Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycinanki, a skany
#1
Witam!

Jestem całkiem nowy w modelarstwie papierowym (plastikowe modele kleiłem już wcześniej). Chciałbym zacząć swoją przygodę od czegoś prostego, tak aby się nie zrazić. Nie będę tak całkiem pytał co to może być, bo podejrzewam, że w moim przypadku najlepsze były by modele dla dzieci Wink.

Chciałbym jednak prosić bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki o odpowiedź na kilka pytań. Przyznaję, że cały wczorajszy dzień przeglądałem forum, także inne w poszukiwaniu odpowiedzi.

Jestem w posiadaniu paru starych numerów Małego Modelarza, nie ukrywam, że chętnie skleję je kiedy już nabiorę wprawy. Moje pytanie czy sklejać z oryginalnej wycinanki czy też wykonać sobie kserokopię, np. na papierze technicznym i tak przygotowaną kopie skleić? Wiem, że kserokopię trzeba będzie na pewno pomalować, jednak zastanawiam się nad tym z racji trudności zdobywania takich starych wycinanek. Po wykonaniu modelu z oryginału nie będzie możliwości skleić go ponownie, lub zarażenia pasją swoich dzieci.

No i drugie pytanie.

Który z posiadanych przeze mnie modeli skleić jako pierwszy, gdy już nabiorę wprawy na prostych modelach. Jak ustalić stopień ich zaawansowania?
[Obrazek: b1b078a77591edd8m.jpg][Obrazek: c83cf8b52c1cdc5dm.jpg][Obrazek: e9fb50e799f1ff7cm.jpg][Obrazek: a6f5929b07dc7beam.jpg]
Pozdrawiam

[edit]