Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Witam wszystkich Forowiczów po baaaaardzo, bardzo długiej przerwie...Choć samo forum przeglądam dość często, dawno nie prowadziłem relacji z budowy modelu. W tej materii postanawiam się poprawić w najbliższym czasie. No, ale do rzeczy...Jako, że nadarzyła się okazja do zbudowania czegoś kartonowego, padło na niby prostego i szybkiego Messerschmitta. Z założenia ma to być standard z niewielkim uplastycznieniem, by wydobyć maksymalnie dużo z tego, co oferuje sama wycinanka. Na początek tablica przyrządów:
Poniżej uplastyczniona przez wycięcie i przeszklenie każdego z przyrządów:
Elementy wyposażenia kabiny przygotowane do retuszu:
Nieco zabawy było z pedałami orczyka oraz z pasami, ponieważ starałem się powycinać wszelkie możliwe otwory. Klamry pasów wyszły całkiem, całkiem jak na kartonowe
--
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 20
Dołączył: 11 2008
Mój mistrz nadaje!!!! WRESZCIE!
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 8
Dołączył: 03 2014
Sam mam to cudo w planie a więc uważnie będę śledzić poczynania
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
Skromna prośba do Ciebie . Pokazuj jak najwięcej, jak najczęściej, i pisz ile możesz. Twoje warsztaty, nawet te "stare", pomimo upływu lat to najlepsza szkoła dla wszystkich.
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
o kurtka.... będzie co pooglądać.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Toz to szok. Marcin G. nadaje! .
Popatrzę i ja, a co!
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 8
Dołączył: 02 2014
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Budowę modelu rozpocząłem jakiś czas temu, lecz dopiero teraz jest co pokazać. Wczoraj zamknąłem burty kabiny...
Wnętrze po retuszu:
Doklejona prawa burta:
Szkielet oklejony poszyciem:
Pokombinuję trochę z elementami zewnętrznymi, szczególnie w zakresie nitów, linii podziałowych oraz luków inspekcyjnych. Zobaczymy, co z tego wyjdzie Na razie jednak kilkudniowa przerwa świąteczna w perspektywie...
--
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2009
16-04-2014, 06:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2014, 06:18 przez michal_andy.)
Ładnie, ładnie, ale... czy to wina kąta robienia zdjęć, czy szkiełka zegarów się wcale nie błyszczą? Wyglądają na jakieś mocno zakurzone.
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Szkiełka tam są, uwierz mi Cała tablica jest niestety wydrukowana dość przeciętnie (mało czarna), ponadto przyrządy mają naniesiony efekt soczewki, co sprawia, że zadruk jest jeszcze mniej widoczny...
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Uff...Stanąłem przed dylematem, czy poprawiać kształt wręgów tylnej części kadłuba. Są one zbyt kanciaste w swojej górnej, a przede wszystkim w dolnej części.
Powinny wyglądać tak, jak na tym zdjęciu:
W opracowaniu pominięte jest dość wyraźne "zapadnięcie" kadłuba, które jest widoczne jedynie pod pewnym kątem (lekko z góry). Widać to na poniższych fotkach:
Jeśli wystarczy czasu, może powalczę z tym jutro...
--
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 759
Liczba wątków: 28
Dołączył: 02 2010
Kopia wręgów, wyznaczenie nowej krzywizny i sprawdzenie, jak się zachowa poszycie i które linie się rozejdą lub nie........ Jak masz czas, można się pobawić, jak nie wyjdzie to możesz robić wg. opracowania
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Czas to może by się znalazł, gorzej za to z zapleczem technicznym...Jestem za granicą na kontrakcie i zabrałem ze sobą wręcz podstawowe narzędzia oraz materiały. Pomyślę i zobaczymy jutro
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08 2011
A kto jest autorem opracowania tego modelu?
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Model opracowali Andrzej Haliński i Marcin Grygiel, czyli moja skromna osoba. Za grafikę odpowiedzialny Marcin Dworzecki.
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
17-04-2014, 05:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2014, 05:46 przez Marcin G..)
Jakość każdego projektowanego modelu zależy w dużej mierze od zgromadzonych planów, rysunków, publikacji, itp. Przy projekcie tego Messerschmitta byłem niczym II pilot - opracowywał go głównie p. Haliński. Zwracałem uwagę na wyżej wspomnianą cechę konstrukcji, lecz niestety żadne z dostępnych nam wówczas planów nie pokazywały tego prawidłowo, więc wolał zostać przy takich, a nie innych przekrojach kadłuba... Ale teraz, dysponując nowymi materiałami, mogę spróbować poprawić to i owo we własnym zakresie. Jestem wszak modelarzem
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
17-04-2014, 08:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2014, 08:09 przez Vincent.)
Kanciaste wręgi tylnej sekcji kadłuba to jest wada chyba wszystkich nawet najnowszych najlepszych modeli plastikowych, kartonowych, żywicznych... Marcinie mam bardzo fajne dosyć dokładne rysunki robione przy restauracji 109 w formacie DWG, jak chcesz mogę podesłać.
edit. widzę że poradziłeś sobie szybko z problemem:-)
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
23-04-2014, 04:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2014, 04:34 przez seb545.)
Pięknie wygląda Twoja praca , i ja pouczę się od Ciebie z przyjemnością .
Zastanawia mnie kabina w tym projekcie, ogólnie nie mam nic do zarzucenia ale czy tak widoczny garbik w połączeniu z kadłubem pod masztem anteny będziesz niwelować ?
a tu porównanie z oryginałem :
Pozdrawiam.
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Witam po świątecznej przerwie Trochę czasu upłynęło i czas na aktualizację. Dziś pogrzebię przy kadłubie i może jutro będą jakieś fotki. Seb, garbik będę niwelować do 0,1 mm, albo mniej...Na razie korzystając z przerwy zagłębiłem się w materiały źródłowe i będę chciał wprowadzić nieco poprawek do modelu. O ile pozwoli na to materia, usunę oznaczenia zwycięstw z prawej strony steru kierunku oraz zaślepię prawe okienko w wiatrochronie wstawiając w to miejsce wyrzutnię rakiet sygnałowych...
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 479
Liczba wątków: 21
Dołączył: 04 2008
Świetna robota !
Tę 109 tka planuję kleić zaraz po włochu więc dla mnie relacja jak najbardziej na czasie, podpatruję i trzymam kciuki !
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 07 2007
Ostatnich kilka wieczorów nie było tak produktywnych, jakbym sobie tego życzył - czasu wciąż mało i mało...Udało się jednak poeksperymentować odrobinę z uplastycznieniem powierzchni krytych płótnem.
W starszych modelach robiłem to tak, jak w tym I-16:
Jednak w większości samolotów oraz w Bf 109 wygląda to nieco inaczej. Wyraźnie widać zarys linki służącej do zamocowania płóciennego poszycia do metalowej konstrukcji:
U mnie wyszło to tak:
Element wykonany metodą "wielokrotnego tłoczenia". Fotografia nieco oszukuje, głównie ze względu na tryb makro moim zdaniem, choć fotografem nie jestem i mogę się w tej materii bardzo mylić. Wszystkie wypukłości oglądane okiem nieuzbrojonym są delikatniejsze... Tak, czy inaczej przy następnych elementach (stery wysokości i lotki) będę tę technikę dopracowywać
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Nie możesz w życiu mieć wszystkiego. Gdzie byś to trzymał?"
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Zacnie , naprawdę miło się patrzy , jestem ciekaw dalszych postępów .
Pozdrawiam serdecznie.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Porównując z tymi fotkami z muzeum to wydaje mi się, że tych skośnych przetłoczeń trochę za dużo zrobiłeś? Jakoś tak "za ciasno" wyglądają.
|