Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
14-07-2015, 11:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2015, 01:38 przez jaceko99.)
Witam w nowej relacji
Tym razem będę sklejał model radzieckiego ciężkiego ciągnika artyleryjskiego "Komintern" w skali 1:25.
Teraz kilka słów o samym ciągniku. Prace nad ciągnikiem rozpoczęły się w latach 30 XX wieku. Od 1935 roku wyprodukowano 1798 egzemplarzy z czego 1712 trafiło do armii radzieckiej. Do czasów dzisiejszych nie przetrwał ani jeden egzemplarz tego ciągnika.
Pojazd ten posiadał fragmenty układu jezdnego z czołgu T-24, oraz kabinę kierowcy z ciężarówki Zis-5. Ciągnik uważany był za udany, ponieważ rozwijał dużą prędkość oraz miał dużą siłę pociągową. Był również wyposażony w mało awaryjny silnik, który dodatkowo odporny był na złej jakości paliwo. Wadami były między innymi mała stabilność ze względu na wąskie rozstawienie gąsienic, duże zużycie paliwa oraz mała sterowność.
Model opracowałem na podstawie nielicznych zdjęć ciągnika, rysunków z internetu oraz zdjęć modelu plastikowego firmy trumpeter. Kabina oraz podwozie powstały w oparciu o zdjęcia czołgu T-24 i ciężarówki Zis-5.
To tyle słowem wstępu, a teraz postępy w modelu. Na początku skleiłem szkielet ramy.
Następnie okleiłem go poszyciem i przykleiłem kilka drobiazgów. W późniejszym czasie kadłub rama zostanie wyposażona w śruby.
Na razie to tyle,
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 39
Dołączył: 01 2011
Zasiadam w pierwszym rzędzie, będę obserwował z zaciekawieniem
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Jacek, cieszę się ogromnie, że będę mógł oglądać Twoją nową relację :milbravo:
I niech wakacje wiecznie trwają
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Wygląda to bardzo interesująco! Z podziwem śledzę Twoje poczynania :-)
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03 2009
Witam,
szykuje się piękny pojazd. Są szanse na wydanie tego modelu?
Pozdrawiam
Jeżeli nie masz kota w worku, to nie mów, że masz kota w worku.
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 47
Dołączył: 04 2011
Ciekawy wehikuł.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Marco - Szanse są, nawet bardzo duże :mrgreen:, ale więcej powiem jak już będę miał pewne informacje.
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
(29-07-2015, 08:32)jaceko99 link napisał(a):Szanse są, nawet bardzo duże :mrgreen:, ale więcej powiem jak już będę miał pewne informacje. Cieszę się i czekam!
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Witam
Przyszła pora na sklejenie kół jezdnych. Koła mają prostą budowę, lecz wykonanie tak dużej ilości kół zajęło mi trochę czasu. Każde koło składa się z czterech krążków, czyli trzeba ich wyciąć 128 :?
Pozdrawiam
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Nie mogę się już doczekać wydania tego "ciągniczka" :-)
Liczba postów: 212
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2008
świetna robota, widać to nie tylko przy sklejaniu ale i w sposobie konstruowania elementów BRAWO!!!
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
Uwielbiam takie relacje, te wszystkie detale i jakość pracy naprawdę inspiruje.
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 11
Dołączył: 04 2012
Świetna robota! A powiedz - w jaki sposób wycinasz tak precyzyjnie takie małe, nieregularne otwory w tekturze? Bo przyznam, że to jest coś co ostatnio mi spędza sen z powiek - o ile wycinanie papieru idzie mi dobrze o tyle przy 1mm tekturze wymiękam A jeszcze jak linie nie są proste to nawet nożem Olfy nie sposób wyciąć. A u Ciebie czysto i bez postrzępionych krawędzi.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
12-08-2015, 02:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2015, 03:10 przez jaceko99.)
ppflcn- Na początku wszystko wycinam nożem, łącznie z tymi najmniejszymi otworami. Wycinam "dziobiąc" karton w jak najmniejszych odstępach i staram się trzymać ostrze prostopadle do wycinanej części. Dzięki temu unikam niepotrzebnego rozciania elementu, chociaź przy tak małym otworze i takiej grubości tektury i tak jest to nieuniknione. Później całą część smaruję klejem CA i czekam aż wyschnie. Następnie wszystko szlifuję, a te małe dziury wygładzałem, zeskrobując nierówności nożem. Te czynności powtarzam, aż część będzie wystarczająco gładka. Myślę, że gdybym miał taki element skleić w standardzie byłoby to dla mnie niemożliwe ad:
Lesio- Chyba już niedługo :mrgreen:. Z mojej strony projekt jest już prawie gotowy, a później to już zależy od wydawcy.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Witam
Dzisiaj po kilku dniach przerwy skończyłem pracę nad kabiną. Jako, że materiałów do wnętrza nie miałem prawie żadnych, zaprojektowałem je na podstawie zdjęć modelu plastikowego firmy trumpeter. Jak się później dowiedziałem, nie dość, że wnętrze jest bardzo ubogie, to na dodatek stanowisko kierowcy było po lewej, a nie po prawej stronie jak miało to miejsce w oryginale. Trochę dziwi umiejscowienie kierowcy po prawej stronie w radzieckiej ciężarówce, ale wszystko wskazuje na to, że tak było. Na lewej stronie szyby jest słupek, więc kierowca miałby mocno ograniczoną widoczność. Na kilku zdjęciach widać kierowcę siedzącego po prawej stronie. Ostatecznie utwierdził mnie w przekonaniu wpis na jednym z zagranicznych forum o błędzie w modelu trumpetera, oraz rysunek z książki "Tyagatshi" wydawnictwa Tankograd Publishing, na podstawie którego zaprojektowałem obecne wnętrze.
Co do samego modelu, to kabina jest chyba najgorzej wykonanym elementem w tym modelu. Najgorzej prezentują się okna. Do maskowania użyłem fluidu maskującego. Po pomalowaniu, gdy próbowałem go zedrzeć trzymał się bardzo mocno. Próby zmycia resztek maskowania poskutkowały zmatowieniem i ubrudzeniem okien.
Na koniec zdjęcie całości
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Jacku, wiem, że na zmatowione szybki plastikowcy często używają Sidoluxu - masz tam paru doświadczonych kolegów to podpytaj o technikę i efekty.
Jestem niezmiernie pod wrażeniem :-)
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Witam
Lesio- Dzięki za podpowiedź. Przy najbliższej okazji na pewno dopytam się o szczegóły.
Dzisiaj skończyłem ostatni element nadwozia ciągnika, czyli skrzynię ładunkową. Całość bardzo łatwa do sklejania, więc przyjemnie się ją kleiło . Odstępy między deskami wykonałem nacinając niewielki rowek w kształcie litery "V". Nity wykonane z kleju wikol. Ławki na zdjęciach są krzywe, ponieważ nie są jeszcze przyklejone.
Już niedługo koniec :mrgreen:
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
:milbravo:
Jacek pośpiesz się, bo ja chcę już do sklepu lecieć :wink:
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Liczba postów: 212
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2008
gumka autentyczna? tzw recepturka? Nie obawiasz się że z czasem będzie kruszeć i odpadać?
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 18
Dołączył: 09 2013
Witam
Dzisiaj skleiłem ostatnie już elementy modelu, czyli koła podtrzymujące, tłumik i gąsienice. W połowie kół podtrzymujących nie zrobiłem środków, gdyż będą one niewidoczne.
Gąsienice zostały wycięte laserem. Dostałem je do przetestowania od wydawcy. W późniejszym czasie, gdy model trafi do sprzedaży, będzie można je zakupić.
Szczerze mówiąc to nie pomyślałem o tym, że guma z czasem może się wykruszać, ale myślę, że nie powinna. Guma nie jest w żadnym stopniu naciągnięta, więc jak będzie sobie spokojnie leżała, to chyba nic się jej nie stanie
Teraz pozostało wszystko pomalować i już w następnym razem będzie galeria
pozdrawiam
|