PaperModels.pl
[Relacja/Galeria] F-16 52+ MM - Wersja do druku

+- PaperModels.pl (https://papermodels.pl)
+-- Dział: Kartonowy świat. (https://papermodels.pl/forum-5.html)
+--- Dział: RELACJE z budowy naszych modeli. (https://papermodels.pl/forum-11.html)
+--- Wątek: [Relacja/Galeria] F-16 52+ MM (/thread-2321.html)



[Relacja/Galeria] F-16 52+ MM - Raven - 11-02-2009

Witam wszystkich forumowiczów.
Jako, że jest to moja pierwsza relacja i jeden z pierwszych postów, protokół relacji międzyludzkich nakazuje się przedstawić.
Mam na imię Paweł, do modelarstwa wracam po latach jako "syn marnotrawny”.
Ponieważ moim pierwszym modelem był F-16 (AH z '92r. prezent od ojca), to pomyślałem, że czemu by nie wrócić do modelarstwa kolejnym F-16. Wybór padł na MM, nie mogłem się oprzeć tej szachownicy :razz:
Jakie było moje rozczarowanie, gdy zacząłem go sklejać  :evil: W tym modelu prawie nic nie pasuje :mil1:, ale stwierdziłem, że skoro już zacząłem to skończę !!! Pozatym poległem na tym f-16 z przed lat, a historia lubi się powtarzać. Tyle tytułem wstępu.
Poniewasz prace już lekko postępują, dla rozeznania pare fotek
[Obrazek: 5115af01ac9b5d04m.jpg]
podklejone wręgi
[Obrazek: 47bde42f0c5120d6m.jpg]

1. na począetk poszedł dziób, bez większych problemów. wyretuszowany pastelami olejnymi, niestety nie sprawdziły się. Dalej przeszedłem na farby akrylowe.
[Obrazek: 3c78438dc47ea6dcm.jpg]
2. dalej zaczeły się "schody" część kabinowa
Jak się okazało wrega WP [Obrazek: 9e30ab6fdca19399m.jpg] jest za długa i za wysoka. skleiłem poszycie 5,6 oraz 23 następnie dopasowywałem wregi. z długości wregi WP odeszło ok 3mm z wysokości 1,5~2mm
[Obrazek: 1f1958784fde21dam.jpg]
a tak to wygląda po złorzenu w całość:
[Obrazek: a7c73f8136ee851cm.jpg]
Generalnie daleki jestem do zadowolenia, strasznie to wszystko wymęczone, połączenie poszycia z krawędzią kokpitu wyszło fatalnie, ale to głównie przez to, że cz. 40 była odrywana po tym jak się okazało, że przecięcie wręgi WP o milimetr to zamało.

3. Wlot powietrza i rurka  :evil:
Tutaj generalnie nic nie pasuje.
[Obrazek: 13d91beebb4dfee8m.jpg] [Obrazek: 8f8e985d795d7fcbm.jpg] [Obrazek: 2e64c5db944ae7dam.jpg]
Postanowiłem skleić poszycie oraz wnętrze wlotu i dopasowywać wręgi, jak sie okazało wręga 19g wcale nie pasuje i większa jej część jest poprostu zbędna. Tak samo jest z wręgą "H" nie ma miejsca jej dolne wpusty pomiędzy poszyciem a rurą.
[Obrazek: e7f9ab7ac256fe73m.jpg]
Na czerwono część wregi, która pozostała po szlifowaniu i dopasowywaniu.
dalej wrega H przed i po, oraz wlot.
[Obrazek: be0b74ef3cfac09fm.jpg] [Obrazek: da008b444f0aca83m.jpg] [Obrazek: 1a00d8f7ef24fd39m.jpg] [Obrazek: cc5539d8c114aaf9m.jpg] [Obrazek: 1fab1bba88bb331cm.jpg]
c.d.n....
Pozdrawiam


F-16 52+ MM - Raven - 17-02-2009

Witam ponownie,
Nie wiem czy ktokolwiek tu zagląda, ale konsekwentnie idę do przodu.
Jak to mówią "im dalej w las, tym więcej drzew" i z tym F-16 nie jest inaczej.
Myśle, że zdjęcia najlepiej odzwierciedlają jak kiepski za mnie modelarz i jak kiepskie opracowanie wybrałem... ale zamierzam wytrwać do końca :!:
Jeśli Ktoś miałby ochotę na ten właśnie model szczerze polecam poszukać innych opracowań, wybierając ten model spodziewałem sie problemów, ale to co "zastałem" przerosło moje wcześniejsze prognozy.
Dalszą relację ograniczę do ogólnych przemyśleń oraz zdjęć, gdyż wskazywanie wszystkich błędów zajełoby mi zbyt dużo czasu, który wolę sporzytkować w inny sposób.
tak więc kolejna porcja fotek:
Mocowanie wlotu powietrza. :evil:
[Obrazek: 95485fef17987a6em.jpg] [Obrazek: 56dfddb870377e5cm.jpg] [Obrazek: 1fdaf8c392f62cd2m.jpg] [Obrazek: 84ce5f5324815555m.jpg]
Mocowanie wlotu powietrza to istny koszmar spasowanie jest fatalne do tego straszne naprężenia konstrukcji, wywołane prawdopodobnie przez zbyt duży obwód wewnętrznej części wlotu. może się mylę ale ... .
Myślałem o zmniejszeniu ale, wtedy było by za wąskie w stosunku do poszycia cz19.
Jednym słowem walka z zamocowaniem tego do istniejącej już części dziobowej powaliła mnie na kolana a połączenia tych elementów wyszły miernie. zresztą doskonale to widać na poniższych zdjęciach. Jedyny Klej, który był w stanie to utrzymać na miejscu to SG. niestety zostawił to sobie przebarwienia...

Ogólny stan prac na dzień dzisiejszy:
[Obrazek: ebc65a8aec4bcebbm.jpg] [Obrazek: 48c25538027ecd68m.jpg] [Obrazek: 5a7def949c3a5e87m.jpg] [Obrazek: 7f6721c8fdad3103m.jpg]
Pozdrawiam
C.D.N... :mil1:


F-16 52+ MM - Raven - 18-02-2009

Rozpocząłem prace nad dyszą wylotową, niestety pojawił sie problem. wg założeń konstrukcji modelu jak i instrukcji dysza powinna wygladać mniej wiecej tak
[Obrazek: 1c81b8d32323a568m.jpg]
gdzie części są ustawione na przemian kolorami .
Na zdjęciach wygląda to nieco inaczej :mil1:
[Obrazek: 1ea67a287c9ae75am.jpg] [Obrazek: 46b1725fba1f484fm.jpg]
Wnętrze jest jednolite.
Zanim to poskładam w całość prosze o wasze opinie
Pozrdrawiam.


F-16 52+ MM - Raven - 09-03-2009

Witam,
Kolejana odsłona,
niestety z braku czasu prace idą bardzo wolno.
po wymęczeniu kadłuba zabrałem się za dyszę wylotową i statecznik pionowy.
kilka fotek gotowej dyszy, postanowiłem wbrew założeniom autora przykleić części 15a i 15b w jednolitym układzie kolorów (czarny na zewnątrz, a kremowy do środka), a nie na przemian.
[Obrazek: 870d2901ec333c50m.jpg] [Obrazek: b64edecc46f73e5bm.jpg] [Obrazek: 11c88546cec4278dm.jpg] [Obrazek: 743bac1b8025a9ebm.jpg]

Co do statecznika to narazie powoli kształtuję poszczególne elementy, ponieważ autor nie przewidział w modelu spadochronu hamującego, to postanowiłem takowy dorobić, efekty nie są imponujące ale sie uczę. PDT_Armataz_01_04
[Obrazek: cef0dabb3a4598bfm.jpg] [Obrazek: d6f6fb9bde5a1adem.jpg]
Pozdrawiam.


F-16 52+ MM - rasta87 - 10-03-2009

Witam.
Też właśnie popełniam tego MM`a i widziałem u Ciebie kilka fajnych wskazówek odnośnie budowy, co do dyszy wylotowej to wydaje mi się, że właśnie tak miała zostać wykonana tylko ta instrukcja 3D trochę przekłamuje i wszyscy robią na zmianę.
To ja sobie będę dalej podglądał i kibicował żeby efekt końcowy był jak najlepszy!
Pozdrawiam.


F-16 52+ MM - Raven - 10-03-2009

Grzechu, model jest jak najbardziej sklejalny tylko kombinowania przy nim dużo. zważywszy na moją słabą umiejętność wprowadzania poprawek efekty nie powalają, ale doświadczeni modelarze nie powinni mieć problemów ze znalezieniem rozwiązania. Z drugiej strony nie wszyscy lubią kombinować, ja osobiście nie.

Cytat:Też właśnie popełniam tego MM`a i widziałem u Ciebie kilka fajnych wskazówek odnośnie budowy, co do dyszy wylotowej to wydaje mi się, że właśnie tak miała zostać wykonana tylko ta instrukcja 3D trochę przekłamuje i wszyscy robią na zmianę.
podglądam twoją relację i czekam na postęp prac. co do dyszy, to nie tylko rysunki są błędne.Zestaw części 15b jest żle zaprojektowany może ten schemat pomoże. Generalnie kremowa strona Cz. 15b powinna być dłuższa od czarnej. Ja poprostu odwróciłem cz 15b czarnym do zewnątrz, niezadrukowany fragment pomalowałem na czarno i przykleiłem w wyznaczonym miejscu na cz 15.
[Obrazek: fef48b225196fe51m.jpg]
Pozdrawiam,


F-16 52+ MM - Rafał Ż. - 10-03-2009

Twoja dysza przypomina wreszcie to, co jest w prawdziwym F-16 PDT_Armataz_01_34 Czekam na dalsze efekty twojej pracy.


F-16 52+ MM - kriss - 10-03-2009

No stary muszę powiedzieć, że dysza wygląda bardzo fajnie. Przyznam się szczerze, że na początku twoja relacja nie rokowała zbyt dobrze w moim przekonaniu, no ale widzę, że zaczynasz się coraz bardziej rozkręcać. Tak trzymaj :wink:
P.S. Mógłbyś jeszcze trzasnąć fotkę jak prezentuje się całość kadłuba wraz z dyszą?


F-16 52+ MM - Raven - 11-03-2009

Witam,
Po Pierwsze, Dzięki :wink: Confusedmile:
Cytat:Przyznam się szczerze, że na początku twoja relacja nie rokowała zbyt dobrze w moim przekonaniu, no ale widzę, że zaczynasz się coraz bardziej rozkręcać. Tak trzymaj
Spoko postaram się, ale "nie chwalmy dnia przed zachodem słońca" :mrgreen:

Wracając do postępu prac.
Udało mi się przykleić statecznik pionowy, niestety nie wyszło to najlepiej. zresztą sami zobaczycie na fotkach. Główny problem powstał z mocowaniem podstawy statecznika do kadłuba. Prawdopodobnie w wyniku błędów powstałych przy budowie kadłuba podstawa statecznika nie przylegała do niego równomiernie na całej długości, w dodatku pomiędzy dyszą wylotową a podstawą statecznika powstała nienaturalnie duża przestrzeń. nie obyło się bez docinania, przez to najbardziej ucierpiały połączenia segmentów 54, 55 i 56. które nie wyglądają tak jak bym sobie tego życzył. Mały problem miałem też z zastawem cz. 58, otóż cz. 58a wydaje się za "płytka" po przyłożeniu do zwiniętej cz. 58b.
kilka fotek
[Obrazek: eb645559c30cc286m.jpg] [Obrazek: b4c1ea40637d0370m.jpg] [Obrazek: 8989a21dfa9f57efm.jpg] [Obrazek: f870166efcb0e9ebm.jpg] [Obrazek: 189c7f44a4dcf8e9m.jpg]
Pozdrawiam,


F-16 52+ MM - Raven - 20-03-2009

Witam,
Nadeszła pora na następną prezentację,
Po stateczniku zabrałem się za skrzydła. Element fajnie zaprojektowany z wydzielonymi powierzchniami sterowymi. Sklejało się przyjemnie, aczkolwiek z efektów specjalnie zadowolony nie jestem, szczególnie, jeśli chodzi o połączenie płatów z kadłubem. Jeśli chodzi o problemy, jakie napotkałem to wydaje mi się, że dźwigary "ż2" i "ż3" są za długie, przez co bez docinania nie da się prawidłowo zamontować powierzchni sterowych. Druga sprawa po poszycie łączące płat z kadłubem cz.91d jest za szerokie, nie wiem ile jest w tym mojej winy, a ile rzeczywistego błędu, ale sprawiło mi to trochę problemów. Zakładam również,że problem ten mógł powstać poprzez nieprawidłowe zamontowanie poszycia kadłuba cz.10d. Reasumując nie jest najgorzej.
Trafionym pomysłem okazało się podklejenie tekturką 0,5 elementu cz.10g, poszycia kadłuba, tj. bocznej ścianki z dziurą wpustową na skrzydło. Znacznie usztywniło to konstrukcję i ułatwiło montaż. Usztywnienie tekturą 0,5 zastosowałem również do powierzchni poziomych w cz.94 i 95 szkieletu płata.
Kilka fotek:
Elementy przed montarzem
[Obrazek: 2812a7329546cdfcm.jpg] [Obrazek: 5526b14ac26e2ec9m.jpg] [Obrazek: 5fd49facea31cca0m.jpg]
[Obrazek: f247bdf1950233b0m.jpg] [Obrazek: b79fa6dbb50236b8m.jpg]

Przyklejone już skrzydła.
[Obrazek: 32ff745e46b39802m.jpg] [Obrazek: 2097d44d5de655d4m.jpg] [Obrazek: 57e657bf53b49078m.jpg] [Obrazek: 366e0ecaa4795c7bm.jpg] [Obrazek: 6ed498f7d2f10166m.jpg]
Zaprzaszam do komentowania i krytyki
Pozdrawiam,
Paweł


F-16 52+ MM - Raven - 22-04-2009

Witam po dłuższej przerwie,
Świąteczny urlop u rodziców odciągnął mnie daleko od pracowni :wink:
Wracając do modelu, w ruch poszły stery wysokości oraz hak, niestety nie obyło się bez niespodzianek. Przy wklejaniu wnęki na hak troszkę narozrabiałem, czego efekty widać na zdjęciach poniżej. "Piękna" wielka plama, ale cóż... stało się teraz trzeba z tym żyć. :mrgreen:
[Obrazek: e8eb79fd669de830m.jpg]
[Obrazek: 5d63638ecb610158m.jpg] [Obrazek: 2f16edf92dfa1f36m.jpg] [Obrazek: 2827426cbf24e3cem.jpg] [Obrazek: 30f2396f13101a89m.jpg]

chciałem zabrać się teraz za podwozie, niestety autor z nieznanych mi powodów nie przewidział zwijanych pasków na golenie podwozia. zasugerował natomiast:

"Zamiast zwijanych, często nie trafionych za średnicą elementów podwozia, Goleni z papieru, proponuję użyć miękkiego drutu (aluminiowy) o różnych średnicach, na który można nawlekać różnej średnicy izolację lub jeszcze lepiej dwa razy większej średnicy koszulkę termokurczliwą, która po ogrzaniu na drucie pozwoli na nałożenie na siebie dwóch lub trzech warstw. w ten sposób można uzyskać potrzebne nam średnice"

Ja osobiście nie jestem przekonany do tego pomysłu dlatego zakupiłem modele f-16 od AH oraz poprzednie wydanie z MM i zamierzam przeszczepić kilka części z tamtego podwozia, jak tylko przyjdą paczki będę kombinował.
Chciałbym zapytać co wy sądzicie o pomyśle pana Sałapy? czy ktoś z was już wcześniej coś takiego robił i jakie były efekty.


Pozdrawiam,
Paweł


F-16 52+ MM - kriss - 22-04-2009

Cytat:Chciałbym zapytać co wy sądzicie o pomyśle pana Sałapy? czy ktoś z was już wcześniej coś takiego robił i jakie były efekty.
Idea może jest i dobra i przy dokładnym wykonaniu może dać nawet niezłe efekty ale trzeba by zwrócić uwagę na precyzję i wziąć pod uwagę czy koszulka oprócz kurczenia po obwodzie nie będzie się też kurczyć po długości. Wtedy raczej nie ma szansy na dokładne wykonanie dwóch powtarzalnych elementów. Trzeba by to sprawdzić empirycznie Cool
Dlatego nie ma to jak stare sprawdzone rolki z papieru i moim zdaniem Twój pomysł z zaadaptowaniem goleni z innych wydań tego samolotu jest dobry pod warunkiem że będą miały odpowiednią długość

edit:
Tak się zaaferowałem wywodami nt rurek że zapomniałem napisać, że modelik całkiem fajnie Ci wychodzi. Co prawda plama nie wygląda za ciekawie ale przynajmniej będziesz miał przestrogę, żeby w przyszłości unikać takich wypadków :wink:


F-16 52+ MM - karol3414 - 23-04-2009

Pytanie może głupie ale mnie nurtuje. Po co hak w F-16, przecież nawet w USA nie jest to myśliwiec pokładowy, a już w Polsce która nie dysponuje lotniskowcem to już w ogóle? A może ma on jakieś inne zastosowanie?


F-16 52+ MM - Partyzant - 23-04-2009

karol3414, ten hak służy do awaryjnego lądowania więc jest na naszych i amerykańskich w razie czego gdyby pilotowi siadła hydraulika ,a co za tym idzie brak możliwości wypuszczenia hamulców aerodynamicznych i klap. Na lotniskach w Poznaniu i Łasku gdzieś w 1/3 pasa są zamontowane tzw migołapki czyli liny które w razie czego są rozwijane w poprzek pasa. Z ciekawostek powiem ,że takowa od kilku miesięcy jest już zamontowana u nas w Mińsku.

pozdrawiam.


F-16 52+ MM - krzysiek_j - 25-04-2009

Cytat:Pytanie może głupie ale mnie nurtuje. Po co hak w F-16, przecież nawet w USA nie jest to myśliwiec pokładowy, a już w Polsce która nie dysponuje lotniskowcem to już w ogóle? A może ma on jakieś inne zastosowanie?

Cytat:karol3414, ten hak służy do awaryjnego lądowania więc jest na naszych i amerykańskich w razie czego gdyby pilotowi siadła hydraulika ,a co za tym idzie brak możliwości wypuszczenia hamulców aerodynamicznych i klap. Na lotniskach w Poznaniu i Łasku gdzieś w 1/3 pasa są zamontowane tzw migołapki czyli liny które w razie czego są rozwijane w poprzek pasa. Z ciekawostek powiem ,że takowa od kilku miesięcy jest już zamontowana u nas w Mińsku.

Też mnie zastanawiało po co im ten hak ( co do tego że F-16 ma hak nie mialem wątpliwości). A tu odpowiedź od razu...
To jaką prędkość lądowania ma ten sprzęcik? i kolejne pytanie które mi się nasuwa: czy ten hak się rozłoży jeśli zawiodą hamulce aerodynamiczne? Ot, ciekawostka :wink:


F-16 52+ MM - Partyzant - 27-04-2009

krzysiek_j, nie wiem dokładnie jaką prędkość lądowania ma F-16 bo nie jestem po nim przeszkolony , ale podejrzewam ,że jest podobna do tej jaką ma Mig, a która wynosi ok. 270 km/h. Z ciekawostek dopowiem ,że Mig-21 nie lądował , on kontrolowanie spadał na płytę lotniska :mrgreen: bo jego prędkość na podejściu wynosiła ok. 330 km/h.
Co do tego czy hak wyskoczy jeśli nastąpi uszkodzenie hamulców aerodynamicznych to raczej jestem tego pewien ,że tak. Są to raczej dwie instalacje nie zależne od siebie. Hamulce wypuszcza się pewnie hydraulicznie ,natomiast hak pewnie przyciskiem w kabinie,a co za tym idzie zwolnienie zaczepu haka następuje elektrycznie.
Oczywiście to wszystko powiedziałem nie znając specyfiki konstrukcji F-16 , ale myślę ,że jak we wszystkich samolotach większość instalacji działa tak samo.

Pozdrawiam.


F-16 52+ MM - Raven - 29-04-2009

Witam,
Dla zainteresowanych:
Prędkość podejścia do lądowania dla f-16 = 230km/h
co do opuszczania haka to robi się elektrycznie, na zdjęciu zaznaczyłem przełacznik opuszcania haka.
[Obrazek: 40fe67c793ad6125m.jpg]

pozdrawiam.


F-16 52+ MM - Raven - 17-05-2009

Witam,
prace nad podwoziem trwają w poniedziałek postaram się pokazać fotki.
tymczasem fotel:
dorobiłem metalowe klamry, wyszły tak sobie ale jak na pierwszy raz nie jest żle. :mil1: miełam straszny problem z nadaniem im koloru. Otóż próbowałem metalizerów "model Master" które nie bardzo chciały się trzymać miedzianego drutu, oraz farb akrykowych, które to nie bardzo mi sie podobały.
Pytanie jak wy sobie z tym radzicie?

[Obrazek: c07082d0b9c4ba38m.jpg] [Obrazek: d2523203272d3475m.jpg] [Obrazek: 86f044a24ebb8130m.jpg]

Przepraszam za słabą jakoś fotek, ale cyfrówka przeszła na emeryturę. Zdjęcia robie kamerą cyfrową ale nie są one najlepsze, następny aparat zmieścił sie w budżecie dopiero w lipcu PDT_Armataz_01_31
Pozdrawiam,
Paweł PDT_Armataz_01_36


F-16 52+ MM - Raven - 18-05-2009

Witam,
Jak nadmieniłem już wcześniej pora na podwozie główne. Za względu na to, że autor opracowania nie przewidział w projekcie wszystkich części do budowy podwozia, tylko pozostawił propozycję własnoręcznego ich wykonania, postanowiłem "przeszczepić" podwozie z innych opracowań. Na warsztat poszły 16-tki z MM 4-5/99 i AH 1-2/99.
Po namyśle użyłem zkserowanych części z AH. Efekt oceńcie sami na zdjęciach.
tak w nawiasie to model od Hala jest całkim fajny i przwdopodobnie go kiedyś skleję, a jak ktoś jest zainteresowany tym z MM to jest na sprzedaż.

Koła
[Obrazek: 0ae8be34fb268325m.jpg] [Obrazek: 46fea9add22a1c75m.jpg] [Obrazek: 7e8d7285f834bbebm.jpg] [Obrazek: 1c2dc7ad960a10fam.jpg]

Podwozie
[Obrazek: 03ed645629eec3cam.jpg] [Obrazek: 9a40363de8ed0b29m.jpg] [Obrazek: 537a3c7b1ce90037m.jpg] [Obrazek: ce814af2b75a2cf2m.jpg]
[Obrazek: cab9ef0a19b4a574m.jpg] [Obrazek: 63ed9304f47f6fb0m.jpg] [Obrazek: 467df95b2a91e30fm.jpg]
[Obrazek: 7e70c564b83c724em.jpg] [Obrazek: 3194832bca656b35m.jpg] [Obrazek: 9b3a47e6404ac5e3m.jpg]
Pozdrawiam.


F-16 52+ MM - Raven - 24-07-2009

Witam po dłuższej przerwie, spowodowanej długo oczekiwanym urlopem.
Udało mi się dokończyć podwozie, Kilka fotek poniżej.

[Obrazek: 5cf7720f44110d8fm.jpg] [Obrazek: 3a06dfb355db59b5m.jpg] [Obrazek: 7bf218fb4ee3fcf3m.jpg] [Obrazek: 80bfc8977df4aaecm.jpg] [Obrazek: cb29ec0aeedd57bfm.jpg]

[Obrazek: 1a7761291853fd1cm.jpg] [Obrazek: cc63e732857f8c0dm.jpg] [Obrazek: d5f73804d98a4d6fm.jpg] [Obrazek: d13b8312ab38413bm.jpg]

Pozdrawiam Paweł


F-16 52+ MM - Kofi - 24-07-2009

Ja też używałem miedzianego drutu w moim Fokkerze, używałem pectry i farba strasznie się rozpływała, tak jak by użyć plakatówki.


F-16 52+ MM - Raven - 27-07-2009

Witam,
Troszeczkę przybyło w kokpicie. Jako że troszkę eksperymentuję na tym modelu, pokombinowałem z tablicą przyrządów i bocznymi panelami. Dodałem przyciski, nowe ekrany i zegary. Niestety na zdjęciach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości, ale...
Mimo wszystko jestem z nich zadowolony Wiem, że mogłyby być lepsze, ale to następnym razem.
Zachęcam do komentowania i krytyki.
Kilka fotek

[Obrazek: e22ec476c91f31d5m.jpg] [Obrazek: b5b961dd65ab785bm.jpg] [Obrazek: f91bfd3cb7ccf99cm.jpg] [Obrazek: 3301d91e1a1e5bf3m.jpg]
[Obrazek: 13fc827aae03b001m.jpg] [Obrazek: e625f0c2396fce66m.jpg]

Pozdrawiam Paweł


F-16 52+ MM [KONIEC] - Raven - 22-08-2009

Witam,
To już ostatnia odsłona w tej relacji.
Zapraszam do podsumowania i galerii Końcowej

Generalnie muszę powiedzieć, że jestem strasznie zadowolony, że udało mi się to dociągnąć do końca. Co do samego modelu uzyskany rezultat nie do końca jest taki jak bym sobie tego życzył, niemniej jednak wygląda moim zdaniem dość Efektownie, i jak na pierwszy model po powrocie do sklejania nie jest chyba najgorzej.  :razz:

CO do sklejalności. Po pierwsze konstrukcja kadłuba oparta na rurce nie zdała egzaminu! Istna droga przez mękę. Bardzo duże niedociągnięcia w strefie wlotu powietrza, części nijak nie pasowały, na niektóre wręgi po sklejeniu poszycia wcale nie pozostawało miejsca. Po wyjściu poza kadłub już lepiej, niestety błędy powstałe na etapie kadłuba powodują dalsze utrudnienia  w kolejnych etapach budowy. Niemały problem miałem również z osłoną kabiny. Użyłem gotowca z Gomixu, niestety nie za bardzo pasował on do tej wersji F-16, ponieważ nie chciało mi się już robić własnej postanowiłem pobawić się ją dopasować. Nie wyszło to najlepiej, co widać na zdjęciach. Jako, że autor przewidział 5 zbiorników paliwa postanowiłem coś w tej kwestii zmienić i dorzuciłem mu 2 bomby Mk.84 z poprzedniego opracowania. W końcu to  samolot wielozadaniowy, a nie latająca cysterna  :mrgreen:
Reasumując model trudny w budowie raczej dla bardziej doświadczonych modelarzy, dodatkowo „braki” opracowania nie umilają czasu. Dlatego Jeśli ktoś ma ochotę się przy modelu odstresować – Nie Polecam !
Teraz Kilka fotek.

[Obrazek: 273_22_10_19_12_28_01_92001629.jpeg]

[Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_52_92202003.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_43_9219679.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_37_92181947.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_36_9217139.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_33_9216835.jpeg]
[Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_31_92151868.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_29_92141715.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_27_92132436.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_25_92121076.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_23_92112131.jpeg]
[Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_20_92101987.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_19_920914.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_16_920837.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_14_92072428.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_12_92061345.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_10_9205499.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_08_92042045.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_05_92031861.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_04_9202846.jpeg] [Obrazek: thumb_273_22_10_19_12_28_01_92001629.jpeg]


F-16 52+ MM - zlafar - 22-10-2009

Witam wszystkich.
Bardzo fajna i szczegółowa relacja, 'Raven' ale z tymi zbiornikami i latająca cysterną to przesadziłeś te 2 dodatkowe, których nie wykorzystałeś to nie są zbiorniki tylko 'travel pody' czyli zasobniki gdzie można spakować bagaże pilota i inne graty.
Mam jeszcze pytanko jakiej dokładnie owiewki użyłeś i co trzeba było zmieniać, bo mam już gotowy model i po kilku próbach zrobienia samemu owiewki poddaje się i kupię gotowca.
Pozdrawiam