Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[RELACJA] Ciągnik C2P GPM 16/2009
#1
Witam

Chciałbym przedstawić moje poczynania z modelem C2P. Buduje go od tygodnia.Klei się bardzo przyjemnie, a jedyne błędy  jakie napotkałem są tylko z mojego powodu.Niestety  nie mam zdjęć dokumentujących początkową fazę budowy, ale przedstawię to co do tej pory zrobiłem,ale najpierw parę słów o historii C2P.
Historia

Gąsienicowy ciągnik artyleryjski C2P, powstał w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych. Jego konstruktorami byli inżynierowie J. Łapuszewski i A. Schmidt. Początkowo wóz nosił oznaczenie C2T. W jego konstrukcji wykorzystano zmodernizowane podwozie tankietki TKS. Nowy pojazd przeszedł wyjątkowo długie (trwające dwa lata) badania techniczne i próby przedprodukcyjne. Produkcja seryjna ruszyła w 1937. Pierwsza seria liczyła 196 egzemplarzy. Druga seria, zamówiona w 1939, nie została do końca zrealizowana.
Służba

Ciągniki C2P były przeznaczone do holowania armaty przeciwlotniczej Bofors kal. 40 mm wz. 36. Znajdowały się na wyposażeniu Dywizjonów Artylerii Przeciwlotniczej mających na uzbrojeniu te działa. C2P holowały też przyczepki z amunicją. Projektowano także użycie ciągnika do holowania działa przeciwpancernego wz. 36. W 1938 na jego podwoziu powstało działo samobieżne TKS-D.

Dane techniczne
Silnik 1 silnik benzynowy, 6-cylindrowy Fiat 122B (PZInż. 367) o mocy 46 KM przy 2600 obr./min.
Transmisja mechaniczna
Poj. zb. paliwa 70 l
Długość 2,85 m
Szerokość 1,80 m
Wysokość 1,58 m
Prześwit 0,30 m
Masa 2 750 kg (własna)
Moc jedn. 16,7 KM/t
Nacisk jedn. 0,41 kg/cm²
Osiągi
Prędkość 45 km/h (po drodze)
Zasięg 150 km (po drodze)
100 km (w terenie)
Pokonywanie przeszkód
Brody (głęb.) 0,50 m
Rowy (szer.) 1,20 m

A oto jak wygląda ciągnik w moich poczynaniach.
[Obrazek: th_011.jpg] [Obrazek: th_010.jpg] [Obrazek: th_008.jpg] [Obrazek: th_007.jpg][Obrazek: th_004.jpg]

Jeszcze gdzieniegdzie nie ma retuszu,otwarta przednia klapa to też mój pomysł trochę nie udany ale już jest.Poza tym mam jeszcze wycięte i sklejone  w większości elementy wnętrza,ale je wykończę kiedy przykleję drugi błotnik za co wezmę się jutro.

Pozdrawiam Andrzej.
W pracowni:
Odpowiedz
#2
Siadam na widowni i gorąco kibicujeWink Zamierzasz skleić jakieś działo do zestawu z tym ciągnikiem?

Odpowiedz
#3
Miło mi oglądac kolejne relacje tematycznie związane z wrześniem`39  Siadam w pierwszym rzędzie  :milarmata:
. . . powolutku się klei . . . Rolleyes
Odpowiedz
#4
Fajny temat wybrałeś, tez mam go w planach z czymś na holu. Ogólnie [pl] pojazdy wrześniowe są the beast. Powodzenia w budowie.
[Obrazek: bdb1fc6f5eca9920.png]
Odpowiedz
#5
Witam

Oto ciąg dalszy mojej walki z modelem. Żuczek zaczyna nabierać kształtów.Uzupełniłem troszkę wnętrze dokleiłem drugi błotnik oraz większość tego co znajduję się na pancerzu.
A oto efekty mojej pracy:
[Obrazek: th_011-1.jpg] [Obrazek: th_013.jpg] [Obrazek: th_010-1.jpg] [Obrazek: th_008-1.jpg] [Obrazek: th_005.jpg] [Obrazek: th_003.jpg]

Dziękuje za zajęcie pierwszych miejsc na widowni. Walczę teraz z fotelami, nawet jeden jest już wklejony, ale o tym jutro.

Pozdrawiam Andrzej
W pracowni:
Odpowiedz
#6
No to ja także kibicuję i oglądam twoje zmagania z tym modelem .
Odpowiedz
#7
Całkiem sympatycznie wychodzi ci ten karakan Jędrek. Jak pociągniesz budowę do końca na takim poziomie, to będzie całkiem udany modelik. A żeby nie było mu później za lekko, to jakaś harmatka do kompletu musi być.  PDT_Armataz_01_29  Powodzenia w budowie, czołgiem! PDT_Armataz_01_01
Czołgista!
Odpowiedz
#8
Samotnie mu nie będzie. Czeka już w kolejce kolega do zabawy. A pukawkę w przyszłości też się dostawi :lol:
W pracowni:
Odpowiedz
#9
Takie jedno zdjęcie zrobione na szybko z postępów nad C2P
[Obrazek: th_009.jpg]
W pracowni:
Odpowiedz
#10
Modelik może i ładnie wychodzi, ale przez te fotki niezawiele widać...  Spróbuj ograniczać używanie lampy , albo rób z większej odległosci z lampą, używając dodatkwoo zoomu. Zniwelujesz wtedy zniekształcenia powodowane obiektywem szerokokątnym; pzrepalenia lampy i czytelność tych fotek może ulec porawie Smile
Trzymam kciuki jako wierny fan polskich modeli i września `39  :milbravo:
. . . powolutku się klei . . . Rolleyes
Odpowiedz
#11
Nie mając nic sensownego do napisania w temacie zgłaszam jedynie swoją obecność na widowni. Powodzenia. Cool

ps. Zdjęcia :ble:
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Ciągnik MAZ 537G la_mer 31 7,858 25-03-2024, 03:49
Ostatni post: la_mer
  [R] "Borodino" i Cuszima 1905-2025 - Dom Bumagi nr 03/2009 1:200 Art 28 10,180 10-03-2022, 10:29
Ostatni post: Art
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,151 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  [R] "MiGiem na Bornholm" - budowa dioramy i modelu (MiG-15 Hobby Model 1/2009) stachooo 32 10,234 27-09-2021, 09:50
Ostatni post: zbin
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,048 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,421 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,455 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,031 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,604 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  Ciągnik C7P camilllo 23 10,243 29-12-2020, 07:55
Ostatni post: TaDe65

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości