Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Relacja) P-40 Tomahawk IIB 1:33 Kartonowy Arsenał
#1
Witajcie,
Nowość z Stegny  wydana została w wersji 2w1-ciekawy marketingowo pomysł . Przedstawia Tomahawki N.Dukea -rysunek na okładce autorstwa A.Wróbla przedstawia ten samolot, oraz alternatywne malowanie australijskiego asa C.Caldwell'a. Od 2007 roku modelarze kartonowi mieli możliwość zbudowania modelu tego  samolotu z wydawnictwa WAK (samolot australijskiego asa C.Caldwella).
Nie ukrywam że to jeden z najbardziej wyczekiwanych tematów dla mnie, szczególnie że mam możliwość wykonać ten model w malowaniu 112 Dywizjonu "Rekinów" i to nie byle kogo a samego Nevill'a Duke'a. Istnieje również edycja niewaloryzowana modelu WAK -Gremir Models w tym malowaniu. Relację  z budowy tego modelu można obejrzeć tu: http://www.papermodels.pl/index.php?topic=8719.60
. Postaram się  porównać modele  WAK i KA  ponieważ miałem okazję sklejać opracowanie Pana Ł.Fuczka .
Ponieważ wydawca KA nie opisał losów Duke'a, pozwolę sobie na krótki opis jego niezwykłej historii.
Neville Duke to  legendarny pilot . Zaraz po przeszkoleniu rozpoczyna latanie bojowe w Anglii wiosną 1941 roku. Szybko pokazuje niebywały talent do latania. M.innymi  lata jako  skrzydłowy Adolpha  Malana. W październiku tego samego  roku przybywa do Afryki i rozpoczyna służbę w 112 "Dywizjonie Rekinów"  Okres walk w Afryce to najtrudniejszy czas w jego wojennej karierze. Tomahawki ustępują siłą ognia, prędkością i wznoszeniem m.innymi Messerschmitom 109F-4Z. Niemcy mają w swoich szeregach doświadczonych pilotów, weteranów Bitwy o Anglię . Już samo przetrwanie w walce uznawane było za wyczyn. Tytuł asa zaliczył właśnie na P-40 mając niespełna 19 lat . Często wraca z walki z masą przestrzelin ale odnosi sukcesy .  Potem w kampanii Tunezyjskiej i we Włoszech staje się najskuteczniejszym pilotem alianckim Śródziemnomorskiego teatru działań. Wojnę kończy z 27 zwycięstwami, 2 wspólne i 1 prawdopodobne dodatkowo doliczono mu 6 uszkodzeń(różne źródła różnie podają ilość). Po wojnie  podejmuje prace pilota testowego w zakładach Hawker. Na Hunterze 7 września 1953 pobija światowy rekord prędkości 1171km/h i zdobywa niezwykłą popularność w W.Brytanii na równi z gwiazdami sportu, aktorami czy zdobywcą Everestu Sir. Edmundem Hillary. Bierze udział w pokazach lotniczych między innymi wykonuje wspaniały pokaz w Farnborough Airshow w dniu 6 września 1952...niedługo po katastrofie prototypu de Havilland DH 110 w której zgineło 2 pilotów i 28 widzów, w tym pilot John Douglas Derry - jego bliski przyjaciel. Pokazów nie odwołano :!: Sam Premier napisał do niego następnego dnia "Mój drogi Książę,  to było charakterystyczne dla Ciebie, aby pomimo przeciwności nie załamywać się po wstrząsającym wypadku.  Pozdrawiam, w smutku, Winston Churchill"
Dożył sędziwego wieku obejmując różne patronaty i popularyzując wśród młodych ludzi lotnictwo np. jako Wiceprezes Eagle Club. ( Eagle- popularny brytyjski  magazyn młodzieżowy w latach 60tych na swoich łamachzamieścił  komiks "Dan Dare, Pilot of the Future"- prawdopodobnie inspirowany historią Duke'a ).
Latać na odrzutowcach przestał po wypadku w którym  doznał obrażeń kręgosłupa. Tuż przed śmiercią wystawił wszystkie swoje odznaczenia na sprzedaż - prawdopodobnie dla ratowana zdrowia swojej żony Gwen. W dniu 7 kwietnia 2007, para leciała swoim prywatnym samolotem, gdy nagle Duke zasłabł. Pomimo tego wylądował bezpiecznie na lotnisku,  ale upadł po opuszczeniu samolotu. Został zabrany przez pogotowie do szpitala gdzie stwierdzono tętniaka . .  zmarł później tego samego wieczoru po operacji, w wieku 85 lat.
Napisał kilka świetnych książek:"The Sound Barrier" (1953), The "Crowded Sky" (1959) i wspomnienia wojenne "The War Diaries of Neville Duke" (1995)

Tomahawk "Księcia" AK402  znany z kilku fotografii  rozbity po walce  z asem JG27 Otto Schulzem  30 Listopada 1941r.
[Obrazek: p-40_112_gap.jpg]
Okładki:
[Obrazek: P1130891640x471.jpg]

Graficznie ładniejsza okładka KA, jednak duży format i miękki karton... w Empiku rezygnowałem często z zakupu bo  były mocno pomięte - w miejscu gdzie kupuje miłe panie wpychają modele w najtrudniej dostępne miejsca >Sad . Tu zdecydowanie wolę mniejszy format A4 . WAK dodatkowo ma  lakierowaną sztywniejszą okładkę .
Jakość druku: w obydwu modelach drobny raster, brak przesunięć kolorów . W WAK jedynym zastrzeżeniem  były różnice w kolorach nawet w obrębie jednego arkusza. , Jak będzie w AK wyjdzie w trakcie budowy, mam nadzieję że będzie znośnie- wstępne oględziny na to wskazują.
Wierność kolorów- Niestety model WAK ma niezbyt trafiony Dark Earth i Middle Stone jakby jaśniejszy i jaskrawszy.
Prawa WAK lewa strona KA
[Obrazek: P1130887640x363.jpg]
W wypadku maszyny Caldwella są wzmianki że mógł być na dolnych powirzchniach pozostawiony  w kolorze  "fabrycznym" Light Grey. Pewnie taki kolor założył projektant modelu WAK .
(edycja) Po obejrzeniu oznaczeń zwycięstw w przypadku WAK Caldwell'a mamy maszynę z wcześniejszego okresu. Model  WAK przedstawia ten sam samolot ale z wczesnego okresu użycia. Mogło być tak bo latało dużo maszyn w kamuflarzu tzw. "europejskim"  W KA doły obu maszyn Caldwell'a i Duke'a są w Azure Blue. Należy również pamiętać że rozkaz dotyczący zmiany kamuflażu na pustynny wydano 10.07. 1941 w trakcie eksploatacji tych samolotów. Obie interpretacje malowania WAK i KA mogą być poprawne.
Kolor wnętrza kabiny w modelu WAK jaśniejszy  w KA ciemniejszy zielony.  Wnętrze malowano kolorem Curtiss Cockpit Green produkcji Berry Brothers' określanym jako Interior Green z lekkim zabarwieniem brązowym. Na szczęście jest cała kolekcja fotografii reporterów LIFE którzy na kliszach Kodaka umieścili cały proces produkcji i ostatecznego montażu P-40 w 1941 roku.
Jedna fotka jest najciekawsza bo pokazuje zestawienie tego koloru z podkładem Zinc Chromate Yellow
[Obrazek: 17.jpg]
W modelu KA mamy wg mnie  kolor zbyt ciemny zielony ,  zdecydowanie lepiej prezentuje się kolor w modelu WAK. Przy okazji ta sama sesja dla LIFE pokazuje że powierzchnie wewnętrzne klap były również malowane w kolorze kabiny.
[Obrazek: 4.jpg]
W KA zastosowano dwustronny nadruk w miejscu klap -w moim egzemplarzu nie ma przesunięć .
W modelu KA linie podziału poszycia są wyraźniejsze , w WAK w niektórych miejscach prawie zanikają. Szczególnie na plamach Dark Earth. W obydwu modelach kolor Dull Red znaków rozpoznawczych jest nieprawidłowy- zbyt jaskrawy. Powinien mieć brązowawy odcień. Nie znam zdjęć samolotu C.Calldwela tylko  kolorowe sylwetki które często różnia się w wielu szczegółach .Na większości z nich oznaczenia literowe dywizjonu są szare, nawet mocno szare tak jest w modelu WAK .
W KA są białe dla obydwu malowań . Numer ewidencyjny samolotu w modelu WAK jest nadrukowany na kamuflaż pustynny ma nieprawidłowy krój nie używany przez RAF. W wypadku KA nadrukowany na tło Dark Green tak jak widać na wielu zdjęciach tych samolotów. Jak było na AK498? nie wiem.
Jeśli ktokolwiek widział fotki tej maszyny ktokolwiek wie bardzo proszę o wszelkie info w tym wątku Smile
Powierzchnie wewnętrzne luków podwozia w modelu WAK są w kolorze wnętrza takim jak kabina i klapy , w KA Azure Blue . Kolorowe zdjęcie Tomahawka  wykonane w bazie Takoradi pokazuje że  malowano wiele elementów dołu nawet łącznie z goleniami podwozia i kołpakami kół w Azure Blue. Ale najciekawsze jest to żę luki wewnętrzne były w całości zakryte brezentowym rękawem - według Squadron - Detail & Scale P-40 Warhawk Part 1. Nie chce mi się wierzyć żeby pozwolono na ściąganie tej osłony w Afryce gdzie piasek jest drobny  jak mąka, unosi się wszędzie przy byle podmuchu.Jest zdjęcie C.Caldwell'a głaskającego bombę  Smilepodwieszoną pod kadłubem Tomahawka gdzie widać luk przykryty tym brezentowym rękawem...
Rozmieszczenie części na arkuszach szczególnie tych do podklejania różnymi grubościami kartonu jest dla mnie bardzo ważne
Nie cierpię wyszukiwania i wycinania poszczególnych  wręg -tu zdarzały mi się pomyłki i przeoczenia . W modelu WAK robiłem to długo tracąc czas na przeszukiwanie arkuszy. Od jakiegoś czasu w modelach KA podzielono arkusze na te z różnymi grubościami podklejeń - tak jest i w tym modelu. Duża oszczędność czasu i trudno się pomylić z grubością- wielki plus za to.
Waloryzacja jest wykonana w model KA delikatnie. W WAK nie podobały mi się te szare rozległe plamy na skrzydłach udające zadrapania.
Model Wak wydrukowano na cieńszym kartonie około 0,18mm, KA na około 0,22mm. Dla mnie ta różnica nie ma znaczenia.
I tak w obu przypadkach większe przestrzenie podklejam brystolem .No jedynie trochę trudniej zwijać małe rurki z tego grubszego Wink
Przy gruntowaniu rozrzedzonym Caponem w obydwu modelach karton ładnie nasiąka i pod warunkiem wcześniejszego wysuszenia  arkuszy druk nie ulega uszkodzeniu. Instrukcja ładniejsza w KA rysunki 3D w WAK 2D. W trakcie budowy wyjdzie jak czytelne to jest i czy nie przeoczono czegoś na rysunkach. W modelu WAK miałem problemy z interpretacja położenia niektórych elementów.
Montaż rozpoczynam od kabiny kierując się w kolejności klejenia instrukcją .
[Obrazek: P1130896800x577.jpg]
Retusz zieleni w kabinie wykonuję stareńkim akrylem Humbrola 5102.
[Obrazek: P1130895800x553.jpg]
[Obrazek: P1130894800x574.jpg]
Podłoga w kabinie  była równocześnie górnym poszyciem skrzydeł  miała kształt ich profilu. W modelu WAK błędnie zaprojektowano ją jako płaską. W KA jest wygięta i projektant zaleca użycie rynienki-szablonu cz. K1-K5 który tymczasowo przykleiłem nadając wcześniej profil podłodze.  Wnętrze kabiny w modelu WAK miało sporo błędów.Wymienię te najbardziej rażące. Poza podłogą kształt i kolor tablicy (zbyt jasny szary). Brak listwy pod tablicą z przełącznikami paliwa i obsługi karabinów.  Zbyt długie karabiny kadłubowe wystające znacznie przed tablicę. Niepotrzebny element10e,f przed drążkiem sterów. W KA obudowy wskaźników paliwa cz.3 na podłodze są okrągłe tymczasem powinny być sześciokątne. Trochę lepiej wygląda to w WAK, ale tam z kolei nie ma tarcz zegarów tylko szare kropki. Najbardziej widoczną różnicą w obu modelach jest fotel pilota i pasy . W WAK jest typowy występujący w większości P-40 wszystkich typów z zaokrągloną górą. Natomiast w KA spotykany w wczesnych Mustangach, Tomahawkach  I i RAF Buffalo. Kto ma rację w sprawie foteli, nie mam pewności. Pasy pilota w WAK mają zły kształt i kolor.
Zdając sobie sprawę z konsekwencji wymieniania tych uwag,  proszę o rzeczową dyskusję bez niepotrzebnych złośliwości i pomoc w odpowiedzi na wiele pytań które zadałem w trakcie pisania tego najdłuższego na świecie postu.;D.
Pozdrawiam
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz
#2
skoro jestem pierwszy to zajmuję najlepsze miejsce  :mrgreen:
Fajnie się zapowiada taka łączona relacja, a po pierwszym wpisie widzę, że traktujesz to całkiem poważnie  PDT_Armataz_01_34
Czy zdjęcia będzie można w jakiś sposób powiększyć?
dzięki, że przytoczyłeś rozszerzoną biografie Duke'a, właśnie siedzę nad spitem w którym latał.
No to do roboty,  :mrgreen:
Powodzenia w budowie Bliźniaków.  PDT_Armataz_01_36
Odpowiedz
#3
Łał, no to jestem drugi. Co za zaszczyt. Z racji, iż nie wnikam aż tak głęboko w konstrukcje przy klejeniu, pozostanę biernym widzem. Niemniej jednak to co zaprezentowałeś bardzo mi się podoba i z przyjemnością dowiem się czegoś więcej o tym ciekawym samolocie.

Powodzenia
Odpowiedz
#4
Też z chęcią popatrzę, choć podobnie jak kolega post wyżej nie wnikam aż tak bardzo w szczegóły związane z konstrukcja maszyn. Jak do tej pory kabina prezentuje się super, będziesz dodawał coś od siebie czy zostawiasz tak jak jest w wycinance?
Na warsztacie:
W budowie: Dewoitine D-520
Skończone: Me 109 G6, Ławoczkin Ła-5 FN, Jak 3
Nie skończone: Ju 87 G-2
Odpowiedz
#5
Witam serdecznie
No, no Vincent bardzo ciekawie się zapowiada.  PDT_Armataz_01_34
Zasiadam sobie wygodnie i podpatruję . Wink
Pozdrawiam
Ukończone : Bristol F2b "Fighter",  Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Odpowiedz
#6
Fiu ,Fiu Vincent ,ale przesympatyczna niespodzianka - takiej relacji porównawczej na forum dawno nie było , a może nawet wcale nie było ?
Odpowiedz
#7
Fantastyczny wstęp!
Wyznaczasz kanony wzorcowej relacji z budowy modelu. Dzięki Tobie dowiedziałem się o modelu,pilocie,samolocie dużo więcej niż się spodziewałem.
I bez samochwalstwa, a z poparciem konkretnych faktów...
Brawo! :milbravo:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#8
Nie być widzem tak dobrze zapowiadającej się relacji to byłby wielki nietakt.

Lokuję się koło Passera, żeby z Nim czasem merytorycznie pogawędzić.  :mrgreen:

Powodzenia.  PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#9
(15-02-2012, 12:28)ceva link napisał(a):...  Lokuję się koło Passera, żeby z Nim czasem merytorycznie pogawędzić.  :mrgreen: ...

No. W takim towarzystwie to i ja popatrzę, przycupnę sobie z boku w bezpiecznej odległości bo ciasno się robi.  :mrgreen:
Odpowiedz
#10
Fajnie, że ktoś zabrał się już za tą wycinankę. Jakoś na pampersach ostatnio nie brakuje relacji nowości: 6 ostatnich modeli AH pokazano sklejone, albo są relacje z klejenia w trakcie :mrgreen:

Mam tylko jedną uwagę co do niezgodności kolorów w jednej czy drugiej wycinance (przy okazji można rozpoznać po takich dywagacjach modelarza plastikowego :mrgreenSmile. Jestem przekonany, że kolory spokojnie mogą mieć jakiś zakres odchyleń od tego co się uważa za właściwą barwę. Kwestią dyskusyjną pozostaje "zakres" tych odchyleń. Farba się starzeje, zmienia odcień pod wpływem warunków atmosferycznych, eksploatacji, itd. Obie wycinanki najwyraźniej przedstawiają używane maszyny i myślę, że nie ma co sobie zawracać głowy czy dany Dull Red jest zbyt jaskrawy czy też powinien mieć więcej brązowego :wink:

Powodzenia Vincent!!! Z przyjemnością będę podglądał.
Odpowiedz
#11
No Vincent masz taką doborową ekipę na widowni ,że nie możesz dać ciała  ,tylko nie wykonuj jakiś nagłych manewrów :mrgreen: Jutro Tłusty Czwartek więc przygotuj jakieś równie tłuste kąski do komentowania  :mrgreen:
Troszkę się boję przy okazji zapytać co sądzi koleżeństwo  :mrgreen: o dalszym molestowaniu wydawnictwa AH w temacie zabrudzeń za kolektorami ? Już " zmienkli " z brudzingiem na łączenaich segmentów ,może i  z tym coś zrobią  :mrgreen: Oj ,żeby nam się tylko relacja " nie posypała " ,w razie co to zaraz wykreślam to zapytanie  :mrgreen:
Odpowiedz
#12
Świetny początek relacji.  PDT_Armataz_01_34
Szczególne dzięki za ogromną porcję wiedzy o tym samolocie. Dowiedziałem się wielu rzeczy, o których nie miałem pojęcia (brak odpowiedniej literatury). P40 miał piękną sylwetkę, toteż zamierzam go za jakiś czas popełnić, tym bardziej, że sklejony przeze mnie przed laty P40 z GPM w takim malowaniu uległ zagładzie.
Pierwszy rząd już pełen, to ja przycupnę sobie w drugim.
Powodzenia!
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#13
Ja też kibicujeSmile
A skoro już mamy relacje Tomahawka to ceva teraz grzecznie zapoda relacje HalifaxaSmile
Odpowiedz
#14
To i ja sie melduje na widowni bo relacja zapowiada sie przednia.
Grzecznie siade gdzies z tylu zeby w czasie dyskusji nie oberwac lokciem w tym tloku  :mrgreen:
Michael Krol
Odpowiedz
#15
Witam.
Piękny początek relacji, trzymam kciuki byś w tej formie dobrnął do końca.

Pozdrawiam.
Paweł O.
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#16
A zauważyliście, że niektóre segmenty nie mają pasków łączących, np. cz. 11b i 12?
Odpowiedz
#17
(16-02-2012, 09:22)air_22 link napisał(a):A zauważyliście, że niektóre segmenty nie mają pasków łączących, np. cz. 11b i 12?
Zauważyliśmy ale nie mieliśmy śmiałości pisać.
Pozdrawiam:

Paolo

Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę. [Obrazek: 07icon_smile4.gif]
                       2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.

Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005

Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Odpowiedz
#18
Cz.11b paski łączące posiada, są na dole arkusza. Najprawdopodobniej brakuje paska na połączeniu cz. 24 i 24d. Cz.12 posiada pasek, ale został wydrukowany w kwietniowym numerze KA.    :roll:
Odpowiedz
#19
No tam gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...... . Do kwietnia już nie dlugo, a zresztą taki pasek to samemu można wydziergać  :mrgreen:. Dzięki ceva za sprostowanie.
Pozdrawiam:

Paolo

Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę. [Obrazek: 07icon_smile4.gif]
                       2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.

Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005

Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Odpowiedz
#20
(17-02-2012, 10:19)ceva link napisał(a):Cz.11b paski łączące posiada, są na dole arkusza.

Mi chodzi o pasek od strony ogona, nie o te dwa krótkie od strony kabiny.

Ja słyszałem, że w marcu ma być wydany extra numer KA, tylko z częściami brakującymi do wszystkich modeli :roll:
Odpowiedz
#21
Dzięki za przybycie licznej widowni...trochę zaskoczyło0 mnie to. Trzeba zatem trzymać fason Smile. Model skleja się bardzo ładnie jak na razie. W kabinie trochę pracy jest ze sklejaniem pudełek. Naliczyłem ich kilkanaście. W instrukcji jak na razie znalazłem literówkę - cz.8r z instrukcji to 8k do wycięcia na arkuszu.
  Pewien niewielki problem jest z pasowaniem części 10 to jest to oprofilowanie z tyłu kabiny .
[Obrazek: P1140006640x436.jpg]
Po wielu przymiarkach i obejrzeniu dokładnym instrukcji doszedłem do tego żeby skrócić go z tyłu o 1mm,
wydaje mi się że tu chodzi o pomyłkę o grubość wręgi.
[Obrazek: P1140010640x479.jpg]
Po tej operacji tył ładnie wszedł i przykleił się do cz.W1g która jest mniejsza od W1f o grubość kartonu z wycinanki.
[Obrazek: P1140011640x474.jpg]
Kończę powoli kabinę. Da się zauważyć o wiele większą szczegółowość w kabinie w porównaniu z modelem WAK . W KA mamy brakujący w WAK celownik refleksyjny GM2- który zamocuję na końcu budowy modelu.
Część 7 burty poszycia rozciąłem na dwie części w osi symetrii żeby ułatwić sobie montaż drobiazgów
Dodałem niewiele przewodów i detali .Przy dźwigni przepustnicy brakuje gałki zmiany skoku śmigła-żółta kulka Smile
[Obrazek: P1140012800x640.jpg]
Tablica jest całkiem fajnie zrobiona w modelu w dwóch wersjach prostej 2D i złożonej z 4 elementów wybrałem ten trudniejszy wariant z folią.
Nie do końca jestem zadowolony z efektu
[Obrazek: P1140013800x547.jpg]
Teraz zastanawiam się jak to przykleić wszystko razem do szkieletu...
[Obrazek: P1140020800x610.jpg]
[Obrazek: P1140019800x604.jpg]
Nie przyglądałem sie jeszcze tym sklejkom o których piszecie ale ogólnie to brakuje mi umieszczenia ich w tych renderach .
No i jednak mały bałaganik jest na tych arkuszach  Wink z poszyciem i sklejkami.
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz
#22
A ja dziękuję za przybycie kolejnych świetnych zdjęć i interesującego komentarza .
Odpowiedz
#23
Skoro decydujesz się na przeróbki i dodawanie elementów to w takim razie można od Ciebie wymagać  :mrgreen:

Jestem przekonany, że Tomahawki z 112 dywizjonu miały montowane brytyjskie pasy - "sutton harness". Twoje mi na takowe nie wyglądają :roll:. To raczej nie pasy z wycinanki, prawda?
Odpowiedz
#24
cotlet- Dzięki za zwrócenie uwagi. Te pasy są dokładnie z wycinanki i brakuje im tego Y pomiędzy górnymi elementami i drobnych metalowych końców. Dorobię to jeszcze .
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz
#25
Przystąpiłem do chyba najtrudniejszego etapu w modelach z Stegny- montażu poszycia kabiny i okolic. Z powrotem złączyłem  rozciętą cz7 "własną" sklejką i dokleiłem  cz7a nad tablicą z wręgą 9.
[Obrazek: P1140021800x628.jpg]
To rozcinanie cz7 to moje jedyne odstępstwo od tego co podaje instrukcja . Przyklejenie wewnętrznych burt obyło się na szczęście bez problemów  Smile. Uformowałem poszycie zewnętrzne
[Obrazek: P1140027800x546.jpg]
i okleiłem całość.
[Obrazek: P1140045800x544.jpg]
[Obrazek: P1140046800x550.jpg]
[Obrazek: P1140047800x569.jpg]
Ciekawym elementem jest oszklenie za kabiną jednocześnie sklejka ??? z tego powodu cz11b ma trzy części sklejek z cz12( dwie wydrukowane daleko w rogu kartki ). To  odnośnie niewielkiego bałaganiku na arkuszach...
[Obrazek: P1140049800x569.jpg]
[Obrazek: P1140048800x600.jpg]
ps. wymontowałem fotel bo mam jeszcze zagwozdkę z pasami i samym fotelem. Przykleję w późniejszym terminie...
W którą stronę jechać... do przodu czy do tyłu ? :mrgreen:
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] Tiger I | Kartonowy Arsenał | 1:25 Wojtas 96 32,004 02-10-2023, 07:08
Ostatni post: Karas
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,152 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,048 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,422 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  [R] HMS Havock, Answer Kartonowy Świat nr.8, skala 1:200. zablo1978 6 4,086 13-04-2021, 06:46
Ostatni post: pikowski
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,455 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,031 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,604 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 19,769 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,694 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości