Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Oj jak ja już dawno nic nie robiłem, aż wstyd się przyznać. Na swoje usprawiedliwienie mam chyba tylko to, że w międzyczasie udało mi się przeprowadzić na stałe do Szczecina oraz wyremontować nowe mieszkanie. Swoją drogą cholernie tęskni mi się za rodzinnym Słupskiem.
Od czasu wydania przez MODELIKA modelu wąskotorowej lokomotywy spalinowej GLs30, opracowanej przez naszego Kolegę Kierownika, miałem na nią wielką ochotę. Sam nie wiem dlaczego, ale ma w sobie coś dziwnego co mi się bardzo podoba. Analogicznie do modelu Freudensteina, którego popełniłem jakiś czas temu planuję zrobić ten model najpierw jako „surówkę”, a potem się zobaczy. Docelowo chciałbym zmajstrować jakąś ciekawą mini dioramkę, ale czas pokaże co mi z tego wszystkiego wyjdzie. W swoich zmaganiach posiłkuję się różnymi zdjęciami znalezionymi w sieci, które ukazują szczegóły konstrukcyjne tej maszyny. Na początek tradycyjnie okładka ... oraz dwie przykładowe fotki oryginału.
Jak zwykle w tego typu modelach pracę swoją zacząłem od wykonania ostoi, czyli głównego elementu, na którym cały pojazd jest zbudowany. Wszystkie elementy podklejane tekturką o grubości 1,0 mm podkleiłem tekturką piwną, co zdecydowanie uprościło mi proces wycinania. Większość widocznych krawędzi bocznych została oklejona paskami kartonu, pomalowana Caponem oraz wyszlifowana na gładko. Po malowaniu powinno w miarę dobrze wyglądać.
Poniżej kilka zdjęć pokazujących detale, które, na podstawie zdjęć starałem się maksymalnie zdetalizować. Zapewne nie wszystko wykonałem tak jak należy, ale dzięki temu może następny model będzie jeszcze lepszy. Pododawałem sporo różnej maści śrubek, wzmocnień i różnych innych duperelków. Tym razem chciałbym swój model pobrudzić, więc nie muszę bardzo mocno dbać o jakieś drobiazgi, w razie czego zawsze będzie można dołożyć „piasku”.
Zapraszam do wpisywania wszelkich uwag na temat mojego modelu oraz komentarzy bieżących postępów prac. Z chęcią przygarnę jakieś foto pokazujące wygląd łańcucha do łączenia lokomotywki z kolebami, ponieważ to co zrobiłem to trochę SF i moje domysły, bo nie znalazłem żadnego zdjęcia pokazującego ten element. Trzpień mocujący łańcuch jest ruchomy, także bez problemu mogę to jeszcze podmienić.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 503
Liczba wątków: 59
Dołączył: 12 2008
To ja zapuszczę tu żurawia i pooglądam relacyjkę lokomotywy mają w sobie to "coś" co sprawia, że bardzo mi się podobają.
Powodzenia
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Ostatnio powstały kółka. Nie ma sensu się nad nimi jakoś mocno rozpisywać, ponieważ w gotowym modelu w zasadzie to ich wcale nie będzie widać. Konstrukcja podwozia skutecznie je zasłania.
Patrząc na zdjęcia oryginału postanowiłem podzielić budkę sterowniczą na dwie części, które docelowo zostaną połączone prawie kątownikiem. Podłogę wykleiłem fragmentami taśmy do owijania palet w budowlance. Fajnie się to w sumie sklejało. Wewnątrz znajduje się jakaś skrzynia, na coś, piorun wie na co, ale gdzieś tam na fotkach ją było trochę widać.
Górna część budki została wyposażona w ramki i przygotowana do montażu okienek, ale to dopiero w fazie malowania. Teraz trzeba popracować nad dachem i może jakimiś innymi duperelkami. Oczywiście na tyle na ile czas mi pozwoli.
Do następnego ...
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Witam po długiej nieobecności w relacji spowodowanej organizacją I Szczecińskiego Festiwalu Modelarskiego „ Paprykarz 2011” o Puchar Prezydenta Miasta Szczecin. Niestety papierki ... papierki ... papierki ... telefony ... telefony ... telefony. Wszystko to zabiera sporo czasu, ale w międzyczasie coś tam nowego wydłubałem. Powstał zalążek obudowy skrzyni przekładniowej znajdująca się wewnątrz budki maszynisty. W stosunku do wycinankowej próbuję ją delikatnie rozbudować.
Teraz w zaczynam powoli wykańczać wnętrze budki maszynisty, dorabiając masę różnorodnych duperelków, które widzę na zdjęciach. Moja budowa powinna w kwietniu nabrać prędkości.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Jak widać na poniższych fotkach coś tam podłubałem. Czy wyszło to choć trochę fajnie, pozostawiam Waszej opinii. Na pierwszych fotkach widać założony dach z okapnikami na górną część budki maszynisty. Wnętrze tego elementu zostało pomalowane na jasno szary kolor, który zasugerował mi Kolega Kierownik.
Rozpocząłem również składanie przedziału silnikowego. Robię go zupełnie inaczej niż zakładał to Autor modelu. Moja wizja to lokomotywka w akcji. Z tego powodu nie widziałem sensu otwierania osłon przedziału silnikowego, a co za tym idzie budowa silnika okazała się zbyteczna. Jedynym elementem wnętrza (widocznym) będzie chłodnica i ona w modelu się znajdzie, choć w uproszczonej formie. Na poniższych fotkach szkielet przedziału silnikowego oraz chłodnica „na biało”.
I póki co to na tyle ...
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Powoli powstają elementy wnętrza lokomotywki. Na pierwszym zdjęciu pulpit sterowniczy po pierwszym malowaniu. Być może tak to kiedyś wyglądało. Nie znalazłem w zasadzie jakiegoś dobrego zdjęcia tego pulpitu i trochę „powymyślałem”. Pulpit wygląda na trochę wymordowany, ale po wykonaniu pierwszego przejechałem po nim kółkiem od krzesła ... brrrr ... słów jakich wtedy użyłem nie zacytuję z wiadomych względów. Wierzchnią płytę jakoś udało się uratować i musiałem dorabiać jedynie boczne ścianki. Jeszcze się nad nią pochylę. Natomiast na kolejnych zdjęciach wzbogacona osłona skrzyni przekładniowej. Z tym krzesełkiem to też miałem zagwozdkę, bo co fotka to jakoś inaczej mocowane Zwariować idzie ...
P.S. Zmieniłem trochę prezentację fotek, bo eksperyment z ramką nie bardzo mi się w sumie podobał, a i głosów „sprzeciwu” też się trochę pojawiło. Mam nadzieję, że teraz są czytelniejsze.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 2,566
Liczba wątków: 208
Dołączył: 04 2007
Czarku, ja bym jeszcze sugerował zminimalizowanie podpisu i okładki jako taki znak firmowy, a nie pierwszoplanowy element fotografii.
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos
Obudowa skrzyni przekładniowej, przynajmniej w teorii, zakończona. Wstępnie pomalowana na jasno-szary kolor. Później jeszcze nastąpi obróbka farbami, piachem, smarem itp., ale to zdecydowanie później.
Zgodnie z sugestią Kolegi Kierownika powiększyłem szafkę na akumulatory.
Na sucho przymierzyłem również skrzynię przekładniową do budki maszynisty. W miarę pasuje.
Ponad skrzynią przekładniową zostanie zamontowany jeszcze jakiś taki nastawiacz.
Powoli zacząłem zabierać się również za wykańczanie przedziału silnikowego.
Czy może ktoś z Was ma jakieś zdjęcie pokazujące z góry widok na przedział silnikowy, bo to co tu robię to trochę wymyślam na czuja, domyślając się co tam może być. Na froncie przedziału silnikowego zostanie, po malowaniu, przymocowany logotyp.
Ot i póki co, tyle udało mi się zrobić. Zapewniam, że prace ciągle postępują do przodu
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
W ostatnim czasie Święta, wspaniały wyjazd ze znajomymi na Majówkę, połączoną ze zwiedzaniem Pomorza Środkowego, więc i przy modelu nie było za bardzo jak posiedzieć. Jednakże troszkę udało mi się popracować. Zająłem się głównie malowaniem kolejnych podzespołów. Na pierwszy ogień poszły zestawy kołowe, które uzyskały swoje docelowe odcienie. Oczywiście zostaną jeszcze „przypudrowane”.
Po wielu próbach namieszałem farbę odpowiednią do pomalowania ostoi lokomotywki. Bazą była zwykła czarna farba nitro. Do niej domieszałem niewiele: srebrnej, złotej, białej, żółtej i brązowej - uzyskując „jasną” czerń. Farba została zmatowiona specjalnym proszkiem MP 1000, używanym w poligrafii sitodrukowej. Efekt, według mnie, dość dobry.
W następnej kolejności do malowania wędruje nadwozie.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 2,515
Liczba wątków: 152
Dołączył: 03 2007
Tak sobie siedzę i myślę i .... brak mi słów.
Czarku, ślicznie to robisz nie ma to tamto i mucha nie siada.
Liczba postów: 2,566
Liczba wątków: 208
Dołączył: 04 2007
Paweł ma racje ale ja jedno małe ale bym miał.
Przy takiej jakości wykonania i malowania to postarał bym się, będąc na Twoim miejscu, zrobić bieżnie kół tak jak Niki, czyli lustereczka.
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
dexterteam - dzięki
Piterski - Też się nad tym zastanawiałem, ale są dwa "ale". Po pierwsze to nawet nie mam w domu metalizera, ale to jeszcze idzie przeskoczyć i go sobie zwyczajnie zakupić. Po drugie jak zerkniesz na fotkę okładki w pierwszym poście to zauważysz, że koła są wewnątrz ostoi i w zasadzie to ich wcale nie widać. Ostoja jest tak niska, że zasłania praktycznie całe zestawy kołowe. Nad wybłyszczeniem bieżni kół jeszcze pomyślę, może się skuszę.
Powoli roboty postępują do przodu. Na tym etapie zająłem się malowaniem budki maszynisty oraz dorabianiem niektórych elementów. Zatem w górnej części budki maszynisty pojawiły się wsporniki reflektorów oraz została pomalowana.
Do zamknięcia górnej części pozostało jeszcze wykonanie szyb wraz z wewnętrznymi ramkami oraz reflektory. Co do reflektorów to jeszcze nie mam na to pomysłu, ale chyba wykorzystam blistry od niewielkich pigułek.
W dolnej części budki maszynisty przybyły dolne mocowania oraz została pomalowana.
Dokończyłem również malowanie osłony skrzyni przekładniowej wraz z całym wyposażeniem.
Osłona wewnątrz budki maszynisty będzie się prezentowała mniej więcej tak. Oczywiście wszystko jeszcze przyłożone na sucho. Montaż całości dopiero po odpowiedni ubrudzeniu.
Teraz roboty przeniosą się na chwilę na dokończenie przedziału silnikowego.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 503
Liczba wątków: 59
Dołączył: 12 2008
Elegancko to wygląda
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Siemanos.
Malowanie mojej lokomotywki postępuje powoli do przodu. Zabrałem się za przedział silnikowy, który został częściowo pomalowany. Przykleiłem wzmocnienia dolne, logotyp oraz osłonę wydechów. Powstały też osłony boczne wyposażone w takie fajne przetłoczenia. Co ja się z nimi nakombinowałem żeby to w miarę równo wyglądało.
Nie mogłem sobie odmówić przyjemności złożenia na sucho powstałych do tej pory elementów. Aż mi się miska ucieszyła.
Mam nadzieje, że Wam również będzie się podobało.
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 558
Dołączył: 02 2007
Pozdrawiam wszystkich cieplutko - Niech karton będzie z Wami !!!
Moje projekty do pobrania za FREE. W pracy robię TO, a w domu TO, pomagam IM. This is my OCCUPATION
Liczba postów: 1,784
Liczba wątków: 52
Dołączył: 03 2007
Cezary, i Ty chcesz tu jakiej krytyki?? Chłopie jaj se nie rób... co tu krytykować? jedynie z wierzchu buda jest za czysta ale flaki fajnie upaćkane zresztą masz na co dzień podgląd na stary tabor i tam raczej szukaj inspiracji, jakieś rdzawe zacieki, zakurzenie itd..to raczej standard :wink:
Zdrów!
|