Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R/G] Brewster B-239 Buffalo , KŚ 3/2005, 1:50.
#1
Jak 3 skończony,czas na kolejny model.Życie modelarskie nie znosi próżni ;-)
Wybór padł na tytułowy model:
[Obrazek: th_DSC00909.jpg]

No i aby kanon początku relacji nie ucierpiał - fotki pierwszego segmentu z charakterystycznym godłem skaczącego  rysia:

[Obrazek: th_DSC00907.jpg][Obrazek: th_DSC00908.jpg]

Zapraszam jednocześnie do dyskusji nad modelem i nad historią.
Z przyjemnością  tak ja jak i inni Koledzy poznamy jakieś ciekawe szczegóły dotyczące oryginału, ale też i modelu ;-)
Linki...?

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#2
Linki?

Humu Buffalo tutaj
Kilka fotek z czeskiej strony tutaj
Do poczytania historia wyłowienia jedynego zachowanego Buffalo tutaj

... w zamian oczekuję pootwieranych paneli, zdjętą osłonę silnika z pokazaną waloryzacją ... nie mówiąc już o wypicowanym kokpicie :Smile


....
Znaczy się, będę oglądał.
[Obrazek: popcorn.gif]
[Obrazek: logo_ProjGrup-1.jpg]
Odpowiedz
#3
Czyżbyś jednak dał się namówić na łączenie segmentów kadłuba metodą na pasek łączący i jedną wręgę? W takim wypadku radziłbym te listki gęściej rozmieścić.
A może to jednak wychodzą cechy modelu testowanego na dwunastolatkach...? [Obrazek: 2gwizd.gif]

ps. A nie dałbyś się namówić na przeszczep wnętrza wnęk podwozia i kabiny z BB z Kartonowej Kolekcji :roll:
ps2. O silniku nie wspominam :razz: :mrgreen:

Odpowiedz
#4
(09-02-2011, 08:15)ceva link napisał(a):ps. A nie dałbyś się namówić na przeszczep wnętrza wnęk podwozia i kabiny z BB z Kartonowej Kolekcji :roll:
ps2. O silniku nie wspominam :razz: :mrgreen:
PDT_Armataz_01_34

Nie sądzę żeby ktoś się na coś takiego szarpnął w skali 1:50.  Go-Mariusz-Go [Obrazek: 041.gif][Obrazek: 041.gif][Obrazek: 041.gif]
[Obrazek: logo_ProjGrup-1.jpg]
Odpowiedz
#5
E, Gucio przeszczepiał z tego co pamiętam. Taki byłby z pewnością bardziej efektowny.
Przyłączam się do dopingu Big Grin

Odpowiedz
#6
(09-02-2011, 08:15)ceva link napisał(a):A może to jednak wychodzą cechy modelu testowanego na dwunastolatkach...? [Obrazek: 2gwizd.gif]

:Smile :Smile :Smile

ja bym się podpisał pod tą inicjatywą przeszczepu ręką, nogą, nie powiem czym jeszcze(jakby się dało Wink) i nawet bym krew oddał ;D byłoby oj byłoby na czym ślepia zawiesić. Prosimy o pozytywne rozpatrzenie wniosku ;D
Odpowiedz
#7
(09-02-2011, 09:00)cotlet link napisał(a):[quote author=ceva link=topic=8007.msg93224#msg93224 date=1297275334]
ps. A nie dałbyś się namówić na przeszczep wnętrza wnęk podwozia i kabiny z BB z Kartonowej Kolekcji :roll:
ps2. O silniku nie wspominam :razz: :mrgreen:
PDT_Armataz_01_34

Nie sądzę żeby ktoś się na coś takiego szarpnął w skali 1:50.  Go-Mariusz-Go [Obrazek: 041.gif][Obrazek: 041.gif][Obrazek: 041.gif]
[/quote]

Odnoszę wrażenie, że chyba masz na myśli niewłaściwy model jako dawcę wnętrzności. Chodzi mi o te opracowanie z którego ostatnio sklejałeś Bafloka, ja zresztą też.

Odpowiedz
#8
(09-02-2011, 09:56)ceva link napisał(a):Odnoszę wrażenie, że chyba masz na myśli niewłaściwy model jako dawcę wnętrzności. Chodzi mi o te opracowanie z którego ostatnio sklejałeś Bafloka, ja zresztą też.
Wojtku (i Mariuszu),
Na początku z głupa zażartowałem o waloryzacji, ale kiedy podsunąłeś pomysł o przeszczepie elementów z KK to idea nie wydawała mi się już tak głupia. Mam na myśli tą samą wycinankę co ty. Na pewno eksperyment w kręgu wykonalnych, tak mi się przynajmniej wydaje. Na pewno byłoby co pooglądać, hmm....
[Obrazek: logo_ProjGrup-1.jpg]
Odpowiedz
#9
Panowie- dzięki za odliczenie się na widowni :mrgreen:
Cotlet - dzięki za linki! PDT_Armataz_01_34
Ceva - jak widzisz postanowiłem poddać się Twojej sugestii co do zrezygnowania z łączenia segmentów na dwie wręgi ( jestem grzeczny i posłuszny :-* ).Będzie na jedną wręgę i sklejki/paski łączące.Mówisz,by je zrobić jeszcze gęściej :o.No,to chyba  krawędź segmentu okleić paskiem,a po wstawieniu wręgi ponacinać pasek łączący prostopadle do wręgi... :Smile No,też tak można ; na zdrowy rozum może być szybciej,choć mogą być "sęki" z dobraniem krzywizny paska łączącego... PDT_Armataz_01_05
Na razie modlę się :wink: ;D by segmenty miały równa długość po styku.Bo jak nie,to koncepcja "na jedną wręgę" wykaże,że "dupa zbita"...

Ogólnie jeszcze raz dziękuję. Mocno mnie "wkręcacie" w pootwierane panele,wnętrze kabiny i replikę silnika,że o wnękach podwozia nie wspomnę...
Tej presji się nie poddam - nie będę lądował, upss...sklejał pod presją :wink: Tongue :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#10
(10-02-2011, 09:43)MARIUSZ_G link napisał(a):Ceva - jak widzisz postanowiłem poddać się Twojej sugestii co do zrezygnowania z łączenia segmentów na dwie wręgi ( jestem grzeczny i posłuszny :-* ).Będzie na jedną wręgę i sklejki/paski łączące.Mówisz,by je zrobić jeszcze gęściej :o.No,to chyba  krawędź segmentu okleić paskiem,a po wstawieniu wręgi ponacinać pasek łączący prostopadle do wręgi... :Smile No,też tak można ; na zdrowy rozum może być szybciej,choć mogą być "sęki" z dobraniem krzywizny paska łączącego... PDT_Armataz_01_05
Oczywiście że przykleić do krawędzi segmentu ponacinany ( wycięte kliny ) pasek. O dopasowanie krzywizny się nie martw. Mniej więcej będzie się zgadzać jak odrysujesz krawędź segmentu gdzie chcesz przykleić pasek.
(10-02-2011, 09:43)MARIUSZ_G link napisał(a):Na razie modlę się :wink: ;D by segmenty miały równa długość po styku.Bo jak nie,to koncepcja "na jedną wręgę" wykaże,że "dupa zbita"...
A to już nie moja wina, a palcem nie będę pokazywał czyja[Obrazek: 2gwizd.gif] .
Powycinaj wszystkie segmenty poszycia i pomierz obwody segmentów przykładając ich krawędzie do siebie.
(10-02-2011, 09:43)MARIUSZ_G link napisał(a):Ogólnie jeszcze raz dziękuję. Mocno mnie "wkręcacie" w pootwierane panele,wnętrze kabiny i replikę silnika,że o wnękach podwozia nie wspomnę...
Tej presji się nie poddam - nie będę lądował, upss...sklejał pod presją :wink: Tongue :mrgreen:
Przeszczepy z KK nie byłyby chyba takie kłopotliwe

A kto Ci każe lądować, skończy Ci się paliwo to spadniesz, no chyba że trafisz na...  

Odpowiedz
#11
Dzięki za wskazówki - jak widać zawsze można się czegoś dowiedzieć i nauczyć. :oops: :wink:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#12

Dokleiłem kolejny segment. Szału nie ma...Jakoś nie za bardzo mi to wychodzi ; musiałem nieco poprzycinać łukowato poszycie drugiego segmentu po bokach,bo bez tego na szczycie i spodzie połączenia pojawiały się straszne szczeliny...
Tak,czy owak połączenie segmentów wyszło tak sobie.
[Obrazek: th_DSC00926.jpg][Obrazek: th_DSC00927.jpg]
Przede mną najtrudniejszy moment ; trzeba przygotować segment za kabiną,a biorąc pod uwagę moją chęć przeszklenia kabiny,będzie trochę roboty z dorobieniem półki w środku segmentu no i podmalunki wręg...
Może być zatem nieco dłuższa przerwa w kolejnych fotkach...

P.S.
Odstające poszycie na dole połączenia segmentów już dopchnąłem pazurkiem na miejsce ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#13
No to widzę że w kwestii spasowania wycinanki nihil novi czyli standard dla tego projektanta.

Odpowiedz
#14
No,to segment za plecami pilota zlepiony.Jak zwykle szału nie ma, ale z drugiej strony myślałem,że będzie gorzej.Zresztą sami oceńcie:
[Obrazek: th_DSC00947.jpg][Obrazek: th_DSC00949.jpg][Obrazek: th_DSC00948.jpg]
Segment sfotografowany zaraz po wyschnięciu kleju,ale jeszcze bez "głaskania" lakierem bezbarwnym ;-)
Podszykowałem już poszycie segmentu kabinowego z okienkiem w podłodze.
No i jeszcze segment ogonowy i zrąb kadłuba będzie gotowy ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#15
Kadłub rośnie. Połączyłem ze sobą wykonane segmenty częścią kabinową:
[Obrazek: th_DSC00950.jpg][Obrazek: th_DSC00951.jpg][Obrazek: th_DSC00952.jpg][Obrazek: th_DSC00953.jpg]

No i zrobiłem końcowy segment:
[Obrazek: th_DSC00954.jpg][Obrazek: th_DSC00955.jpg][Obrazek: th_DSC00956.jpg]

Mam świadomość,że mogłoby to wyglądać lepiej,ale trudno,jadę dalej.
Teraz wykończenie kabiny,ogonek,itd...

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#16
Widzę, że pokraczek bardzo ładnie rośnie w siłę. Zaczyna już być widać kształty samolotu. Moim skromnym zdaniem nie jest tak bardzo źle.

PS Jak Ci się klei na jedną wręgę?
Pozdrawiam:

Paolo

Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę. [Obrazek: 07icon_smile4.gif]
                       2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.

Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005

Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Odpowiedz
#17
(12-03-2011, 10:17)Paolo vanKossi link napisał(a):Jak Ci się klei na jedną wręgę?
Dobrze!
Z pewnością wychodzą znacznie mniejsze schody na łączeniach ;-)
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#18
Cześć MARIUSZ_G!
Bardzo przyjemnie ogląda się Twoją pracę, nie tylko w tej relacji.

Próbowałem, czas jakiś temu, kleić Brewstera z Questa – ten sam projekt (z drobnymi, raczej kosmetycznymi różnicami) i niestety cyfrowy druk skutecznie (jak na razie) zniechęcił mnie do pracy przy modeliku. Zakończyłem na etapie budowy usterzenia. Jak będziesz kleił stateczniki poziome zastanów się nad pominięciem oprofilowania kadłub-statecznik. W mojej opinii element ten szpeci raczej niż upiększa model.
I jeszcze jedna uwaga: wydaje mi się, że Finowie zamalowywali okno w spodzie kadłuba. Nie mam teraz jak sprawdzić, ale wieczorem postaram się temat rozszerzyć.
Powodzenia życzę w dalszej budowie B-239!

EDIT:
Miało być wieczorem… :oops:
Przejrzałem monografię Buffalo wydawnictwa KAGERO i niestety muszę potwierdzić to co napisałem wcześniej. Model 239 miał zamalowane okno w spodzie kadłuba. Niektóre zdjęcia sugerowałyby, że okna te były wręcz zastępowane blachą, ale to tylko teoria – nie znalazłem (fakt – długo nie szukałem) żadnej historycznej fotografii spodu kadłuba, która pozwoliłaby stwierdzić to na pewno, spód kadłuba na fotografiach jest bardzo słabo eksponowany.
Powyższa monografia mówi, że Finowie poddawali swoje samoloty przeróbkom (wymiana celowników, dodanie płyty pancernej w kabinie pilota), być może dotyczyły także tego okna  ???.
http://www.clubhyper.com/reference/brewsterf2a1jm_1.htm
I zdjęcia muzealne
http://www.airventure.de/tipps_zentralfi...Humu_A.jpg
http://www.flickr.com/photos/24704473@N07/4448931332/
Tyle znalazłem na szybko.

Skoro już się powymądrzałem to teraz spokojnie popatrzę na dalszą Twoją pracę Wink.
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#19
Dzięki za kolejne ciekawe informacje!
Dziś dokumentuję duży postęp w budowie modelu  Big Grin
Gotowe usterzenie i kabinka:
[Obrazek: th_DSC01014.jpg][Obrazek: th_DSC01015.jpg][Obrazek: th_DSC01016.jpg]
Dziś skleiłem szkielet skrzydeł.
Zdjęcia ze skrzydłami w następnym odcinku.

Zdrowych i spokojnych Świąt!

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#20
Ten samolot wygląda jak mała beczka z lotkami Smile choć wykonanie nie jest złe
Odpowiedz
#21
Model ma już skrzydła:
[Obrazek: th_DSC01042.jpg][Obrazek: th_DSC01043.jpg][Obrazek: th_DSC01044.jpg]

A teraz porażka:
[Obrazek: th_DSC01045.jpg]
Jak widać w prostopadłym rzucie z góry okazuje się,że tak usterzenie poziome jak i skrzydła nie trzymają  właściwej geometrii. W obu przypadkach  końcówki stateczników i skrzydeł przesunięte są za mocno  do przodu.
Zbyt ufnie wyciąłem i skleiłem wszystko tak jak było w wycinance.
Niech to będzie przestroga dla innych Kolegów sklejających ten model-by dokładnie przymierzyć te elementy do kadłuba i skośnie podciąć tylne odcinki ich styku z kadłubem...
Ja sklejam model dalej - nie będę już tracić czasu na poprawki wychwyconych błędów.
Teraz podwozie ( koła i kółko ogonowe mam już podklejone tekturką) , no i silnik.

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#22
Postępy w budowie:
Osłona silnika...
[Obrazek: th_DSC01187.jpg]
Trzeba przyznać,że ten dość  złożony  fragment modelu zaprojektowany jest nieźle ; pewne nierówności to już moja wina.Wyciąłem otwory-chwyty powietrza do agregatów pod osłoną silnika i podkleiłem je drobną siateczką-odzyskaną z bukietu kwiatów ;-)
Jak widać pozostało jeszcze zrobić wyloty km-ów z oprofilowaniem i trochę "wygłaskać" całą osłonę pod względem powierzchni i koloru ( plamy...;-(  ).
A tak postanowiłem delikatnie uplastycznić i "zamarkować" silnik:
[Obrazek: th_DSC01188.jpg]
Po zlepieniu w całość i dodaniu kołpaka śmigła  to dużo z silnika i tak nie będzie widać...
Sam jestem ciekaw efektu ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#23
Tymczasem powstało podwozie:
[Obrazek: th_DSC01203.jpg][Obrazek: th_DSC01204.jpg][Obrazek: th_DSC01206.jpg]

Zbliżenie na kółko ogonowe:
[Obrazek: th_DSC01205.jpg]

Problemów nie było.

Tymczasem drepczę w miejscu z osłoną silnika,ale widać już światełko w tunelu ;-)
Ale nie będzie to standard...
Powstaje też śmigło,może nawet ruchome...? ;-)

Zatem koniec już blisko.

--
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#24
Ta oranżeryjna kabina robi WRAŻENIE!
Odpowiedz
#25
Prawda?  Wink :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu rowin 58 7,668 10-01-2017, 12:53
Ostatni post: rowin
  [R/G] A6M2 Zero (Haliński - KA 3/2005) Raven 120 27,214 29-09-2016, 03:12
Ostatni post: mire-chan
  [R] Hanomag Komissbrot - 1926 WAK 5/2005 Andrzej_Bl 1 761 02-07-2016, 04:32
Ostatni post: Andrzej_Bl
  [R] PZL P-37B Łoś - Fly Model 1/33 2005 r Arkadiusz 26 5,047 28-11-2015, 03:47
Ostatni post: Arkadiusz
  [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] Przemek 12 3,350 21-09-2015, 09:45
Ostatni post: Raven
  Spitfire Mk Vb 1:33 A. Haliński 1/2005 - pierwszy w duecie Art 23 4,749 12-04-2015, 01:46
Ostatni post: Paweł O
  [R/G] Macchi C 202 Folgore [KA 2/2005] Przemek 25 6,357 11-08-2014, 08:03
Ostatni post: Przemek
  [R] Brewster "Buffalo" Mk.I Kartonowa Kolekcja 1:33 jaceko99 11 2,810 04-06-2014, 10:44
Ostatni post: Raven
  [R] Bf 109F-4 Kartonowy Arsenał 4/2005 Marcin G. 37 9,998 28-05-2014, 10:07
Ostatni post: Lukee
  [R] Supermarine Spitfire Mk. Vb MM 3/2005 czyli radocha za 5 złotych Bartko28 45 8,438 29-03-2013, 10:01
Ostatni post: Bartko28

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości