Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
23-02-2017, 08:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2017, 07:25 przez Cordel.)
Witam wszystkich
Chęć założenia relacji chodziła za mną już od pewnego czasu, chciałem jednak dojść z modelem do pewnego etapu,
w którym już mi będzie głupio go nie skończyć . O ile podczas budowy nie przydarzy się jakaś tragedia.
Temat pewnie trochę oklepany, w internecie można znaleźć kilkanaście relacji z budowy tego samolotu. Następnym razem postaram się o coś bardziej oryginalnego
Model zacząłem ponad rok temu od sklejenia pojedynczego silnika. Potem zabrałem się za poszycie kadłuba, a dopiero ostatnio za wnętrze kabiny. Relację postanowiłem zacząć jednak tradycyjnie, po kolei. Nie wrzucę oczywiście wszystkiego na raz, bo nie chce mi się tworzyć monstrualnego posta . Nie chcę też byście czekali na kolejną aktualizację pół roku ^^
Zwyczajowo okładeczka:
Model nabyłem w Empiku jak był ponownie w sprzedaży. Miałbym wyrzuty sumienia gdyby jakiś tarnowski egzemplarz trafił do kasacji ^^
Inna sprawa, że zarówno samolot jak i projekt bardzo mi się podoba.
Mimo, że opracowanie ma już 13 lat, to graficznie model prezentuje się świetnie. Jedyne co mnie trochu drażni to tak zwane "czołgowe nity", oraz pewna niekonsekwencja w śladach eksploatacji, na szczęście pojawia się ona rzadko. W późniejszym etapie relacji pokażę o co mi chodzi
Swoją drogą trochę smuci fakt, że niektóre wydawnictwa do tej pory nie potrafią się zbliżyć poziomem grafiki do tego, jak i kilku innych samolotów wydanych w tamtych latach Tym większe pokłony dla Marcina Dworzeckiego
Kóniec gadania, wrzucam pierwsze zdjęcia. Idąc tropem innych modelarzy postanowiłem linkować zdjęcia bezpośrednio. Według mnie jest to dużo przyjemniejsze rozwiązanie niż klikanie w miniaturki z reklamami ^^
Zapis
Jak widać eksperymentowałem z kilkoma rodzajami tła. Na czarnym zdjęcia wychodziły prześwietlone, na żółtym z kolei za ciemne (ratowałem się rozjaśnianiem). Reszta drobnicy będzie fotografowana głównie na magencie
Zdjęć wnętrza mam cykniętych sporo. Będzie to w zasadzie jedyna pamiątka po tej robocie, bo mam w planach wykonać całkowicie zamkniętą kabinę. Domyślam się, jak niewiele będzie z tego widać po zakryciu tego "szklarnią", ale nie chcę krzywdzić sylwetki samolotu. No chyba, że coś bardzo nie będzie pasować, albo po prostu nie podołam
Pozdrawiam
Zapisz
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
Widać staranną robotę.
Co do tła, to z tych zaprezentowanych to chyba najbardziej pasuje to szaro-czarne.
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12 2016
Witam,
modelarz z Tarnowa powitać!!
Piękna początek!!
pozdrawiam
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Znając Twoje możliwości to zapewne będzie na co popatrzeć
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 20
Dołączył: 11 2008
Noooooo nieeeee!!!!! Najpierw ubiegł mnie stachoo z JU88, teraz Ty z Bf110! Skandal!
A tak na poważnie to bardzo się cieszę z tematu jaki wybrałeś. Co do relacji to kojarzę tylko trzy godne uwagi czyli laszlika, niestety niedokończona, yukikaze oraz arovista, jednak dwie ostatnie są już niedostępne. Także na pewno nie można powiedzieć, że to oklepany temat. Jeżeli do modelu podejdziesz jak do swoich poprzednich, to można liczyć na idealnie wykonany standard, także na pewno będzie na czym oko zawiesić! Ja z niecierpliwością czekam na kolejne zdjęcia i aktualizację, dla mnie możesz już dzisiaj wrzucać kolejny
Co do zdjęć, to Piterkowiec ma chyba rację, że szare jest najlepsze. Ogólnie jeżeli nie masz dobrego stanowiska do fotografowania to staraj się, aby tło było zbliżone intensywnością odcienia do obiektu fotografowanego. Jaśniejsze tło przy ustawieniach automatycznych spowoduje, że obiekt fotografowany będzie niedoświetlony, bo aparat dobierze sobie ustawienie przesłony do tła (czyli większości powierzchni zdjęcia). Natomiast jeżeli tło będzie ciemne, to aparat otworzy przesłonę i prześwietli Ci obiekt fotografowany. Można wszystkiemu zapobiec w ustawieniach manualnych aparatu.
Pozdrawiam!
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2013
Fajny temat
Będę podpatrywał , powodzenia w budowie
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
Siemka
Dzięki za pozytywne przyjęcie relacji ^^
Co do tła, to sprawa wygląda tak, że mam już cyknięte koło setki fotek i z moich obserwacji/porównań najnaturalniej oświetlenie i kolory wyszły mi właśnie na magencie. Zwłaszcza jeśli chodzi o typową drobnicę z kokpitu. Poza tym, wnętrze już mam w zasadzie skończone i nie bardzo mam szansę zrobić zdjęcia niektórym elementom od nowa. Jesteście chwilowo skazani na to co jest Przy reszcie modelu postaram się wrócić do czarnego tła, bo też mi się bardziej podoba. Spróbuję też jakoś skorzystać z Waszych porad.
Część elementów z poprzedniego postu trafiła na swoje miejsce:
I jeszcze wrzucam taki element:
tuslaw- mi również miło powitać Swego czasu myślałem że w Tarnowie takie coś jak modelarstwo kartonowe wyginęło... cieszę się, że jednak nie jestem jedyny
Piotrek- no popatrz co to się porobiło ^^ Kradzież tematów w biały dzień...
Relację Laszlika znam już prawie na pamięć, jest ładna i pomocna. Pozostałe dwie też kojarzę, rzeczywiście szkoda, że już obejrzeć ich nie można Wiele relacji jest na zagranicznych forach, najciekawsza chyba ta: http://only-paper.ru/forum/32-17477-1
Przy okazji w piątym poście tamtego wątku znajduje się sporo innych linków do relacji z tego modelu
Pozdrawiam
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
Hejka,
wrzucam kolejną skromną aktualkę
"Drążek międzynożny" ^^ okleiłem papierem. Czasem mam jakąś niechęć do malowania drutów.
i na miejscu:
i rzut oka na całość
Pozdrawiam
Zapisz
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
27-02-2017, 10:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2017, 11:01 przez zbin.)
Weź no wrzuć coś więcej, a nie tak cykasz po trochu
U mnie stoi taki
jeszcze nie polakierowany i się kurzy... bo zapomniałem że go ulepiłem.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
A to niespodzianka Nie dość, że bardzo ładnie sklejony, to na dodatek z zamkniętą owiewką, czyli tak jak planuję wykonać
Ale żeby nawet galerii nie wrzucić?
Następnym razem zapodam coś więcej, a może nawet spróbuję zrobić małą odskocznię od kokpitu... zobaczy się
Pozdrawiam
Zapisz
Zapisz
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
No właśnie mi ta owiewka w całości nie spasowała i się zniechęciłem, a mogłem ją pochlastać na kawałki. Jednak ja wiem że Tobie się uda spasować ją idealnie.
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 285
Liczba wątków: 5
Dołączył: 04 2015
Oj dozujesz emocje, dozujesz..
Nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że wystartowałeś z relacją. Świetne wykonanie zawsze ogląda się z przyjemnością a Ciebie stawiam wysoko w czołówce. Teraz tylko czekać na regularne aktualizacje i rozkoszować się ładnymi zdjęciami pięknie wykonywanych elementów
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Kokpit, pełen odlot.
W jaki sposób kleisz wszelkiego rodzaju "sześciany", że tak rewelacyjnie Ci one wychodzą?
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
Tommy T.B.- wszystkie pudełka, za wyjątkiem tych dwóch skrzynek na amunicję rozcinałem na pojedyncze ścianki, przy okazji ścinając krawędzie pod kątem. Potem sklejałem to do kupy
Robiłem próby z zaginaniem, ale nie wyglądało to zbyt dobrze. Karton z tej wycinanki ma już koło 13 lat i w tym wypadku brak jakiejkolwiek impregnacji chyba okazał się nie najlepszym pomysłem
Dziękuję i pozdrawiam
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
I teraz wszystko jasne
Pytałem dlatego, bo przymierzam się do sklejania Bf-109 lub Fw-190. Taka mała odskocznia od sklejania konserw
Plan mam bardzo ambitny, a informacje tego typu są dla mnie bezcenne.
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Liczba postów: 639
Liczba wątków: 21
Dołączył: 10 2008
Mam małe pytanie. Czy nie wkleiłeś drążka odwrotnie? Ta część wystająca i pofalowana chyba powinna być pod palce, a więc skierowana do dziobu samolotu (tam gdzie pedały orczyka). Przynajmniej tak mi się wydaje...
Co nie zmienia faktu, że czystość i jakość klejenia masz perfekcyjną ;-)
Pozdrawiam
QŃ
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
qn- zerknąłem na rysunek, masz rację z tym drążkiem o ile wykrzywiony jest dobrze, czyli w kierunku dziobu samolotu, tak samą część ząbkowaną i dekielek nad nim przykleiłem źle. Nie wiem czy uda mi się to poprawić, mam już trochę utrudniony dostęp do niego W każdym razie, czas do namysłu będę miał długi ^^
Pozdrawiam oraz dziękuję za zwrócenie uwagi
Wróóćććć... na pierwszej fotce(na macie) drążek wygląda prawidłowo ^^ A w kokpicie jest już źle. Wniosek prosty- musiałem przypadkowo obrócić szpilkę wewnątrz tej tulejki z papieru i dlatego wyszło z niego takie dziwadło...
Zapisz
Zapisz
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
Siemka
Dziś będzie mała odskocznia od kabiny, wrzucę zdjęcia lewego silnika. Od tego elementu w sumie zacząłem kleić ten model. Tradycyjnie standard, uplastyczniłem tylko te 4 małe wlociki?, wyciąłem 2 dziurki i nakleiłem siateczkę na nadruk wlotu. Starałem się też uzyskać łagodne przejścia na chłodnicy. Na zdjęciach brakuje jeszcze paru elementów, głównie kolektorów spalin, klapki od chłodnicy i tylnej ścianki. Będę te elementy uzupełniał po przyklejeniu silników do skrzydeł.
Kołpak śmigła.
Tutaj starałem się powalczyć z dość grubą kreską obrysową na żółtych elementach. Taki już urok leciwych opracowań Czasem daje się we znaki też gigantyczny raster
Z łopat byłem zadowolony, dopóki w Krakowie nie obmacałem śmigła od Bf-109G. Wygląda to jednak trochę inaczej niż sobie wyobrażałem ^^. Oczywiście moja ciekawość nie spodobała się pracownikom Muzeum Lotnictwa, zostałem upomniany by już się do niczego nie przymilać
I w całości:
W ciągu kilku miesięcy powstanie prawdopodobnie druga sztuka, będzie okazja sprawdzić czy się jeszcze cokolwiek rozwijam Już teraz wiem, że w kilku miejscach mogło pójść lepiej.
Pozdrawiam
Zapisz
Liczba postów: 1,197
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Uwielbiam Twoją precyzję... no super kleisz
A i zastanawiam się co Ty tam masz na myśli z tym rozwojem osobistym?
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Wachluję zdjęciami góra dół i nadziwić się nie mogę, jak pięknie sklejasz.
Czekam cierpliwie na więcej
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
14-03-2017, 07:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2017, 07:31 przez Cordel.)
Cześć
Wracamy do wnętrza kabiny. Dzisiaj fotel pilota- tradycyjnie standard, wszystko z wycinanki. Darowałem sobie dorabianie klamer z drutów z dwóch powodów:
-żeby zasłonić nadruk z wycinaki drut musiałby mieć sporą średnicę i całość prawdopodobnie wyglądała topornie
-skrajne lenistwo ^^
Ograniczyłem się tylko do wycięcia nożykiem końcowych sprzączek.
a tu na miejscu:
zbin- wykonanie obydwu silników będzie dzielił ponad rok czasu- jakby nie patrząc sporo Jak chyba każdy chciałbym się dalej rozwijać i uniknąć pewnych błędów z wykonania poprzedniego.
Pozdrawiam i dziękuję
Zapisz
Liczba postów: 309
Liczba wątków: 14
Dołączył: 07 2009
Siemka
Prace ostatnio stoją, czasu mało i ciężko było się jakoś zmotywować by gotowe zdjęcia wrzucić...
Tablica przyrządów. Oczywiście sposób wykonania nijak ma się do rzeczywistości, ale upodobnić jej bardziej do oryginału mi się nie chciało. Już wystarczająco ugrzązłem przy tym modelu ^^ Może za to dla kół zrobię wyjątek
Siedzisko strzelca swego czasu chciałem przerabiać na coś w stylu tego, co zrobił Laszlik. Na pierwszy rzut oka wersja z wycinanki nijak się miała do większości zdjęć w krążących po necie. Ale swego czasu natknąłem się na takie: http://4.bp.blogspot.com/-tbHM5BaFo7o/U9...Russia.jpg
[url=http://4.bp.blogspot.com/-tbHM5BaFo7o/U9bMpaC6kmI/AAAAAAABFI8/C_p-5m1FQiM/s1600/Me-110_gunner_Russia.jpg][/url]
i zostałem przy ulubionym standardzie Przy okazji szacun dla projektantów za podejście do modelu.
To tyle na dziś Powoli kończą mi się fotki z kokpitu..
Pozdrawiam
Zapisz
Zapisz
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Wygląda to nieziemsko...
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 20
Dołączył: 11 2008
Zdjęcie strzelca, które pokazałeś to nie ta wersja 110. Widać po kształcie tyłu osłony kabiny (tuż przy tylnym karabinie), że jest ona uchylna, tak więc jest to wcześniejsza wersja samolotu. W związku z tym zdjęcie niezbyt pasuje do Twojego modelu.
Jednak wersja G-2 była dwuosobowa (pilot+radiooperator/strzelec), natomiast wersja G-4 (nocna) z której Laszlik wziął siedzisko jest trzyosobowa (pilot+operator radaru+strzelec). Podsumowując siedzisko powinno być takie jak w wycinance (i mimo odmiennej wersji takie jak na fot).
I taka ciekawostka, Twoja jest taka:
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/NAG1/i...a-1943.jpg
A na zdjęciu, które przytoczyłeś jest taka:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736...3109a6.jpg
Uzupełnij prosze zdjęcia, które mają błąd i nie chcą się wyświetlać.
Dobra robota! Czekam na więcej
|