15-12-2021, 08:31
Witam,
Przedstawiam Wam galerię modelu niemieckiego samochodu opancerzonego ATF Dingo 1. Model został zaprojektowany w skali 1:25 przez Andrzeja Maciejczaka i wydany przez Modelik.
Model jak zawsze skleiłem w standardzie, choć momentami było ciężko. Model poziomem opracowania nie odbiega od innych projektów tego autora - generalnie da się skleić, jednak nie jest to klejenie bezproblemowe.
Co do problemów to po sklejeniu podwozia i przymierzeniu nadwozia okazało się, że przednia oś jest za bardzo wysunięta do przodu - skończyło się na jej odrywaniu i przesunięciu prawie 3 mm do tyłu.
To chyba najpoważniejszy problem na jaki napotkałem, do tego dochodzi sporo innych drobnych, ale denerwujących błędów - np. za duże białe pole na które przyklejamy felgi, źle podzielone elementy podsufitki, za krótkie boki foteli, wewnętrzne elementy drzwi nie mają podziału na lewe i prawe.
Do tego czasami nie zgrywają się plamy kamuflażu, kolumna kierownicy i pedały mają dziwne proporcje i ułożenie, wątpliwości budzi też spasowanie maski z podszybiem, ale nie wiem jak można zrobić to inaczej.
Jako, że model nie jest zbyt popularny na forach to dorzucam jeszcze zdjęcia z budowy - może ktoś z nich kiedyś skorzysta przy budowie własnego modelu.
Pozdrawiam.
Przedstawiam Wam galerię modelu niemieckiego samochodu opancerzonego ATF Dingo 1. Model został zaprojektowany w skali 1:25 przez Andrzeja Maciejczaka i wydany przez Modelik.
Model jak zawsze skleiłem w standardzie, choć momentami było ciężko. Model poziomem opracowania nie odbiega od innych projektów tego autora - generalnie da się skleić, jednak nie jest to klejenie bezproblemowe.
Co do problemów to po sklejeniu podwozia i przymierzeniu nadwozia okazało się, że przednia oś jest za bardzo wysunięta do przodu - skończyło się na jej odrywaniu i przesunięciu prawie 3 mm do tyłu.
To chyba najpoważniejszy problem na jaki napotkałem, do tego dochodzi sporo innych drobnych, ale denerwujących błędów - np. za duże białe pole na które przyklejamy felgi, źle podzielone elementy podsufitki, za krótkie boki foteli, wewnętrzne elementy drzwi nie mają podziału na lewe i prawe.
Do tego czasami nie zgrywają się plamy kamuflażu, kolumna kierownicy i pedały mają dziwne proporcje i ułożenie, wątpliwości budzi też spasowanie maski z podszybiem, ale nie wiem jak można zrobić to inaczej.
Jako, że model nie jest zbyt popularny na forach to dorzucam jeszcze zdjęcia z budowy - może ktoś z nich kiedyś skorzysta przy budowie własnego modelu.
Pozdrawiam.