PaperModels.pl

Pełna wersja: Jak wykonać owiewkę kabiny.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Odpowiadając na zapotrzebowanie :roll: opiszę jak wykonuję owiewki kabin.
Metoda ta pozwala wykonać prostsze kształtem owiewki bez użycia tłoczenia próżniowego.

Pierwszą czynnością jest przygotowanie szablonów oszklenia przez wydruk na kartonie w dwóch kolorach.
[Obrazek: th_P1130646_cr_zps3d85bae4.jpg]
Z kartonu jednego koloru wykonuję kształt owiewki, a z drugiego obramowanie. Granica kolorów to będzie linia cięcia folii.
[Obrazek: th_P1130648_cr_zpse473fb82.jpg]
Dodaję tymczasowe usztywnienia i rozpórki utrzymujące właściwy kształt.
[Obrazek: th_P1130649_cr_zps5b2e5667.jpg]
Następnie pokrywam całość klejem cyjanoakrylowym.
[Obrazek: th_P1130650_cr_zps1c625700.jpg]
Potem wnętrze pokrywam dwoma cienkimi warstwami Poxipolu. Jedna grubsza powoduje w czasie utwardzania deformacje kopyta.
[Obrazek: th_P1130652_cr_zps0e801e5c.jpg]
W większych owiewkach dodaję jeszcze usztywniające wypełnienie z Poxiliny.
[Obrazek: th_P1130653_cr_zps2b588921.jpg]
Teraz pozostaje wyszlifować nierówności i nadać kopytu płynne kształty oraz gładkość. Po szlifowaniu dobrze odkurzyć i umyć.
[Obrazek: th_P1130655_cr_zpsc2d70ecc.jpg]
Następnie przygotowuję ramkę z kawałka tektury 2-3 mm z otworem nieco szerszym od kopytka.
[Obrazek: th_P1130660_cr_zps76d5c027.jpg]
Przycinam pasek folii do bindowania o szerokości nieco większej od długości owiewki i przyklejam CA nieco wyoblony do ramki. Owiewki o nieco bardziej "wyrazistych" kształtach wykonuję z dwóch kawałków folii. Jeden na wiatrochron drugi na limuzynę, bo folia w ten sposób kształtowana często nie jest w stanie ułożyć się na kopytku bez zmarszczenia. Przed podgrzaniem folię myję antystatycznym płynem do ekranów LCD.
[Obrazek: th_P1130662_cr_zpsb6162272.jpg]
Po podgrzaniu folii nad kuchnią gazową naciągam na kopytko. Temperaturę folii trzeba wyczuć doświadczalnie i często proces tłoczenia powtarzać wielokrotnie. W przypadku tej kabiny tłoczenie udało się za drugim razem.
[Obrazek: th_P1130663_cr_zps3873b13e.jpg] [Obrazek: th_P1130666_cr_zpsfc8dcd70.jpg]
Po odcięciu folii z ramki przymocowuję ją do kopytka taśmą i ostrzem Olfy trasuję granice owiewki, linie podziału, osie symetrii, itp.
[Obrazek: th_P1130667_cr_zpsf5b2da58.jpg] [Obrazek: th_P1130669_cr_zpsd04f419f.jpg]
Po odcięciu zbędnej folii mam już owiewkę gotową do oklejania ramką.
[Obrazek: th_P1130671_cr_zps4d05abf9.jpg]
Podziękował  PDT_Armataz_01_34
Już chyba bardziej łopatologicznie się nie da. Dzięki ! Trzeba będzie wreszcie spróbować...
Teraz czesc drugą poprosze - przyklejanie ramekSmile
Taśma dwustronna .
(22-12-2014, 06:16)air_22 link napisał(a):Teraz czesc drugą poprosze - przyklejanie ramekSmile
No to się nie zrozumieliśmy, bo ja myślałem że pytasz o maskowanie szyb przed malowaniem i do takiego tutoriala jestem przygotowany.
(22-12-2014, 06:47)karolx link napisał(a):Taśma dwustronna .
Niestety poczciwy butapren w wersji Pattex Universal, taśma dwustronna mnie nie zachwyciła...
Ceva,dostałem od kumpla taśmę dwustronną na czerwonej przekładce,mocniejsza niż taśma montażowa dwustronna.
(28-12-2014, 12:27)ceva link napisał(a):maskowanie szyb przed malowaniem i do takiego tutoriala jestem przygotowany
Też pokaż, sie nikt nie obraziSmile
Mam pytanie: czy te czesci z ktorych skleiles kopyto sa pomniejszone o grubosc folii czy to jest szablon do wyciecia folii 1:1?
Tu pewnie nie ma to wiekszego znaczenia, jesli chodzi o ten model, ale przy czyms juz dokladnieszym moze cos zle lezec na modelu.
Nie te części zasadniczo nie są pomniejszone i jest to z reguły szablon do wycięcia folii. Nieznaczne pomniejszenie kopyta uzyskuję podczas szlifowania nadającego mu gładkość. Grubość folii po moim tłoczeniu rzadko kiedy dochodzi do 0,2mm. Wszystkie owiewki w ten sposób wykonywałem i nie stwierdziłem jakiegoś dużego niespasowania. 
Wydaje mi sie, że szablon folii do wycięcia już jest odpowiednio pomniejszony, więc powinno wszystko pasować jak należy.
Pozdrawiam.