Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
(19-12-2017, 12:33)Gregory napisał(a): Lukee też był blisko
Powiedz w jakim pliku, rozszerzeniem najlepiej zanieść materiał do firmy, która wycina laserem?
To zależy od firmy, która takie usługi robi. Ja wycinam lasery w Drafmodelu, a pliki .cdr są zapisane w programie Corel Draw. Generalnie to chodzi o to, żeby projekt był rysunkiem wektorowym, a nie bitmapą.
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
Dzięki za odpowiedź. Poszukam już sobie w necie, jak zamienić skan np. wręg, na rysunek wektorowy.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
To nie da się tak prosto zrobić, ze skanu najpierw robi się trasowanie w programie Corel Trace, ale wynik takiej operacji jest daleki od oczekiwań, najczęściej zaszumiony i ze schodkami zamiast łuków. Trzeba dużo pracy, żeby pozostawić tylko właściwy kontur. Wręgę chyba prościej jest odrysować za pomocą linii i krzywych na podstawie wklejonego skanu w Corel Draw.
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Trzymasz projekt na pulpicie ? , a jak system ci padnie ?
Klei się :
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
Myślałem, że to prostsza zabaw. Zmienić tylko rozszerzenie i gotowe. Widzę, że musiałbym uczyć się programów a cel był taki, aby zaoszczędzić czas Dzięki jeszcze raz.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Darecki, bez obaw, ja jestem bardzo przezorny i zapobiegliwy. Zapasową kopię projektów i większości plików mam dodatkowo na 2 dyskach twardych, pendrive i na dysku internetowym.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
10-01-2018, 12:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2018, 11:56 przez Precyzyjny.)
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Ten "baranek" na maźnicach i ramie to samoistnie wyszedł od farby czy w jakiś sposób go robiłeś ?
Klei się :
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Darecki IV, ten "baranek" to jest specjalna technika niewidzialnej ręki. A tak naprawdę, to ani zamierzone, ani przypadek. Po prostu przy malowaniu sprajem ilość farby jest większa niż przy użyciu aerografu i robi się taka lekko ziarnista powierzchnia. Zdjęcia makro trochę ją wyolbrzymiają, oko ludzkie w tym przypadku nie jest aż tak czułe. Ale w przypadku tych elementów lekka ziarnistość nie przeszkadza, jak wiesz, duża ilość części w parowozie jest odlewana lub kuta i nie ma super gładkiej powierzchni.
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
No właśnie o to mi chodzi, żeby nie była gładka powierzchnia tylko imitacja odlewu, wyszło extra !!
Zapodaj jeszcze jaka to farbaw sprayu, bo mi wychodzi baranek przy czarnej Championa, czerwonej nie próbowałem jeszcze :-)
Klei się :
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Dokładnie tak jak pisze Darecki - wyszła Ci idealna faktura odlewu i aż trudno mi uwierzyć, że to przypadek
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Używam spraj czerwony ognisty mat RAL 3000 Dupli-Color, można go kupić np. w Castoramie
https://www.castorama.pl/produkty/wykonc...-3000.html
Spraj jest też do nabycia w mniejszych sklepach z lakierami i to za znacznie mniejszą kwotę, ja kupiłem w Gdyni za 12 zł w hurtowni Trops.
http://motipdupli.pl/Gdzie-kupic
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
25-01-2018, 02:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2018, 11:56 przez Precyzyjny.)
Koledzy, czy macie jakieś pomysły na wykonanie takiej karbowanej rury zasilającej, która dostarcza wodę z tendra do parowozu ?
Liczba postów: 118
Liczba wątków: 10
Dołączył: 01 2018
25-01-2018, 03:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2018, 03:42 przez Maciejesław.)
Ukształtować sprężynę nawijając na jakiś pręt. Potem chyba wystarczy uformować odpowiedni kształt(zgnięcie/łuk) i pomalować kilkoma warstwami farby. Tak ja bym to zrobił.
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 47
Dołączył: 04 2011
"Przegub" słomki do picia się nada? Czy przekrój będzie za duży?
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Dziękuję wszystkim za pomysły. Rurki do napojów się nie nadają, karby mają za ostre krawędzie, a rurka ma za dużą średnicę. Pokombinuję z nawiniętym drutem i na to rurka termokurczliwa.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
07-02-2018, 12:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2018, 11:57 przez Precyzyjny.)
Spróbowałem zrobić taki wąż poprzez obkurczenie koszulki termokurczliwej na sprężynce, tak jak pokazał to na innym forum Zremb i efekty są dobre. Ale ostateczne wykonanie będzie nieco później, bo najpierw tender musi stanąć na własnych kołach, żeby można było ustalić dokładnie kształt i położenie tych elementów względem parowozu.
Dzisiaj mam do zaprezentowania, jak wykonałem różne drobiazgi z przodu tendra. Przybył pomost, sprzęgi i ściąg, odpowietrznik układu hamulcowego, górna część hamulca ręcznego. Zrobiłem też dźwignie zaworu odcinającego, schowek na długie narzędzia oraz drewniane zapórki.
Na samym końcu, jak nasypię węgla do tendra, pomost zostanie jeszcze dobrudzony.
Tradycyjnie zdjęcia w różnych warunkach, robione różnymi aparatami i z różnym tłem. Kombinuję na różne sposoby, bo fotki wychodzą mi takie sobie, mistrzem fotografii to ja nie jestem Aparat trochę przekłamuje kolory, czerwony w rzeczywistości jest bardziej zabrudzony na czarno, a białe nacieki z boku tendra są mniej widoczne.
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
O Matko i Córko!!!
Super
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 47
Dołączył: 04 2011
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03 2011
07-02-2018, 11:18
Czysty OBŁĘD!
Jaakko
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Mnie faktura powierzchni dobija, to jest mistrzostwo swiata !! czy samoistne czy zamierzone :-)
Pozdrawiam :-)
Klei się :
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Darecki, nie wiem o jaką powierzchnię Ci chodzi, bo na zdjęciach jest ich dużo i są robione w różnych technikach. Generalnie w modelu nic nie dzieje się przypadkowo, wszystko jest zamierzone. Jak mi się coś nie podoba, to maluję lub brudzę od nowa, aż uzyskam efekt, taki, jakiego oczekuję. Faktura powierzchni zależy od rodzaju kartonu, z którego jest zrobiona (karton kredowany lub tektura piwna) sposobu malowania (sprajem lub pędzelkiem), sposobu wykończenia (szlifowanie lub nie), sposobu brudzenia i utrwalania pigmentów (pigmenty na sucho lub rozpuszczone w białym spirytusie, bez utrwalania albo utrwalone białym spirytusem lub lakierem akrylowym w spraju).
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
Świetna robota, mnie interesuje np. jak powstaje faktura żelaznych odlewów czy też płaskowników, takich jak są widoczne np. w wózkach tendra. Złudzenie jest niesamowicie realistyczne.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
13-02-2018, 12:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2018, 11:57 przez Precyzyjny.)
Camillo, czy masz na myśli chropowatość powierzchni, widoczną np. na tym zdjęciu ?
Jeżeli tak, to te płaskowniki zostały zrobione z tektury piwnej 1 mm, nasączone cyjanoakrylem i oszlifowane, ale nie na gładko tylko papierem 400 muśnięte, żeby zlikwidować włoski i lekko zrównać powierzchnię. Malowane sprajem, który kładzie farbę w większej ilości niż robi to aerograf.
Przy dużych płaskich powierzchniach, jeżeli mają być chropowate, też stosuję tekturę piwną, np na podłodze w skrzyni węglowej.
Ale tutaj ta powierzchnia w ogóle nie była nasączana i szlifowana, tektura jest pomalowana "na żywca" podkładem i czarnym matem w spraju, a następnie nasypałem pigmentów, wtarłem pędzelkiem, zdmuchnąłem nadmiar i utrwaliłem lakierem akrylowym w spraju, psiknięte z odległości 0,5 m, żeby doleciał lekko podeschnięty lakier, bo bliżej pigmenty zanikają.
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
Do czego służy kran po lewej stronie pod stopniem. To jakiś odpowietrznik czy spuszczało się jakąś ciecz?
A jeśli chodzi o zdjęcia, to jakiś na jasnym tle, lepiej mi się ogląda Twoje prace.
|