PaperModels.pl

Pełna wersja: Jak to może latać?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Z tym Mi-24 to mi za bardzo nie pasuje, lata jakby był na sznurku podczepiony.
A bo Ruskie go na drucikach prowadzili :wink: Taki wielgachny model na uwięzi ;-)

Arovist fajny pomysł :-) Zaraz sie pogrzebie w sieci ;-)
Ja tego nie zrobiłem. Nie przyznam się nawet żebyście mi paznokcie wyrywali i na oku papierocha kipowali!

A tak na poważnie - się nie znam, ale może to kamera łapała na klatkę tylko co któryś obrót wirnika?
Ruskie to mają pojechane...
Dokładnie, kamera łapała tylko co któryś obrót wirnika. To się zwie efekt stroboskopowy :wink:

Batman

Cytat:Dokładnie, kamera łapała tylko co któryś obrót wirnika.

To jest raczej nie możliwe bo tylny witnik obraca się normalnie. Może faktycznie ruscy piloci tak potrafią. Przecież różne cuda z Su 27 też wydziwiali...
Cytat:Może faktycznie ruscy piloci tak potrafią
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka...
Przestań, oblookaj dokładnie ten filmik a potem poszukaj dobrze na youtube...
Znajdziesz co najmniej 5 z tych samych pokazów, z tym samym śmigłowcem i na dodatek wykonującym ten sam układ figur...MORAŁ? Ktoś się bawił kamerąBig Grin
No, chyba że ruscy naprawdę potrafią :mrgreen:
Cytat:To jest raczej nie możliwe bo tylny witnik obraca się normalnie. Może faktycznie ruscy piloci tak potrafią. Przecież różne cuda z Su 27 też wydziwiali...

Batman tak się dzieje gdyż ponieważ wirnik ogonowy wcale nie musi się obracać z taką samą prędkością co nośny...
Nie wiem czy w MI-24 łopaty wirnika ogonowego mają zmienny kąt natarcia, ale jeżeli nie to z pewnością sterowanie odbywa się poprzez regulację obrotów/min. co również by tłumaczyło zaobserwowane przez Ciebie zjawisko
to że śmigło sie obraca normalnie to dlatego ze obraca sie z inna prędkością niż wirnik główny.
"stały wirnik" na nagraniu jest spowodowany przez kamere tzn przykładowo jesli kamera nagrywa 30 klatek na sekunde i wirnik obraca sie z predkoscia 30 klatek na sekunde to taki efekt stałych łopat zaobserwujemy czesto.
Czesto mozna zobaczyć filmy jak leci sie samolotem to przy pewnych obrotach silnika smiglo na ekranie staje. :wink:
Ale filmik ciekawy

Batman

Macie rację - mój błąd Cool

HANOMAG

Zauważcie że sam helikopter porusza się dziwnie powoli i płynnie daje to właśnie spowolnienie klatek aparatu, nie ścina filmik a nie łapie wszystkie. co do śmigła że porusza się tak szybko że widac jakby stało to absolutnie nie to, gdyż widać by było swoiste rozmazywanie się obrysu.

Poza tym: Spójżcie czasem na felgi samochodów , przy pewnej prędkości felga z kołem mimo że obraca się do przodu wydaje się jakby kręcila się w tył. Oko też ma taki mankament.

Co do Suki to akurat ten manewr jest bezproblemowy na tym samolocie. Niektórzy to nazywaja "płaską świecą" ewentualnie "kobrą", tylko tyle że tu robi dochamowanie z przewrotem dodatkowo...Aerodynamic breaks+ dobry pilot. Poprostu dobry pilot i świetna maszyna. Migiem 29 już się tego podobno nie zrobi. Poz.

Tutaj to wraźniej widać

http://www.youtube.com/watch?v=laDmDOr6Y...re=related

patrzecie na ok.01:00->

hideto

Przepraszam za kopanie w starych wątkach, ale muszę sprostować psot Hanomag'a...

Nie, Su-35 z 1 postu tematu nie wykonuje kobry pugathewa, tylko jak dotąd najciaśniejszą beczkę, jakiej dokonał samolot odrzutowy. Jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki sterowaniu kąta dysz wylotowych.

Kobrę pugatchewa (którą pokazujesz w filmiku) wykonują natomiast bezproblemowo 3 samoloty, Mig 29, Su 27 i Su 35. I tym razem jest to zasługa ogromnych powierzchni sterowych względem wielkości samolotu, oraz stosunku ciągu silników do ciężaru samolotu + właściwości konstrukcji która nie gasi silników w takim locie.

Każdy inny odrzutowiec, po podobnym manewrze (nazywa się to wślizg na ogon) musi stracić pareset metrów zanim odzyska pełną sterowność i ciąg silnika.
Cytat: Jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki sterowaniu kąta dysz wylotowych.

Jak już prostujemy, to nazywa się to sterowanie wektorem ciągu :wink:
Pugaczow to natomiast nazwisko radzieckiego pilota, który wykonał manewr Kobry po raz pierwszy.
Cytat:Su-35 z 1 postu tematu nie wykonuje kobry pugathewa, tylko jak dotąd najciaśniejszą beczkę, jakiej dokonał samolot odrzutow

Jaka to jest najciaśniejsza beczka? Zawsze sądziłem że beczka jest to obrót samolotu wzdłuż jego osi podłużnej i nie wiem jak tu można ją ciaśniej zrobić, ew. szybciej lub wolniej. A może chodziło Ci o pętlę?
Myślę, że hideto miał na myśli pętlę. Mnie też się to zawsze myliło Cool Ale chyba też nie jest to taka pętla stricte sensu :roll:
Nikt z Was nie ma racji!!! Przeczytałem wypowiedź fachowca pod filmikiem z mi24:

"A czy ktos wpadl z was na to, ze lopatu wirnika nawet w stanie spoczynku wytwarzaja sile nosna taka sama jak w szybowcu?? Generalnie chodzi o daiw rzeczy. Po pierwsze o sile wytwarzana przez lopaty w stanie spoczynku, a po drugie jest takie podstawowe cwiczenie dla pilotow smiglowcow. Nazywa sie ono lot na autorotacji. Lot na autorostacji polega na tym, ze kiedy silnik zdechnie laduje sie na sile wytwarzanej przez sam obracajacy sie wirnik bez wspomagania silnikiem. Tutaj jest troche inaczej poniewaz ewidentnie rotor glowny jest zablokowany, natomiast rotor na ogonie pracuje. W takim wypadku autorotacja nie jest tak bardzo potrzebna. Dlaczego? Poniewaz dzieki tyniemu rotorowi smiglowiec jest w pelni sterowny i nie obraca sie zgodnie ze zjawiskiem sikorskiego w strone przeciwna do obrotu lopat wirnika. Dzieki temu smiglowiec delikatnie odpada utrzymujac sie na sile nosnej lopat wirnika glownego i jest sterowany przez tylni rotor. Co do przemieszczania sie do tylu i do przodu to jest to sterowane kontem natarcia lopat wirnika glownego. Dziala to dokladnie tak jak w szybowcu dobrej klasy"

No to właśnie geniusz!!! A nie jakies bzdury o kamerze!! Wstydźcie się, niby modelarze, niby lotnicy a nie wiecie, że helikopter może latać bez śmigła!!!
Tyle ze musisz widzieć ze śmigłowiec o tej masie nie utrzymałby się tak długo w powietrzu. A autorotacja jest metodą ratowania przed wypadkiem, czyli awaryjnym lądowaniem.
Taki stan na filmie jest wywołany tym z jaką prędkością to kamera nagrywa.
Przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=rnv-LqB2U...re=related ok 1 minuty
kolejny przykład jak nagrywa film
http://www.youtube.com/watch?v=x2Vi_kcay...re=related
zastanawiam się jak to możliwe ze samolot wystartował na nieruchomym śmigle pewnie musiał mieć rakietę :mrgreen:
I zobacz to zdjęcie http://images27.fotosik.pl/192/4f693ab27b9f6008.jpg
pozwoliłem sobie podebrać je z pewnej relacji. To fotka zrobiona z lampą, śmigło chodziło na 20 tys obrotów wkręcone w miniszlifierkę. Widziałem na własne oczy, zresztą ja to zdjęcie zrobiłem. Poeksperymentuj trochę, poucz się, poczytaj a potem pisz
Cytat:No to właśnie geniusz!!! A nie jakies bzdury o kamerze!! Wstydźcie się, niby modelarze, niby lotnicy a nie wiecie, że helikopter może latać bez śmigła!!!

P.S.
A to helikopter ma śmigło????? :mrgreen: :twisted:
Krzysiek film a zdjęcie to różne dwie dziedziny. W fotografii to troszkę inaczej wygląda.
Zdjęcie jest robione przypuszczam ok 1/200 sek lub wolniej stąd widać żółte kolo zataczane przez śmigło. Błysk lampy spowodował zamrożenie, na błonie momentu, gdy błysk światła padł na łopaty śmigła.
Koledzy wiadomo że takie zjawisko występuje, chodzi mi o prędkość nagrywania kamery, ale zauważcie że ten efekt jest utrzymywany kilka sekund wystarczy zmiana konta oświetlenia, filmowania i od razu widać że śmigło pracuje a, ten Mi 24 kilkakrotnie zmienia kierunek lotu jego kont, wysokość. Kamerzysta również zmienia kont filmowania. Myślę również że przy takich manewrach konieczna jest zmiana prędkości obrotów wirnika i jeżeli by on pracował to przy tych wszystkich zmiennych nie możliwe było by utrzymanie obrotów równych częstotliwości nagrywania kamery.
Cytat:Tyle ze musisz widzieć ze śmigłowiec o tej masie nie utrzymałby się tak długo w powietrzu. A autorotacja jest metodą ratowania przed wypadkiem, czyli awaryjnym lądowaniem.
Przecież widać gołym okiem że Rowin przytoczył ten komentarz w tonie ironicznym i to nie są jego słowa tylko jakiegoś mędrka, który coś takiego wyfilozofował w komentarzach pod filmikiem :razz: Zresztą koleś dostał niezłe podsumowanie:
Cytat:(...)masz najlepszy komentarz jaki czytałem od kilku lat. Mam dla Ciebie dobrą rade odstaw internet i zacznij sie leczyć...Smile :mrgreen:
Tak, że nie wjeżdżajcie chłopacy na Rowina bo on chciał tylko wprowadzić trochę ożywienia i humorku do tematu a widzę, że co niektórzy zaczęli to brać na poważnie :wink:

Cytat:Koledzy wiadomo że takie zjawisko występuje, chodzi mi o prędkość nagrywania kamery, ale zauważcie że ten efekt jest utrzymywany kilka sekund (...)
Dlatego mi to śmierdzi helikopterkiem podwieszonym pod drugim helikopterkiem.
Gdy zobaczyłem teraz ten filmik i komentarze to zrozumiałem przesłanie rowina. A swoją droga to rzeczywiście tam debilne komenty są do tego filmiku.
to jest lot śmigłowcem pełny szacuneczek dla pilota:
http://www.youtube.com/watch?v=a0DaGIzNNNU
Ludzie, nie powielajcie komentarzy z JM, oki? :mrgreen: Swoją drogą, wirnik w spoczynku wytwarza siłę nośną przekraczającą współczesne szybowce...no no, dobre dobre :mrgreen: Rowin, za wygrzebanie tego komentarza masz w Lublinie browarka :mrgreen:

Sprawa jest prosta. Żadne kąty, przeliczenia, tym bardziej sznurki czy wszelakie druciki i inne teorie spiskowe. Najzwyczajniej w świecie "częstotliwość" obrotu wirnika głównego zgrała się z "częstotliwością" zmiany klatki kamery. Standardowa kamera filmowa robi zdjęcia z prędkością 24 klatek na sekundęm, czyli 24 Hz (przypominam - 1 Hz = 1 pełny cykl na sekundę :-P ). Wystarczy teraz by wirnik tego bydlaka obracał sie z taką sama częstotliwością a będziemy mieli taki efekt. Po prostu każda kolejna klatka jest "łapana" w momencie kiedy wirnik znajduje się w tym samym położeniu. Ot i cała tajemnica.

Ewentualnie różnica może wynosić wielokrotność 1/5 okresu, ze względu na ilość łopat ale to już zupełnie inna historia ;-)

Przy okazji, zauważyliście że komentarze na JM dotyczące wszelakich rzekomo tajemniczych zjawisk jak ten wirnik są delikatnie mówiąc ŻENUJĄCE? Confusedhock:

Pozdrawiam!!
Stron: 1 2