Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
09-05-2007, 11:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2011, 03:49 przez Piterski.)
Witam...
Ponieważ prace nad Camelkiem dobiegły już końca pora było wybrać kolejny model do swojej kolekcji i tym razem padło na wydawnictwo Pawła Mistewicza którym jest nr 1/2007 samolot myśliwski Fokker D.VII w skali 1:33 Kartonowej Kolekcji. Jest to chyba jak się nie mylę a mogę ;-) pierwsza relacja tego samolotu z nowej kolekcji Pana Mistewicza na tym forum;-)
Sam model "na surowo" sprawia miłe wrażenie. Dobry karton, opracowanie na pierwszy rzut oka bez większych błędów, parę ładnych szczegółów.
Co do standardu klejenia to u mnie jest to szerokie pojęcie, ponieważ jak mi się coś bardzo nie podoba to zmieniam oczywiście w granicach rozsądku, a jak mi się podoba to zostaje jak jest ;-]
A teraz może klika słów o budowie:, która rozpocząłem od zaimpregnowania wszystkich 4 arkuszy z obu stron rozcieńczonym Caponem następnie arkusz nr.1 z wręgami postanowiłem podkleić tekturą o grubości 1.0mm.
c.d.n.
Pozdrawiam.
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Prace posuwają się powoli do przodu, arkusz z wręgami wycięty. Co do wręg to starałem się nie używać nożyczek cały szkielet wyciąłem tylko za pomocą skalpela firmy Olfa oraz metalowej linijki (rade tą zaczerpnąłem od Wujka Andrzeja z jednej z jego relacji - efekty rewelacyjne), po wycięciu każdy element został przeszlifowały papierem ściernym. Przepraszam za jakość zdjęć ale aparat nie jest pierwszej młodości ;-)
Pozdrawiam...
P.S. „Bizon” niestety ale nie ma wzmianki jaki będzie kolejny numer kartonowej kolekcji ;-/
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Prace nad Fokkerem idą pełną parą :-] Kadłub i wnętrze kabiny gotowe;-) jak na razie model klei się rewelacyjnie wszystko bardzo dobrze spasowane żadnych większych problemów nie było. Co do samego kadłuba to wszystkie krawędzie potraktowałem cjanoakrylatem, aby wzmocnić je przed delikatnym szlifowaniem;-)
Pozdrawiam...
c.d.n.
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Model tak jak widać na zdjęciach został już oklejony poszyciem, najwięcej kłopotu miałem z dopasowaniem części nr 31 którym jest poszycie górne jest one chyba ciut za wąskie - szczególnie przy końcowej części w wyniku, czego powstaje szczelina w granicach 0,3 mm ale może to być mój błąd, może przy następnej relacji ktoś opisze pasowanie tej części do poszycia ;->. Co do reszty poszycia oraz usterzenia poziomego i pionowego nie można mieć żadnego zarzutu wszystko pasuje idealnie....
Pozdrawiam...
c.d.n.
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Chciałbym zaprezentować efekt dwóch ciężkich dni pracy przy Fokkerku - usterzenia pionowego oraz poziomego ;-]. Co do usterzenia to jak narazie wszystko pasowało bardzo bobrze bez większych błędów ;-)
Pozdrawiam...
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
hehe "kroolo" z mniejszych to - cześć 24a, z opisu wynika, iż ten element powinien być pokazany na rys.3 (opis ze strony nr 3) ale elementu takowego nie ma na rys.3 jest on natomiast pokazany na rys.11 ;-]. To taka moja mała wzmianka:-).
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Po małym natchnieniu zabrałem się za k-my oto kilka zdjęć ...
Pozdrawiam...
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 729
Liczba wątków: 48
Dołączył: 03 2007
Mam pytanko jak zrobiłes otwory w km-ie, bardzo mnie ciekawi. Kiedys próbowałem to mi sie cały km rozwałił i do kosza poszedł.
Modelik fajny podoba mi sie.
Pozdrawiam
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
„Bizon”, co do otworów w k-mach to po prostu skalpel Olfa linijka i otworek za otworkiem. Mała zmiana w taśmach te wyżej znalazły się w koszu ;-]
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 2
Dołączył: 04 2007
fajnie wyszły naboje ze szpilek(bo to są szpilki, prawda??)tylko mógłbyś jeszcze po przecięciu szpilki przeszlifować miejsce cięcia na płasko jakimś pilniczkiem, to już w ogóle extra by wyglądało
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Po krótkiej przerwie chciałem przedstawić ciąg dalszy budowy fokkerka. Kolejnym elementem który wykonałem był płat górny, dopasowanie części szkieletu i poszycia płata wzorowe wszystko pasuje idealnie ;-) Po całkowitym wykonaniu postanowiłem pociągnąć go 2 x matt humbrola...
Pozdrawiam...
--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Witam...
Podwozie gotowe oraz kolektor spalin, przy którym wprowadziłem małe poprawki, aby wyglądał bardziej realistycznie;-), k-my również już przymocowane, ale przy nich będzie robiony jeszcze mały retusz naboi...
Dzisiaj podczas szukania po internecie wiadomości na temat fokkerka natrafiłem na relacje na innym forum, kto będzie chciał popatrzeć to podaje
Link ...
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05 2007
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *