Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
prosze o rade - retusz krawedzi , narzedzia
#1
witam

kiedyś dawno temu w podstawówce miałem przygodę z modelami kartonowymi - głównie mm, skleiłem ich może z 5 wiec jestem nowicjusz-  później było sporo przerwy i hobby znów powracaSmile



ostatnio w ramach przypomnienia zacząłem kleić j2m3 raiden z mm, i niestety kupa ;/
trochę na tym forum poszperałem i na niektóre moje zapytania znalazłem odpowiedz

kilka powodów dlaczego się strasznie denerwuje i uważam ze mi to nie wychodzi ( znaczy model ogólnie może być ale kilka elementów pracy muszę poprawić żeby modele ładnie wyglądały)


1) retusz krawędzi wyciętych - czyli po wycięciu papieru jego krawędź jest biała - czym to zamalować?:  flamastrami? farbkami? markerami ?

2) przeszklenie kabiny - z czego to wykonać  - ja używałem przezroczystej folii takiej z etui na dokumenty osobiste - jest jednak ona bardzo miękka i się odkształca przez co efekt nie do końca jest fajny

3) czym miękczyć / formować  ten cholerny karton Wink są części których nie mogę uformować -  np górne łączenie skrzydeł z kadłubem często jest wykonywane poprzez dodatkowy element -  na bank każdy kto choć raz kleił samolot to wie o czym pisze - mi wychodzi to "kwadratowo" czyli nie ma płynności zagięcia ładnego kształtu

4) jak łączyć krawędzie które stykają się pod ostrym katem - np końcówki skrzydeł