Liczba postów: 581
Liczba wątków: 17
Dołączył: 03 2010
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2014
Ładniutki samolocik, aż śllina cieknie, czekam na wydanie, gratulacje.
Pozdrawiam
,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..."
Liczba postów: 1,912
Liczba wątków: 88
Dołączył: 11 2009
Super robota, bardzo fajnie że powstaje kolejny Polski samolot. Mam nadzieję że będzie wydany w ofsecie.
Liczba postów: 112
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09 2014
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Fajny i robota jaką przy nim wykonałeś mi się podoba. Gdzie wy tych pilotów takich fajnych znajdujeta?
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III,
SB2U Vindicator,
Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 581
Liczba wątków: 17
Dołączył: 03 2010
Ja kupilem kiedys zestaw MB 1:32 3201 FAMOUS PILOTS OF WWII KIT 1 i skleiłem jednego. A pomalowalem "belejak". Jest to chyba jedyny taki zestaw pilotów, które mozna kupić bez samolotu. Kilka pokazal swego czasu Paweł O.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Model całkiem Ładniutki, Gratulacje!
Co zaś do figurek, to Polski rynek jest nieco ubogi, Ale za to poza granicami jest tego masa:
http://www.1001modelkits.com/1786-pilot-figures#s[13][]:9870&s[12][]:6923&ash[12][]:6923&s[12][]:12493&ash[12][]:12493&sid:2&h:leftColumn&k:1&ics:1786&as4_base_selection:YToyOntpOjA7czo0OiI2OTIzIjtpOjE7czo1OiIxMjQ5MyI7fQ::
Liczba postów: 948
Liczba wątków: 45
Dołączył: 11 2007
25-01-2016, 08:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2016, 08:39 przez Krystian.)
Paweł O -tak model będzie w offsecie, oczywiście będzie trochę inny graficznie, bo surówka była drukowana na kartonie barwionym.
Liczba postów: 1,912
Liczba wątków: 88
Dołączył: 11 2009
Krystian dzięki bardzo, nurtuje mnie jeden fakt pierwszy zaprojektowany przez Ciebie PWS-3 miał rejestrację SP a teraz jest pokazana wersja b czyli jak mniemam rozwinięcie ,,trójki" a znaki rejestracyjne są stare czyli P i cztery litery. Mógłbyś mi to wyjaśnić.
Liczba postów: 948
Liczba wątków: 45
Dołączył: 11 2007
25-01-2016, 11:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2016, 11:45 przez Krystian.)
Nie, nie są takie same- stary miał rejestrację SP-AEA, ten ma P.PWS.S
Ogólnie wyprodukowano prototyp PWS-3 i można rzec dwa PWS-3B +kadłub do prób statycznych [który po próbach został oddany do muzeum techniki w Warszawie, a w czasie wojny zapewne zniszczony-los nieznany]
Prototyp PWS-3 z 1927, na początku miał ster kierunku na równo ze statecznikiem pionowym, który później został podwyższony -zapewne to było po kilku lotach jeszcze w 1927. W 1928 przeszedł modernizację poprzez dodanie zaokrąglonych końcówek na skrzydłach [lub w ogóle nowych całych skrzydeł]+kolejne podwyższenie statecznika pionowego poprzez dodanie u góry zaokrąglenia. Do 1931 samolot był cały srebrny później został przemalowany na biało-czerwono i tak latał ponoć do 34/35. W ŚZK nr.5 jest właśnie prototyp w wersji i malowaniu po 1931 roku.
PWS-3B został zamówiony przez lubelski LOPP [Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej]. Ten egzemplarz miał zmieniony płat [inny profil + lotki na całej długości] oraz podwyższony ster kierunku w stosunku do prototypu [PWS-3B powstał przed drugim podwyższeniem statecznika pionowego] i był używany bez rejestracji w latach 1927-1929, po czym został przekazany klubowi PWS i otrzymał rejestrację P.PWS.S. Został rozbity w 1929roku i tu dokładnie nie wiem czy to co zostało posłużyło do odbudowania kolejnego, czy został od zera zmontowany z elementów które wytwórnia posiadała [jak to drugie to można stwierdzić że wyprodukowano dwa PWS-3B]. Na pewno na początku latał ze starą rejestracją P.PWS.S, którą w październiku 1929 zmieniono na SP-ACJ. Po odbudowie był już w kolorach biało-czerwonym tak jak SP-AEA. Też latał gdzieś do 34/35
Któryś z PWS-3 został przekazany do Muzeum techniki w Warszawie gdzie był do wojny, a dalej nie wiadomo co się stało.
Na pewno będą zdublowane dwa elementy kadłuba na których jest rejestracja. I będzie do wyboru albo cały srebrny bez rejestracji [czyli w barwach LOPP] albo z rejestracjami P.PWS.S, czyli z okresu klubu PWS z roku 1929. niestety wersji ze znakami SP-ACJ nie będzie, bo trzeba by było dublować skrzydła [miał rejestrację na skrzydłach tak jak SP-AEA].