Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R/G] PZL Wibault 70C1 MPModel
#1
Dzień sie jeszcze nie skończył.

Zapraszam na relacje z budowy tego brzydala. Jest to kolejny Markowy model, z cyklu muszę go mieć. Wystrzelam sie z autora i będzie spokój. Model pewnie znany, raczej łatwy w budowie. Troszkę kameleon w druku. To lecimyWink

[Obrazek: th_b44f55f4-14e3-4887-9618-65c6636a2f88_zpscbf4763f.jpg] [Obrazek: th_DSC_3806_zps710509e6.jpg]
Odpowiedz
#2
Nie no... żartujesz? A miejsce na półce masz? Bede paczał.. PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#3
Ten będzie wiszącyWink)
Odpowiedz
#4
Autor sie rozochoci i Ci nastepne narysuje Smile
Odpowiedz
#5
(18-11-2013, 11:02)kolodzieju link napisał(a):Ten będzie wiszącyWink)
A ile ich tam wisi i czy ten się między nimi zmieści?  :mrgreen:
Odpowiedz
#6
Kołodzieju, albo masz super pracę( i zarabiasz kupę kasy),albo jesteś bogaty i nie musisz pracować,i masz wolnego czasu mnogości.albo nie wiem co... Zazdroszczę Ci zapału, wierności polskim skrzydłom i talentu !

pozdrawiam
Odpowiedz
#7
Oryginał oszczędny w kształcie - jak wyciosany 3 ruchami siekiery  Wink :mrgreen:
Ale w Twoim wykonaniu bedzie to jak zwykle uczta dla oczu - o to jestem dziwnie spokojny  :roll: :wink: :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#8
Zawrotne tempo pracy. Model klei się bez większych problemów. Najbardziej pracochłonne elementy to silnik (mój wyszedł nieco za duży).
Odpowiedz
#9
(18-11-2013, 11:16)Floyd link napisał(a):Kołodzieju, albo masz super pracę( i zarabiasz kupę kasy),albo jesteś bogaty i nie musisz pracować,i masz wolnego czasu mnogości.albo nie wiem co... Zazdroszczę Ci zapału, wierności polskim skrzydłom i talentu !
pozdrawiam

Chciałbym mieć wszystko to co napisałeś. Zapał mam nieustający, codziennie 20-23 .

(19-11-2013, 02:24)Marek S. link napisał(a):Zawrotne tempo pracy. Model klei się bez większych problemów. Najbardziej pracochłonne elementy to silnik (mój wyszedł nieco za duży).

Radzisz żeby skracać cylindry?

(18-11-2013, 11:03)Rafael link napisał(a):Autor sie rozochoci i Ci nastepne narysuje Smile

A mógłby PZL-45  ,SPAD 51 , Machci M9 jest tego sporo.
Odpowiedz
#10
CO JAK TO, JUŻ NASTĘPNY. Robert zaczynam się o Ciebie niepokoić, Ty śpisz kiedykolwiek czy Twoja doba ma więcej niż 24 h??
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#11
Nie skracaj. Ja robiłem cylindry inaczej niż autor sugeruje...z pojedynczych kółeczek i odciętych elementów cylindra z wycinanki i ...przedobrzyłem.
Odpowiedz
#12
więc....

Ulepiłem kabinę pilota.
[Obrazek: th_DSC_3808_zpsc0ac8c7f.jpg] [Obrazek: th_DSC_3810_zps03fe9436.jpg] [Obrazek: th_DSC_3811_zps0e36eda7.jpg] 

Nie ryzykowałem wklejenia od razu wręg do środka i obudowywania poszyciem. Najpierw połączyłem segmenty, boki wyszły ok ale pojawiła sie szpara w miejscu gdzie będzie wiatrochron. I to jest najlepsze dla niej miejsce.
[Obrazek: th_DSC_3815_zps965a4be0.jpg] [Obrazek: th_DSC_3817_zps4c7f8679.jpg] [Obrazek: th_DSC_3818_zps790798d5.jpg] [Obrazek: th_DSC_3819_zps437e19f2.jpg] [Obrazek: th_DSC_3820_zpsd5844c28.jpg]

Jak wszystko podeschło to można było włożyć wręgi wraz z kabiną do środka. Zapowiada sie że dolna cześć będzie pasowała jak ulał. 
[Obrazek: th_DSC_3822_zpsea2932c8.jpg] [Obrazek: th_DSC_3823_zpsd3eba609.jpg] [Obrazek: th_DSC_3824_zps56e18fbe.jpg]

Oglądając "plecami " wczorajszy mecz wyczarowałem stateczniki .
[Obrazek: th_DSC_3826_zps5e9ba6b7.jpg]

Przynajmniej w starciu z nimi 1:0

I tak to mi ta robota idzie.
Odpowiedz
#13
Hehehh Witam po dłuższej Wink przerwie.

Zamknąłem trumnę od spodu. Kleiłem ją odcinkami 1.5 cm na bcg. Zdecydowałem sie na ten klej bo dawał od razu możliwość zaginania  styku krawędzi boków i spodu. Wyszło całkiem całkiem fot 3 , 4. Stateczniki , jak widać...

[Obrazek: th_DSC_3830_zps10c01557.jpg] [Obrazek: th_DSC_3831_zps83cf86f6.jpg] [Obrazek: th_DSC_3832_zps2d33ed7a.jpg] [Obrazek: th_DSC_3833_zpsee8afa3d.jpg]

No i powód małej stagnacji w klejeniu, a raczej efektach. Silnik. Postanowiłem go troszkę uplastycznić. robiłem cylindry z krążków kartonu (27 na jeden). Skoro ma być prawie na wierzchu to niech będzie w miarę efektowny.

[Obrazek: th_DSC_3835_zps2b881e66.jpg] [Obrazek: th_DSC_3836_zps64506cf3.jpg]
Odpowiedz
#14
Jakiej grubości kartonu użyłeś na cylindry? przekładałeś raz cienki raz gruby?
Odpowiedz
#15
Do budowy cylindrów użyłem karton 0.5 mm i 0.3 mm. Oczywiście na przekładkę. I jak to wygląda według Ciebie? 
Odpowiedz
#16
przyszło mi do głowy zrobienie tego z czarnego kartonu barwionego w masie x2 na przekładkę  z białym brystolem....
Aby palce były w stanie wykonać to czego oczy nie widzą a głowa wymyśli / Nikt nie mówił, że będzie łatwo i dotrzymał słowa
W stoczni   #  Hall of fames: Mosquito / PZL P11cRXIIID Lublin / P47D-11 Thunderbolt / HMS Ark Royal Mosq uito
Odpowiedz
#17
Ciąć ? Na pewno, ale czy górę czy dół?

[Obrazek: th_DSC_3839_zps4eef4915.jpg] [Obrazek: th_DSC_3840_zps65cace96.jpg]

cd... osłona silnika nadchodzi impas.
Odpowiedz
#18
Wytnij poszycie i zmierz jak już będą wszystkie wręgi potem zdecydujesz, czy to dźwigar czy żebra.......
Aby palce były w stanie wykonać to czego oczy nie widzą a głowa wymyśli / Nikt nie mówił, że będzie łatwo i dotrzymał słowa
W stoczni   #  Hall of fames: Mosquito / PZL P11cRXIIID Lublin / P47D-11 Thunderbolt / HMS Ark Royal Mosq uito
Odpowiedz
#19
Witam,

Myślę, że nie ma znaczenia. Ja w swojej Balili miałem identyczny problem... Wygodniej jest ciąć od góry - żebra będą miały pewniejsze oparcie w wycięciach...

Pozdrawiam i podpatruję dalej
Odpowiedz
#20
@Lukee, przeczytaj raz jeszcze to co napisałem. Jeśli dźwigar jest ok a żebra za małe to będzie za dużo poszycia. Jeśli żebra są ok to poszycie będzie pasowało i dźwigar można ciąć, i ja bym ciął z góry.
Aby palce były w stanie wykonać to czego oczy nie widzą a głowa wymyśli / Nikt nie mówił, że będzie łatwo i dotrzymał słowa
W stoczni   #  Hall of fames: Mosquito / PZL P11cRXIIID Lublin / P47D-11 Thunderbolt / HMS Ark Royal Mosq uito
Odpowiedz
#21
qbas - teoretycznie masz rację ale...
    Myślę, że jeżeli dźwigar pozostanie beż zmian to żebra nie będą pasowały a poszycie i tak nie będzie leżało - całą konstrukcję diabli wezmą :evil: Wtedy trzeba by żebra dorobić we własnym zakresie.
A jak dotniemy dźwigar to szkielet będzie pasował a jeżeli poszycie okaże się za duże to zawsze można na taki szkielet dokleić warstwę kartonu. W moim obecnym modelu właśnie skończyłem skrzydło i niestety muszę przyznać, że je skopałem właśnie przez zbyt niski szkielet.
Więc w jednym tutaj przyznaję Ci rację - najpierw przymierzyć  Wink
Pozdrawiam
Odpowiedz
#22
Cytat:Do budowy cylindrów użyłem karton 0.5 mm i 0.3 mm. Oczywiście na przekładkę. I jak to wygląda według Ciebie? 

Jak pomalujesz to się wypowiem.
Tak na sucho trudno powiedzieć.
Odpowiedz
#23
Hej
Jakoś potoczyło sie tak że nie miałem czasu i miejsca na sklejanie. Przedświąteczny maraton remontowy spowodował zatrzymanie relacji. Sklejać to coś sklejałem w kucki ale tylko ze stratą dla modelu. Więc:
Skrzydła.
Po przymiarkach poszycia okazało sie że żebra są dobre , wiec przyciąłem dźwigar od góry. Skleiłem ze sobą części poszycia i dopiero całością oklejałem. Wtedy dopiero było widać które żebra są jeszcze do korekty. Trochę szlifowania i całkiem ładnie sie zamknęło. W ferworze remontu zgubiłem częsci 42 i 43( paski od strony lotek i cześć tylna środkowa) Musiałem je dorobić . Końcówki skrzydeł formowane oczywiście bcg.
Silnik.
Robiąc osłonę silnika stwierdziłem że jeśli najpierw wkleję cylindry to potem oszaleje łącząc wszystkie segmenty do kupy. Wkleiłem do środka korpus i okleiłem go osłoną. Teraz też bez kłopotu dokleję cylindry. Z samą osłoną miałem spore kłopoty. Pierwsza cześć była nieco za duża, więc ją próbowałem dopasowaćWink Niestety za bardzo sie przyłożyłem do szlifowania i tak jak była za duża to stała sie za mała. Zmuszony byłem dorobić mały pierścień by to doprowadzić do końca. Nie jestem z tego zadowolony ale cóż takie modelarstwo. Grunt to sie nie poddawać.
Podwozie.
Tu nie było żadnych problemów. WreszcieWink
[Obrazek: th_DSC_3941_zpsbb6495cb.jpg] [Obrazek: th_DSC_3940_zps27c32de5.jpg] [Obrazek: th_DSC_3939_zps20d96bb8.jpg] [Obrazek: th_DSC_3937_zps50279101.jpg] [Obrazek: th_DSC_3936_zpsd8f0bdd2.jpg] [Obrazek: th_DSC_3935_zps225bc5f6.jpg] [Obrazek: th_DSC_3935_zps225bc5f6.jpg] [Obrazek: th_DSC_3930_zpse33f334d.jpg] [Obrazek: th_DSC_3929_zps7a58f183.jpg]

Teraz zabieram sie za wklejenie cylindrów i orurowanie silnika.   
Odpowiedz
#24
Witam.
Model ukończony zapraszam na galerie.

[Obrazek: th_DSC_3974_zps07b4e445.jpg] [Obrazek: th_DSC_3975_zps8e41c739.jpg] [Obrazek: th_DSC_3982_zps7075821e.jpg] [Obrazek: th_DSC_3984_zps05d1d337.jpg] [Obrazek: th_DSC_3985_zps292daeea.jpg] [Obrazek: th_DSC_3988_zps088802c8.jpg] [Obrazek: th_DSC_3992_zps271b6122.jpg] [Obrazek: th_DSC_3944_zpsd327bfbb.jpg] [Obrazek: th_DSC_3947_zps5d7a7152.jpg] [Obrazek: th_DSC_3949_zps5fdcfe86.jpg] [Obrazek: th_DSC_3952_zps5d946c81.jpg] [Obrazek: th_DSC_3953_zps80f60568.jpg] [Obrazek: th_DSC_3957_zps199c124b.jpg] [Obrazek: th_DSC_3958_zps4ee56221.jpg] [Obrazek: th_DSC_3960_zps910c3e1f.jpg] [Obrazek: th_DSC_3961_zps0bcdac43.jpg] [Obrazek: th_DSC_3972_zpsdf0dcb7b.jpg] [Obrazek: th_DSC_3973_zps07b4e445.jpg]
Odpowiedz
#25
Model bez zarzutu, ale cylindry silnika- po prostu super moim zdaniem.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Messerschmit BF 109 T MPModel - Calarod Calarod 3 2,219 11-06-2022, 06:42
Ostatni post: maestro
  [R]Pfalz D XII 1:33 ( MPModel ) piotter 11 5,977 13-03-2017, 11:13
Ostatni post: Gregory
  [R/G] F6F-3 Hellcat (MPModel) Karolisuaf 35 18,699 13-10-2015, 09:08
Ostatni post: Sprudin
  [R] Grumman F6F-3 Hellcat - MPModel - (relacja trzecia) kiwi 5 6,340 21-05-2015, 09:43
Ostatni post: kiwi
  [SWWII] Fokker B.II- MPModel nr 18 (4/2013), skala 1:33 Sylwek 4 5,046 05-04-2015, 11:32
Ostatni post: Sylwek
  [R] F6F-3 Hellcat -- MPModel nr 19 Arturo 12 7,386 16-10-2014, 08:38
Ostatni post: Arturo
  [SWW][Relacja] Aviatik-Berg 30.40 - MPModel kiwi 21 11,011 28-06-2014, 12:58
Ostatni post: Raven
  [R/G] RWD-8 MPModel kolodzieju 17 8,503 28-10-2013, 10:13
Ostatni post: Paweł O
  [Relacja] Curtiss-Wright CW-21B Demon (MPModel) undertow 25 15,120 02-10-2013, 05:37
Ostatni post: Kroolo
  [R] Wibault 70C1 Marek S. 49 20,254 24-09-2012, 11:33
Ostatni post: Marek S.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości