Liczba postów: 545
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
2 tubki butaprenu? Albo oszczędzasz, albo były to duże tubki. Ja zużywam jedną na jakieś 2,5 arkusza A3 ;-)
Widzę, że czeka cię teraz poszycie. To moja najmniej ulubiona cześć klejenia okrętów. Zobaczymy jak ci pójdzie, trzymam kciuki :-)
Na warsztacie: HMS Rodney
Ukończone: HMAS Sydney, Wnimatielnyj, U-253 i U-617, HMS Conflict, HMCS Waskesiu, HMS Campbeltown, HMS Dreadnought, HMS Boxer, ORP Dragon, HMS Onslow, ORP Piorun, HMS Matabele, HMT Coldstreamer, ORP Jaskółka, Chi-he, JAS 39 Gripen, ORP Błyskawica
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
ja na mój Czerwony Październik użyłem 1,5 tubki Falco na szkielet a gdzie to do Taiho
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Tubki butaprenu to te większe 100ml.
Liczba postów: 545
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
(07-07-2013, 07:39)przecinek link napisał(a): Tubki butaprenu to te większe 100ml.
To wiele wyjaśnia. Ja kupuję małe tubki po 40 - 50 ml mile:
Czekamy więc na ciąg dalszy.
Na warsztacie: HMS Rodney
Ukończone: HMAS Sydney, Wnimatielnyj, U-253 i U-617, HMS Conflict, HMCS Waskesiu, HMS Campbeltown, HMS Dreadnought, HMS Boxer, ORP Dragon, HMS Onslow, ORP Piorun, HMS Matabele, HMT Coldstreamer, ORP Jaskółka, Chi-he, JAS 39 Gripen, ORP Błyskawica
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04 2013
Ja się golę na łyso, więc problem z siwymi włosami znika
Będziesz wykonywał podposzycie? Te przerwy między wręgami wyglądają na dość spore...
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Kolejna odsłona, tym razem ostatni etap szkieletu pokłady, na razie dolny. Zastanawiam się jeszcze nad tym póki nie jest za późno czy nie zrobić jednej windy spuszczonej.
Co do podposzycia to raczej nie, nie mam doświadczenia jeszcze w tej dziedzinie a model TAIHO wydaję mi się że na naukę jest nie odpowiedni ;-), myślę że wklejenie z tektury elementów między wręgi powinno wystarczyć.
Liczba postów: 331
Liczba wątków: 11
Dołączył: 06 2011
Jest kilka roznych sposobow wykonania podpodszycia,pewnie koledzy z forum sie zgodzaz ta opinia .Najlatwiejsza chyba jest uzupelniene pustych prestrzeni z pianki poliuretanowej, ktora mozesz kupic w arkuszach i nastepnie podocinac odpowiednie kawalki/doszlifowac , gdzies tu na forum jest taka relacja musisz poszperac Nie wydaje sie to az tak skomplikowane. Mozesz tez uzyc pianki w sprayu tak jak ja to zrobilem ,ale tu trzeba uwazac zeby pianka nie zdeformowala szkieletu podczas "rosniecia".Mozesz tez uzyc tektury piwnej ale to juz chyba dla bardziej zawansowanych Klejarzy Tez znajdziesz na forum relacje z tego procesu.Co do wind to dobry pomysl urozmaici wyglad modelu zapewne.
Staraj sie nie spieszyc, przymierzaj wszystko dokladnie przedz sklejeniem.Jesli chcesz wprowadzic jakies modyfikacje zrob to tez przed klejeniem Wiem to z doswiadczenia )
Pozdrawiam i powodzenia!
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03 2013
Witam
Ja jak najbardziej polecam podposzycie z tektury piwnej. Sam robiłem to pierwszy raz niedawno w moim TIRPITZ`u i jest naprawdę fajnie. Mnóstwo żmudnej pracy muszę przyznać, ale naprawdę warto. Ja użyłem odpowiednio zwszlifowanych kopii oryginalnych wręg naklejonych na boki z odpowiednim dystansem na grubość tektury oraz kalki technicznej przyklejanej indywidualnie do każdego segmentu i odrysowanego ołówkiem. Poźniej wycinanie, kopiowanie na tekturę piwną i dopasowywanie. Dla lepszego formowania wewnętrzna powierzchnia posmarowana rzadkim BCG. Pozostałe nierówności wyszpachlowane i wyrównane. Mniejsze przestrzenie wypełnione czym się da, styropianem, gumową gąbką.
Spróbuj, bo warto, pomimo własnych wątpliwości przed zaczęciem. Polecam i wiernie kibicuje.
Pozdrawiam
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
13-07-2013, 03:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2013, 11:43 przez przecinek.)
No to idziemy dalej, dziś postanowiłem pierwszy raz zrobić podposzycie z pianki do kwiatów. Pierwsze kostki poszły w ruch i jak narazie powiem że to naprawdę dobry pomysł, świetnie się obrabia i nie wypcza szkieletu tak jak może być podczas wypełniania szkieletu pianką montażową, tyle że ta pianka jest bardzo delikatna i każde przypadkowe dotknięcie zostawia ślady, czy macie jakieś patenty na impregnowanie pianki przed nałożeniem szpachli?
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Prace przy wypełnieniu szkieletu trwają, dziś jednak postanowiłem lekko przesmarować szpachlą po to by było troszkę sztywniejsze, na razie szpachla akrylowa później pójdzie szpachla z utwardzaczem, pewnie jakaś samochodówka.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Po długiej nie obecności wracam do relacji i budowy modelu, przez ten okres dużo nie powstało prace głównie trwały nad poszyciem szlifowaniem szpachlowaniem itd. teraz kadłub jest można powiedzieć na ostatniej prostej, ale pokażę go dopiero jak będzie całe dno gdyż kadłub znajduje się w garażu tam mi jest po prostu łatwiej szlifować. Ale prace rozpocząłem przy nadbudówce i na razie na niej będę się głównie skupiał.
Liczba postów: 1,451
Liczba wątków: 40
Dołączył: 01 2013
Ajj, szkoda, że nadbudówka jest bez wyciętych bulajów. Efekt byłby ciekawszy.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Bulaje będą fototrawione z GPM-u a one nie wymagają wycięcia otworów, przynajmniej tak mi się wydaje.
Liczba postów: 5,389
Liczba wątków: 124
Dołączył: 12 2009
Dla mnie wystarczyła szpachlówka akrylowa. W ten sposób robiłem kadłuby: orła, hallera, drednota, helgolanda... - i zdało to egzamin. Można również "na podklejkę", aliści to już inna bajka.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 01 2011
Proszę o małą podpowiedź. Właśnie buduje model tego lotniskowca, prosił bym o propozycje numerów farb najlepiej Pactry do retuszu szarego kadłuba Taiho.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Do burt jeszcze nie doszedłem, ale do elementów nadbudówki używam HUMBROL 123.
Mam pytanie do DARECKIEGO chodzi mi o element nadbudówki 169c, wydaję mi się że jest z nią coś nie tak a dokładniej jest zaprojektowana odwrotnie, czy możesz to potwierdzić czy ja coś źle tu rozumiem?
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 6
Dołączył: 10 2007
Oj będzie się tutaj sporo dziać.. Trzymam kciuki i podziwiam.
NACHTFLUG
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01 2009
Dziś udało mi się sfotografować to o co mi chodzi mianowicie:
na zdj.1 tak jak niby powinno być tyle że zaginając w tym miejscu gdzie powinno być według autora nie zgadza się z dachem nadbudówki i kolejne zagięcia już całkowicie nie pasują.
Gdyby odwrócić część tak jak na zdj.2 czyli białym na zewnątrz wszystko by było ok (tak jak by autor zrobił odbicie lustrzane części)
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
czy coś się dzieje w temacie?
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
|