Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M1918 Ford 3-Ton 1:25 Model-KOM
#1
Witam wszystkich po raz pierwszy!

Sklejam sobie taki oto mini-czołguś i postanowiłem się pochwalić. 

Jak do tej pory udało się wykonać nadwozie, wieżyczkę (a raczej to pudło, w którym osadzona jest lufa) oraz kilka detalu. Model skleja się przyjemnie, części dobrze do siebie pasują chociaż szkielet trzeba było mocno przeszlifować. Z lenistwa postanowiłem nie impregnować i jak widać cierpią na tym wszystkie krawiędzie i rogi Sad

Do bardziej doświadczonych od razu pytanie o nity i ich białe krawędzie. Wycinam igłą 1,1mm zaostrzoną od środka. Nie mam z tym większego problemu, w rzeczywistości praktycznie tego nie widać, ale na zdjęciach to już coś innego. Czy do poprawy efektu muszę każdy nit pomalować (o zgrozo), bardziej zaostrzyć igłę czy może jeszcze jakiś inny patent? 

Przy okazji jedna uwaga dla przyszłych sklejaczy - na części 1 miejsce mocowania zespołu 21 z lewej strony jest zaznaczone w złym miejscu. Z prawej wydaje się zgodnie z intrukcją czyli poniżej nitów.


[Obrazek: 37281942206_b393d5bd8a_c.jpg]
[Obrazek: 37281942586_ea4d091207_c.jpg]
[Obrazek: 37298888992_ebbb74cac8_c.jpg]
[Obrazek: 37328911731_8d41a9a0f8_c.jpg]
[Obrazek: 37298888262_728565f358_c.jpg]
[Obrazek: 37298887862_d5611a5439_c.jpg]
[Obrazek: 37281941156_4906aabdf6_c.jpg]
[Obrazek: 37298887652_e06be3e3eb_c.jpg]
Odpowiedz
#2
Hej Daniel,
z przyjemnością popatrzę jak go sklejasz. Sam też zacząłem przy nim dłubać.
W Twoim i moim przypadku jest już za późno, ale myślę że szkielet powinno się nakleić aby uzyskać grubość do 1 mm  Wink
Z nitami Ci chwilowo nie pomogę. Ten zabieg jeszcze przede mną a nie lubię tego robić a tu niestety trzeba Smile
Tak jak mi podpowiadali koledzy przy innym modelu spróbuje zrobić je z gotowych profili, które potnę na cienkie plasterki i pomaluję

https://exito.sklep.pl/pl/c/PROFILE-PLASTRUCT/1300/8

Fajnie Ci wychodzi klejenie. Oby tak dalej

Korzystam jeszcze z tych zdjęć

http://www.net-maquettes.com/pl/pictures...=1#afg-601
Odpowiedz
#3
Ostatnio z nitowaniem pancerza miałem do czynienia w 4TP (relacja jest na forum http://papermodels.pl/showthread.php?tid=7296 ), wtedy z tego co pamiętam po naklejeniu nitów (z tektury piwnej) dawałem kropelkę farby na każdego. Tektura piwna chłonie kleje i farby dość mocno więc cały nit zabarwiał się kolorem. Teraz w ostatnio ukończonym modelu DUKW, stosowałem plastruct. Nie głupia rzecz, malowałem cały profil na odpowiedni kolor, potem maluje się tylko górę śruby lub nita.
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#4
Camilllo, Gregory, a macie jakiś patent na równe i powtarzalne wycinanie nitów z takiego profila? Wydaje mi się, że bez żadnego "dżygsa" wycinanie od ręki nieskoszonych nitów o tej samej wysokości jest niemal niemożliwe. Wycinanie igłą w kartonie ma tę zaletę, że wszystkie nity będą płaskie i tej samej wysokości. Korzystając z półautomatu do wycinania, opisanego przez RomanaC TUTAJ cały proces jest jeszcze szybszy a co najważniejsze - efekty są powtarzalne.

Daniel B, z przyjemnością popatrzę tym bardziej, że sam chciałbym w przyszłości skleić ten model  Smile. Z nitami i białymi krawędziami - szkoda, że nie pomalowałeś ich przed wklejeniem. Retusz wklejonych nitów bez upaćkania kadłuba jest bardzo ciężki do zrealizowania i jeśli nie dobierzesz idealnego odcienia to wszelkie maźnięcia będą się mocno odznaczać. Możesz pokusić się o retusz metodą suchego pędzla odpowiednio dobraną farbą olejną. O sposobie i zasadzie działania możesz przeczytać w relacji Łukasza K. TUTAJ (post z opisaną techniką będzie trochę niżej).
Odpowiedz
#5
Hej Technick, owszem wymyśliłem prosty patent na wycinanie równo. Biorę dwa paski tektury odpowiedniej grubości (zależne od grubości profilu, jeśli trzeba to sklejam warstwy żeby pogrubić) i te dwa paski łączę od góry kolejnym kawałkiem (lewy pasek jest wysunięty w stosunku do prawego w zależności jak grube śruby/nity chce uzyskać). W ten sposób w środku jest rowek w który wsuwam profil, ważne aby profil mógł się w tym rowku przesuwać swobodnie, ale nie może być luźny bo cięcia będą krzywe.
[Obrazek: New_Bitmap_Image.png]
[Obrazek: th_1002207_490304224408114_1039897755_n_zps17069a1a.jpg]
Odpowiedz
#6
Jeżeli chodzi o równe przycinanie profili to przychodzi mi do głowy tylko taka gilotyna, jednak wydaje mi się, że igła jest wygodniejszym rozwiązaniem (przynajmniej dla mnie). Profile trzeba będzie pomalować całe a tak to mam tylko krawędzie. Zostane przy igłe - dzięki za to za "schemat długopisowej maszyny do wycinania" Big Grin na pewno to sprawdzę. Z tego co wiem są jeszcze śruby i nity wycinane laserem (?).

Co do samych białych krawędzi to nie będę ich ruszał. Technik, pisałem juz na twoim kanale, że mam problem z prawidłowym dobieraniem koloru. Sprawdziłem te farby które poleciłeś (Astra tempera) ale moja radość była przedwczesna. Dalej borykam się z problemem nie do końca dobrze dobranego koloru - myślę, że tutaj tylko praktyka jest w stanie pomóc. Boję się, że zapaćkam cały model. 

Tak jak wspomniałem robię nity po raz pierwszy, nie spodziewałem się piorunujących efektów.
Odpowiedz
#7
Camilllo, fajny patencik  Smile. W połączeniu z gilotynką zalinkowaną przez Daniela B myślę, że byłby najlepszą kombinacją, która eliminowałaby niestabilność ręki. Fajnie, że poświęciłeś czas na zrobienie tego schematu  PDT_Armataz_01_34

Daniel B, myślę, że już niedługo nie będziesz miał problemu z idealnym dobieraniem odcienia. Daj mi jeszcze tydzień, góra dwa  Big Grin. Kolejne nity postaraj się retuszować przed wklejeniem. Możesz przykleić wycięte nity do taśmy malarskiej i retuszować hurtem większe ilości. Powodzenia  Smile
Odpowiedz
#8
Taśma malarska - IDALNIE !! Muszę myśleć bardziej abstrakcyjnie - ja wyobrażałem sobie siebie jak maluję (zgniatam) każdy nit trzymając go pęsetą !!
Odpowiedz
#9
Mam nadzieję, że autor się nie pogniewa za wstawkę  Wink
Technick jak już trafisz w rytm z cięciem plastikowego pręcika, to wychodzą nawet równe krążki. 

[Obrazek: thumb_996_04_10_17_4_31_04.jpeg] [Obrazek: thumb_996_04_10_17_4_33_42.jpeg]

Tak jak napisał Camilllo, maluję pierw profil, tnę na krążki a na końcu pędzelkiem stawiam kropkę z farby.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] IJN Mogami - Model Hobby - 1:200 Arkadiusz 40 3,599 06-09-2017, 08:31
Ostatni post: Arkadiusz
Big Grin [R\G] Hindenburg LZ-129 (Sklej Model, 1/2016, skala 1:400) Piterkowiec 32 3,202 29-08-2017, 10:23
Ostatni post: Gregory
  [Relacja] model testowy Japoński lotniskowiec HIYODA 1:200 Darecki IV 34 4,420 19-07-2017, 08:23
Ostatni post: Darecki IV
  [R] Polski czołg lekki 4TP Sklej Model NR1 Windir 1 570 03-07-2017, 02:44
Ostatni post: Gregory
  [R i WKM] HMS Warspite 1:600 Military Model dokker2 16 2,333 15-06-2017, 11:50
Ostatni post: dokker2
  4TP Sklej-Model Władek 12 2,841 07-05-2017, 07:21
Ostatni post: iras
  Sd.Kfz 9 (Angraf) + Flak 36/37 (Military Model) + Sd.An 52 darek12073 53 12,041 29-04-2017, 04:17
Ostatni post: darek12073
  [R] Junkers Ju-88 C-6 (Military Model 3-4/2003) - zima 1942 stachooo 19 2,688 29-04-2017, 02:32
Ostatni post: stachooo
Wink Bf 110 G-2 Military Model Cordel 24 3,207 30-03-2017, 11:34
Ostatni post: rowin
Big Grin [R] Mig-15 Fagot [Hobby Model, 1/2009] Piterkowiec 24 3,472 10-03-2017, 07:12
Ostatni post: Piterkowiec

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości