Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Solo, też zwróciłem uwagę na szczelinę w tej nakrętce, będzie to poprawione.
Raczej po kilku przemyśleniach zdecyduję się na pomalowanie elementów przeniesienia napędu sprayem na czerwono. Kładzie się on cieniutką warstwą i nie zalewa detali. A na czerwonym można zrobić bardzo dobrze widoczne oleiste czarne zabrudzenia i metaliczne obtarcia metalizerem metodą suchego pędzla.
Coś jak na zdjęciach Oelki z http://www.parowozy.com.pl, autorem fotek jest Wojtek Lis.
Liczba postów: 421
Liczba wątków: 32
Dołączył: 12 2008
Mimo iż nie mam skali porównania jak duża jest ta nakrętka, to i tak myślę, że dla Ciebie nie będzie z tym większych problemów.
Co ciekawe zauważyłem że w Olce jest nakrętka koronowa z zawleczką a w Pu29 nie. Ktoś orientuje się dlaczego?
Czy ta nakrętka jest jakoś inaczej zabezpieczona przed odkręceniem?
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 07 2013
Czy coś dzieje się dalej, bo już przez pól roku cisza?
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
24-07-2013, 05:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2013, 07:53 przez Precyzyjny.)
Liczba postów: 877
Liczba wątków: 11
Dołączył: 07 2009
24-07-2013, 07:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2013, 07:02 przez Spychacz.)
Na moją pomoc nie licz.
1. Nie znam się na lokomotywach.
2. Za cienki jestem.
3. Tu się nie da nic zrobić lepiej.
(kolejność punktów przypadkowa)
Mogę jedynie wyrazić swoją opinię: mistrzostwo świata i opad szczęki.
Pozdrawiam.
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Powinienem zacytować Spychacza, ale cytowanie nie działa.
Napiszę więc krótko: szacunek. To jest modelarstwo przez wielkie M. :milbravo:
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 547
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
hock:
Kiedy zobaczyłem pierwsze zdjęcie, myślałem, że jest to zdjęcie prawdziwego pojazdu, a nie modelu. Nie znam się co prawda na parowozach, ale wygląda to przepięknie.
Na warsztacie: HMS Rodney
Ukończone: HMAS Sydney, Wnimatielnyj, U-253 i U-617, HMS Conflict, HMCS Waskesiu, HMS Campbeltown, HMS Dreadnought, HMS Boxer, ORP Dragon, HMS Onslow, ORP Piorun, HMS Matabele, HMT Coldstreamer, ORP Jaskółka, Chi-he, JAS 39 Gripen, ORP Błyskawica
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Dobrze, że po tle można jeszcze odróżnić co jest zdjęciem lokomotywy a co jej modelu :milbravo:
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
07-08-2013, 11:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2013, 01:09 przez Precyzyjny.)
Witam
Potrzebna mi Wasza pomoc. Konkretnie szukam osoby, która mieszka w Warszawie lub tam będzie w najbliższych dniach, ma czas i ochotę udać się do Muzeum Kolejnictwa przy ul. Towarowej 1, by porobić kilka zdjęć. Stoi tam parowóz Pu29, którego model buduję.
Wykonuję właśnie w swoim modelu stojak kotła wraz z popielnikiem...
i stwierdziłem w swoich zbiorach brak zdjęcia popielnika od dołu. Znajduje się tam właz, klapa do czyszczenia popielnika, na zdjęciu niżej w zielonym prostokącie.
Poproszę uczynną osobę, jeśli się taka znajdzie, o zrobienie kilku zdjęć popielnika od dołu, tak aby było widać jaki ten właz ma kształt i zamocowanie. Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muzeum czynne:
PONIEDZIAŁEK w godz. 10.00 - 14.00 wstęp wolny.
WTOREK - NIEDZIELA w godz. 10.00 - 17.00
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Poraża mnie Twoja dokładność , i wkład włożonej pracy...
Jestem pełen uznania.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Odwołuję poszukiwania osoby chętnej do pomocy, znalazł się już chętny kolega.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Dziękuję koledze Kijasowi za pomoc w wykonaniu zdjęć.
Tutaj jedno ze zdjęć, które zrobił Kijas, pokazujące właz popielnika
Resztę zdjęć można zobaczyć w galerii:
https://plus.google.com/photos/110612760...0870146833
Nie miałem zdjęć, był kłopot, mam zdjęcia, to teraz mam znowu problem. Ten właz (?) na zdjęciu w ogóle nie wygląda jak właz narysowany na oryginalnych planach parowozu
http://www.naukaipostep.pl/wp-content/up...20335p.jpg
W planach jest owalny, w rzeczywistości okrągły. Nie mam pojęcia, jakby ten właz miał się otwierać, bo chyba takie było jego funkcjonowanie, aby opróżnić popielnik. Nie widać żadnego mocowania, zawiasów, dźwigni za pomocą których można by było otworzyć klapę włazu.
Może jego wygląd, kiedy był używany, powinien być podobny do włazu, który zrobił Uboottd w swoim modelu ? Tak to wygląda na jego fotce zamieszczonej na stronie para.zonk.pl
Pytanie do znawców tematu: czy tak ten właz mógł tak wyglądać w czasach, gdy parowóz był czynny, czy też został on zaślepiony na stałe wyłącznie w celach ekspozycji muzealnej i obecny jego wygląd różni się od poprzedniego ?
Liczba postów: 421
Liczba wątków: 32
Dołączył: 12 2008
A czy jeszcze jakiś parowóz miał taki sam właz? Czy tylko Pu29?
Ja mogę podskoczyć do lokomotywowni Kraków-Płaszów ale z gabarytowo podobnych lokomotyw stoi tam tylko Pt47 i chyba Ty51.
Mogę się wybrać i obfocić tylko czy jest sens?
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
12-08-2013, 05:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2013, 05:11 przez Precyzyjny.)
Solo, dzięki za dobre chęci. Inne parowozy też miały taki właz, ale te, które wymieniłeś miały zupełnie inną konstrukcję, Ty51 podobnie jak w popielniku Ol49 widocznym na tym zdjęciu:
Zdjęcie pochodzi ze strony http://parowozowniawolsztyn.pl
a w Pt47 były też uchylne klapy, ale nie w poprzek jak w Ty51, czy Ol49 tylko wzdłuż popielnika po obu stronach.
Podobny właz jak w Pu29 był np. w parowozie Ty23, który stoi jako eksponat w skansenie w Chabówce i Jaworzynie Śląskiej oraz na dworcu w Skierniewicach.
Liczba postów: 421
Liczba wątków: 32
Dołączył: 12 2008
Będę niebawem w Świdnicy bo się wybieram do rodziny na urlopik.
Z chęcią przejadę się do Jaworzyny Śl. Może w sobotę lub w niedzielę odwiedzę skansen bo już parę lat tam nie byłem. Więc jeśli nikt nie zrobi fotek wcześniej to ja zrobię.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Solo jeśli będziesz miał możliwość porobienia zdjęć, to bardzo mnie to cieszy, z góry dziękuję. Musisz wiedzieć, że pod takim popielnikiem jest dość ciemno i zdjęcia trzeba robić przy lampie błyskowej.
Liczba postów: 421
Liczba wątków: 32
Dołączył: 12 2008
Tak wiem że bywam tam ciemno Jakby co to będę miał ze sobą mały statywik żeby podziałać coś na dłuższym czasie
Mam nadzieję że uda mi się zaglądnąć do Jaworzyny.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 2
Dołączył: 02 2011
Witam .Wczoraj wracając z urlopu zajechałem do Chabówki zwiedzić skansen z parowozami a dzisiaj dopiero czytam że potrzebne są zdjęcia . Przykro mi że nie mogę pomóc
Liczba postów: 421
Liczba wątków: 32
Dołączył: 12 2008
Byłem w Jaworzynie ale niestety. Popielnik jest taki jak ze zdjęcia z popielnikiem Olki.
Tak że nie pomogę za wiele
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09 2012
Zobaczyłem twoją wiadomość z fotkami z 28 lipca, i myśle sobie oglądając - cholera, trzeba mieć zapał, żeby jechać gdzieś i robić zdjęcia orginału, żeby model zbudować, i to tak trudny.
I potem uświadomiłem sobie, że TO jest model. Niewiarygodne, gratuluje!
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Solo, dziękuje za wykazanie dobrych chęci. Na razie zrobię ten właz tak jak jest obecnie zachowany, później zawsze mogę zrobić łatwo poprawki.
Ogniomiot, dziękuję za wyrazy uznania, ale do oryginału jeszcze mi daleko, jednak staram się, by było jakieś podobieństwo.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 14
Dołączył: 12 2008
Tak patrzę na tą relacje i jestem w głębokim szoku, w życiu bym nie uwierzył że to karton.
Fantastyczne.
Życzę powodzenia i może się uda przyspieszyć prace w końcu wiele pucharów czeka do wzięcia.
Czekam na kolejne odsłony.
Pozdrawiam
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Liczba postów: 157
Liczba wątków: 7
Dołączył: 05 2011
Podziwiam prace jaką wykonałeś przy tym parowozie, jest na kim się wzorować.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
|