PaperModels.pl

Pełna wersja: [Technika Wykonania] Wykonanie osłony silnika - waloryzacja.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Chciałem Wam przedstawić ciekawy sposób na waloryzacje osłony silnika.
Autorem jej jest Łukasz Fuczek

(20-07-2007, 07:30)Łukasz Fuczek link napisał(a):[...] Ale najfajniejsza praca naszła mnie wczoraj, a którą skończyłem dzisiaj...
Zachciało mi się zrobić osłonę silnika (no i cały silnik oczywiście)... Postanowiłem trochę poeksperymentować (ale nieznacznie) z osłoną. Wszystkie pierścienie potraktowałem moim nowym nabytkiem - wyoblakami (kulka z łożyska z rączką). Sprawdził się on na medal. Po sklejeniu ich w całość zaimpregnowałem łączenia superglue i po wyschnięciu potraktowałem je papierem ściernym 600. W zamyśle miałem zalakierować tak oszlifowany element lakierem bezbarwnym, ale zdecydowałem że pobawię się czymś innym...
[Obrazek: th_klarlack.jpg]
W ruch poszły suche pastele, a konkretnie czarna pastela. Zeskrobałem ją papierem ściernym i za pomocą patyczka do uszu zacząłem wcierać w białe miejsca...
[Obrazek: th_o2.jpg] [Obrazek: th_o1.jpg]
następnie lakier i znowu warstwa pasteli czarnej...
[Obrazek: th_o3.jpg]

Efekt końcowy po 4 lakierowaniach i 3 warstwach pasteli jest taki....
[Obrazek: th_o7.jpg] [Obrazek: th_o6.jpg] [Obrazek: th_o5.jpg] [Obrazek: th_o4.jpg]

pozdr. Łukasz
Tą metodę można zmodyfikować . Impregnowany karton osłony pozwala na nanoszenie suchej pasteli od razu rysując z wyczuciem po częściach . Wykałaczką nadmiar pasteli można powciskać w mikro szczeliny między segmentami i utrwalić zapuszczając CA małymi kropelkami (wykałaczką , narzędziem dentystycznym lub jego odpowiednikiem dorobionym przez modelarza ) . Sucha pastela zmienia barwę na ciemniejszą bardziej intensywną po CA , lakierze . Można używać kilku kolorów na raz , rozjaśniając , uzyskując właściwy odcień lub ciekawe efekty .

                                                                                                      Pozdrawiam Tomek
Teraz coś ode mnie. Wymęczona bo przeszła całą serie eksperymentów.
Moja propozycja jest taka. Przed sklejeniem sugeruje przetłoczyć podział blach i nity.
Po sklejeniu osłony malujemy ją metalizerem i polerujemy. Na to warstwa lakieru by zabezpieczyć metalizer
przed uszkodzeniami mechanicznymi. Następnie malujemy czarną farbą.
U mnie akryl Model mastera. Teraz tylko poskrobać i taki jest efekt.
Metoda wydaje mi się rozwojowa i do dopracowania.

[Obrazek: th_Osona3.jpg] [Obrazek: th_Osona2.jpg] [Obrazek: th_Osona1.jpg]

W całości prezentuje się to znacznie lepiej.

[Obrazek: th_Silnik.jpg]