PaperModels.pl

Pełna wersja: Ciasne zwijanie kartonu.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

daszbor

Witam,
jestem bardzo początkujący w klajeniu modeli z kartonu. Do tej pory udało mi sie skleić do tylko jeden model ( Hawker Hurricane MK.I z MM) kto wie, może sie kiedyś odważe i pokaże go na forum  Smile Moich błędów i niedociągnięć było co niemiara, ale cóż takie bywają początki. Najpoważniejszy problem stanowło zrobienie goleni, a dokładnie ciasne zwiniecie kartonu. O ile zwijanie na druciku poszło jako-tako (szału brak), o tyle zwinięcie samego kartonu to porażka. Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby coś poradzić w tym temacie ? Zwijać "na sucho", nawilżyć bcg ? A może nie ma złotego środka i "TO" przychodzi z czasem (wraz z doświadczeniem)?
I jeszcze jedno pytanie. Czy na początek warto wybrać jakiś konkretny obszar działania (samoloty, okręty, pancerka) czy lepiej próbować wszystkiego, a potem okaze sie co najlepiej leży?
Pozdrawiam
Na pierwsze pytanie Ci nie odpowiem, zostawiam to bardziej doświadczonym.

Na drugie natomiast ja Ci powiem tak: ja ogólnie interesuję się historią. Najbardziej II wojna światowa. Z tego okresu pasjonuje mnie technika, militaria. Dokładniej to lotnictwo, a jeszcze dokładniej - samoloty myśliwskie napędzane silnikami tłokowymi. I tylko to wyłącznie sklejam. No nie powiem, próbuję sił z innymi modelami, zdarzyło mi się czasem złożyć jakiś samochód, bądź bawię się z okrętem. Ale jednak lotnictwo mnie pasjonuje najbardziej i w tej tematyce siedzę  Smile

Wybierz to, co Ci najbardziej odpowiada. W końcu się liczy to, co najbardziej Ci pasuje, a nie to co najlepiej idzie... wtedy nie ma takiej satysfakcji.

Pozdrawiam.