Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Włoskie działo kolejowe 381/40 AVS z 1917 roku - 1:35 - model darmowy
#26
(11-01-2016, 07:06)mariusz30003 napisał(a): Wykonujesz kilka ładnych nitów, naklejasz je na kawałek plastiku, smarujesz olejem, smalcem, pastą do butów, po prostu tłustym rozdzielaczem. Nakładasz grubszą warstwę jakiegokolwiek silikonu starając się nie zostawić pęcherzyków przy nitach. Po związaniu silikonu odrywasz go do wzorca ( w razie potrzeby znów smarujesz wzorzec i wykonujesz kolejną formę).
Do tak przygotowanej silikonowej formy w zagłębienia po wzorcowych nitach nakładasz odrobinę kleju bazującego na żywicy epoksydowej jak ww Poxipol, wyrównujesz powierzchnię zbierając nadmiar kleju i średnio co kwadrans masz porcję identycznych nitów. Przy większej ilości form zwiększasz produkcję. Taka forma powinna wytrzymać kilkadziesiąt a nawet kilka set odlewów ( z czasem żywica reaguje z silikonem).
Kosztem jest silikon i klej, resztę materiałów pewnie znajdziesz w swoim zbiorze "przydasiów" no i trochę czasu na to trzeba.

Przepraszam Autora relacji za off top, ale nurtują mnie te nity. 'mariusz30003' czy mógłbyś pokazać przykładową formę dla nitów np. 0,8 mm ? Ile tych nitów musi być w formie, żeby dało się rozrobić niewielką ilość Poxipolu z odpowiednią proporcją i po wypełnieniu formy nie stracić 4/5 kleju (100 nitów to ok. 14 mm sześciennych materiału o ile dobrze liczę...) ?
Odpowiedz
#27
Formy nie posiadam, kiedyś robiłem formę do innych detali.
Klej możesz sobie odmierzać szpatułką zrobioną z zapałki czy innego patyczka. Nie musisz wyciskać połowy tubki, wystarczy że za każdym razem wydłubiesz materiał z szyjki tubki.
Tu masz przykład formy dwu połówkowej z silikonu sanitarnego LINK.
[url=http://www.koga.net.pl/modelarnia/20/29-odlewanie-szalup-i-innych-detali.html][/url]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
#28
(13-01-2016, 03:48)mariusz30003 napisał(a): Formy nie posiadam, kiedyś robiłem formę do innych detali.
Klej możesz sobie odmierzać szpatułką zrobioną z zapałki czy innego patyczka. Nie musisz wyciskać połowy tubki, wystarczy że za każdym razem wydłubiesz materiał z szyjki tubki.
Tu masz przykład formy dwu połówkowej z silikonu sanitarnego LINK.
[url=http://www.koga.net.pl/modelarnia/20/29-odlewanie-szalup-i-innych-detali.html][/url]

Dobra, nie zaśmiecajmy tego wątku. Podsumowując - wg mnie jest to nie do zrealizowania w przypadku nitów o wielkości do 1 mm średnicy, a już na pewno mało efektywne i trudne do wykonania, ale nie będę się rozpisywał na temat tych trudności. 
Dalej kibicuję relacji.
Odpowiedz
#29
Generalnie do nitów używam ręcznych wybijaków szewskich o różnych średnicach. Dostępne są 1mm 1.5 mm 2mm w sumie najczęściej używane do mniejszych to już patenty z igłami itp. Może się przyda ten patent.

[Obrazek: WYBIJAK-R%C4%98CZNE-265x149.jpg]
Odpowiedz
#30
Dziękuję bardzo za rady, ale obawiam się że nie skorzystam z nich przy tym modelu już. Większość elementów zdążyłem pokryć nitami z kleju. I tak, patrząc na to moje klejenie, to raczej nie one będą psuły estetykę całości. Niestety, mam trochę przymusową przerwę w pracach aż do końca stycznia, bo sesja.
Odpowiedz
#31
Cześć. Wróciłem do działa, teraz muszę odpocząć od aerosań. Zacząłem wycinać części do maźnic - 420 elementów łącznie. Ale że ostatnio dłubię cały czas przy drobnych rzeczach, postanowiłem skleić coś większego. Zająłem się mechanizmem ładowania i chyba oporopowrotnikiem(?). Wszystko pasuje bardzo ładnie, poza tym wystającym rogiem, który jest po prostu źle zaprojektowany i kompletnie nie zgadza się z resztą części. Ale to jest do poprawienia później. Niestety, widać zagięcie na jednym z brzegów tej "kostki", ale mam nadzieję że to zeszlifuję w okolicach malowania.

[Obrazek: model17_zpskvnp5rbn.jpg]

[Obrazek: model18_zpsepvumad2.jpg]

[Obrazek: model19_zpsexhjvdov.jpg]

[Obrazek: model20_zpskwcoawmy.jpg]

[Obrazek: model21_zpsy2jyvsok.jpg]
Odpowiedz
#32
Czołem!
Podglądam i podglądam. Przede wszystkim podziwiam za wytrwałość. Nasuwa mi się pytanie co z tymi szparami i jakimiś tam problemami?
Odpowiedz
#33
(12-02-2016, 07:25)GTiStyle napisał(a): Czołem!
Podglądam i podglądam. Przede wszystkim podziwiam za wytrwałość. Nasuwa mi się pytanie co z tymi szparami i jakimiś tam problemami?

Dzięki. Ale coraz bardziej brakuje mi wytrwałości i, co gorsza, cierpliwości do tego modelu. Szparę zamaskowała część, która normalnie miała zakryć miejsce łączenia elementów. Gdyby to nie był model do pomalowania, to miałbym większy kłopot. Ale miałem rację ze zrobieniem tej przerwy, bo inaczej nie pasowałyby inne części. Co do reszty problemów, to jest tak: jak staram się wycinać części idealnie po linii, to zazwyczaj oklejki są za duże. Jak próbuję z lekkim naddatkiem, to oklejki są za małe... Musiałem też wprowadzić kilka przeróbek, bo w ogóle nie pasowałyby części do siebie. Niektóre elementy nie są zaznaczone na rysunkach, zdarzył się jeden czy dwa, których nie było w wycinance (ale to jakieś proste pierdółki, które można samemu dorobić). Co do rysunków w instrukcji, to też zdarzają się pewne przekłamania, zazwyczaj części w rzeczywistości mają kompletnie inne proporcje, co jest mylące. Bez zdjęć z relacji autora miałbym naprawdę duże problemy z wykonaniem wielu rzeczy.

W sumie to i tak nie powinienem narzekać, bo ktoś tu miał dobre serce i udostępnił ten projekt za darmo dla chętnych lepiących. Wink

Ogólnie udało mi się zamknąć łoże, autor miał dobry pomysł i zaprojektował, uwzględniając nawet jego grubość, "podposzycie" żeby to wszystko się nie zapadało. Ale żeby wszystko pasowało w miarę znośnie, to musiałem te części porozcinać na mniejsze elementy i wklejać po kawałku. Niżej widać jak zamaskowana została szpara.

[Obrazek: model22_zps3j2091j5.jpg]

[Obrazek: model23_zps1hisvvjy.jpg]


Stałem się też posiadaczem kompresora-lodówkowca i aerografu (oczywiście popularna piwata), ale po pierwszej próbie i trochę plującej farbie, uznałem że muszę któregoś dnia wygospodarować więcej wolnego czasu i na parę godzin usiąść "na poważnie" nad nauką malowania aerografem. Big Grin
Odpowiedz
#34
ale ogrom będzie z tej pukawki :-)
Odpowiedz
#35
Mam zamiar sprawić sobie jakiś sprzęcik do malowania , w najbliższym czasie Huh
Jakby z tej nauki malowania wyszły jakieś ciekawe wnioski , to Opisuj śmiało , a nuż coś podpatrzę Big Grin
Kibicuję zatem dalej .
Odpowiedz
#36
(18-02-2016, 12:02)PAWCYK napisał(a): Mam zamiar sprawić sobie jakiś sprzęcik do malowania , w najbliższym czasie Huh
Jakby z tej nauki malowania wyszły jakieś ciekawe wnioski , to Opisuj śmiało , a nuż coś podpatrzę Big Grin
Kibicuję zatem dalej .

Jasne, jak ogarnę, to się pochwalę wnioskami i wszystkim  Wink

Jak na razie skończyłem oporopowrotnik. Brakuje na nim dwu elementów, ale dokleja się je dopiero, jak zostanie połączony z resztą modelu. Jak zawsze, część pasowała dobrze, część nieco gorzej Wink

[Obrazek: model24_zpsoetrnwxm.jpg]

[Obrazek: model25_zps5v4ztobp.jpg]

Teraz zajmuję się mechanizmem antyodrzutowym, czyli znajdującymi się pod łożem belkami , które opuszczano na tory przed strzałem i powodowały zmniejszenie odrzutu (tarcie). Problem tylko jest taki, że belki te były zazwyczaj drewniane (wikipedia), autor modelu w relacji na włoskim forum podaje że są żelazne/stalowe, a pomalował je tak, że w sumie trudno powiedzieć czy to rdza czy to drewno.  Big Grin Myślałem nad wykonaniem tego elementu z listewki, bo raczej nie dałbym rady papieru ładnie wymalować w sęki i drewnianą fakturę, ale uznałem że skoro facet zaprojektował ten model, to wie co robi. Wykonuje je z papieru i uznam że są metalowe.

Swoją drogą, to jest ciekawa sprawa, bo w Internecie są ogólnie dostępne 2 zdjęcia tego działa, żadnych planów czy czegoś podobnego. Autor musiał więc dotrzeć do jakichś nieznanych materiałów, bo na podstawie tego, co widziałem, nie miałby szans zaprojektować tego wszystkiego (nawet gdyby miał naprawdę ogromną wyobraźnię).

W ogóle, to rozgrzebałem kolejny model Big Grin Kleję więc 3 jednocześnie. Relacja niebawem Wink
Odpowiedz
#37
Skończyłem zamek z komorą (czy jak to nazwać). Większych problemów nie było, poza tym rogiem jednym, ale to błąd wycinanki, który poprawię przy malowaniu i szpachlowaniu.

[Obrazek: IMAGE03584aa_zpsk1tzypf7.jpg]


[Obrazek: IMAGE03582a_zpsxsklwjjb.jpg]



[Obrazek: IMAGE03579a_zpseqjr1ec5.jpg]
Odpowiedz
#38
Coś czuję, że to nawet nie połowa. Czekam na szpachlowanie i malowanie aero.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Big Grin [R] Hindenburg LZ-129 (Sklej Model, 1/2016, skala 1:400) Piterkowiec 24 1,954 16-08-2017, 05:36
Ostatni post: Arturo
  [Relacja] model testowy Japoński lotniskowiec HIYODA 1:200 Darecki IV 34 3,795 19-07-2017, 08:23
Ostatni post: Darecki IV
  [R] Polski czołg lekki 4TP Sklej Model NR1 Windir 1 452 03-07-2017, 02:44
Ostatni post: Gregory
  381/40 - Włoskie działo kolejowe z 1917 r lukaszdywan 17 2,324 02-07-2017, 08:29
Ostatni post: lukaszdywan
  [R i WKM] HMS Warspite 1:600 Military Model dokker2 16 1,876 15-06-2017, 11:50
Ostatni post: dokker2
  [R] IJN Mogami - Model Hobby - 1:200 Arkadiusz 38 2,778 12-05-2017, 09:44
Ostatni post: Arkadiusz
  4TP Sklej-Model Władek 12 2,683 07-05-2017, 07:21
Ostatni post: iras
  Sd.Kfz 9 (Angraf) + Flak 36/37 (Military Model) + Sd.An 52 darek12073 53 11,654 29-04-2017, 04:17
Ostatni post: darek12073
  [R] Junkers Ju-88 C-6 (Military Model 3-4/2003) - zima 1942 stachooo 19 2,501 29-04-2017, 02:32
Ostatni post: stachooo
Wink Bf 110 G-2 Military Model Cordel 24 2,899 30-03-2017, 11:34
Ostatni post: rowin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości