[Relacja] WSK M06-B3 GIL z kartonu w skali 1/10 - Wersja do druku +- PaperModels.pl (https://papermodels.pl) +-- Dział: Kartonowy świat. (https://papermodels.pl/forum-5.html) +--- Dział: RELACJE z budowy naszych modeli. (https://papermodels.pl/forum-11.html) +--- Wątek: [Relacja] WSK M06-B3 GIL z kartonu w skali 1/10 (/thread-2563.html) |
[Relacja] WSK M06-B3 GIL z kartonu w skali 1/10 - mariusz30003 - 14-04-2009 Witam! Jakiś czas temu (prawie roczek) rozpocząłem pogaduche na temat zamiaru budowy modelu WSKi. Przechodząc do rzeczy... Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ww MOTÓRA, teraz trwa żmudny okres remontu a co za tym idzie zbierania szczegółowej dokumentacji technicznej potrzebnej do budowy miniatórki pojazdu. Tu nurtuje mnie jedno pytanie dotyczy ono koloru jaki odkryłem po zeszlifowaniu kilku warstw różnych farb... jest to czerwony choć nie do końca taki niby wymieszany z pomarńczowym. Czy jest ktoś z was w posiadaniu informacji na temat tego koloru czy też jego odpowiednika w palecie ogólno dostępnych farb? Ja dotarłem tylko do kolorku nr 489 LM palety SPEEDY Tintonetric system Przykładowe foto kolorku foto WSK Pozdrawiam! [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - slaveman - 14-04-2009 Z tego co ja się orientuję romet oryginalnie wypuszczał motorki w kolorach czerwonych coś ala ferrari oraz z jaskrawym zielonym, sam jestem posiadaczem motoroweru rometu z okresy kiedy wypuszczane były z kierownicą la chopper i biegami w manetce [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - karol3414 - 15-04-2009 Cytat:Z tego co ja się orientuję romet oryginalnie wypuszczał motorki w kolorach czerwonych coś ala ferrari oraz z jaskrawym zielonym, sam jestem posiadaczem motoroweru rometu z okresy kiedy wypuszczane były z kierownicą la chopper i biegami w manetce Co ma Romet do WSKi? [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - Mariusz Kita - 15-04-2009 Jako były posiadacz WuSeK różnych odmian mogę stwierdzić,że standartowa WSK 125 była malowana kolorem czarnym błyszczącym.Jedynie odmiany tego motocykla nazwane nazwami ptaków (Gil,Kobuz,Dudek) były kolorowe, a nawet tak jak WSK175 "Dudek" błotniki były niklowane.Gdybyś miał problemy techniczne z tym pojazdem chętnie pomogę. Pozdrawiam [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 16-04-2009 Poszperałem, poszukałem i znalazłem: moja habeta to WSK 125 B3 (prawdopodobnie GIL), jako, że "czerwona" i z popielatymi błotnikami. Podczas usuwania ognisk rdzy z błotników zauważyłem, że rdza na ich blasze w dziwaczny sposób się rozprzestrzenia pod lakierem. Wygląda to jakby kornik drążył korytarze pod korą drzewa. Jak coś będę potrzebował to się zgłoszę. Rometa tez mam jest to KOMAR"3" (dokładnie pomieszanie trzech wersji: silnik z MR2350, rama z ROMETA 100, lampa od wczesnego MR2330) widoczny na obrazku w stopce. Pozdrawiam [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - ceva - 13-05-2009 Mariusz, chciałbym Ci pomóc w rozwikłaniu zagadki lecz nie będzie to najprostsze, gdyż nie da się w 100 % określić ( w odniesieniu do współczesnych wzorników ) koloru jakim były malowane WSK-i . Po pierwsze to odczytaj rok produkcji z tabliczki znamionowej Twojej WSK-i pomoże to w przybliżeniu określenia koloru lakieru jakim była pomalowana Twoja maszyna. Cytat:Jedynie odmiany tego motocykla nazwane nazwami ptaków (Gil,Kobuz,Dudek) były kolorowe, O dziwo nie tylko "ptaszki" Były kolorowe. Cytat:, a nawet tak jak WSK175 "Dudek" błotniki były niklowane.Nie niklowane a chromowane, niby też się błyszczy a odcień jest inny. Cytat:Podczas usuwania ognisk rdzy z błotników zauważyłem, że rdza na ich blasze w dziwaczny sposób się rozprzestrzenia pod lakierem. Wygląda to jakby kornik drążył korytarze pod korą drzewa.To jest bardzo możliwe i prawdopodobne gdyż WSK-i jako i inne motocykle były malowane bez podkładu pod lakierem... [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - dominik294 - 22-06-2009 A jak plany przeprowadzenia relacji? , mam nadzieje że się doczekam . [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 25-07-2009 Witam po długiej przerwie! Natłok zajęć zakłuca porządek modelarski. Przez ten czas pobawiłem się liniałem i suwmiarką oraz corelem co dało oto taki efekt {zaktualizowane 18102009} Teraz powoli rozrysowywuję jednostkę napędową Jak skończę te rysunki to będą chyba pierwsze plany WSKi przeznaczone dla modelarzy. Tyle na teraz ... i do pracy. 02-08-09 Nie chcę tworzyć nowego postu wiec dodam do tego... Tak się zkołowałem, że powstało testowe kółko, znaczy się obręczo-opona... próba teorii w praktyce wszystko jeszcze do poprawienia wygładzenia... a następnie budowa właściwych kółek . Mariusz Niektórym może się nie podobać sposób w jaki prowadzę relacje... za co ich przepraszam i nakłaniam do pogodzenia się z tym faktem. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 12-09-2009 Trochę wody upłynęło jak i paliwka się utleniło. Trochę z życia prawdziwej WSK. MOTÓR kaput... coś zgrzytnęło, piskneło i pchanie trupa 5 km do domu... ad: zarysowany cylinder, tłok do wymiany, i wał do regeneracji. Jednymi słowy remont kapitalny się przyśpieszył z zimy na jesień. Postępy przy rysunkach. Korzystając z okazji posiadania silnika na stole pomierzyłem silniczek dokładnie i oto efekty [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - dominik294 - 12-09-2009 Bardzo dobrze że prace nad kartonowym,,motórem,, :mrgreen: posuwają się naprzód.Czekam z niecierpliwością na dalsze zdjęcia. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - Jaroslav - 16-09-2009 Hej Mariusz Tak jak Dominik cieszę się ogromnie że działasz coś dalej w tym temacie i szczerze mam nadzieję że będziesz drugim po Cześku osobnikiem w tym kraju który samodzielnie zbuduje papierowy Motór PS: mi też chodzi po głowie pewien jednoślad ale raczej nie powiem jaki....zCKM'em w każdym bądź razie :wink: Pozdrooo [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - karol3414 - 17-09-2009 Cytat:PS: mi też chodzi po głowie pewien jednoślad ale raczej nie powiem jaki....zCKM'em w każdym bądź razie :wink:To pewnie BMW [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - uri - 17-09-2009 Cytat:To pewnie BMW Nie znam się na temacie ale czy na BMW montowano CKM'y ?? No moze na zdobycznych. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - karol3414 - 17-09-2009 A te z bocznymi wózkami to nie BMW? Fakt, znawcą nie jestem. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - łosiu - 17-09-2009 No nie jesteś ;-) Poszukaj Sokoła z Bronkiem wz30, fajny widok [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - uri - 17-09-2009 Cytat:A te z bocznymi wózkami to nie BMW? Fakt, znawcą nie jestem. Cytat:Poszukaj Sokoła z Bronkiem wz30, fajny widok Poszukałem i już jestem uświaddomiony . Jarosłav jeżeli to będzie BMW to juz nie mogę sie doczekać relacji . Nie wiem dlaczego jak słyszę CKM to zaraz mi się kojarzy z takim ruskim ustrojstwem na kółkach :mrgreen: . Mariusz sorry za offa już siadam cicho i podglądam dalej. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 01-10-2009 witam w kolejnej odslonie dziś postanowiłem pokazać warsztat czyli jak zdobywam wymiary... potrzebne do tego są: ołówek gumka cyrkiel liniał 15 i 30 cm ekierki suwmiarka papier do drukarki ( na szkice i odbitki z oryginału papier milimetrowy oprogramowanie do grafiki wektorowej ( lub kto co woli, może być i paint) i trochę umiejętności foto warsztatu ostatnio stworzone rzuty dziś powstały rys nie opracowany w corelu na dzis tyle [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - Jaroslav - 02-10-2009 Pięknie Mariusz, cieszy mnie bardzo że wszystko u Ciebie powstaje w zgodzie z oryginałem takie podejście lubię najbardziej Ino skala tego modelu mnie ciekawi bo w '25 to ten silnik będzie malutki dość Pozdroo [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - pawelciol - 02-10-2009 Może 1:16 ? [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 02-10-2009 Oryginał, oryginałowi nie równy. Np działam na dwóch cylindrach i dwóch głowicach różnice sięgają nawet 0,5cm. Jak niektórzy wiedzą cylinder jest odlewany z żeliwa tylko, że ten odlew nie trzyma symetrii, tj prawe żeberka są inne niż lewe. wcześniej był rysunek teraz po obróbce i mam pytanko jak widać poszczególne żebra są nie pasujące do sąsiednich (lewa strona jest lustrzanym odbiciem prawej) czy mam je usystematyzować ( by były jak wręgi na statku) czy tak pozostawić? Kółko zacząłem w skali 1:10 i tak chyba zostanie. przykładowe wymiary w tej podziałce silnik długość 38mm, wys 32,5 rama z kołami bez kierownicy i błotników długość 193mm, wys 97 średnica koła 59mm Chciałbym by ta WSK mi wyszła tak jak to coś Więcej TUTAJ . [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - pawelciol - 02-10-2009 Skala 1:10 - no to mochery kartonowe Cię zlinczują Zalecam Siatki - bardzo fajny programik... [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 02-10-2009 Wsk to nie tak bardzo skomplikowany obiekt, najgorsze do odwzorowania w kartonie to bak, silnik, lampa, boczki, błotniki i siedzenie. Ale mając oryginał jako wzorzec to nie trudno go oblepić papierem i potem z tych skorup rozwinąć siatki. Co do tego programu to bawiłem się nim i stwierdzam, że mam w łapkach podobne umiejętności. Wiem że są ustalone skale do różnych obiektów ale do 10 łatwiej jest przeliczać i nie trzeba wymiarów zaokrąglać niekiedy. Poza tym ten model ma być widoczny. Np te Yamachy są w moim mniemaniu gigantami, tą SRkę pomniejszyłem przed sklejaniem. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - pawelciol - 02-10-2009 Czy masz zamiar wyadać ten motor ? [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 02-10-2009 Jak się uda go w pełni rozwinąć na papierze i będzie to miało "ręce i nogi" może się nad tym głębiej zastanowię. Na razie jest opcja jednego egzemplarza. Dziś zaplanowałem, że jutro spróbuję bak rozwinąć. Postaram się tą operacje w miarę szczegółowo przedstawić w wersji fotograficznej. [Teoria, potem może relacja] WSK 125 - mariusz30003 - 03-10-2009 Jak wczoraj wspomniałem miałem rozwinąć bak. Rzeczy potrzebne obiekt gazeta woda wikol moczymy skrawki gazety w wodzie nakładamy mokrą gazetę na obiekt aż do pokrycia całego obiektu rozrabiamy wikol z wodą teraz moczymy skrawki gazety w tym roztworze i nakładamy kolejną warstwe ja dałem dwie warstwy gazety teraz polałem ogazetowany obiekt wikolem i rozsmarowałem reką to samo zrobiłem w stosunku do dekla sprzęgła Gdy ów zabieg schnie wydrukowałem próbną wersje cylindra i głowicy Głowica Podczas jej sklejania trzy skrajne żebra okazały się za długie o jakieś 0,2-0,5 mm. Cylinder jeszcze nie powstał. |