PaperModels.pl

Pełna wersja: [R] PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1 wyd. Answer.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie!

Od czasu do czasu lubię sobie coś skleić Wink na mate trafił tytułowy Tygrys. Założenia są takie, że planuje go zbudować w standardzie - tak jak przewiduje wycinanka, poza gąskami, które kiedyś dokupiłem ekstra.
Tyle tytułem wstępu.
Okładka:
[Obrazek: 76d7b618c81d9770m.jpg]

Na początek arkusze wycinanki zaimpregnowałem obustronnie caponem z Domalux'u, rozcieńczonym rozcieńczalnikiem nitro w proporcji 3:1 o takim:
[Obrazek: ec42d38541db0bdam.png]

Następnie podkleiłem wręgi kadłuba na tekturę 1mm
[Obrazek: 1732f46509ee4d60m.jpg]
i ochoczo zabrałem się za ich wycinanie.
[Obrazek: e246056846785b22m.jpg]

Instrukcja do modelu jest bardzo skąpa. rysunków też mogło by być nieco więcej. Pierwsze przymiarki rokują na dobre spasowanie elementów, tutaj mała uwaga: elementy boczne szkieletu kadłuba (nr 3/3a) nie są identyczne, należy je wkleić stroną zadrukowaną "na zewnątrz kadłuba", inaczej nie pokryją się otwory z poszyciem wanny. Niby drobiazg ale nigdzie nie opisany/pokazany, można łatwo przeoczyć, jeżeli najpierw skleimy szkielet a dopiero potem wytniemy poszycie. Poniższe fotki ukazują w czym rzecz (elementy celowo przyłożone na odwrót)
[Obrazek: 0096d8976bb5853fm.jpg] [Obrazek: e489bee7b9410b17m.jpg]
Sama konstrukcję planuje wzmocnić od środka. Zastosowana konstrukcja pudełkowa jakos do mnie nie przemawia i wrózy spore kłopoty na przyszłość.
To tyle na początek. Następna aktualizacja niebawem.
To, że otwory nie są symetryczne wynika z tego, że wałki skrętne przechodzą przez całe dno kałuba i w związku z tym lewe są przesunięte w stosunku do prawych.

A sama konstrukcja pudełkowa jest w zupełności wystarczająca. Nie jeden kadłub czołgu tak skleiłem i w niczym to nie przeszkadzało.
(19-08-2014, 01:45)qn link napisał(a):To, że otwory nie są symetryczne wynika z tego, że wałki skrętne przechodzą przez całe dno kałuba i w związku z tym lewe są przesunięte w stosunku do prawych.

Qn to co piszesz wynika z konstrukcji samego pojazdu. Mnie chodziło o to,  że w opracowaniu modelu można łatwo "strzelić babola" sklejajac naprędce szkielet wanny bez przymierzenia go wcześniej do siatki poszycia, zabrakło standardowych oznaczeń strona lewa/prawa.

Aktualizacja:
Tak jak pisałem wcześniej wykonałem dodatkowe wzmocnienia, które pomogą mi utrzymać linie kadłuba, oraz zapobiegną zapadaniu się kadłuba. Wykorzystałem do tego papier milimetrowy naklejony na tekturę. Ma on tę zaletę, że łatwo się ściąga, oraz koryguje wymiar elementu.
[Obrazek: e520a249b0d99e26m.jpg] [Obrazek: e985010e52d52023m.jpg] [Obrazek: bf28613fc6177799m.jpg]

Jak na razie wszystko pasuje bez zastrzeżeń. W następnej aktualizacji mam nadzieję pokazać gotowy już kadłub.
Powstała główna bryła kadłuba.
Generalnie jestem zadowolony. Miejscami musiałem lekko przeszlifować szkielet. Mam wrażenie, że model zaprojektowany jest "na 1mm", czyli łączna grubość wręgów powinna wynosić 1mm. Ja zastosowałem piwoszke 1mm + grubość papieru z wręgami i cienka warstwa kleju dała ok 1,2mm i może stąd małe niedokładności. Jak wyszło oceńcie sami. Ja zabieram się teraz za wyposażanie kadłuba.
Zdjęcie są robione przy sztucznym oświetleniu niestety. nie mam zbyt dobrych warunków do ich robienia. Rozjaśniłem je troszkę, rozważam zakup namiotu bezcieniowego.
Do następnego!
[Obrazek: a52cfee848cc3b35m.jpg] [Obrazek: e8047ff6185f8250m.jpg] [Obrazek: 0c6bfb77c948460dm.jpg] [Obrazek: ff7c57b41228baacm.jpg][Obrazek: cc96a59fe83c2c6em.jpg]
Pora na aktualizacje tematu Wink

Do kadłuba zasadniczo to dużo nie przybyło. Ostatnich kilka wieczorów zajęło mi wykonanie zawieszenia pojazdu. Konkretnie 16 wahaczy z których każdy składał się z 8 elementów co łącznie dało 128 elementów. nie były to trudne elementy, było ich po prostu sporo, więcej wycinania, przygotowywania niż samego klejenia.

[Obrazek: 516f9fc1cf9e7f7dm.jpg] [Obrazek: e6d49c73f4828ba4m.jpg]

Tak wygląda całość na dzień dzisiejszy. Wahacze na razie przymierzone "na sucho" do kadłuba.
[Obrazek: 1cd0f49617777572m.jpg] http://images70.fotosik.pl/165/0f5633ce17beb934m.jpg" alt="[Obrazek: 0f5633ce17beb934m.jpg]" class="mycode_img" />

A ja teraz znikam na dłuższy czas, bo zabieram się za koła nośne a trochę tego jest. To co do tej pory zrobiłem wydaję się być tylko rozgrzewką przed tymi kółkami Wink
Do następnego!
Odkopuje relację z czeluści forum. Przez ten czas pomału w wolnych chwilach coś tam dłubałem przy Tygrysku Smile

w końcu wykonałem wszystkie koła Smile sporo było przy tym pracy. Najwięcej oczywiście przy kołach nośnych. sama ich konstrukcja była raczej prosta, natomiast najbardziej dało popalić wycinanie tych elementów.
Tutaj przykładowe cztery kółka:
[Obrazek: 14403663d1933e94m.jpg]

Koła napędowe. Również sporo wycinania i przygotowań. Ze swojej strony dodałem wręgi, których projekt nie przewidywał a bez nich raczej słabo by sie to trzymało kupy:
[Obrazek: 4dbb1910eddb686dm.png] 

Koła te nie są jeszcze ze sobą sklejone, gdyż nie pasują szerokością do gąsek GPMowskich. W odpowiednim czasie wstawie pomiędzy nie kólka dystansowe z krązków tektury.

Koła napinające. Tutaj również wstawiłem dodatkowe wręgi.
[Obrazek: 65b650c495d79fffm.jpg]

Rzuca się w oczy różnica kolorów. Niestety mój egzemplarz miał dwie strony z jaśniejszym odcieniem. No cóż będę musiał z tym jakoś żyć.

Teraz we wszystkich tych kołach poprawie retusz, bo miejscami przebija biały karton, oraz zabezpieczę je matowym lakierem w sprayu. Powoli zabieram sie również za gąski - wyrób GPM (laser - paski) I tutaj mam pytanie do Was. Jaki kolor bedzie najbardziej odpowiedni do ich pomalowania? Myślałem o Humbrol Gun metal Nr 27004, lub Humbrol 053 Metallic Gunmetal, albo Model Master 4681 również gun metal. Efekt jaki chce uzyskać ma byc najblizszy modelowi wykonananemu w standardzie. Nie chce rdzawic gąsienić, czy nanosić innych śladów eksploatacji, bo jak zrobie to na gąskach to bede musiał to robić na reszcie modelu a nigdy tego nie robiłem i boję sie zniszczyć to co do tej pory wykonałem. Bardzo liczę na wasze sugestie i napewno na następną aktualizację nie będziecie musieli tak długo czekać.
Super robota.
Popełniłem ten model 3 lata temu i niestety nie wstawiłem od siebie wręg podtrzymujących i kadłub się zaczął zapadać. Musiałem sporo rzeźbić żeby wyglądało potem spoko. Jeszcze tylne rury do filtrów były deczko problematyczne, ale myślę, że dasz radę!
Od siebie dodam, że wieża ma podobny problem oraz właz wieży ma mało elementów wzmacniających i też może być problematyczny.
Moje dziecko wygląda tak:
[Obrazek: tiger_zpsotvpwxbi.jpg]

[Obrazek: tigr2_zpseoam4wpz.jpg]

Pozdrawiam! PDT_Armataz_01_42
Ediacz, jak mi przyjdzie kiedyś prowadzić relację i okaże się, że sklejałeś już ten model to niech Cię ręka boska broni przed pokazywaniem tego w moim wątku! Za ładne rzeczy robisz jak dla mnie  Big Grin - mam nadzieję, że Węża nie przykryjesz bo widać, że chociaż wolno to jednak ładnie idzie Wink
Ediacz fajny ten twój Tygrysek. Kiedyś też się skuszę na brudzenie, ale na razie pozostaje przy standardzie. co do wieży to na pewno będę dodawał wzmocnienia., chociaż jest to jeszcze pieśń przyszłości.

Lesio73 no niestety idzie wolno, bo czasu mało poza tym sporą część mego żywota spędzam na morzu a kleje tylko w domu. Od założenia relacji zdążyłem zrobić cztery kontrakty po cztery miesiące każdy a to co zbudowałem do tej pory powstało na urlopach w międzyczasie. Taki to już żywot Felka marynarza...
W kolejnej odsłonie dalsza część walki z układem jezdnym.

Koła już na swoim miejscu, poza napinającym, które przykleję gdy już przymierzę gąsienice.

[Obrazek: 40c3bb3d9dc59728m.jpg]
[Obrazek: 89a31ffd4ef05f98m.jpg]
[Obrazek: 7dd5580ffb4dfa0am.jpg]
Na zdjęciach jak zwykle wylazły miejsca z brakami w retuszu, oraz różnica odcieni. (o czym już wspominałem) a tutaj jest to bardzo widoczne na kole napędowym.


Teraz zabieram się konkretnie za gąski. Docelowo miały być lasery z GPM. Niestety porzuciłem tą koncepcję. Powód pierwszy to nie pasujące koło napędowe (to najmniejszy problem), drugi powód inny rozstaw grzebienia, zupełnie niepasujący do rozstawu kół w modelu Answera. Oba problemy pewnie są do wybrnięcia, ale ja stwierdziłem, że nie podejmę tego wyzwania.
Postanowiłem zatem nabyć gąski dedykowane do tego modelu. I tutaj niestety kolejne rozczarowanie. Po pierwsze nie mają w żaden sposób zaznaczonego miejsca przyklejenia zębów grzebienia. Musiałem sobie domalować je sam, wzorując się na gąsce z wycinanki.
[Obrazek: d9d45af6d745460am.jpg]

Kolejna sprawa jest taka, że gąski gubią wymiar po długości w stosunku do ich odpowiedników w wycinance. Mam nadzieję że da się to ułożyć poprawnie na kole napędowym, bo tylko tu może mieć to znaczenie (mam nadzieję).

[Obrazek: bf17dd5af8ffa315m.jpg]

I ostatnia sprawa - układ gofra jest odwrócony w stosunku do wycinanki.
[Obrazek: 640ef98ab36544d6m.jpg]

Pozostało to teraz wszystko poskładać do kupy Smile ponawiam pytanie o kolor malowania gąsienicy. ja chcę to pomalować Humbrolem No 53 (gun metal).
Do następnego!
(24-06-2016, 02:31)thesnake napisał(a): [ -> ]...

I ostatnia sprawa - układ gofra jest odwrócony w stosunku do wycinanki.
[Obrazek: 640ef98ab36544d6m.jpg]

...

Szpecem nie jestem, ale wydaje mi się, że Tygrys miał gąski lewe i prawe.
(24-06-2016, 09:50)Tuco napisał(a): [ -> ]
(24-06-2016, 02:31)thesnake napisał(a): [ -> ]...

I ostatnia sprawa - układ gofra jest odwrócony w stosunku do wycinanki.
[Obrazek: 640ef98ab36544d6m.jpg]

...

Szpecem nie jestem, ale wydaje mi się, że Tygrys miał gąski lewe i prawe.

Tuco mnie się też tak wydaje, chociaż pewności nie mam.  Zarówno lasery jak i wycinanka tego nie przewidują... No nic zrobię je tak jak to przewiduje autor projektu...
Gąsienice w Tygrysie były asymetryczne: 

[Obrazek: th_t1-hull-front-18-rob_zpsqgvddbdn.jpg]

Był jeden typ ogniw, stąd różnica z prawej i lewej strony. Występowały prawe i lewe (lustrzane odbicie) ale trzeba było by szukać konkretnego egzemplarza z frontu afrykańskiego.

Pzdr
(24-06-2016, 10:25)PrzemekW napisał(a): [ -> ]Gąsienice w Tygrysie były asymetryczne: 

[Obrazek: th_t1-hull-front-18-rob_zpsqgvddbdn.jpg]

Był jeden typ ogniw, stąd różnica z prawej i lewej strony. Występowały prawe i lewe (lustrzane odbicie) ale trzeba było by szukać konkretnego egzemplarza z frontu afrykańskiego.

Pzdr

Dzięki za rozwianie wątpliwości. To trochę ułatwia sprawę Smile
Wg powyższego zdjęcia, wystarczy odwrócić o 180 stopni
W dzisiejszej odsłonie ostatnia część z cyklu układ jezdny.

Kotek jak widać już stoi na gąskach Smile Mimo, że zastosowałem zestaw laserowy to i tak było sporo pracy przy gąskach. Nie mogłem się również zdecydować na kolor jakim będę je malował. ostatecznie wybrałem Humbrol Gun Metal Nr 53 w sprayu, bo był najbardziej zbliżony do koloru gąsek w wycinance. Sam montaż przebiegł raczej bezproblemowo. starałem się ułożyć gąsienice wzorując się na  tym zdjęciu. myślę, ze po części udało się to uzyskać.

na koniec rada dla przyszłych sklejaczy, która może trochę ułatwić życie. sklejając koła nośne nie podklejaj na brystol elementów 9c (tak jest w instrukcji - to te obręcze na kołach). po pierwsze będzie to lepiej wyglądać, nie będzie efektu przeskalowania jak u mnie (dla mnie są ciut za grube) a po drugie ułatwisz sobie montaż gąsienicy. jeżeli zrobisz to zgodnie z instrukcja to będziesz mieć mały problem z wciśnięciem środkowych kół idących w grzebieniu w tenże grzebień, gdyż koła te będą troszkę za szerokie w stosunku do szerokości grzebienia. gdybym miał to robić jeszcze raz to zrobiłbym to właśnie w ten sposób.

[Obrazek: 94322364cab24555m.jpg]
[Obrazek: cb034dbbfb4973c8m.jpg]
[Obrazek: 8c917093cec60ee2m.jpg]
[Obrazek: 5c7b4cd12f25eb50m.jpg]

te błyszczące plamy na kłach nośnych to lakier. Znikną po finalnym lakierowaniu modelu. Ogólnie jestem w miarę zadowolony z efektu. Jednakże najbardziej mnie cieszy fakt, że doszedłem do tego etapu, gdyż jest to mój pierwszy tak "poważny projekt" Wink
Jakoś dziwnie mi wygląda Tygrys w kolorze Panzer Grau Smile
Bardzo podoba mi się Twoje klejenie - robisz to czysto i elegancko. Na kołach prawie nie widać łączeń... ekstra!