Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Willys MB Jeep razy dwa, a może i trzy
#1
Witam w kolejnej relancji! Co prawda jest lato, a więc przynajmniej w moim przypadku mniej czasu na klejenie modeli niż zimą, to postanowiłem wziąć coś lżejszego na matę niż ostatnio. Miał być więc Jeep z Modelika, ale w międzyczasie udało mi się okazyjnie trafić na alledrogo kolejnego z WAK. W efekcie stwierdziłem, że trzeba by skleić oba. Bo po pierwsze zabawa potrwa dłużej, po drugie obaczym czym się różnią jeden od drugiego, po trzecie Jeep jest autem kultowym, więc dobrze mieć więcej niż jednego, tym bardziej, że teraz nie mam żadnego :haha: . Ponadto decyzję swą motywuję tym, że nie mogłem zdecydować się na wersję i malowanie. Chciałem mieć coś z oddziałów gen. Maczka, ale z drugiej strony chciałem też posiadać wersję „natywną” hamerykańską, najlepiej z uzbrojeniem. I tak oto skończyłem z dwoma łazikami. A czemu w tytule widnieje „a może i trzy”? Bo w międzyczasie żona kupiła mi niespodziankę w postaci Jeepa SAS  Big Grin . Ponieważ prezent nie powinien się zmarnować (zwłaszcza od żony) to trzeba go skleić. Nie wiem czy starczy mi zacięcia na trzy pojazdy na raz, stąd „może”, przypuszczam że SAS powstanie osobno po tych dwóch projektach. No dobra, dość tego wstępu, przejdźmy do konkretów. A więc poniżej okładki (a jakże!) obu modeli, podklejonych wręg nie ma, gdyż nie występują  Big Grin
[Obrazek: modelik.jpg] [Obrazek: wak.jpg]
Na pierwszy łogień , z powodów opisanych powyżej poszedł Jeep z Modelika, więc budowa jest posunięta dalej, ale będę starał się równać w miarę możliwości. Generalnie jadę według numeracji, więc są pewne rozbieżności w stopniu złożenia. I tak, na tym etapie Modelikowy Jeep ma trochę kontrowersyjne podłużnice, po pierwsze kształt jest nie do końca poprawny (wygięcia nad mostami), ponadto rama jest pełna. Generalnie postanowiłem, że nie będę modyfikować projektów, poza dodawaniem jakichś detali np. kabli, śrub itd, aczkolwiek będą odstępstwa od tej reguły. I tutaj zmieniam nieco mocowanie haka do ramy (ta rozpórka w kształcie V), tak żeby to wyglądało jak w Jeepie z WAK-u czyli właściwie. Oba Jeepy różnią się kształtem poprzeczek, z tego co przejrzałem na szybko oba projekty mogą być dobre, (poprzeczki Jeepów różnią się między sobą), przy takiej ilości sztuk (prawie 700tys) i dwóch fabrykach trudno oczekiwać, żeby każdy egzemplarz był taki sam i żeby nie był modyfikowany. 
[Obrazek: IMG_20170712_215451.jpg]
[Obrazek: IMG_20170712_215447.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215458.jpg]
Poniżej mosty Jeepa z Modelika, kształt z grubsza ok, problem w tym, że są szpary. Widać ich nie będzie bo zalewam je wikolem, a model będzie malowany w całości. Generalnie lubię Modelikowe opracowania, ale często mają skopane kolory (albo jaskrawe, albo ogólnie niewłaściwe). Nie inaczej jest w tym opracowaniu, Jeep jest zielony, a nie oliwkowy. Pomijając fakt różnic w poszczególnych partiach farby Olive Drab, to na pewno nigdy nie wyglądał on tak jak w opracowaniu, bardziej mi to przypomina WP z lat 60.
[Obrazek: IMG_20170712_215415.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215427.jpg]
Jeep z WAK-u ma ramę o profilu C tak jak w rzeczywistości, kolor ok, ale są potknięcia w projekcie. Po pierwsze miejsce mocowania ramy do zderzaków, są zaznaczone za szeroko. Tutaj zmodyfikowałem nieco mocowanie resorów, upodabniając je do wersji z Modelika (czyli z trzpieniami, a nie na klej). Trochę kulawy jest kolor retuszu co widać głównie na mocowaniu haka i resorach, ale mimo to jestem wyluzowany, bo będzie to mało widoczne i dojdzie brudzing. 
[Obrazek: IMG_20170712_215507.jpg]
[Obrazek: IMG_20170712_215514.jpg] [Obrazek: IMG_20170712_215520.jpg]
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#2
Życzę powodzenia i wytrwałości przy budowie, bo dwa mode tego samego typu, to nie lada wyzwanie  PDT_Armataz_01_29
Odpowiedz
#3
Owszem wyzwanie jest, i jest ciekawie Smile.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [SWWII] Aviatik B.I razy dwa- WEKTOR ReVan_1991 7 2,429 06-02-2015, 11:32
Ostatni post: kordian
  Niedźwiadek w polu (Piper L-4H + Jeep + ...) cotlet 35 11,844 03-01-2014, 09:58
Ostatni post: Paweł O
  [Relacja] Jeep Willys - Modelik monitor111 6 3,488 03-11-2013, 02:07
Ostatni post: monitor111
  Jeep Willys (Modelik) | by ges ges 39 7,093 22-10-2013, 08:41
Ostatni post: ges
  [R] ,,Sroka'' mniejsza dziesięć razy czyli rozpoznanie bojem./prod. Draf Model/ Paweł O 26 6,499 26-08-2013, 06:41
Ostatni post: Paweł O
  [R]Czy to się może udać czyli Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50 Paolo vanKossi 30 10,951 22-10-2011, 11:15
Ostatni post: Paolo vanKossi
  Jeep Willys Lowrider14 14 3,726 03-02-2008, 05:08
Ostatni post: ceva

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości