Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
18-09-2012, 10:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2013, 10:39 przez elvisek.)
Witam, to będzie moja pierwsza relacja a do tego nie od początku  .
Przedmiotem relacji będzie samolot bombowy Bristol Beaufort wydany w numerze 7-8/1993 Małego Modelarza.
Przed wycięciem elementów całe arkusze pokryłem dwustronnie jedną warstwą caponu. Po takim zabiegu karton lepiej się kształtuje.
Model jest na etapie wykonanego kadłuba i statecznika poziomego. W trakcie statecznik pionowy i skrzydła. Pomiędzy wręgi statecznika i skrzydeł wkleiłem poprzeczki.
Kilka fotek:
Na koniec jedno pytanie: czy ktoś wie z którego gotowego zestawu kabinek do modeli mogę wykorzystać wytłoczkę do wieżyczki? Bristol Blenheim z GPM byłby odpowiedni ale nie mogę nigdzie znaleźć czy w ogóle był zestaw kabinek do tego modelu.
Pozdrawiam elvisek
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 39
Dołączył: 01 2011
Super model!
Zasiadam więc na widowni i czekam końca budowy
Pozdrawiam!
Maciek
Liczba postów: 5,446
Liczba wątków: 125
Dołączył: 12 2009
Za tę gimnastykę ze spieprzonym pasowaniem segmentów kadłuba i, mimo to, wyprowadzeniem go, tego kadłuba "na prostą" duże uznanie!
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Liczba postów: 1,592
Liczba wątków: 41
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Fajny temat, 
Ale widać wycinanka wiekowa, a i pasowanie pozostawia do życzenia.
widać daje jeszcze radę.
swoją drogą to szkoda, że Hal nie wypuści jakiegoś Brytyjskiego wielosilnikwca, a nie kolejny Ju-88
Liczba postów: 676
Liczba wątków: 44
Dołączył: 01 2009
Oj kleiło się go kiedyś  Nawet miło go wspominam, bo kłopotów większych nie było - tylko kiedyś szpara 1mm nie stanowiła większego problemu. No i to wypasione, w pełni chowane podwozie. Będę podglądał z nostalgią :mil11:
Liczba postów: 83
Liczba wątków: 28
Dołączył: 03 2011
Trochę poza tematem, ale Kolega napisał "kolejny ju88".
Czy Kolega coś wie ?
W budowie: Fokker D XXI (Modelik), Hellcat (AH), P-47 Thunderbolt (Orlik), Catalina (FlyModel), PWS-A Avia BH33 (MM)
Liczba postów: 1,592
Liczba wątków: 41
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Nic nie wiem, nie interesuje się w ogóle to zarobiony jestem, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a poważnie, jakie jest prawdopodobieństwo, że znowu odgrzeją tego kotleta ?? wg mnie duże, może później niż prędzej, ale na pewno.
sorry za offtopa elvisek.
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2010
Masz we mnie wiernego widza! Ja na nim już 2 razy poległem - raz w wieku 13 lat, krótko po wydaniu i raz w zeszłym roku. Wciąż jednak chodzi mi po głowie... to pewnie przez wrażenie, jakie na mnie zrobił gdy kupiłem go w tym 1993 r.
Liczba postów: 1,101
Liczba wątków: 25
Dołączył: 01 2009
No,temat ciekawy.
Widziałem zdjęcia gotowego modelu na wystawach, zatem model da się skleić.
Szkoda,że relacja zaczyna się jakoś tak..." w środku", ale trudno.
Widać dużą pracę włożoną w wykonywany model! Ciekaw jestem ciąg dalszego.
Mam tez ten model w szafie- w dłuuugiej kolejce do sklejenia. Karton wiekowy i typowy dla ówczesnego MM - żółtawy fatalny do formowania...
Czekam niecierpliwie na ciąg dalszy!
Pozdrawiam wszystkich!
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Dziękuję wszystkim za dobre słowa. Kolejne fotki wrzucę jak coś porobię przy skrzydłach i usterzeniu.
Pozdrawiam
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2010
No cóż, nie ukrywam, że podpatruję z zazdrością
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
:milbravo: idzie całkiem fajnie - szkoda, że nie pokazałeś budowy od samego początku (kabiny itp.).
Silniki będziesz jakoś "podkręcał" czy pozostawisz je takimi jakie są w opracowaniu? Może warto się pokusić o próbę "poprawy projektu"?
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Bartko28 nie ma czego żałować odnośnie kabiny pilota bo tam w środku mało co jest :p.
Co do silnika to coś tam będę kombinował. Na pewno nie będzie taki wypas jak niektórych kolegów z forum, ale nie zostawię go tak jak jest w wycinance, czyli płaski rysunek. Silniki będę robił zaraz po skrzydłach, przed sklejeniem gondol silnikowych.
Pozdrawiam elvisek
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Witam po dłuższej przerwie. Drugie skrzydło poskładane do kupy i tak jak pisałem zabrałem się za silniki.
Rozrysowałem go sobie i po wydruku wyglądało to tak:
![[Obrazek: th_P9250062.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_P9250062.jpg)
W trakcie stwierdziłem, że może zamiast kartonu użyć i drutu. W trakjcie wyglądało to tak:
![[Obrazek: th_P9290063.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_P9290063.jpg)
Aż w końcu po 3 wieczorach wygląda to tak:
![[Obrazek: th_P9300083.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_P9300083.jpg)
Silnik w całości pomalowany Pactrą A54 Gunmetal. Nie wiem czy nie za ciemny. Co myślicie?
Pozdrawiam elvisek
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 39
Dołączył: 01 2011
Za ciemny? Ja bym mu jeszcze jakiś czarny wash zapodał, żeby podkreślić wszystkie zagłębienia i nadać silnikowi trochę wyrazu.
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Witam, mała aktualizacja. Zrobiłem drugi silnik i tak jak bonk radził pociągnąłem czarnym washem. Nie wiem jak mi to wyszło bo to mój pierwszy raz w tej technice. Zrobiłem również okaptowanie silnika.
Kilka fotek:
dwa silniki razem
![[Obrazek: th_PA020094.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_PA020094.jpg)
Taki kolor silnik ma w rzeczywistości, zdjęcie wyżej rozjaśnione lampą błyskową.
![[Obrazek: th_PA020099.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_PA020099.jpg)
Okaptowanie silnika:
Jakieś uwagi co by tu jeszcze poprawić?
Pozdrawiam elvisek
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 39
Dołączył: 01 2011
No i teraz to wygląda!
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
elvisek a czy japońskie motory też produkujesz czy tylko na licencji herbaciarzy? Bo jak tak może zamówiłbym ;-) zespół napędowy do mojej Kasi... :milbravo:
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Bartko w sumie mógłbym wydłubać w wolnej chwili  Z tego co właśnie popatrzyłem w model to też podwójna gwiazda. Zrobię jeden próbny egzemplarz dla swojej Kasi i jak ci się spodoba to ci go podeśle, a jak nie to wprowadzimy zmiany i zrobię drugi  .
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
OK, ale zamawiam wersję "fulwypaśną" z popychaczami, świecami, przewodami i wszelakim innym osprzętem. ;-)
No i przepraszam za offtopa - ale silniczek po przeciągnięciu na czarno jest  . Nie boisz się, że będzie "odstawał" od reszty projektu (mam na myśli jego/projektu/ nie wykonania poziom;-) )?
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Bartko jak znajdziesz jakieś zdjęcia tej jednostki napędowej to będzie full wersja 
Co do silnika Beauforta to mało go będzie widać, a sam projekt wcale też nie taki ubogi.
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Kolejna mała aktualizacja. do skrzydeł dokleiłem gondolę silnikową oraz zrobiłem kołpaki śmigieł.
Przy gondolach silnikowych było trochę dopasowywania, efekty moich zmagań niżej.
Kołpaki śmigieł wymodelowane z elementów wycinanki, zaglutowane, szlifowane, malowane i tak dwa razy w sumie.
Kilka fotek:
![[Obrazek: th_PA140111.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_PA140111.jpg) ![[Obrazek: th_PA140110.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b76/elvis100/beaufort/th_PA140110.jpg)
Liczba postów: 1,179
Liczba wątków: 52
Dołączył: 04 2010
Kołpaczki prima sorta - czym malowałeś?
Miałem ciężkie dzieciństwo - alfabet poznawałem z elementarza, nie z klawiatury. ;-)
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02 2009
Kołpaki malowałem Pactrą A46 Black Matt
|