05-03-2011, 01:29
Hejka
Model zacząłem dość dawno temu, jakoś na początku stycznia...
Jak na ręczne opracowanie model skleja się nawet nieźle, choć fakt, że ciężko powiedzieć że segmenty do siebie pasują idealnie /przecież to nie projekt komputerowy/. Niekiedy szpary mają ok.0,5mm, ale zdarzają się i na 1milimetr :roll:, ale przy tej wielkości modelu nikną one w tłoku, co nie zmienia faktu, że po skończeniu kadłuba przydałoby się je zalać wikolem :wink:. Przy "mniejszych" elementach /jak na przykład gondole podwozia/ problemem jest również troszkę przy gruby i łatwo załamujący się papier /do oklejek kadłuba znowuż mógłby być grubszy/, ale jakoś to wygląda. Być może dlatego, że model nadrabia swoimi gabarytami :wink:.
Kokpit
![[Obrazek: th_H5.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H5.jpg)
Przednia część kadłuba. Jak widać podłoga kokpitu jest troszkę przy szeroka, na sucho jak patrzyłem wydawało się okej, tym bardziej, że wszystko się ruszało i nie dało się tego dobrze przytrzymać... i niestety rozepchało lekko kadłub :roll: :oops:.
![[Obrazek: th_H13.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H13.jpg)
Ładownia
![[Obrazek: th_H15.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H15.jpg)
Środkowa część kadłuba. Poszycie podkleiłem blokiem technicznym, żeby się nie zapadało. Jednak z jednej strony karton wycinanki jest gruby, ale z drugiej strony jak na takie wielkie powierzchnie wraz jest za cienki. Wręgi wycinałem po wewnętrznej stronie linii, dzięki czemu nie musiałem szlifować szkieletu :mrgreen: :wink:.
Golenie podwozia głównego mają ruchome amortyzatory :mrgreen:, zgodnie z projektem :wink:.
Pierwsza i druga część kadłuba złożona na sucho /tak wiem troszkę za małe miejsce do fotografowania tego kolosa/.
![[Obrazek: th_H28.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H28.jpg)
Zapowiedź kolejnego odcinka:
![[Obrazek: th_H29.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H29.jpg)
Jako, że lubię wiedzieć coś o konkretnym egzemplarzu, który przedstawia model, postanowiłem coś o nim poszukać. Za wiele nie znalazłem, jedynie tyle, że samolot uległ w 2002 roku wypadkowi i od 2004 stoi w Air Mobility Command Museum w Dover AFB. Zawsze to coś :wink:. Gdzieś na internecie widziałem fotki z tego muzeum, ale jakoś teraz nie mogę ich znaleźć /tylko wnętrze tego egzemplarza znalazłem/, a dokładniej przeszukiwać internet mi się znowu nie che w tę porę....
Pozdrawiam i czekam na komentarze :wink:.
Model zacząłem dość dawno temu, jakoś na początku stycznia...
Jak na ręczne opracowanie model skleja się nawet nieźle, choć fakt, że ciężko powiedzieć że segmenty do siebie pasują idealnie /przecież to nie projekt komputerowy/. Niekiedy szpary mają ok.0,5mm, ale zdarzają się i na 1milimetr :roll:, ale przy tej wielkości modelu nikną one w tłoku, co nie zmienia faktu, że po skończeniu kadłuba przydałoby się je zalać wikolem :wink:. Przy "mniejszych" elementach /jak na przykład gondole podwozia/ problemem jest również troszkę przy gruby i łatwo załamujący się papier /do oklejek kadłuba znowuż mógłby być grubszy/, ale jakoś to wygląda. Być może dlatego, że model nadrabia swoimi gabarytami :wink:.
Kokpit
![[Obrazek: th_H1.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H1.jpg)
![[Obrazek: th_H2.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H2.jpg)
![[Obrazek: th_H3.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H3.jpg)
![[Obrazek: th_H4.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H4.jpg)
![[Obrazek: th_H5.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H5.jpg)
Przednia część kadłuba. Jak widać podłoga kokpitu jest troszkę przy szeroka, na sucho jak patrzyłem wydawało się okej, tym bardziej, że wszystko się ruszało i nie dało się tego dobrze przytrzymać... i niestety rozepchało lekko kadłub :roll: :oops:.
![[Obrazek: th_H6.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H6.jpg)
![[Obrazek: th_H7.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H7.jpg)
![[Obrazek: th_H8.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H8.jpg)
![[Obrazek: th_H9.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H9.jpg)
![[Obrazek: th_H10.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H10.jpg)
![[Obrazek: th_H11.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H11.jpg)
![[Obrazek: th_H12.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H12.jpg)
![[Obrazek: th_H13.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H13.jpg)
Ładownia
![[Obrazek: th_H14.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H14.jpg)
![[Obrazek: th_H15.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H15.jpg)
Środkowa część kadłuba. Poszycie podkleiłem blokiem technicznym, żeby się nie zapadało. Jednak z jednej strony karton wycinanki jest gruby, ale z drugiej strony jak na takie wielkie powierzchnie wraz jest za cienki. Wręgi wycinałem po wewnętrznej stronie linii, dzięki czemu nie musiałem szlifować szkieletu :mrgreen: :wink:.
Golenie podwozia głównego mają ruchome amortyzatory :mrgreen:, zgodnie z projektem :wink:.
![[Obrazek: th_H16.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H16.jpg)
![[Obrazek: th_H17.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H17.jpg)
![[Obrazek: th_H18.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H18.jpg)
![[Obrazek: th_H19.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H19.jpg)
![[Obrazek: th_H20.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H20.jpg)
![[Obrazek: th_H21.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H21.jpg)
![[Obrazek: th_H22.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H22.jpg)
![[Obrazek: th_H23.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H23.jpg)
![[Obrazek: th_H24.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H24.jpg)
![[Obrazek: th_H25.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H25.jpg)
![[Obrazek: th_H26.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H26.jpg)
Pierwsza i druga część kadłuba złożona na sucho /tak wiem troszkę za małe miejsce do fotografowania tego kolosa/.
![[Obrazek: th_H27.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H27.jpg)
![[Obrazek: th_H28.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H28.jpg)
Zapowiedź kolejnego odcinka:
![[Obrazek: th_H29.jpg]](http://i589.photobucket.com/albums/ss331/Krystian-S/C130%20Hercules/th_H29.jpg)
Jako, że lubię wiedzieć coś o konkretnym egzemplarzu, który przedstawia model, postanowiłem coś o nim poszukać. Za wiele nie znalazłem, jedynie tyle, że samolot uległ w 2002 roku wypadkowi i od 2004 stoi w Air Mobility Command Museum w Dover AFB. Zawsze to coś :wink:. Gdzieś na internecie widziałem fotki z tego muzeum, ale jakoś teraz nie mogę ich znaleźć /tylko wnętrze tego egzemplarza znalazłem/, a dokładniej przeszukiwać internet mi się znowu nie che w tę porę....
Pozdrawiam i czekam na komentarze :wink:.