09-10-2008, 12:59
09-10-2008, 12:59
Jurek
15-11-2009, 12:57
A taka ciekawostka.
Pozostała tylko jedna "jedenstka" jest ona w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
Moim zdaniem Praca bardzo ładna.
Myśle że P 11 był najlepszym mysliwcem polskim.
Pozdrawiam.
Pozostała tylko jedna "jedenstka" jest ona w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
Moim zdaniem Praca bardzo ładna.
Myśle że P 11 był najlepszym mysliwcem polskim.
Pozdrawiam.
15-11-2009, 01:13
Cytat:Myśle że P 11 był najlepszym mysliwcem polskim.
Spośród tych posiadanych na stanie to masz sporo racji :-)
15-11-2009, 06:13
Był najlepszy nawet w Europie miał dużo zalet, ale był tylko najlepszym myśliwcem tylko do roku 1933.
Jurek
15-11-2009, 06:19
Bizon w 33 zostały chyba 3-4 egzemplarze jego.
15-11-2009, 06:29
A przepraszam zgadza się samolot P.11c ze swymi walorami technicznymi i osiągami był najlepszy do '37 roku. Później była to konstrukcja ze swoimi osiągami przestarzała.
15-11-2009, 10:49
Pojawiające się coraz doskonalsze materiały i technologie obróbki pozwoliły budować dolnopłaty bez zastrzałów z mocnymi silnikami. Pierwsze 109 wcale nie były lepsze od P11c - dopiero wersja D miała lepsze osiągi.
Tak ogólnie jest to fajny samolot i basta :razz:
Tak ogólnie jest to fajny samolot i basta :razz:
17-11-2009, 08:55
Tak i był bardzo wytrzymałą konstrukcją. Gdzieś wyczytałem że był pokaz Pułaszczaka przed rumuńską delegacją wojskową. No i pilot przedobrzył spadając na pas lotniska, ku zdziwieniu tłumu odbił się jak piłka i mógł spokojnie wylądować. Miał sporą dopuszczalną prędkość nurkowania coś grubo ponad 600 km/h. Poprawcie mnie jeśli mylę się.
18-11-2009, 12:10
Prędkość nieprzekraczalna 698 [km/h] o ile dobrze pamiętam :wink: Nie do rozniesienia w powietrzu nawet przez niedoświadczonego pilota.