PaperModels.pl

Pełna wersja: RWD-5bis, 1:33/50. Projekt własny.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam i zapraszam do galerii niniejszego samolotu.
Historii maszyny przytaczać nie muszę, właśnie na niej pilot Stanisław Skarżyński przeleciał jako pierwszy Południowy Atlantyk 7.05.1933 r.
Model zaprojektowałem w skali 1-33. Poniżej zdjęcia pierwszej surówki... specjalnie dumny z niej nie jestem, ale traktowałem ją bardziej roboczo Wink I oczywiście model myślę jeszcze wzbogacić - tak wewnątrz jak i z zewnątrz.
[Obrazek: th_erwudziakpit01.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity02.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity03.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity04.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity05.jpg]
[Obrazek: th_erwudziakpity06.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity07.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity08.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity09.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity10.jpg]
[Obrazek: th_erwudziakpity11.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity12.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity13.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity14.jpg] [Obrazek: th_erwudziakpity15.jpg]

--
Witam.

Niezła gratka przed Świetem Lotnictwa Polskiego, jak trzeba to ja druga surówkę mogę skleić chociażby zaraz i mówię to jak najbardziej serio. Poza tym pytanie numer dwa, a planujesz wersję RWD-5 tzn. normalna dwu miejscową?

Pozdrawiam.

Paweł O.
Bardzo ładny samolocik! Nawet w skali 1:33 wygląda przy innych przeciętnych modelach samolotów w tej skali jak model w 1:50... Wink
Przed wydaniem tego modelu trzeba by przekopać literaturę ze względu na wątpliwości co do malowania maszyny...
Czytałem kiedyś bardzo gorącą dyskusję ; czy był malowany na srebrno, czy biało, czy kremowo, czy litery rejestracji były czarne czy czerwone...Że o nalepkach sponsorów nie wspomnę... :roll: :wink:
Dzięki Smile
Paweł O - OK, jak będzie gotów skontaktuję się z Tobą. Między tą wersją a dwumiejscową jest masa różnic, nawet kadłuba... musiałbym projektować od nowa.
MARIUSZ_G - taka to uroda maszyn krytych płótnem, przy "półskorupowcach" wyglądają prościej  Wink Co do malowania, ponoć Skarżyński wybrał jako najlżejszą farbę srebrzankę... a kremowa opcja jako odbijanie światła słonecznego zdaje się to potwierdzać  Smile
Witam.

Uzbrojony w cierpliwość i nie tylko  PDT_Armataz_01_36 będę czekał wici  PDT_Armataz_01_29. Wydaje mi się jednak że temat RWD-5 podobnie jak Paryż - wart jest swojej mszy.

Pozdrawiam.

Paweł O.
Uprzejmie proszę o "niewyciąganie trupów" na temat kolorystyki  :razz: Znowu ktoś to przeczyta i będzie znowu powoływał się na informacje z forum - tu złośliwie ślę pozdrowienia dla modelarzy RC. Zainteresowani wiedzą, o co chodzi.


Malowanie samolotu Skarżyńskiego w czasie przelotu:

Cały samolot - srebrny (tzw. srebrzanka, czyli mieszanina cellonu i pyłu aluminiowego - bardzo lekka, praktycznie lżejszy był tylko sam cellon), elementy dekoracyjne oraz rejestracje - CZERWONY lakier błyszczący. Tym samym lakierem malowano od 1930 roku samoloty RWD-4, -6 i pewnie później także. Nawet RWD-13 miały wciąż srebrno-czerwone malowania.

Nie było żadnych nalepek sponsorów, tylko znak Aeroklubu RP: żółte tło z niebieskimi elementami. Napis na ogonie brzmiał RWD-5, a nie RWD-5 bis, jak czasami można zobaczyć na modelach.

Wg niepotwierdzonej żadnymi fotografiami opowieści pracowników DWL, samolot wyleciał z Dakaru z błędnym napisem pod znakiem ARP: RZECZPOSPOLITEJ. Napis na formę RZECZYPOSPOLITEJ został poprawiony przez ekipę kierowaną przez kierownika montażu DWL, nazwiskiem Cieński, podczas montażu po wyładowaniu samolotu ze statku, na francuskim lotnisku, przy okazji "podmalówek" przed tryumfalnym powrotem do Warszawy.
W związku z niedawną rocznicą przelotu prezentuję surówkę modelu także w skali 1:50 Smile
[Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-03_zps0bf0da0a.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-04_zps9f3aa3b1.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-05_zps61adca25.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-06_zpsacc992dc.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-07_zpsfd2a3236.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-08_zps12b80554.jpg] [Obrazek: th_RWD-5bis-1-50-09_zps2a1bf7d8.jpg]
ok!