Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P-47D-11 KA 6/2011
#26
Tak zastanawiałem się nad tym kółkiem ogonowym...
Długo oglądałem różne fotki. Wiem,że w samolotach pojawiały się dość często gumowe , "kwadratowe" rolki gumowe jako kółko ogonowe, ale w "thudzie" wszystkie ( przynajmniej wszystkie,które ogladałem) były "normalne", okrągłe...
Fajna fotka:
http://www.airliners.net/photo/Republic-...ac7af0b009
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#27
Hmmmm Mariuszu toś mnie zaciekawił z tym kółkiem.... ciekawa sprawa w tej wersji ja też szukałem tych fotek do mojego dzbanka ( P-47 D 25 ) i rezultat był podobny postanowiłem ,że wykonam tak jak przewiduje wycinanka wszak dylemat poaostł nie rozwiązany.
Więc jak to było z tym kółkiem w prawdziwych samolotach tej wczesnej wersji ????
W budowie: ..... ..... ....
[b]Zbudowane

Roweromaniak : https://www.youtube.com/watch?v=jKyWii8RxqA[/b]
Odpowiedz
#28
Ja takie foto znalazłem:
[Obrazek: th_tail2a.jpg]

Nie wiem z jakiej to wersji, ale kształt ma zdecydowanie walcowaty z lekkimi obłościami po bokach  PDT_Armataz_01_01
Odpowiedz
#29
No to będzie jednak elaborat. :roll:

Miałem dopisać o wrażeniach z budowy i ewentualnych błędach /niedociągnięciach projektu. Parę jest, cześć uwag przemyciłem do relacji RomanaC.
Model oczywiście najeży do samosklejających tylko części trzeba mu wyciąć. :mrgreen: Jak większość modeli ze Stegny które sklejałem w tym również jest problem ( no może w Mustangu było to prawie nieodczuwalne) z "zamknięciem" poszycia wewnętrznego i zewnętrznego kadłuba w okolicy kabiny pilota. Pewnie robię coś nie tak ale powtarzalność efektu jest zastanawiająca. W P-47 brakowało mi prawie 2 mm żeby poszycie zewnętrzne kadłuba (góra i dół) zeszło się bez szczeliny. Maltretowanie szkieletu przy użyciu papieru ściernego moja żona skwitowała: "a coś ty znowu za gniota dorwał" Confusedhock: Poszycie tylnej części kadłuba względem szkieletu tradycyjnie wyszło mi o ok. 1 mm dłuższe niż trzeba. No nic może kiedyś to pojmę. Z innych uwag i spostrzeżeń cz.25b wychodziła mi za szeroka o ok. 1mm. Wewnętrzna ramka wiatrochronu była za mała i bez rozcięcia nie mogłem jej przykleić tak żeby pokrywała się z ramką zewnętrzną. Zespół kółka ogonowego wystaje nieco więcej z wnęki niż to widać na szarych plamach. Za krótkie są szablony AF . Nie udało mi się przykleić osłony podwozia cz. 58 tak żeby wyglądała jak na szarych plamach. Za bardzo wystawała z wnęki.  Zagadką jest czy w ogóle powinna występować w tym egzemplarzu, bo według instrukcji osłona ta występowała w większości P-47, ale czy w tym KONKRETNYM egzemplarzu również, a może jednak nie? Nieważne. Nad kształtem opony się nie zastanawiałem. Klapy do lądowania musiałem zrobić otwarte  bo we wnękach brakowało mi miejsca żeby je schować. Przeszkadzało oprofilowanie skrzydła które przykleiłem raczej w miejscu do tego przewidzianym. Elementy sterowania klapami cz. 61i i cz. 61j przyklejone zgodnie z znakami na poszyciu uniemożliwiają montaż klap w skrzydłach.
Z uwag i spostrzeżeń to by było tyle (chyba?) zresztą nieważne, nie warto.
Dlaczego go skleiłem? Coś trzeba był w końcu skleić. Poza tym uzależniam się chyba od "walonrynzancji" lub zaczynam nie zwracać na nią uwagi. Oczywiście w paru miejscach (osłona silnika i segmenty kadłuba) psuje efekt końcowy modelu.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

ps. Za lakier podziękuję jeszcze mam, a jego obecność na modelu aż tak dużo nie zmieni.
ps2. Jakaś relacja kiedyś chyba w końcu będzie.
ps3. Podziękowania dla administracji za zepsucie strony głównej forum... :roll:
Odpowiedz
#30
Wojtek - Ty go szykuj na Przeciszów;-))
[Obrazek: banner.jpg]
Odpowiedz
#31
I na Rypin hehe
W budowie: ..... ..... ....
[b]Zbudowane

Roweromaniak : https://www.youtube.com/watch?v=jKyWii8RxqA[/b]
Odpowiedz
#32
Błędy najprawdopodobniej istnieją w samym opracowaniu...
4275224 HV-O była Malcolmem Tongue
http://www.littlefriends.co.uk/gallery.p...le&Item=82
http://gallery.kitmaker.net/data/20616/H...ps_029.jpg
Na zdjęciu ewidentnie widać iż ma osłonę kabiny Malcolma

Z tym, iż zdjęcie można szacować na sierpień 1944r. Pozostawienie pasów tylko na spodzie kadłuba jak w 2nd TAF.
Możliwe iż Malcolm zastąpił kratownicę pomiędzy czerwcem a sierpniem, we wrześniu Gładych latał już na 4275140 HV-M

I tu jest dopiero zagadka, gdyż oba powinny mieć oznaczenie Pingie II, jako że pierwszym pingwinem był Spitfire
Skoro na 4275224 "II" przykrył nowo wprowadzony czerwony pas na okapowaniu silnika, zatem można założyć, iż "III" a nie "II" powinno widnieć na 4275140. Możliwe, iż wynika to z pomyłki personelu naziemnego malującego pingwina, którzy pominęli to traktując go Jako "I" 4257224 gdyż miał zamalowaną "II"
czyli
Pengie II P-47D-11-RE 4275224      HV-O
Pengie II P-47D-10-RE 4275140      HV-M
Odpowiedz
#33
Chciałbym w przyszłości tak sklejać modele, ehh na razie to popatrzeć mogę i podziwiać, świetny kocur ;]
Odpowiedz
#34
Co tu dużo pisać, uczta dla oczu...
Odpowiedz
#35
Polecam się na przyszłość.
Odpowiedz
#36
Kolejny majstersztyk spod ręki mistrza :milbravo: :milbravo: :milbravo:

Tylko jakbyś mógł przełamać się do prowadzenia relacji to już całkiem byłoby super :wink:.
Odpowiedz
#37
Mam nadzieję, że Wojtek się nie pogniewa :oops:

(04-01-2012, 05:12)Vltor link napisał(a):Błędy najprawdopodobniej istnieją w samym opracowaniu...
Liczyłem, że kol. Vltor pokwapi się z dokończeniem poruszonych przez niego kwestii, bo najwyraźniej otrzymał parę odpowiedzi na sąsiednim forum. Upłynęło parę dni więc ja podlinkuję, coby informacja była pełna dla "potomności".
Całe to milczenie tylko mnie utwierdza w przekonaniu, że celem tego wpisu nie było oświecenie nas, mas nieumytych, tylko raczej pochawalenie się swoją wiedzą ... A szkoda, uwielbiam dociekliwe umysły....
Odpowiedz
#38
Tomek, jak dla mnie sam wpis nie miał sensu. W każdym temacie o P-47 ten jegomość pisze to samo. W innym temacie podlinkowałem mu tą dyskusję z KW, na co odpisał mi, że wie o tym bo sam ją rozpoczął. Także nie wiadomo co mają na celu te wpisy tutaj skoro sensowna dyskusja z wytłumaczeniem jest na sąsiednim forum.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#39
Wątki zostały umieszczone na obu forach jednocześnie, a założone właśnie z powodu tego iż chciałem ustalić ile sensu ma zakładanie Malcolma do tego opracowania, jako iż otrzymałem odpowiedzi a na obecnym forum temat nie znalazł zainteresowania, odpuściłem. Może i popełniłem błąd zaniechania, ale na pewno nie chciałem się chwalić swoją wiedzą jako iż dzbanek to zdecydowanie nie mój konik
Odpowiedz
#40
A ja jako nowicjusz poprzestanę tylko na gratulacjach i będę podziwiał i szukał dalszego natchnienia...
Obserwuję Twoje wszystkie prace i nie ukrywam, że są dla mnie wzorem. Na razie niedoścignionym  :Smile może kiedyś...
Odpowiedz
#41
Piękny model, niewidoczne łączenia segmentów, kapitalny retusz - majstersztyk.
Jeżeli chodzi o standard to jesteś dla mnie numerem jeden wśród modelarzy kartonowych.

Dlatego też niecnie zadam kilka pytań dotyczących tego modelu:
1. Wycinanka była impregnowana lakierem w sprayu?
2. Dalej używasz do klejenia bcg w taki sposób jak to opisałeś w relacji Kamova?
    (Szczególnie intrygują mnie te niewidoczne łączenia oklejek kadłuba. Jak je uzyskałeś?)
3. Jakich farb użyłeś do retuszu tego samolotu? Temper?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Przepraszam za podbicie wątku ale zamierzam niedługo zabrać się za ten model i postanowiłem zebrać trochę informacji od najlepszych. Smile

Pozdrawiam Kuba.
Odpowiedz
#42
ach, zazdroszczę Ci tak pieknie wykonanej osłony kabiny Smile
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)

się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Odpowiedz
#43
(11-02-2012, 08:45)kohinorek87 link napisał(a):Piękny model, niewidoczne łączenia segmentów, kapitalny retusz - majstersztyk.
Majstersztyk? Nie żartuj.

(11-02-2012, 08:45)kohinorek87 link napisał(a):1. Wycinanka była impregnowana lakierem w sprayu?
Nierozcieńczona jedna warstwa caponu przed sklejeniem.
(11-02-2012, 08:45)kohinorek87 link napisał(a):2. Dalej używasz do klejenia bcg w taki sposób jak to opisałeś w relacji Kamova?
    (Szczególnie intrygują mnie te niewidoczne łączenia oklejek kadłuba. Jak je uzyskałeś?)
Dużo się nie zmieniło od tego czasu aczkolwiek parę modyfikacji w sposobie klejenia miało miejsce. Poszycie do wręg przyklejam butaprenem. Podczas przyklejania kolejnego segmentu BCG smaruję pasek a nie krawędź poszycia. Dokładne wycięcie, BCG plus = "niewidoczne" łączenie.
(11-02-2012, 08:45)kohinorek87 link napisał(a):3. Jakich farb użyłeś do retuszu tego samolotu? Temper?
Tak.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [G] Dornier Do 17 Z-1 mm 4-5-6/2011 arek1981 16 5,938 23-02-2014, 11:22
Ostatni post: Hastur
  [G] Jak-1 KA 5/2011 Piter16 6 4,977 15-04-2013, 10:56
Ostatni post: Piter16
  HMS Hood Military Model 1-2/2011 RomanC 20 7,352 19-03-2013, 04:07
Ostatni post: Arovist
  [G] SB2C-4 HELLDIVER (KA 1-2/2011) zbin 26 16,219 19-02-2013, 09:21
Ostatni post: jowisz32
  JAK-1 "Czerwona 1-ka" KA 5/2011 1:33 Wrajcik 24 8,402 02-11-2012, 02:12
Ostatni post: Krystian
  Mitsubishi A6M3 "Zero" (KA 4/2011) yukikaze 16 7,876 31-05-2012, 07:55
Ostatni post: ZbiG
  RWD-25 WAK 6/2011 bonk 6 8,052 09-04-2012, 12:20
Ostatni post: kajym
  ME 109 F-4 Kartonowa Kolekcja Nr 3-4/2011 zbin 4 5,428 24-03-2012, 07:01
Ostatni post: seb545

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości