Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Samolot Macchi M.5 wyd. II Answer 8-9.2007
#1
Witam...
Ponieważ Halberstadt DII  stoi już gotowy do zajęcia swojego zaszczytnego miejsca na półce  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: -  trzeba mu tylko pstryknąć kilka zdjęć i zakończyć relację galerią to postanowiłem zająć się kolejnym druciako - szmatopłatem  :-P  a wybór padł na drugie wydanie Macchi M.5 z wydawnictwa Answer projektu Pana P.Śliwińskiego w skali 1:33. Relacji w Internecie żadnej nie znalazłem  a szkoda, bo te modele naprawdę prezentują się imponująco  Confusedhock: .
A teraz kilka słów o samym samolocie...
Macchi M.5 jest łodzią latającą o konstrukcji drewnianej. Kadłub wykonany ze sklejki a silnik umieszczony na konstrukcji rur stalowych tuż pod górnym płatem napędzający dwułopatowe śmigło pchające. Nie będę się za dużo rozpisywał, ponieważ w necie jest dość sporo wiadomości na jego temat...

Dane techniczne:
Rozpiętość 11.90m
Długość 8.08m
Wysokość 2.85m
Masa własna 720kg
Masa w locie 990kg
V max 189 km/h
Uzbrojenie 2 KM Revelli 6.5mm

Z tego to pisze autor to model należy do pracochłonnych i trudnych w budowie na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, iż II wydanie prezentuje się znacznie lepiej od I co można zauważyć większa ilością rysunków poglądowych, co za tym idzie lepszym opisem elementów...
Kilka zdjęć wycinanki, która na wstępie prac została pociągnięta rozcieńczonym Caponem oraz elementy wycięte laserowo zakupione wraz z modelem...

[Obrazek: th_100_1102.jpg][Obrazek: th_100_1105.jpg][Obrazek: th_100_1106.jpg][Obrazek: th_100_1109.jpg][Obrazek: th_100_1111.jpg][Obrazek: th_100_1112.jpg][Obrazek: th_100_1114.jpg]

Elementy wycięte laserowo...

[Obrazek: th_100_1118.jpg][Obrazek: th_100_1120.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#2
Witam. Trzy razy przykładałem nożyczki do tego modelu i .....
Fajnie teraz będę podglądał Twoją pracę i po cichu kleił. Pozdrawiam Paweł O.
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#3
Podglądałem Twoją relację I wydania M.5 na Sklejmy.com– świetna robota – będę oglądał i tutaj.
Powodzenia w budowie życzę!
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#4
Witam…
Przedstawiam kilka zdjęć z powoli posuwających się prac  :mrgreen:.Z tego, co już zauważyłem to błędy, na które napotkałem się budując wersje I nie zostały poprawione :mil1:, ale to postaram się opisać w następnej odsłonie….

[Obrazek: th_100_1123.jpg][Obrazek: th_100_1128.jpg][Obrazek: th_100_1141.jpg][Obrazek: th_100_1145.jpg][Obrazek: th_100_1150.jpg][Obrazek: th_100_1153.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#5
Hej. Pasy wyglądają trochę nienaturalnie tzn po wyjściu z oparcia powinny raczej opadać na siedzisko a nie wznosić się do góry, teraz już raczej nie można z tym nic zrobić bo widzę że klamerki są już przyklejone do siedziska, ale ogólnie bardzo fajnie Smile
Na warsztacie:
W budowie: Dewoitine D-520
Skończone: Me 109 G6, Ławoczkin Ła-5 FN, Jak 3
Nie skończone: Ju 87 G-2
Odpowiedz
#6
Witam…
„Pajda” słuszna uwaga z tymi pasami, dlatego postarałem się coś z tym zrobić i teraz wygląda to chyba znacznie lepiej  :mrgreen:

[Obrazek: th_100_1176.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#7
No teraz ekstraklasa ;D
Na warsztacie:
W budowie: Dewoitine D-520
Skończone: Me 109 G6, Ławoczkin Ła-5 FN, Jak 3
Nie skończone: Ju 87 G-2
Odpowiedz
#8
Witam...
Po małej przerwie chciałem odświeżyć swoja relację i pokazać wam swe skromne wypominki silnika  ;D. Nie będę się rozpisywać, bo wszystko widać na zdjęciach...

[Obrazek: th_100_1337.jpg][Obrazek: th_100_1331.jpg][Obrazek: th_100_1324.jpg][Obrazek: th_100_1312.jpg][Obrazek: th_100_1301.jpg][Obrazek: th_100_1182.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#9
Witam...
Sporo czasu minęło, i wypadałoby odświeżyć relację i pokazać to, co powstało nie ma tego dużo, bo i czasu ostatnio bardzo mało, ale jak to się mówi - małymi kroczkami do przodu  ;D ;D ;D.

[Obrazek: th_100_1820.jpg][Obrazek: th_100_1813.jpg][Obrazek: th_100_1810.jpg][Obrazek: th_100_1809.jpg][Obrazek: th_100_1808.jpg][Obrazek: th_100_1804.jpg][Obrazek: th_100_1795.jpg][Obrazek: th_100_1794.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#10
Witam...
Mam prośbę posiada może ktoś schemat usterzenia ogonowego "pionowego i poziomego"  Macchiego M.5 konkretnie chodzi mi o element 27C (zaznaczyłem na zdjęciu) gdzie te naciągi oraz jak były zamontowane, bo mam problem jak to ugryźć a z rysunków za wiele nie wynika  :ble:
Z góry dziękuje ;D

[Obrazek: th_100_1872.jpg][Obrazek: th_100_1870.jpg]

Pozdrawiam...

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#11
A to nie jest popychacz steru kierunku? Bo wydaję mi się takowym. A jak myślę dobrze to widzę ze jest to popychacz który był sztywny a nie z linki był zrobiony. Ale się oczywiście mogę mylić Big Grin
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Odpowiedz
#12
Witam…
Elementy usterzenia ogonowego „pionowego i poziomego” gotowe i zamontowane do kadłuba wszystko dobrze spasowane… ;D
Niestety popychaczy jeszcze nie zamontowałem, ??? ponieważ nie wiem dokładnie, do czego je zamontować czy były one zamontowane do poziomego czy pionowego usterzenia… ???
Czekam to i może jeszcze poczekam może ktoś podpowie jak to ugryźć… Wink

Kilka zdjęć z wykonanych prac…

[Obrazek: th_100_1891.jpg][Obrazek: th_100_1882.jpg][Obrazek: th_100_1880.jpg][Obrazek: th_100_1879.jpg][Obrazek: th_100_1877.jpg][Obrazek: th_100_1876.jpg][Obrazek: th_100_1873.jpg]

Wózek i stojaki…

[Obrazek: th_100_1899.jpg][Obrazek: th_100_1897.jpg]

Pozdrawiam…

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#13
Witam….
W kolejnej odsłonie przedstawiam ukończony górny płat. Jeśli chodzi wytłoczenia na płatach to robie to w następujący sposób najpierw wykonuje szkielet skrzydła następnie poszycie w miejscach wytłoczeń delikatnie namaczam wodą, aby papier zrobił się bardziej miękki, co pozwoli lepiej go ukształtować, następnie przykładam go do szkieletu i za pomocą zaokrąglonej końcówki nożyka AK-3 wykonuje wytłoczenia, to bardzo prosta czynność zawsze można sobie wypróbować na starym modelu…

[Obrazek: th_100_2082.jpg][Obrazek: th_100_2076.jpg][Obrazek: th_100_2069.jpg][Obrazek: th_100_2068.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#14
Witam….
Po małej przerwie chciałem odświeżyć relację i pokazać kilka zdjęć z posuwających się prac i tak jak widać na zdjęciach silniczek wraz ze śmigłem i chłodnicą w pełni gotowe i przygotowane do zamontowania, jedna rzecz, jaka była zmieniona to wlot chłodnicy, który wykonałem z drobnej siateczki Big Grin

[Obrazek: th_100_2187.jpg][Obrazek: th_100_2174.jpg][Obrazek: th_100_2171.jpg][Obrazek: th_100_2164.jpg]

[Obrazek: th_100_2161.jpg][Obrazek: th_100_2155.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#15
Witam…
Po ciężkich trudach i niespełna 20 godzinach pracy przy montażu silnika do kadłuba w końcu udało mi się to przezwyciężyć i zamontować. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to najtrudniejszy element do przyklejenia efekty może nie się powalające, ale zrobiłem, co mogłem szczególną uwagę trzeba zwrócić na oś symetrii silnika a to w tym modelu naprawdę nie łatwy orzech do zgryzienia i do tego jeszcze trzeba obracać całym modelem po set razy  :twisted:

[Obrazek: th_100_2246.jpg][Obrazek: th_100_2241.jpg][Obrazek: th_100_2240.jpg][Obrazek: th_100_2230.jpg][Obrazek: th_100_2221.jpg]

[Obrazek: th_100_2217.jpg][Obrazek: th_100_2213.jpg]

Pozdrawiam…

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#16
Ale fajna "zebra" Ci wyszła  :mrgreen: Modelik zacnie wyglada . Nic tylko zazdrościć  :milbravo:
Odpowiedz
#17
Śmigło "do tyłu" Smile też popełniłem ten błąd, dobra robota, będę kibicował.
Odpowiedz
#18
Witam…
Prace nad Macchi M.5 wyd.II dobiegły końca samą wycinankę oceniam pozytywnie, pomimo kilku błędów, jakie posiada, ale o nich wspomniałem w relacji. Podsumowując - model sklejało się miło i przyjemnie. Polecam zwrócić szczególną uwagę na montaż górnego płata, osobiście polecam najpierw przymocować płat górny do zastrzałów silnika a dopiero później przymocować dolne płaty do kadłuba, ponieważ dolne płaty powinny być cofnięte do tyłu o jakieś 0,5 – 0,8cm, aby zastrzały płatów górny z dolnym idealnie do siebie pasowały.  ;D
Może efekt końcowy nie powala i posiada pewne wady to myślę, że wam się spodoba a moja skromna relacja będzie pomocna, jeśli ktoś się zdecyduje z niej skorzystać. ;D
P.S. W razie jakichkolwiek pytań chętnie posłużę pomocą…

[Obrazek: th_100_2970.jpg][Obrazek: th_100_2969.jpg][Obrazek: th_100_2943.jpg][Obrazek: th_100_2939.jpg][Obrazek: th_100_2936.jpg]

[Obrazek: th_100_2934.jpg][Obrazek: th_100_2931.jpg][Obrazek: th_100_2928.jpg][Obrazek: th_100_2904.jpg][Obrazek: th_100_2900.jpg]

[Obrazek: th_100_2898.jpg][Obrazek: th_100_2892.jpg][Obrazek: th_100_2887.jpg][Obrazek: th_100_2885.jpg][Obrazek: th_100_2878.jpg]

[Obrazek: th_100_2870.jpg][Obrazek: th_100_2864.jpg][Obrazek: th_100_2863.jpg][Obrazek: th_100_2857.jpg][Obrazek: th_100_2855.jpg][Obrazek: th_100_2853.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#19
Bardzo efektowny druciak :milbravo: Gratulacje :milbravo:
Cytat cyni cłowieka ocytanym :-P
Odpowiedz
#20
Piękny  Confusedhock:  :milbravo:
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Odpowiedz
#21
  Wspaniałe! - tę mieszaninę wanienki, parasola i młynka do kawy połączyłeś naprawdę ładnie i starannie. To robi wrażenie swoją niecodziennoścą.
                                                  GRATULACJE.
                            Pozdrawiam - ZbiG.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#22
Gratuluję!!
Bardzo ładny model!
Czy jest szansa na wspólną galerię obu wydań? albo chociaż kilka wspólnych zdjęć?
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#23
Witam...
"Tuco" jasne, że jest  ;D ;D ;D jak tylko będę miał chwilę to postaram sie strzelic kilka błysków obu modeli M.5  :mrgreen:
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#24
Ładna ta łódź latająca :milbravo: :milbravo:


Ostatnio jakoś polubiłem ten typ modeli :mrgreen:, chyba "niedługo" sprawię sobie takową, a Twoja relacja będzie niezwykle pomocna Confusedmile: :wink:.
Odpowiedz
#25
Witam Zacny szmatopłacik  PDT_Armataz_01_34 , i pomyśleć że to jedyna łódź latająca myśliwiec.
Pozdrawiam.
Paweł O.
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] Su-7 BM ANSWER 2/2015 MatrixOST 25 3,848 14-03-2024, 10:50
Ostatni post: żółtodziób
  [R] ORP Orzeł, Answer, 1:200 Pablo 1 616 19-12-2023, 11:01
Ostatni post: Hastur
  [R] "IJN Taiho-Inaczej" 1:200 Answer radzias 32 14,758 18-12-2023, 08:47
Ostatni post: radzias
  [R] Star C-25 LOHR Answer 1:25 karol1985 20 4,240 30-11-2023, 03:22
Ostatni post: ges
  Macchi C.202 Folgore od Answer Nemo04 2 1,610 15-02-2023, 02:09
Ostatni post: Raven
  USS Ticonderoga, (CV-14), Answer, 1:200 Sven 35 17,517 01-11-2022, 09:20
Ostatni post: yogi
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,155 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,050 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,423 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  [R] MERKAVA Mk.IV LIC Answer 1:25 tomo11 20 12,918 03-06-2021, 04:24
Ostatni post: JO

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości