Albatros D.III z 1917 roku - Wersja do druku +- PaperModels.pl (https://papermodels.pl) +-- Dział: Kartonowy świat. (https://papermodels.pl/forum-5.html) +--- Dział: RELACJE z budowy naszych modeli. (https://papermodels.pl/forum-11.html) +--- Wątek: Albatros D.III z 1917 roku (/thread-2572.html) |
Albatros D.III z 1917 roku - uri - 17-04-2009 Witam Dawno nie prowadziłem żadnej relacji i nie wiem czy pamiętam jak się to robi , ale cóż spróbuję sobie wszystko przypomnieć . Po nieudanej relacji z budowy HAWKEYE'a (do ktorej jeszcze powrócę) nadażyła się okazja zbudowania modelu z jakim jeszcze nigdy nie miałem do czynienia, czyli dwupłata. Genezą rozpoczęcia budowy była prośba kolegi Maćka notabene naszego forumowego kolegi, ktory poprosił mnie żebym sprawdził sklejalność i dopasowanie malowania tego modelu. Ponieważ moje możliwości są jeszcze skromne a tempo żółwie dlatego nie oczekujcie cudów jakie pokazują nam inni koledzy . Ale dość o tem. Czas przejść do relacji. Jak na razie nie było większych problemów ze spasowaniem elementów. Czas na kilka fotek. OKŁADKA Część kadluba P.S. Model został wydrukowany przeze mnie na papierze o gramaturze 160 . Polakierowany lakierem akrylowym do samochodów. (śnieżki) Model jest do nabycia tutaj Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - Rafał Ż. - 18-04-2009 Same wredoty na tym forum - nic nie chcą pisać modom :mrgreen: Może się boją odzywać? :wink: Wdzięczny temat sobie wybrałeś. Będę tu stałym gościem, bo raz, że maszyna fajna, a dwa, że malowanie ciekawe. Moją uwagę zwróciła dziwna kreska na segmencie z otworem kokpitu. coś nie pasowało, czy jest to po prostu tak wydrukowane? Pozdrawiam! Albatros D.III z 1917 roku - krzysiek_j - 18-04-2009 Ojojojojojoj, przegapiłem coś. D III to moja ulubiona wersja Albatrosa, a znając Władka to będzie śliczny. Tempo nie ma znaczenia :razz: Cytat:Same wredoty na tym forum - nic nie chcą pisać modom Ja tam się modów nie boję, to równe chłopy :wink: Albatros D.III z 1917 roku - Berni - 19-04-2009 No w końcu się Panie ujawniłeś, już myślałem, że wyskoczysz jak z cicha pękł z galerią gotowego modelu. Powidzenia w budowie. Pozdrawiam. Albatros D.III z 1917 roku - warp3r - 20-04-2009 Władku, pozwolę sobie przysiąść się i zerkać na postępy w pracy. I choć, mnie nie przypadlą do gustu ta wersja Albatrosa, jednak nie widziałem jeszcze modeli z tego wydawnictwa. Bardzo mnie ciekawi jak Ci będzie wychodzić ten model pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - uri - 21-04-2009 Cytat:Wdzięczny temat sobie wybrałeś. Czy wdzięczny to się okaże. Mam jakieś osobiste uprzedzenia do dwupłatów. nie żeby nie podobały mi się te maszyny, ale wydaje mi się że sobie nie poradzę z naciągami i z symetrią. A odnośnie kreski mógłbyś pokazać o która kreskę chodzi ?? Cytat:Ja tam się modów nie boję, to równe chłopy Bo i nie ma czego się bać . A jak coś będzie nie po mojej myśli to się ocenzuruje :mrgreen: Cytat:No w końcu się Panie ujawniłeś, już myślałem, że wyskoczysz jak z cicha pękł z galerią gotowego modelu. No moze Ty byś sie przestał tajniaczyć i może byś pokazal co tam już kończysz :twisted: Cytat:jednak nie widziałem jeszcze modeli z tego wydawnictwa. Jak na razie wszystko jest Ok. I mam nadzieję że będzie tak do końca. Następny odcinek niebawem Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - dexter - 21-04-2009 Cytat:Bo i nie ma czego się baćprawdę gadasz można sie przekonać w dniach 25-26 kwietnia w Świdniku A tak poza tym to się czajnikowałeś z tym modelem Albatros D.III z 1917 roku - Rafał Ż. - 22-04-2009 A taka mała wredna tutaj się za kokpitem znalazła :wink: Jedna to normalne łączenie, ale ta (a raczej te) bliżej otworu kabiny mi się w oczy rzuciły. Można prosić o rozwiązanie zagadki? :mrgreen: Albatros D.III z 1917 roku - jowisz32 - 23-04-2009 Władziu Długo kombinowałeś czym nas uraczyć i trafiłeś w bardzo interesującą konstrukcję, Będę tutaj stałym bywalcem (w miarę moich możliwości) i może nawet czasem Ci podokuczam,a na razie trzymam kciuki. Albatros D.III z 1917 roku - uri - 24-04-2009 Cytat:Moją uwagę zwróciła dziwna kreska na segmencie z otworem kokpitu. coś nie pasowało, czy jest to po prostu tak wydrukowane? Rafale ta kreska to moja wina. Powinienem dłużej poszlifować ten element i kreska by znikła ale obawiałem się że podczas szlifowania zniekształcę poszycie bo otwór dość mocno sołabił całość. A tak między "bugiem a prawdą " to troszke mnie kosztowało nerwów i pracy zamknięcie kokpitu. Wręga była troszkę za duża i jak sie dokładnie przyjrzycie to widać że jest roszke wciśnięta na siłę . Ogólnie jak na razie model klei się bardzo dobrze i nie ma większych niedokładności i błędów. Cytat:i może nawet czasem Ci podokuczam Andrzeju dokuczaj jak najczęściej i nie tylko Ty. Przecież po to się robi relację żeby pokazać innym na co mają zwrocić szczególną uwagę przy klejeniu danego modelu. Uraczył bym Was kolejną porcją fotek ale niestety, obowiązki związane z konkursem uniemożliwiają mi na razie dłuższe okupowanie komputera. Także po niedzieli ciąg dalszy. Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - uri - 30-04-2009 No i po niedzieli Człowiek odpoczął chwilkę . Zgodnie z obietnicą chciałbym Was pokatować następną porcją moich wypocin. Udało mi się poskładać przedział silnikowy. Tu przymiarka na sucho Jak na razie idzie nie źle . C.D.N. Albatros D.III z 1917 roku - ceva - 05-05-2009 Ja też łypie okiem na Twoją pracę :roll: :mrgreen: . Albatros D.III z 1917 roku - jowisz32 - 29-05-2009 Władziu co się z Tobą dzieje?Wiosenne lenistwo czy coś więcej? Albatros D.III z 1917 roku - uri - 30-05-2009 Cytat:Władziu co się z Tobą dzieje?Wiosenne lenistwo czy coś więcej? Dzięki Andrzeju za zainteresowanie . Lenistwo - hmm, miałem trochę spraw zawodowych na glowie, jakiesz szkolenie i takie tam. Także nie miałem czasu na nic, ale po mału sobie wszystko układam i mam nadzieję że po niedzieli zrobię jakąś małą aktualizację Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - jowisz32 - 30-05-2009 No to mi ulżyło,cieszę się,że to tylko nie zawiniona przerwa.Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - uri - 15-06-2009 Zgodnie z obietnicą nadszedł czas żeby pokazać postępy. Co prawda nie jest tego dużo i z lekkim opóźnieniem ale jak to mówią "lepiej późno niż wcale" . Stan kadłuba na dzień dzisiejszy. Oprócz tego pracuję nad skrzydłami. Płat górnyprawie gotowy do zamknięcia. A teraz jeden z płatów dolnych, drugi niestety wylądowal w koszu Ta biała falbanka którą widzicie na ostatnim zdjęciu zniknie po doszlifowaniu . Nie jest to nic rewelacyjnego ale jakos po malutku brnę do przodu. Albatros D.III z 1917 roku - Piterski - 17-06-2009 Brnij Uri brnij bo wychodzi Ci to coraz lepiej. Skrzydła mi się nawet bardzo podobają. Porównując zdjęcia zauważyłem że coś Ci się odgniata pierwsza wręga, zrobiło sie takie ^ załamanie. Może, jak to możliwe, usztywnij jakoś te poszycie lub uważaj i nie chwytaj go tak za nos. Powiedz mi jeszcze jak profilowałeś krawędź natarcia tego długiego płata? Albatros D.III z 1917 roku - uri - 01-08-2009 Cytat:Może, jak to możliwe, usztywnij jakoś te poszycie lub uważaj i nie chwytaj go tak za nos. Usztywnienie już nie bardzo wchodzi w rachubę więc zostaje drugie rozwiazanie . Cytat:Powiedz mi jeszcze jak profilowałeś krawędź natarcia tego długiego płata? Tak jak większość płatów do tej pory tzn. zwiląłem wodą i zaokrąglałem na pręcie od grubszego (czywiście bez przesady) do coraz cieńszego . A teraz ciąg dalszy zapomnianej relacji . Powstały już wszystkie skrzydłai kadłub jest gotowy na ich przyjęcie . Jednakże przy sterze wysokości wystąpiły lekkie przesuniecia kolorów i nie tylko. Okazało się że ster jest ciut za szeroki i przejścia kolorów nie pokrywają się ze sobą. Poniżej na zbliżeniu widać jak to wyglada i jak mam zamiar z tego wybrnąć. Myśl pierwsz była tak żeby rozciąć na środku ster i skrócić o ten milimetr. Jednak po przemyśleniach doszedłem do wniosku że byłby to najprostrzy sposób jednak wcale nie rozwiązał by problemu ponieważ miejsca na zawiasy pozostały by i tak przesunięte i choć linie przejścia kolorów bede się zgrywać to cała reszta nie. Więc podumałem i wymyśliłem, że rozetnę ster po lini przejścia podszlifuje i złoże wszystko razem nie bedzie łatwo ale moze się uda. Co z tego wyjdzie zobaczycie w następnej akutalizacji. Pozdrawiam Albatros D.III z 1917 roku - warp3r - 03-08-2009 Przy sterze wysokości i w swoim Albatrosie mam podobny "drobny" problem - choć pochodzi od innego wydawcy a i typ nawet różny. W swoim pozostawiłem jak jest, choć w moim Albatrosie jest inny kamuflarz który lepiej to maskuje. W Twoim nie dość że musiałbyś rozciąć wzdłóż linii środkowej (jak zaznaczyłeś na fotografii) ale także i wzdłóż linii łączenia koluru - co może być niezwykle trudne. pozdrawiam i czekam na rezultat zmagań Albatros D.III z 1917 roku - Kroolo - 03-08-2009 Skrzydła widzę że mają przetłoczenia od żeberek, czemu ich nie zrobiłeś też na usterzeniu? Albatros D.III z 1917 roku - uri - 03-08-2009 Zenku nie zrobiłem gdyż pod czałą powierzchnia sterów jest wręga i obawiam się że klej i tak to wyprostuje . Albatros D.III z 1917 roku - Kroolo - 03-08-2009 Bez obaw - robiłem przetłoczenia w swoim Albatrosie W.4 i również wkleiłem tą wręgę i fajnie się przykleiło, a nic nie wyprostowało. Zamiast szkieletu skrzydeł też użyłem paska z kilku warstw tektury zamiast żeberek. No nic, teraz za późno, ale może nikt nie zauważy ;-) Pozdrawiam! Albatros D.III z 1917 roku - uri - 03-09-2009 Pasowałoby znowu coś pokazać bo już trochę czasu minęło a i znaleść relację w czeluściach forum nie było łatwo . Ok ale do meritum sprawy przejdźmy. Poprawiłem ster wysokości sposobem opisanym wyżej. Cytat:Więc podumałem i wymyśliłem, że rozetnę ster po lini przejścia podszlifuje i złoże wszystko razem nie bedzie łatwo ale moze się uda. Cytat:Wyszło tak. Osądźcie sami. Zostały zakończone prace nad jednostką napędową tj. nad silnikiem. I pierwsze przymiarki do kadłuba Teraz zostało poskładać to wszystko do kupy i już koniec. Za jakieś trzy miechy Koledzy pytanie : Kto wie jaka powinna być grubość felgi, a jaka opony ?? Albatros D.III z 1917 roku - pulpetto - 03-09-2009 Silniczek fajny, tylko te wydechy troszkę nierówne się wydają, albo ja patrzę z jakiegoś dziwnego kąta. Albatros D.III z 1917 roku - warp3r - 03-09-2009 Cytat:Poprawiłem ster wysokości sposobem opisanym wyżej. Władku, świetnie wyszło, a silniczek ładny Co do kół i innych detali D.III, to znajdziesz tu Albatros D.III (Oef) 253.01 Z niektórych fotek korzystałem nawet przy swoim C.XII i jakie 3 m-ce ? |