PaperModels.pl

Pełna wersja: [R/G] Woroszyłowiec - ciągnik gąsienicowy - projekt własny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam wszystkich,

Myślę, że najwyższa pora pokazać coś nowego, coś nad czym pracuję już jakiś czas. Gdzieś na jakiejś wystawie widziałem piękny zestaw modeli plastykowych - ciągnik Woroszyłowiec i haubica 203mm B4. Od tego czasu zachorowałem na ten zestaw a ponieważ piękny model tej haubicy już jest to zabrałem się za ciągnik. 

[Obrazek: th_Vor.jpg]

Szybkobieżny ciągnik gąsienicowy "Woroszyłowiec" - radziecki, ciężki ciągnik gąsienicowy dużej mocy przeznaczony specjalnie dla wojsk pancernych (do holowania uszkodzonych czołgów średnich i ciężkich) oraz artylerii, np. ciężkiej haubicy B-4 wz.1931 kal. 203 mm.  Prototyp ciągnika został opracowany w biurze konstrukcyjnym Charkowskiej Fabryki Parowozów (ChPZ) im. Kominternu w latach 1937 - 1938. Ciągnik "Woroszyłowiec" został przyjęty do uzbrojenia Armii Czerwonej  w 1939 roku, a ChPZ rozpoczęła produkcję seryjną. Do czerwca 1941 roku zbudowano około 230 wozów. Na skutek konieczności ewakuacji fabryki po wybuchu wojny z Niemcami, produkcję "Woroszyłowców" w ChPZ przerwano.  Produkcję podjęła Stalingradzka Fabryka Traktorów (STZ) w której ciągniki budowano do sierpnia 1942 roku. Ciągniki były używane przez Armię Czerwoną do końca II wojny światowej. 

W latach 1943 - 1945 kilka tego typu pojazdów przekazano LWP, w którym wykorzystywano je głównie w jednostkach wojsk pancernych ( według  etatów po 1 - 2 sztuki ) zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, choć osiągi i zdolność holowania były już niewystarczające w stosunku do wzrostu ciężaru zasadniczych typów czołgów i dział samobieżnych. 

Ciągniki posiadały samonośne nadwozie, zamkniętą metalową kabinę kierowcy, oraz drewnianą skrzynię ładunkową nakrywaną płachtą brezentową. 

Dane techniczne: 
masa: 15,5 - 15,7 t 
ładowność: 3 t 
ciężar holowanej przyczepy: 22 t 
długość: 6,28 m 
szerokość: 2,85 m 
wysokość: 3,08 m 
prześwit: 41 cm 
napęd: silnik 4-suwowy, 12-cylindrowy W-2W o mocy 375 KM 
paliwo: olej napędowy 
pojemność zbiornika paliwa: 550 l 
zużycie paliwa: 30-40 l/100 km 
prędkość maksymalna: 35,8 km/h 
zasięg: 240 km 
pokonywanie przeszkód: wzniesienie 40°, rowy o szerokości 2 m, brody o głębokości 1,2 m 

Udało mi się zdobyć chyba dobre rysunki i tak powstanie wydaje, jak mi się wydaje, dokładny model. Oczywiście w skali 1:25. Model będzie raczej trudny ze względu na budowę podwozia. Model będzie miał kompletną kabinę z otwieranym drzwiami. Nie będzie natomiast silnika i całego przeniesienia napędu. Ze wstępnych szacunków części będą zajmować ok 16 arkuszy kartonu i 2 arkusze części do podklejania na 1mm tekturkę. 

A to kilka renderów samego modelu:

[Obrazek: th_vor_03.jpg] [Obrazek: th_vor_06.jpg] [Obrazek: th_vor_07.jpg]  [Obrazek: th_vor_08.jpg]

[Obrazek: th_vor_09.jpg] [Obrazek: th_vor_10.jpg]  [Obrazek: th_vor_11.jpg] [Obrazek: th_vor_15.jpg]

[Obrazek: th_vor_12.jpg]  [Obrazek: th_vor_16.jpg] [Obrazek: th_vor_17.jpg] [Obrazek: th_vor_21.jpg] 

[Obrazek: th_vor_30.jpg] [Obrazek: th_vor_31.jpg] [Obrazek: th_vor_32.jpg] [Obrazek: th_vor_44.jpg]

[Obrazek: th_vor_43.jpg] [Obrazek: th_vor_41.jpg] [Obrazek: th_vor_40.jpg] [Obrazek: th_vor_39.jpg] [Obrazek: th_vor_42.jpg]

Michał
PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34
Nawet nie Wiesz jak nas rozpieszczasz. PDT_Armataz_01_28
Łooo! Fajowyy!  PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34
Elegancki  PDT_Armataz_01_22 Popieram w 100% nietypowe tematy .
Jak to się mówi, to jest to co tygrysy lubią najbardziej  PDT_Armataz_01_34 już się nie mogę doczekać wydania.
Witam,

Prace rozpocząłem od podwozia. Żeby troszkę sobie ułatwić pracę trochę części mam wyciętych laserowo. Kadłub powstał więc szybko a oklejanie poszło bez problemów. Tak samo szybko poszło doklejanie wszystkich pokryw, pasków i innych drobiazgów:

[Obrazek: th_wor_001.jpg] [Obrazek: th_wor_003.jpg] [Obrazek: th_wor_004.jpg] [Obrazek: th_wor_005.jpg]

[Obrazek: th_wor_006.jpg] [Obrazek: th_wor_014.jpg] [Obrazek: th_wor_015.jpg] [Obrazek: th_vor_016.jpg]

Michał
Witam,

Następne dwa komponenty ciągnika to koła napędowe i napinające.

Konstrukcja koła napędowego wymaga sklejenia wielu rurek. Osłona mechanizmu przeniesienia napędu i samo koło napędowe:
[Obrazek: th_vor_031.jpg] [Obrazek: th_vor_032.jpg] [Obrazek: th_vor_033.jpg] [Obrazek: th_vor_034.jpg]  [Obrazek: th_vor_035.jpg]

Przy kole napinającym pewnej uwagi wymaga wycięcie i sklejenie tarcz kół. Mechanizm napinania gąsienicy powstanie później, podczas uzupełniania detali kadłuba. Koło napinające wraz z zawieszeniem:
[Obrazek: th_vor_036.jpg] [Obrazek: th_vor_037.jpg] [Obrazek: th_vor_038.jpg]

Michał
Ładnie to wygląda. PDT_Armataz_01_34 Czy użyłeś elementów z polistyrenu do budowy kół napędowych? Gdzie można sie zaopatrzyć w takie mosiężne rurki, których użyłeś przy budowie kół napędzających?
Wszystko jest zrobione z papieru, za wyjątkiem osi. Nie używam polistyrenu. A te rurki kupiłem w Castoramie. Są to 2mm rurki o długości 1m i kosztowały kilka złotych za sztukę.
A ja nieśmiało się zapytowywuje co z ASU-85?
Swoją drogą gratuluję niszowych tematów na swoje projekty.
Pozdrawiam.
Witam,

Dzisiaj drobiazgi z przodu kadłuba – haki, podest i koła przednie:
[Obrazek: th_vor_039.jpg] [Obrazek: th_vor_040.jpg]

A także główne wahacze w kolejnych stanach pośrednich:
[Obrazek: th_vor_041.jpg] [Obrazek: th_vor_042.jpg] [Obrazek: th_vor_043.jpg] [Obrazek: th_vor_044.jpg]
i gotowe:
[Obrazek: th_vor_045.jpg] [Obrazek: th_vor_046.jpg] [Obrazek: th_vor_047.jpg] [Obrazek: th_vor_048.jpg]

Sprężyna (sorry za tragiczne zdjęcie) i już wszystkie z kołami podtrzymującymi:
[Obrazek: th_vor_049.jpg] [Obrazek: th_vor_050.jpg]

@Berni: ASU nie zaginął. Jeszcze trochę. Dzięki.
Michał
Michał delikatnie ale sukcesywnie sprężynę nakręca  PDT_Armataz_01_34
Pozdrawiam. PDT_Armataz_01_36
Wspaniałości dla oka.
Witam,

Skręciłem kilka rurek i powstały dwie, trochę wygięte, rury wydechowe:
[Obrazek: th_vor_051.jpg]

Dorobiłem małe wahacze, do których będą doklejone koła nośne. Jedno koło dla testów skleiłem. Pozostało ich jeszcze 31, a że każde składa się z 36 elementów, więc trochę dłubania mam jeszcze przed sobą. Zrobiłem także pozostałe koła podtrzymujące:
[Obrazek: th_vor_052.jpg] [Obrazek: th_vor_053.jpg] [Obrazek: th_vor_054.jpg]
[Obrazek: th_vor_056.jpg]  [Obrazek: th_vor_057.jpg]

Podwozie wygląda na tym etapie tak:
[Obrazek: th_vor_055.jpg]

Kołami nośnymi zajmę się później a w międzyczasie powstała chłodnica. Myślę, że powinna ona być ozdobą tego modelu:
[Obrazek: th_vor_058.jpg] [Obrazek: th_vor_059.jpg] [Obrazek: th_vor_060.jpg]

Pozdrawiam
Michał
Witam,

Dzisiaj kabina. Na początek siedzenia:
[Obrazek: th_vor_061.jpg] [Obrazek: th_vor_062.jpg] [Obrazek: th_vor_063.jpg] [Obrazek: th_vor_064.jpg]
podłoga, pedały, hamulec i podstawy pod drążki:
[Obrazek: th_vor_065.jpg] [Obrazek: th_vor_066.jpg] [Obrazek: th_vor_067.jpg]
I ścianki boczne z "okablowaniem", przyklejonymi siedzeniami, drążkami i innymi drobiazgami:
[Obrazek: th_vor_068.jpg] [Obrazek: th_vor_069.jpg] [Obrazek: th_vor_070.jpg]
[Obrazek: th_vor_071.jpg] [Obrazek: th_vor_072.jpg] [Obrazek: th_vor_073.jpg]

Na koniec cała kabinka:
[Obrazek: th_vor_074.jpg]

Pozdrawiam
Michał
Super to wychodzi.
Zazdroszcze umiejętności i tempa w jakim tworzysz!
Pięknie panie!
A warsztat godny pozazdroszczenia Big Grin
:milbravo: :milbravo:
Modelik wygląda coraz bardziej apetycznie .Ale jak zobaczyłem te drobiazgi to mnie aż zatkało.
Witam,

W kolejnym odcinku pokażę skrzynię ładunkową. Wszystkie burty i dno okleiłem dookoła poszyciem. Wszystkie deski rozdzieliłem lekkim nacięciem poszycia. Tępą, grubą igłą wycisnąłem imitacje słojów. Przy odpowiednim pomalowaniu wszystkie te zagłębienia powinny pojawić się. Przed połączeniem wszystkich burt z podłogą dokleiłem wszystkie nity:
[Obrazek: th_vor_017.jpg] [Obrazek: th_vor_018.jpg] [Obrazek: th_vor_019.jpg]
[Obrazek: th_vor_020.jpg] [Obrazek: th_vor_021.jpg] [Obrazek: th_vor_022.jpg]

Następnie zrobiłem podobnie ławki oraz siedzenia, różne zbiorniki, zawiasy, zamki, gaśnice, podstawy i inne drobiazgi. I tak dostałem skrzynię ładunkową:
[Obrazek: th_vor_023.jpg] [Obrazek: th_vor_024.jpg]
[Obrazek: th_vor_025.jpg] [Obrazek: th_vor_026.jpg] [Obrazek: th_vor_027.jpg]
[Obrazek: th_vor_028.jpg] [Obrazek: th_vor_029.jpg] [Obrazek: th_vor_030.jpg]

Michał
Witam .Po mojemu to jak na razie super modelik wychodzi i oby tak dalej.Jeśli chodzi o skrzynie ładunkową to nie lepiej od razu było ją zrobić  z balsy,przynajmniej po mojemu.Było by lżej,a i efekt był by bardziej efektowny do całości modelu.ale i tak gratulacje za odwagę. :milbravo:.
                                                            Pozdrawiam.
Tyle, że model ten ma być też sklejalny w standardzie. I w takiej wersji muszę go skleić, aby sprawdzić spasowanie części. Ale dzięki za uwagę.

Michał
Super !!!
Witam,

Małe dodatki do kabiny - drążki sterownicze i deska rozdzielcza. Nawet taki ciągnik może mieć ciekawą deskę rozdzielczą.
[Obrazek: th_vor_075.jpg] [Obrazek: th_vor_076.jpg] [Obrazek: th_vor_077.jpg] [Obrazek: th_vor_078.jpg]

Michał
Witam

Po sklejeniu błotników, reflektorów, dachu i innych drobnych detali skończyłem kolejny etap budowy woroszyłowca. Skleiłem wszystkie części, które musiałem sprawdzić. Poskładałem wszystko razem i oto, co teraz mam:
[Obrazek: th_vor_079.jpg] [Obrazek: th_vor_080.jpg] [Obrazek: th_vor_081.jpg] [Obrazek: th_vor_082.jpg] [Obrazek: th_vor_083.jpg]

[Obrazek: th_vor_084.jpg] [Obrazek: th_vor_085.jpg] [Obrazek: th_vor_086.jpg] [Obrazek: th_vor_087.jpg]

[Obrazek: th_vor_088.jpg] [Obrazek: th_vor_089.jpg] [Obrazek: th_vor_090.jpg] [Obrazek: th_vor_091.jpg]

[Obrazek: th_vor_092.jpg] [Obrazek: th_vor_093.jpg] [Obrazek: th_vor_094.jpg] [Obrazek: th_vor_095.jpg]

Po długim weekendzie zabieram się za nanoszenie poprawek na części, a nazbierało się ich trochę, i za zrobienie dokumentacji. Pozostałe koła nośne i resztę gąsienicy zrobię później.

Michał
Ale pozamiatałeś Michał cudeńko jak wspomniałem pewniak plus B-4 będzie zestaw.  PDT_Armataz_01_34 Ładnie oddałeś fakturę drewna na skrzyni.
A na niektórych wywierają naciski, że za szybko sklejają a tu taka błysk relacja PDT_Armataz_01_18
Widownia  :milgroup: odlicza i chowa zaskórniaki na kolejny zakup  PDT_Armataz_01_25 oj spożycie złotego trunku zanotuje spadek sprzedaży.
Stron: 1 2 3