teraz to wszystko widzę ładnie i przymnie a jak się bardzo przyjże to w jednym z zegarów twoje odbicie widać hehe - nie nie to tylko żart ;-)
Pozdrawiam..
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
|