PaperModels.pl

Pełna wersja: [G] Kuter artyleryjski ORP S2 "Wilczur" - 1:200 - przeskalowany WAK
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie - najpierw trochę historyjek:

Wypowiedź bosmana z S-2:
„Wypłynęliśmy na morze na nocny parol: dwa polskie ścigacze. Jeden nam jednak po drodze nawalił – jakaś mała usterka – i musiał zawrócić. Bosman tamtego ścigacza prosił, bym się z nim zamienił, że on pójdzie na patrol, a ja do portu, ale nie chciałem. Dobrze czułem, że się szykuje jakaś robota. Nie zgodziłem się. Popłynęliśmy na morze. Coś tam w radio nam nawaliło, nadawali jakiś rozkaz i nasz telegrafista nic nie rozumiał. (...) Ja się patrzę i widzę, że to ścigacze. Idą jeden za drugim jak pod linię. Jest ich pięć albo sześć. Dowódca zarządził alarm. Każdy się dobrze przygotował, a jeden z marynarzy to nawet założył hełm i pas korkowy, jak zobaczył tyle złego na jednego.  Kiedy już byliśmy niedaleko od nich, dowódca dał rozkaz otwarcia ognia. Szwaby z początku zgłupieli. Ponieważ szliśmy dosyć wolno, tak przypuszczali pewno, że mają do czynienia z jakimś większym okrętem. Kiedy się wreszcie zorientowali w sytuacji, kilka ścigaczy zaszło nas od tyłu. Ale my nie głupi. Daliśmy gazu i w nogi. A im się jakoś w głowie pokiełbasiło, w ciemnościach nic nie dostrzegli i zaczęli kropić do siebie nawzajem. Zaszliśmy ich znowu po pewnym czasie i odskoczyliśmy od nich, jak się nam amunicja już prawie wykończyła. (...) Do bazy wróciliśmy dopiero nad ranem, zmęczeni, ale weseli. Ten sygnał radiowy, któregośmy nie mogli zrozumieć, to był rozkaz, żeby wracać do portu. Ale nasz radiotelegrafista to spryciarz. Każdy sygnał doskonale rozumie i tylko czasem.. Mądry chłop!”

Komunikat admiralicji brytyjskiej:
„Ścigacz zaatakował w nocy, w Kanale, w pojedynkę sześć niemieckich ścigaczy mimo rozkazu brytyjskiego dowódcy patrolu, wzywającego go do odwrotu w obawie, że pomoc nie zdąży nadejść na czas. Ścigacz polski uszkodził ciężko dwie jednostki nieprzyjacielskie, wywołał zamieszanie i zmusił patrol do odwrotu. Po powrocie do bazy dowódca wytłumaczył się, że nie zrozumiał rozkazu. Brytyjski dowódca patrolu nie mógł dać wiary temu tłumaczeniu, lecz wobec wyniku akcji nie uznał za możliwe pociągnięcie Polaka do odpowiedzialności.”


A teraz bohater powyższych wypowiedzi:

[Obrazek: uc?export=view&id=10qYA8HLp9PAmY-h5K1wUBGAo3ucZ5PFZ] [Obrazek: uc?export=view&id=1nhQuBNzIXx_GjWgimUMW_1dSWCj-zcPf] [Obrazek: uc?export=view&id=18JPn34BTqfYk-3mexIttCBBzXKARm_r2] [Obrazek: uc?export=view&id=1_I7B6HZr6kIveg9PxFOszkBzCsh0_Mno] [Obrazek: uc?export=view&id=1P0-QqYg3jFQffI-XQlVUOkRsohC4gn7u]

Żeby tradycji stało się zadość to okładeczka:

[Obrazek: uc?export=view&id=19dEcMJqwplqs8A9kb8JKt2jPwy6Ema3B]

A teraz mały spacerek wokół kuterka:

[Obrazek: uc?export=view&id=103gabmeGlxYyc35-B7dMWw98k-bDCSkF] [Obrazek: uc?export=view&id=1iuuaZ7n8P6C_X2bLiEUPeK1e-nkcxj44] [Obrazek: uc?export=view&id=1aiCY3F3OZOfrrXXA76CRXakMWbAZPSh5] [Obrazek: uc?export=view&id=1WAFCBNUmosbQCIWyCsqTD0CSTlbh-eW4] [Obrazek: uc?export=view&id=1MhTSXbSge7brOvNRap9Oct1jBMI-uwww] [Obrazek: uc?export=view&id=1jxwGOi6mqdSQm8mGztFMLQXHRVCbzfzj] [Obrazek: uc?export=view&id=1BRjlIzA7UFZ_LEy8_LOCyj6xYT3Fhn6x]

Nie może oczywiście zabraknąć fotek z przymiarem modelarskim:

[Obrazek: uc?export=view&id=1jxD3u8kIJdb9So_tQbAIRWOwTBfeDJvx] [Obrazek: uc?export=view&id=1gO0TaNqar5FPz0RwQb7W0-3yBGpqGdmh] [Obrazek: uc?export=view&id=1hhxkZYDkiWgu69GHyYG9GdFLKEqh4BQ5] [Obrazek: uc?export=view&id=1x9aSgJvTzDmWu39eGcKaLxE4oQn_uujZ]

A teraz znów okładeczka, ale z "potężnym" okrętem:

[Obrazek: uc?export=view&id=1oqSJNSBRfE_kbuVvx8bmDO9y8AGcbROW]

I na koniec w towarzystwie:

[Obrazek: uc?export=view&id=11RQb9Zr3dKfQcrgE7aAMgQ_f7fnjMn8O]


Taaaakkkkkk. - Szanowny Panie Projektancie - myślę, że wie Pan co teraz należy zrobić. ;-)))))

Dziękuję za to co już otrzymałem i dopraszam się o ciąg dalszy.

Brakuje jeszcze S-3 do S-9 :-))))))
Chylę czoło za taką robotę. Rewelacyjne maleństwo.