PaperModels.pl

Pełna wersja: Czym zagruntować przed malowaniem laserowo cięte elementy?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
czy ktoś z kolegów juz przerabiał temat? Bo mnie czeka malowanie laserowo wycietego parowozu i zastanawiam się czym zagruntować elementy/arkusze z częściami / przed nalożeniem farby akrylowej?W zestawie mam też arkusze jednostronnie kredowane.
Jak dla mnie arkusze laserowo wycinane prze malowaniem akrylami, które są jak wiadomo na bazie wody lub alkoholi wszelakich i mają tendencje do wichrowania, wygnania itd. części - najlepiej zabezpieczyć jakimś lakierem olejnym. Chodzi o to żeby papier nie miał już możliwości "picia" farby akrylowej a tym samym zmniejszasz ryzyko uszkodzenia laserów przez farby akrylowe. Równie dobrze zamiast lakieru to może być superglut :mrgreen: Wtedy już na pewno nic nie wsiąknie :mrgreen:
Pozdrawiam PDT_Armataz_01_36
Na pewno nie zabezpieczać lakierem bezbarwnym na bazie olejnej, gdyż farba akrylowa nie trzyma się farb czy lakierów na bazie olejnej.
Zasada w malarstwie jest taka ze farby olejne nakłada sie na farby akrylowe nigdy odwrotnie.
Myślę ze wystarczy lakierem akrylowym w spraju. Większość farb akrylowych jest na bazie żywic alkidowych więc mogą być wodno-rozcięczalne
Podczas III LSM kupiłem do przetestowania lasery GPM do JU 87 i Ki 43 . Wraz z arkuszami polakierowałem chemoutwardzalnym akrylowym lakierem samochodowym MAX MAYER 200 . Lakier nie jest wodorozcieńczalny .Kupuje go w zestawie 100ml lakieru,50ml utwardzacza,100ml specjalnego dedykowanego rozpuszczalnika w cenie 15PLN/komplet. Testowałem w przeszłości wiele lakierów .Zawsze przed lakierowaniem arkuszy kreślę w wolnych miejscach punkty kontrolne , zapisuje odległości między nimi .Jeśli to możliwe kreślę jak najdokładniejsze i najdłuższe linie. Pozwala mi to po wyschnięciu lakieru na sprawdzenie czy lakierowanie ma wpływ na wymiary i kształt części .Obecnie stosowany lakier posiada zalety:
-nie deformuje i nie zmienia wymiarów części
-szybko schnie
-nie ma słomkowego zabarwienia
-rozpuszczalnikiem można regulować lepkość co pozwala na głęboką impregnacje,
nanoszenie cienkich lub grubych warstw .
-nie stosuje CA między warstwami lakieru
- po zeszlifowaniu kartonu do grubości nadruku błona lakieru z nadrukiem posiada dobre własności mechaniczne (elastyczność)
wady
-specyficzny mdły zapach
-konieczność dokładnego czyszczenia aerografu (lakier chemoutwardzalny)
-przy zaginaniu bez pocienienia krawędzi zaginania nadruk pęka pomimo paginowania przy kącie ok 85 stopni.
Ja do retuszu i malowania używam suchych pasteli i farb olejnych nie próbowałem akryli .Myślę że po wyschnięciu i zmatowaniu lakieru można malować dowolnymi farbami. Należy zawsze zrobić próbę .
pozdrawiam TOMASZ Ś
Prezes - Al Capon jest najlepszy Cool .