Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Sterowiec L-59
#1
Cześć,
To moja pierwsza relacja - dzisiaj przyszło mi już wszystko co potrzebne, więc zacząłem ciąć i kleić Big Grin Ogólnie kiedyś złożyłem kilka plastików, ale nie byłem zadowolony. Okazało się teraz, że jednak kartonem lepiej się bawie. Model, który teraz kleję zamowiłem z orlika - wydawał mi się dosyć łatwy i taki jest, 4 strony A4 i nie muszę podklejać kartonem.

Co zrobiłem dziś:
[Obrazek: 81c8099525014170dd82e12eae6220ad.jpg]

Jestem jak na pierwszy raz zadowolony mimo, że pierwszą część niezbyt dobrze nagniotłem, a obydwie źle skleiłem (to na szczęście udało się naprawić Big Grin).

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#2
Te nagniecenia chyba powinny być takie same na obydwu częściach? Teraz chyba trzeba by wygładzić styk, aby był okrąg i jakoś to połączyć ze sobą na wrędze. Powinno grać.
Odpowiedz
#3
(31-08-2016, 08:01)Kroolo napisał(a): Te nagniecenia chyba powinny być takie same na obydwu częściach? Teraz chyba trzeba by wygładzić styk, aby był okrąg i jakoś to połączyć ze sobą na wrędze. Powinno grać.
Nagniecenia takie mają być. Idealne okrągłe będzie po wklejeniu żebra.

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#4
Dzisiaj zrobiony mały retusz części, wklejenie sklejki i sklejenie żeber.
[Obrazek: 9420de7c51b025de5a07af85961a0c57.jpg]
[Obrazek: 3bb6858fcb5567c021e90fab364ae3a5.jpg]
To chyba tyle na teraz, jutro będzie chyba w większości złożony. Jeszcze mam pytanie co do żeber: lepiej wkleić je tym klejem do papieru czy kropelką?

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#5
Raczej klejem do papieru,a tak technicznie te żebraSmile to wręgi..
Odpowiedz
#6
Jak wręgi to lepiej unikać kleju do papieru a zrobić to butaprenem albo czymś podobnym. Ewentualnie właśnie CA jeżeli mamy pewność, że wręga jest dokładnie na swoim miejscu i pasuje. Jak rozpycha poszycie to wtedy dociąć/doszlifować i jeszcze raz przymierzyć i dopiero wkleić...

Pozdrawiam
Odpowiedz
#7
Superglut zwany przez niektórych cyjanoakrylem lub kropelką nie pozostawi ci żadnego pola manewru, jak już "chwyci" to kaplica
Odpowiedz
#8
Właśnie skończyłem tył sterowca. Skleiłem obie części, a wręgę wkleiłem klejem do papieru. Zrobiłem mniej niż zamierzałem, bardzo dużo zajął mi retusz. Dodatkowo stery chciałem zrobić tak, aby się ruszały, na razie dobrze chodzą tylko 2.
[Obrazek: 649c55682419c3c24d78a57bd5761aa2.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#9
RoboRycerzu, retusz staraj się robić przed sklejeniem części, wtedy powinno to trochę lepiej wyglądać.
Najlepsza kolejność to z reguły: 1. wyciąć, 2 uformować, 3 wyretuszować, 4 skleić.
Na macie: DARDO, HOLK
Odpowiedz
#10
Dziś przez większość dnia zrobiłem 2 elementy poszycia, gondolę silnikową i znów bawiłem się w dobieranie koloru. [Obrazek: ed4d53c0c87dcd7d904a9d9282a30a68.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#11
Środkowa część - w sumie wyszła całkiem dobrze, mimo trudności. Czy dobrym pomysłem byłoby podkreślenie łączeń czarnym mazakiem?
[Obrazek: 3c0fc1410e10cec8e9b3c52f8f3f87e5.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#12
Żarty sobie stroisz...
Albo prowokujesz...
Wszyscy chcą ukryć łączenia a Ty chcesz je podkreślić Huh
Odpowiedz
#13
(05-09-2016, 09:16)Lukee napisał(a): Żarty sobie stroisz...
Albo prowokujesz...
Wszyscy chcą ukryć łączenia a Ty chcesz je podkreślić Huh
Chyba to źle określiłem. A wracając do pytania, będzie to dobry pomysł? Niezbyt równe krawędzie będą chyba mniej widoczne

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#14
(05-09-2016, 11:40)RoboRycerz napisał(a): Chyba to źle określiłem. A wracając do pytania, będzie to dobry pomysł? Niezbyt równe krawędzie będą chyba mniej widoczne

Gdybyś zaczął retuszować krawędzie od samego początku to miałoby to jeszcze jakieś uzasadnienie. Teraz w połowie modelu różnice pomiędzy łączeniami retuszowanymi pod kolor, a na kolor czarny byłyby zbyt duże. Bo raczej nie zamierzasz podkreślać markerem już sklejonych łączeń Huh ?

Na ostatnim zdjęciu widać dużą różnicę w łączeniach w porównaniu do wcześniejszych retuszowanych dopiero po sklejeniu. Najlepiej byłoby gdybyś kończył model właśnie w taki sposób bez żadnych czarnomarkerowych kombinacji. Na niezbyt równe krawędzie najlepszą receptą jest cierpliwość i ostry nożyk PDT_Armataz_01_12

Jest dobrze jak na pierwszy model kartonowy PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#15
Część środkowa skończona, nie licząc gondoli. Niewiele zostało do zrobienia części dziobowej.
[Obrazek: 37ce40cd581213952ae3b0fb67ab2270.jpg]
Teraz wyszło trochę lepiej, bo wcześniej z wygody używałem do większych części nożyczek, teraz kompletnie znikły z biurka.
Jeszcze jak dobrze wycinać zaokrąglone krawędzie? Powolutku "dziubać" czy nie odrywając skalpela od kartki powoli ciągnąć?

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#16
(07-09-2016, 11:32)RoboRycerz napisał(a): ...
Jeszcze jak dobrze wycinać zaokrąglone krawędzie? Powolutku "dziubać" czy nie odrywając skalpela od kartki powoli ciągnąć?

Tak aby było dobrze, techniki mieszane. Ja wszystkie bardzo małe dziubie. duze krzywizny z reki a proste od linijki.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#17
Kolejne 2 części dziobowe, trochę krzywo się wycieły. W tym modelu już zrezygnowałem już z retuszu, bo chyba nie ma sensu (nie licząc gondoli).
[Obrazek: 667c9496b40fd926068444231e1a6d05.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#18
Hmm,możesz zalać szczeliny wikolem,deczko potem przeszlifować i walnąćSmile retusz...
Odpowiedz
#19
Cześć dziobowa skończona. Najgorzej było z ostatnią częścią - według mnie powinna być inaczej zaprojektowana, tak jak poprzednie elementy. Niestety nie miałem jak jej dobrze wsadzić, no i niezbyt dobrze to wygląda.
[Obrazek: 4f6cf82a17d14b8affd3a232d5f00c8b.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#20
Wczoraj skończyłem model Big Grin Myślę, że wyszedł nienajgorzej, gdy będzie wisiał pod sufitem błędy nie będą bardzo widoczne. Śmigła niezbyt dobrze się wycieły, ale po utwardzeniu cyjanoakrylem, doklejeniu kilku kawałeczków i pomalowaniu jest ok. Więcej fotek dam jak go powieszę.
Mam jeszcze pytanie odnośnie następnego modelu, jaki będę robił - niektóre elementy są do podklejenia kartonem czy tam kartką 0.1mm - mogę sobie to odpuścić czy jednak coś to zmienia?
[Obrazek: 3f332ebae247d8f2255b538b25a7d86e.jpg]

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#21
To podklejać czy nie, nie chce za długo czekać

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#22
(17-09-2016, 04:58)RoboRycerz napisał(a): To podklejać czy nie, nie chce za długo czekać

Wysłane z mojego JY-S3

Prawie wszyscy w Przeciszowie są, stąd nikły odzewWink

Jeśli w instrukcji jest zeby podkleić to ja bym się tego trzymał.
Powodzenia!
Odpowiedz
#23
Brawo za ukończenie modelu  PDT_Armataz_01_37 Na pewno jakieś wnioski, spostrzeżenie wyciągnąłeś Wink
Z ciekawości spytam co będzie następne? I czy w wycinance jest podane 0,1 czy 1,0 mm do podklejenia?
Odpowiedz
#24
(18-09-2016, 10:41)Gregory napisał(a): Brawo za ukończenie modelu  PDT_Armataz_01_37 Na pewno jakieś wnioski, spostrzeżenie wyciągnąłeś Wink
Z ciekawości spytam co będzie następne? I czy w wycinance jest podane 0,1 czy 1,0 mm do podklejenia?
Następny będzie F-82 G Twin Mustang z Super Modela. I tak, jest napisane 0.1mm, zastanawiałem się czy tak ma być, czy jakiś błąd bo zauważyłem, że w wycięciach gdzie mają być na siebie nałożone wręgi jest trochę ponad 1mm miejsca.

Wysłane z mojego JY-S3
Odpowiedz
#25
Hmmmm... ciekawe  Cool

Jest kilka opcji:
- jeśli chodzi o podklejenie wręgi, stawiałbym, że wkradł się "czeski błąd" z grubością kartonu
- lub wycinanka jest wydrukowana na kartonie ok 0,8 mm i wtedy podklejenie 0,1 mm  Wink
 
Hasło rzuciłeś, wiemy o jaki model chodzi. Myślę, że jak troszkę poczekasz, to ktoś kto sklejał ten model z tego wydawnictwa odpowie Ci trafnie na Twoje pytanie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości