PaperModels.pl

Pełna wersja: Od czego zacząć przygodę z modelami kartonowymi ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć

Planuję skleić swój pierwszy model kartonowy, nie zajmowałem się tym przez ostatnie 20 lat.  Smile  W szkole podstawowej próbowałem skleić 2 lub 3 modele z MM, ale niestety żadnego nie ukończyłem. Tym razem chciałbym ukończy model, a jak się wciągnę to kto wie Smile może będą następne.

Na początek myślę o jednym z tych modeli  :
1. Messerschmitt Me 109G-2/trop MM3/2007
2. Angielski samolot myśliwski supermarine "SPITFIRE" Mk VB  MM 3/2005
3. Japoński czołg średni "Chi-he" MM1-2/2006

Nie wiem jaka jest skala ich trudności, byłbym wdzięczny za wszelkie opinie. Może powinienem zacząć od jakiegoś innego modelu. Ponad to proszę o porady co powinno znaleźć się w moim warsztacie, tzn. jaki klej, sprzęt do wycinania, jakie pozostałe akcesoria?
Jestem kompletnym laikiem w tym temacie, każde nawet najbardziej oczywiste porady będą dla mnie cenne.

pzdr.
Grzecho
Messerschmitt Me 109G-2/trop MM3/2007

Chyba raczej nie polecam, z uwagi na projektanta i na dodatek nic dobrego o nim nie czytałem...
Sklejając modele musisz uzbroić się w 3 rzeczy cierpliwość, dokładność i pracowitość. Z tego co widzę tej ostatniej cechy Ci brakuje. Całe wyposażenie warsztatu jest na forum opisane po 100 kroć wystarczy zadać sobie 5 minut trudu.
(26-02-2012, 06:01)PhobosX link napisał(a):Messerschmitt Me 109G-2/trop MM3/2007
Chyba raczej nie polecam, z uwagi na projektanta i na dodatek nic dobrego o nim nie czytałem...

Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:

To ty chyba forum nie czytałeś. To jest akurat projekt Pawła Mistewicza, o którego projektach czytałem WYŁĄCZNIE bardzo dobre opinie.
Na potwierdzenie tu masz link do wzorcowej relacji.
http://www.papermodels.pl/index.php?topic=4020