Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
23-02-2016, 11:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2016, 11:42 przez Draccus.)
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 1,258
Liczba wątków: 61
Dołączył: 11 2007
Model już w moim posiadaniu, robi wrażenie podobnie jak twoja praca nad nim. Powodzenia w dalszej budowie !
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Witam. Cieszę się że model się podoba. Mam nadzieję że będzie się sklejał bez problemów, dołożyłem wszelkich starań aby był jak najlepiej opracowany.
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 1,935
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Uwielbiam oglądać relacje kolejowe Skala duża, pełno szczegółów, malowanie, brudzenie - no po prostu pełny realizm. I tak jest i u Draccusa!
Choć słów mało...
Pozdrawiam
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Witam
Dziękuję za miłe słowo
Dziś skromnie, walczyłem z kalkami. Na wózkach kładły się elegancko natomiast na wagonie poniosłem małą porażkę.
Prawdopodobną przyczyną jest za cienka warstwa lakieru błyszczącego stanowiąca podkład pod kalkę.
Nie chciały się ładnie nakładać i zwijały się tak że nie mogłem ich wyprostować. Dałem dodatkowo jeszcze dwie warstwy.
Do jutra ładnie przeschnie, przeszlifuję i powinienem uzyskać gładką powierzchnie. Na wózkach nie miałem problemu ładnie się nałożyły, po wyschnięciu dałem z aero
lakier matowy, który ładnie pokrył, kalki nie świeca się, nie ma bąbli i jest git
Przy nakładaniu dałem decal fixa.
Poniżej prezentuje jak to wygląda na wózkach
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Witam ponownie brać modelarską
Dzisiaj kontynuacja tematu kalek. procedura nakładania taka sama czyli lakier błyszczący, szlifowanie, kolejna warstwa lakieru, kalki z użyciem decal fixa, i bezbarwny na zmatowienie kalek.
Jednak pomogła procedura dodatkowego szlifowania i nałożenia warstwy lakieru. Problem nakładania zniknął. Kalki ładnie się nakładały na gładziutką nawierzchnię. Trochę się zeszło bo jest tych napisów.
Bydlę z tego wagonu i ciężko się fotki robi w domowych warunkach
Poniżej efekty.
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Mistrzostwo Świata i okolic !
SUPER
P.s. Nie mylić z przydrożnymi barami mlecznymi
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Technicznie rzeczywiście (tak jak napisał Tommy) mistrzostwo świata.
Precyzja i czystość zachwycająca, wycinanka zajefajna ale temat jakiś mało spektakularny
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 1,935
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Cudo
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Całość aż nierzeczywista ale mnie to najbardziej rozwaliły te uchwyty do przewodów
Czy Ty tego Tigera już masz czy dopiero będziesz go robił? Bo rad bym obejrzeć
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Mam ale nie w tej skali Prawdopodobnie na platformie wyląduje coś innego do czego przymierzam się od dawna. Bo wszystkie wagony kiedyś ułożą się w jedna całość
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 2
Dołączył: 02 2016
Świetna robota! Jak pokazuję zdjęcia kolegom w pracy to nie moga uwierzyć że to z kartonu.
Przyznam że czasami oglądajac twoje zdjecia mam wątpliwosci czy to czasem nie z plastiku.
Czy mógłbyś czasami pokazać lub napisać wiecej o kuchni jak to robisz ?
W budowie : Abrams M1A2 Anagraf
Skończone: MM F16C; WAK Flammpanzer II Famingo; MM Su76M; MM Me109G-2; KŚ ORP Orzeł; M2 Bradley; WAK 10TP
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Wagabunda zapewniam że to karton w 100% oprócz elementów drewnianych i drutu cynowego lub miedzianego. Ze względu na ograniczoną ilość czasu w modelach wykorzystuję dodatki laserowe. Mogę coś podpowiedzieć odnośnie warsztatu zależy o co pytasz. Pozdro
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Ten model musi stać na lustrze albo najlepiej do góry kołami
Liczba postów: 1,935
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
A ja mam takie pytanie techniczne do znawców... Jak taki wózek zachowywał się na łukach? Czy środkowa oś nie miała tendencji do koszenia szyn? Czy może była zamocowana z jakimś luzem?
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Kurde, chciałem się odezwać ale się nie znam
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: 05 2015
Lukee stosuje się odpowiednie poszerzenia na łukach w przypadkach gdy R<= 500 m czyli na stacjach kolejowych i tam gdzie ukształtowanie terenu wymusza zastosowanie takich promieni a nie innych. Są przecież wagony specjalne o wózkach z większą ilością kół również parowozy miały po 5 osi wiązanych no ale nie wszystkie mogły wjechać tam gdzie ich specyfikacja uniemożliwiała poruszanie się mogące spowodować klinowanie bądź nawet wykolejenie.W celu eliminacji tego typu zachowań składu stosuje się szereg modulacji m. in. :
- przesuw podłużny i poprzeczny
- wózki skrętne (zwrotne),
- luz między obrzeżami kół, a wewnętrznymi krawędziami główek szyn w torze
(około 7 mm),
- przechyłkę toru.
- poszerzenie toru na łuku w stosunku do nominalnego rozstawu szyn,
- skos powierzchni tocznej koła w wymiarze 1:20 oraz takie samo pochylenie
poprzeczne szyn do wewnątrz (funkcja mechanizmu różnicowego).
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,935
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Bardzo dziękuję za mini wykład. Z wielu sposobów, o których wspomniałeś kojarzyłem do tej pory tylko wózki skrętne...
Człowiek uczy sę całe życie! I fajnie jest pobierać tę naukę od takiego Draccusa oglądając modelarskie cudeńka.
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Dobrze, że się nie odezwałem!
Draccus dzięki
|