Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Brewster B-239 Buffalo (AH) - fiński bawół w śniegu
#51
Cytat:rowin:
Dzisiaj bez zbędnej pisaniny. (ciach)

Tak, chyba zrobię to samo. Znokautowałeś mnie swoją pracą. Jak dobiorę słowa w sensowną treść, to coś Ci napisze  Wink
Zdrowych i spokojnych Świąt.
Odpowiedz
#52
Rowin, mógłbyś napisać kilka słów o metalizerach, których używasz i o sposobie ich nakładania? Najbardziej interesuje mnie sposób malowania silnika. Sposoby znam dwa (jest pewnie o wiele więcej) i zastanawiam się, z którego korzystałeś.

A sam model wykonywany po mistrzowsku! Podziwiam chęć i cierpliwość przy odtwarzaniu najdrobniejszych szczegółów tak, żeby model jak najbardziej przypominał oryginał.
Odpowiedz
#53
Rowin , ja się nie znam na samolotach , ale do tego modelu już nic bym nie doklejał Big Grin
Postawił bym go w tym stanie na półeczce , aby podziwiać te wnętrzności PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#54
No i fajnie, czekam na zamknięcie kadłuba Smile
Odpowiedz
#55
Dzieki Panowie.

Technick jezeli chodzi o cylindry z zeberkami od chlodzenia to robie roznie. Albo maluje na srebrno/aluminium, a pozniej robie czarny wash w zaglebieniach. Albo robie odwrotnie, czyli maluje na czarno, a pozniej suchy pedzel srebrnym. Nic skomplikowanego w tym nie ma.
Metalizerow specjalnych typu Alclad ostatnio nie uzywam. To bylo malowane Valejo Air kolor aluminium. Oczywiscie nakladane aerografem z odpowiednim cisnieniem i z retarderem dedykowanym do tego typu farb. Jak uzywam metalizerow to wczesniej robie podklad z czarnego polysku (tak jest opisywane w kazdej instrukcji dotyczacej metalizerow). Alclad ma dedykowana farbe do tego zabiegu od nich z firmy. Ale tamiya robi doskonala farbe w puszczce w sprayu czarny polysk.
Jak przelecisz przez ta relacje, to autor zwraca uwage na malowanie metalizerami. Ciekawa lektura.
http://forum.largescaleplanes.com/index....623&page=1
A jezeli chodzi ogolnie o malowanie i jakies slady eksploatacji to polecam sledzenie dokonan plastikowcow, maja z tym spore doswiadczenie i mozna podejrzec wiele rzeczy.

Pozdrawiam
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Piotr Rowiński
Odpowiedz
#56
Witam w ostatniej odsłonie dotyczącej budowy wnętrza kadłuba i kabiny pilota.
 
Pora w końcu to zamknąć! Był to etap najważniejszy w tej całej układance, bo ukazywał czy wszystkie podjęte przeze mnie kroki ułatwiające finalne złożenie, były poprawne. Na moje szczęście okazało się, że nie popełniłem błędów w ustaleniu kolejności, także dochodzące kolejne elementy, nie przeszkadzały sobie znacząco w składaniu tego w całość. Ostatnimi i najbardziej newralgicznymi dodatkami, były cięgna wykonane z żyłki wędkarskiej o średnicy 0.06mm. Ciekawe jest, że pewien element przy drążku sterowym okazał się za wąski, przez co cięgna do steru kierunku nie idą zgodnie z rzeczywistością, widać to zresztą na zdjęciach. Niestety było już za późno na przeróbki. Pozostałe cięgna starałem się poprowadzić tak jak należy. Najwięcej zabawy miałem z tymi czterema (to są chyba od sterowania wysunięciem podwozia), ponieważ idą od nastawnika, poprzez rolkę prowadzącą, a następnie wzdłuż dźwigara skrzydeł. Kolejną z wielu niewiadomych w tej konstrukcji była ta butla po prawej stronie pilota. Niewiadomy był kolor i sposób podłączenia przewodów, także jest to czysta abstrakcja. Jak widać na tym etapie również wkleiłem prowadnice osłony kabiny. Dzięki nim konstrukcja dużo zyskała na sztywności.
Ze względu na wcześniej wspomniane cięgna zdecydowałem, że wklejona będzie najpierw lewy panel kabiny. Jednak przymiarkę, na sucho i do zdjęć, zrobiłem wstępnie z prawą, dzięki czemu dobrze widać całą drutologie.

[Obrazek: 109_zps771xi1ag.jpg]
 
[Obrazek: 110_zpso00gnsrp.jpg]
 
Następnie lewa już przyklejona na swoje miejsce z doklejonymi wszystkimi przyrządami i okablowaniem.

[Obrazek: 111_zpsg0hdvi41.jpg]

[Obrazek: 112_zpsgsljwflt.jpg]

[Obrazek: 113_zpsq1hfpaff.jpg]
 
[Obrazek: 114_zpswjgqlity.jpg]
 
[Obrazek: 115_zpshxh36kud.jpg]
 
[Obrazek: 116_zps3civgaf0.jpg]
 
[Obrazek: 118_zpscjshjguu.jpg]
 
[Obrazek: 117a_zpsn0pcq3eg.jpg]

[Obrazek: 119_zpsbkpabupc.jpg]
I na końcu przyszła weryfikacja całej tej pracy w postaci domknięcia wewnętrznego poszycia. Zanim przykleiłem mierzyłem z milion razy i za każdym razem wychodziło inaczej. Raz, że poszycie jest za długie, a nie mogło takie być, ponieważ później miałbym problem z domknięciem poszycia zewnętrznego. Kolejny raz, że jest za krótkie i powstaje szpara na dolnym łączeniu. Po chwili zastanowienia, stwierdziłem, że lepiej jak będzie za krótkie i najwyżej coś dosztukuję. Więc obciąłem po 0,5mm na dolnym łączeniu w obu połówkach. Po przyklejeniu okazało się, że był to zabieg zbyteczny, stąd ta delikatna szpara. Ale nie ma to znaczenia, ponieważ poszycie zewnętrzne nie posiada w tym miejscu łączenia. Tylna część kadłuba będzie miała poszycie wewnętrzne wklejone już w poszycie zewnętrzne, więc stąd teraz ta „dziura”. Całość następnie posmarowałem cyjanoakrylem i oszlifowałem, aby miało odpowiednio obły kształt.
 
[Obrazek: 120_zpsybe9tkxk.jpg]
 
[/url][url=http://s1383.photobucket.com/user/PRowin/media/B-239%20Buffalo/121_zps3b9vjpos.jpg.html][Obrazek: 121_zps3b9vjpos.jpg]
 
[Obrazek: 122_zpsf5e3qjch.jpg]
 
Jak widać na załączonych zdjęciach, z całości po oklejeniu poszyciem, niewiele co widać. I prawda jest taka, że można było sobie d…y tym nie zawracać. Nie pomogło nawet wycięcie tylnej wnęki eksploatacyjnej. Taka sztuka dla sztuki. Sytuacja się pogorszy jeszcze po wklejeniu fotela pilota. No, ale cóż, założenie było, żeby to wykonać i udało mi się, a co w środku można zobaczyć na zdjęciach J Ale na pewno przy kolejnym modelu nie będę szedł w tak dalekie przeróbki i detalizację. Rozmawiając z BERPem, doszedłem do wniosku, że trzeba robić modele na przemian mocno detalizowane i jak najbardziej zbliżone standardowi, pozwoli to w pewien sposób nie wpaść w pułapkę własnego podejścia do modeli. Jak wyjdzie w praktyce, czas pokaże.
 
Dziękuję, za uwagę. W kolejnej aktualizacji już tak ciekawie na pewno nie będzie.
 
Pozdrawiam
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Piotr Rowiński
Odpowiedz
#57
Niby najważniejsza jest satysfakcja samego wykonawcy. Tylko powstaje teraz pytanie. Która satysfakcja, ta w trakcie składania czy ta po złożeniu.
Całość wygląda przepięknie. Tylko mi strasznie szkoda by było to tak zamknąć. Natręctwo detalizacji, choroba czy błogosławieństwo: ]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#58
Patrzę, patrzę i napatrzeć się nie mogę. Pewnie nie tylko ja i Karas, ale inni też będą Ci wypominać schowanie tych cudów po poszyciem. Nie przychodziło Ci rowinie do głowy zrobienie wersji cutaway, z jednej strony pełne poszycie, z drugiej widać bebechy?
Odpowiedz
#59
(22-12-2016, 09:23)rowin napisał(a): Kilminster koncepcja będzie taka jak zawsze. Nie obdzieram modeli z poszycia, bo staram się je zaprezentować tak jak stały na lotnisku, lub były na nim naprawiane miedzy lotami. Obdarte na chwilę obecną mi sie nie podobają, bo wygląda to nienaturalnie w moim guście. Także w tym wypadku będzie standardowo odsunięta limuzyna oraz otwarte drzwi luku inspekcyjnego znajdującego się w tylnej części kadłuba, po jego prawej stronie. Widać to miejsce na powyższych zdjęciach, bo jest tam zrobiona ramka wzmacniająca.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Piotr Rowiński
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Brewster "Buffalo" Mk.I Kartonowa Kolekcja 1:33 jaceko99 11 2,820 04-06-2014, 10:44
Ostatni post: Raven
  (R) Brewster "Buffalo" Mk.1 Kartonowa Kolekcja 1:33 Vincent 23 7,017 11-03-2013, 08:51
Ostatni post: Vincent
  [R/G] Brewster B-239 Buffalo , KŚ 3/2005, 1:50. MARIUSZ_G 33 5,517 19-09-2011, 05:31
Ostatni post: cotlet
  [R/G] Brewster "Buffalo" Mk. 1 (Kartonowa Kolekcja) cotlet 66 13,006 13-01-2011, 09:46
Ostatni post: Panda82
  [Relacja\Galeria] Brewster Buffalo Mk1 VERGIL25 31 7,174 01-01-2011, 08:15
Ostatni post: Bartko28
  [R] Brewster model 239 " Buffalo "- wyd.A.Haliński Passer Montanus 157 32,412 15-08-2010, 02:34
Ostatni post: Passer Montanus
  [Relacja] F2A Buffalo Kartonowa Kolekcja by QN qn 27 8,356 11-02-2009, 08:30
Ostatni post: Janek
  [Relacja/Galeria] Brewster Bufallo Mk. I - Kartonowa Kolekcja ceva 86 19,078 14-05-2008, 04:57
Ostatni post: uri

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości