Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Willys MB Jeep razy dwa, a może i trzy
#1
Witam w kolejnej relancji! Co prawda jest lato, a więc przynajmniej w moim przypadku mniej czasu na klejenie modeli niż zimą, to postanowiłem wziąć coś lżejszego na matę niż ostatnio. Miał być więc Jeep z Modelika, ale w międzyczasie udało mi się okazyjnie trafić na alledrogo kolejnego z WAK. W efekcie stwierdziłem, że trzeba by skleić oba. Bo po pierwsze zabawa potrwa dłużej, po drugie obaczym czym się różnią jeden od drugiego, po trzecie Jeep jest autem kultowym, więc dobrze mieć więcej niż jednego, tym bardziej, że teraz nie mam żadnego :haha: . Ponadto decyzję swą motywuję tym, że nie mogłem zdecydować się na wersję i malowanie. Chciałem mieć coś z oddziałów gen. Maczka, ale z drugiej strony chciałem też posiadać wersję „natywną” hamerykańską, najlepiej z uzbrojeniem. I tak oto skończyłem z dwoma łazikami. A czemu w tytule widnieje „a może i trzy”? Bo w międzyczasie żona kupiła mi niespodziankę w postaci Jeepa SAS  Big Grin . Ponieważ prezent nie powinien się zmarnować (zwłaszcza od żony) to trzeba go skleić. Nie wiem czy starczy mi zacięcia na trzy pojazdy na raz, stąd „może”, przypuszczam że SAS powstanie osobno po tych dwóch projektach. No dobra, dość tego wstępu, przejdźmy do konkretów. A więc poniżej okładki (a jakże!) obu modeli, podklejonych wręg nie ma, gdyż nie występują  Big Grin
[Obrazek: modelik.jpg] [Obrazek: wak.jpg]
Na pierwszy łogień , z powodów opisanych powyżej poszedł Jeep z Modelika, więc budowa jest posunięta dalej, ale będę starał się równać w miarę możliwości. Generalnie jadę według numeracji, więc są pewne rozbieżności w stopniu złożenia. I tak, na tym etapie Modelikowy Jeep ma trochę kontrowersyjne podłużnice, po pierwsze kształt jest nie do końca poprawny (wygięcia nad mostami), ponadto rama jest pełna. Generalnie postanowiłem, że nie będę modyfikować projektów, poza dodawaniem jakichś detali np. kabli, śrub itd, aczkolwiek będą odstępstwa od tej reguły. I tutaj zmieniam nieco mocowanie haka do ramy (ta rozpórka w kształcie V), tak żeby to wyglądało jak w Jeepie z WAK-u czyli właściwie. Oba Jeepy różnią się kształtem poprzeczek, z tego co przejrzałem na szybko oba projekty mogą być dobre, (poprzeczki Jeepów różnią się między sobą), przy takiej ilości sztuk (prawie 700tys) i dwóch fabrykach trudno oczekiwać, żeby każdy egzemplarz był taki sam i żeby nie był modyfikowany. 
[Obrazek: IMG_20170712_215451.jpg]
[Obrazek: IMG_20170712_215447.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215458.jpg]
Poniżej mosty Jeepa z Modelika, kształt z grubsza ok, problem w tym, że są szpary. Widać ich nie będzie bo zalewam je wikolem, a model będzie malowany w całości. Generalnie lubię Modelikowe opracowania, ale często mają skopane kolory (albo jaskrawe, albo ogólnie niewłaściwe). Nie inaczej jest w tym opracowaniu, Jeep jest zielony, a nie oliwkowy. Pomijając fakt różnic w poszczególnych partiach farby Olive Drab, to na pewno nigdy nie wyglądał on tak jak w opracowaniu, bardziej mi to przypomina WP z lat 60.
[Obrazek: IMG_20170712_215415.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215427.jpg]
Jeep z WAK-u ma ramę o profilu C tak jak w rzeczywistości, kolor ok, ale są potknięcia w projekcie. Po pierwsze miejsce mocowania ramy do zderzaków, są zaznaczone za szeroko. Tutaj zmodyfikowałem nieco mocowanie resorów, upodabniając je do wersji z Modelika (czyli z trzpieniami, a nie na klej). Trochę kulawy jest kolor retuszu co widać głównie na mocowaniu haka i resorach, ale mimo to jestem wyluzowany, bo będzie to mało widoczne i dojdzie brudzing. 
[Obrazek: IMG_20170712_215507.jpg]
[Obrazek: IMG_20170712_215514.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215520.jpg]
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#2
Życzę powodzenia i wytrwałości przy budowie, bo dwa mode tego samego typu, to nie lada wyzwanie  PDT_Armataz_01_29
Odpowiedz
#3
Owszem wyzwanie jest, i jest ciekawie Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#4
Żeby nie było, że nic nie robię w temacie Jeepów, to czas na aktualizację Smile. W międzyczasie przybył mi nowy członek rodziny, także w tej materii też ma dwa niezłe modele hehe, automatycznie skurczył się czas na klejenie, ale mimo to jakoś prę naprzód  :haha: . 
Obie ramy są na ten moment na tym samym etapie tzn. mają zawieszenie, mosty i początki układu kierowniczego. Odnośnie mostów, to modelikowe skleja się łatwo i przyjemnie ale mają jeden błąd - szparę między osłoną osi a obudową mechanizmu różnicowego. Ja u siebie zalałem to wikolem, jeśli ktoś robi nie malowany model, to musi pogłówkować z zapasem koloru. Kolejnym etapem jest jak widać, na zdjęciach - silnik (oraz skrzynia itd). Model z WAK-u po ramie przewiduje koła (wg numeracji), ale ponieważ chcę być w obu na tym samym etapie, to tam także będzie silnik, jak tylko skończę Modelikowy. Przed silnikiem, w końcu pomalowałem ramę Jeepa z Modelika, brakuje tam jeszcze miejsc mocowania silnika, ale to wkrótce uzupełnię.Generalnie silnik "klei się sam", wszystko pasuje jak ulał. Projekt ma trochę uproszczeń, ale są mało istotne więc nic nie zmieniam. Od siebie dodam tylko przewody, śruby itd.
[Obrazek: IMG_20170822_222934.jpg][Obrazek: IMG_20170822_222940.jpg][Obrazek: IMG_20170822_222957.jpg][Obrazek: IMG_20170822_223041.jpg][Obrazek: IMG_20170822_223058.jpg][Obrazek: IMG_20170822_223111.jpg][/url][url=https://postimg.org/image/alvvhtmgt/]
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#5
Czołem. 
Obserwuję Twoją pracę bo sam mam aktualnie rozgrzebanego Forda GPW. To taki jakby bliźniak Willysa MB.
Są między nimi jednak pewne charakterystyczne różnice najbardziej widoczne właśnie w ramach.
Na zdjęciu pierwszym masz ramę Forda GPW. Zamknięty profil ramy, pierwsza poprzeczka to wytłoczka o przekroju ceownika czy górne mocowania amortyzatorów. Tak, to Ford GPW. Nie powinno być tylko tej poprzeczki bezpośrednio nad tylną osią.
Druga rama to jak najbardziej Willys MB. Otwarte profile, mocowania amorków, poprzeczki tam gdzie trzeba i tyle ile trzeba. Brak tylko pierwszej która w przeciwieństwie do Forda nie była wytłoczką ale stalową rurą.
Silnik wyszedł elegancko. W tej skali uszczegółowienie jest chyba wystarczające.
Czekam na ciąg dalszy  Smile
Odpowiedz
#6
Prawda co rzeczesz Smile, zresztą różnice w ramach są widoczne gołym okiem. Najwyraźniej autor miał dostęp do dokumentacji GPW i z niej korzystal przy robieniu spodu pojazdu. "Go-Devil" faktycznie jest przyzwoicie zdetalizowany, zawiera wszystkie główne elementy i są one dość dobrze opracowane, źle jest zamocowana kopułka rozdzielacza, powinna być na uchwycie pod kątem w stosunku do bloku silnika, ale to też zostawiłem. Natomiast dołożę od siebie np. mocowanie alternatora z napinaczem, tu jest jedynie przyklejony na styk do krawędzi innego elementu. Plusem, co już wspomniałem wcześniej jest świetna sklejalność i spasowanie części, sklejasz część i wiesz że będzie pasować, cenię sobie taki komfort Smile. Relacja z Forda GPW jest gdzieś w necie? Jakoś nie miałem przyjemności się z nią spotkać Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#7
Relacja jest u sąsiadów  Smile
http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=1

Aktualnie jestem już trochę dalej z budową ale zaniedbałem trochę aktualizację relacji.
Ja mam trochę łatwiej bo buduję ten model w większej skali  Big Grin

Fotki niestety w Photobuckecie. Będę musiał podmienić przy okazji.
Odpowiedz
#8
Ciekawe, ciekawe...
z przyjemnością popatrzę na pracę. Życzę powodzenia  Smile
Odpowiedz
#9
świetna robota,biorąc pod uwagę wielkość tego maleństwa :-)
Nie robi błędów tylko ten, który nic nie robi:-)
Odpowiedz
#10
Dzięki Panowie! Powoli lecę dalej, mały update silnika, zdjęcie pamiątkowe wentylatora zanim zniknie za chłodnicą Smile. Doszła też chłodnica, mała modyfikacja ode mnie, korzystając z tego, że model jest malowany dołożyłem siateczkę zamiast nadruku. Samo malowanie chłodnicy trochę inne niż w DUKW, tam lakier miał odpryski, tu jest przetarty. Doszła też skrzynia rozdzielcza, ale to jeszcze muszę skręcić śrubkami i pomalować, i w ten sposób dzisiaj przeskakuję na Jeepa z WAK-u. Zupełnie inna filozofia projektowania części, tak na pierwszy rzut oka. Zobaczymy jaki efekt Smile.

[Obrazek: IMG_20170829_224613.jpg] [Obrazek: IMG_20170829_224634.jpg] [Obrazek: IMG_20170829_224638.jpg]
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#11
Rewelacyjna robota,
ukłon za umiejętności i cierpliwość.
Super wyszły te przewody WN i filtr powietrza.
pozdrawiam
Piterkowiec

"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "

Aktualnie w montowni: TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz, wyd.1970,
skala 1:200]

Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik]
Odpowiedz
#12
Smakowicie wyszedł Ci ten silnik... ale masz już doświadczenie Smile
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [SWWII] Aviatik B.I razy dwa- WEKTOR ReVan_1991 7 2,543 06-02-2015, 11:32
Ostatni post: kordian
  Niedźwiadek w polu (Piper L-4H + Jeep + ...) cotlet 35 11,934 03-01-2014, 09:58
Ostatni post: Paweł O
  [Relacja] Jeep Willys - Modelik monitor111 6 3,519 03-11-2013, 02:07
Ostatni post: monitor111
  Jeep Willys (Modelik) | by ges ges 39 7,241 22-10-2013, 08:41
Ostatni post: ges
  [R] ,,Sroka'' mniejsza dziesięć razy czyli rozpoznanie bojem./prod. Draf Model/ Paweł O 26 6,550 26-08-2013, 06:41
Ostatni post: Paweł O
  [R]Czy to się może udać czyli Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50 Paolo vanKossi 30 11,019 22-10-2011, 11:15
Ostatni post: Paolo vanKossi
  Jeep Willys Lowrider14 14 3,801 03-02-2008, 05:08
Ostatni post: ceva

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości