Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Grumman F6F-3 Hellcat - MPModel - (relacja trzecia)
#1
Cześć,

Tytułem wstępu: w temacie jest "relacja trzecia", gdyż jest to już trzeci Hellcat, jaki jet klejony na naszym forum. Pozostałe dwa kleją Arturo (to samo wydawnictwo) i zablo1978 (AJ model, ale wygląda na to, że to jest to samo opracowanie, tylko w innym malowaniu). Jeżeli się nie doliczyłem jakiegoś Hellcata, to sorry :-)
Dobra, dość gadania.

Kabina:
- "przeszkliłem" zegary. Odnośnie przeszklenia, to już wiem, że mogłem spróbować przeszklić również tę mniejszą tablicę. Trochę lepiej by to wyglądało. Myślę, że warto będzie zrobić kiedyś w przyszłości eksperyment i spróbować zastąpić folię jakimś rodzajem "kropli lakieru".
- dodałem swoje pasy do fotela. I też już wiem coś więcej :-) Wyginanie drutu mi nie wyszło.  Muszę się rozejrzeć po okolicy za jakimiś "kształtownikami" i trochę bardziej miękkim drucikiem. Gdy jest tak jak teraz, to te pasy są po prostu słabo zrobione. Ale zostawiam, jak jest.
- moim zdaniem fotel w wycinance jest za duży. Tak mniej więcej o 1/4 w każdym wymiarze. Jeżeli ktoś będzie kiedyś kleił ten model, to jednak sugerowałbym spróbować zmniejszyć sobie ten fotel. Ja zostawiłem oryginalny rozmiar.
- generalnie: retuszowałem tylko to co będzie widać.

Parę zdjęć:

[Obrazek: IMG_0591_zps37d78b6e.jpg]

[Obrazek: IMG_0600_zps704bdbb5.jpg]

[Obrazek: IMG_0594_zpsec5e48d2.jpg]

[Obrazek: IMG_0605_zps9cc6aeb2.jpg]

Pozdrowienia!
kiwi
Odpowiedz
#2
Witam, kleję to samo na konkurencyjnym (?), kontrastowym forum. Fotel, ale również inne elementy wyposażenia (orczyk) są wg mnie za duże. Fotel zmniejszyłem. A propos retuszu - widać będzie również krawędź wręgi zagłówka. Nie ukształtowałeś pedałów orczyka ? Czekam na Twoje postępy bo pozostałe relacje coś przystopowały...

Pozdrawiam, Bohdan
Odpowiedz
#3
Cześć,

Kilminster - a wiem, że kleisz bo obserwuję uważnie Twoją relację na (moim zdaniem) zaprzyjaźnionym forum Smile. Tak gdzieś z 20% odsłon, to moje Smile.
A odnośnie modelu to tak, orczyk jest nie do końca ukształtowany tak jak być powinien. Rozwarstwił się karton i już nic nie mogłem zrobić. Resztę wycinanki już zaimpregnowałem.

---
 
W dzisiejszym odcinku kadłub.
Odnośnie powyżej wspomnianego impregnowania. Wybrałem się do jednego z "wiodących marketów budowlanych" i kupiłem akryl w sprayu (taki chyba za 20 złotych, z napisem "GLOSS"). Spryskałem nim dwukrotnie wycinankę, co zresztą widać na zdjęciach kadłuba. Co ciekawe, na zdjęciach "pod kątem" nie widać impregnacji Smile . Karton zaimpregnowany tym akrylem bardzo łatwo się formował. Oczywiście nie ustrzegło mnie to przed całą masą błędów: w paru miejscach poszycie jest wgniecione, jest trochę szpar, plam po kleju i nieładnego łączenia segmentów kadłuba. Ale pomimo tego kleję dalej.

Jeśli chodzi o fotografowanie, to wszystkie zdjęcia były robione wieczorem przy pomocy lampy błyskowej  :ble:. Potem wykadrowałem je w "IrfanView" a następnie: "Image" -> "Auto adjust colors". Jednak wygląda na to, że żaden program nie jest w stanie zastąpić namiotu bezcieniowego.

Zdjęcia:
[Obrazek: IMG_0829_zpsb9c8278f.jpg]

[Obrazek: IMG_0830_zps93685b28.jpg]

[Obrazek: IMG_0831_zpsde3e82e2.jpg]

[Obrazek: IMG_0835_zps2fd30f7e.jpg]

[Obrazek: IMG_0833_zps367b0cd4.jpg]

[Obrazek: IMG_0839_zps28d52f43.jpg]

BR/kiwi





Odpowiedz
#4
Cześć,

Pół roku minęło, więc wypadało by coś dodać do relacji.
Nie da się ukryć: ten silnik nie należy do specjalnie udanych. Generalnie nie pozostało mi nic innego, jak pomalować go na metalowy kolor i tkwić w błogim przekonaniu że i tak niewiele będzie go widać. Tak czy inaczej, zdjęcie zostawiam sobie na pamiątkę:

[Obrazek: P1050264_zps1k0altma.jpg]

Potem przyszło okapotowanie (bo tak się chyba nazywa obudowa silnika). Widać dokładnie jak "powyłaził" mi retusz. Ech...

[Obrazek: P1050275_zpseuhouovq.jpg]

[Obrazek: P1050272_zpsrh21tz0t.jpg]

I całość przymierzona "na sucho". Dokleję potem. Myślę, że będzie mi trochę łatwiej manewrować modelem przy skrzydłach, statecznikach itd.

[Obrazek: P1050277_zpswddvyd7d.jpg]

To by było na tyle.
kiwi
Odpowiedz
#5
A jak zamierzasz przymocować kołpak śmigła ? Będzie przyklejony czy będziesz wiercił otwór w silniku pod oś kołpaka ?
Odpowiedz
#6
Cześć,

Kilminster - nie, raczej nie będę wiercił. Po prostu przykleję, licząc na to, że uda mi się to zrobić w miarę równo. W następnym samolocie spróbuję zrobić jak Ty zrobiłeś. Zdecydowanie lepiej wyjdzie symetria, tak myślę. Tak wogóle, to dobrze, że skleiłeś ten samolot. Mam co podpatrywać Smile.

Ogon samolotu skończony, choc jeszcze bez podwozia. I antenki też jeszcze nie skleiłem. Będę to robił na końcu, a mam nadzieję, że ten koniec będzie Smile

Cóż, jeżeli ktoś będzie sklejał ten samolot, to dobrze jakby uważał na to, co mi nie wyszło. A z takich ciekawszych baboli, to są:
- zaznaczone żółtą strzałką została krawędź natarcia steru kierunku. Wyszło za grube. Może tego aż tak bardzo na zdjęciu nie widać, ale jest.
- zaznaczone czerwonymi strzałkami dwa elementy, które były w pewnym sensie pochodną powyższego, czyli słabych umiejętności sklejacza. Nie wyszło równo, tak jak miało być. Dodatkowo jest szpara, która bedzie straszyć już do końca Smile
- na zielono zaznaczyłem słabo uformowaną (i przy okazji wgniecioną) końcówkę steru wysokości. Można to było zrobić lepiej.

[Obrazek: 76_zpsxmofclyr.jpg]

Pozostaje mi mieć nadzieję, że w następnym modelu wyeliminuję błędy, które są raczej standardowe dla wszystkich samolotów. A nawet jak nie wyeliminuję, to przynajmniej bardzo ograniczę.

Kilka zdjęć:

[Obrazek: 078_zpsqiehyh9n.jpg]

[Obrazek: 077_zpsv146clik.jpg]

[Obrazek: 085_zpsdmthao6v.jpg]

[Obrazek: 084_zpstrhfefy8.jpg]

I całość przymierzona na sucho:

[Obrazek: 093_zpszte5bpoc.jpg]

Bye!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Messerschmit BF 109 T MPModel - Calarod Calarod 3 2,165 11-06-2022, 06:42
Ostatni post: maestro
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,155 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,050 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,423 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,456 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,035 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,608 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 19,771 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,696 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,362 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości