PaperModels.pl
[SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Wersja do druku

+- PaperModels.pl (https://papermodels.pl)
+-- Dział: Kartonowy świat. (https://papermodels.pl/forum-5.html)
+--- Dział: RELACJE z budowy naszych modeli. (https://papermodels.pl/forum-11.html)
+--- Wątek: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] (/thread-8606.html)



[SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Przemek - 12-08-2015

Witam szanownych kolegów !

Postanowiłem dołączyć do konkursu Samoloty z szachownicą z tym jakże znanym modelem (aż dziwi, że nikt jeszcze z nim nie wystartował  8-) ) - ostatecznie jest to jedna z lepszych okazja żeby w końcu ulepić swojego własnego Spitfire'a  PDT_Armataz_01_28

Modelu ani tym bardziej samolotu nikomu nie trzeba przedstawiać więc przejdę od razu do rzeczy - okładka
[Obrazek: 7736dc1cfb5e6c8dm.jpg]

Aby formalności stała sie zadość są i szachownice  PDT_Armataz_01_29
[Obrazek: 2d609067f215ec13m.jpg]

Tradycyjnie podklejone wręgi - żadne tam lasery  PDT_Armataz_01_28
[Obrazek: e656ab2101cacd52m.jpg]

Zacząłem od formowania i wyposażania burt kabiny pilota oraz znajdujących się w niej wręg
[Obrazek: 1a20385419c1674em.jpg] [Obrazek: 5a974102a057b0ffm.jpg] [Obrazek: 2b6c5ac2ec60a6c4m.jpg] [Obrazek: 779cc3045bd05a6dm.jpg]
Jak widać kokpit będzie otwarty  :-D

Powstały butle
[Obrazek: fd9b245cb875e92cm.jpg]

Wręgi zostały wklejone do prawej burty
[Obrazek: 955717e845f9c8efm.jpg] [Obrazek: b193b7439a7cfce7m.jpg]

Wszystkie elementy orczyka
[Obrazek: 3837e0e06b7d38e2m.jpg]
Do pedałów dokleiłem od spodu małe tulejki które bardzo ułatwiły mi ich późniejszy montaż w kabinie na osiach 5a  PDT_Armataz_01_29

Drążek sterowy
[Obrazek: fcb3d3bbfb3a3f59m.jpg]

Wszystko to dało się nawet bezboleśnie zapakować pomiędzy wręgi na prawej burcie a następnie dodać jeszcze drobne wyposażenie
[Obrazek: 145c43f398bb9da5m.jpg] [Obrazek: 3e1b041b06294bbem.jpg] [Obrazek: 836070939b3a2edbm.jpg]

Lewa burta wcale nie została zapomniana  PDT_Armataz_01_24
[Obrazek: 506754f2c545f139m.jpg]

Właściwie pozostał do zrobienia tylko fotel pilota - wraz z troszeczkę podrasowanymi pasami  PDT_Armataz_01_28
[Obrazek: 846702883fe2fae7m.jpg] [Obrazek: 55bef99466e4e891m.jpg] [Obrazek: fed75149bd606f7bm.jpg]

A teraz ostatni tak dobry widok na pełne wnętrze kabiny  :lol:
[Obrazek: eb0de3af42023b57m.jpg] [Obrazek: d33dc7b2ce9f9935m.jpg] [Obrazek: 6f09a9db4441a16cm.jpg] [Obrazek: 43a82198d5902eb1m.jpg]

Teraz nastąpiła operacja, której najbardziej się obawiałem, czyli łączenie obu połówek kokpitu  PDT_Armataz_01_23
Wszystko jednak ładnie się  zgrało i nie ma żadnych szpar  PDT_Armataz_01_28
[Obrazek: cc15ed46fd77ad21m.jpg] [Obrazek: 71530cd557864d9cm.jpg] [Obrazek: 51c68db690888735m.jpg]
I tyle to wszystko widzieli  PDT_Armataz_01_28

Mogę zabrać się za poszycie zewnętrzne ale to już w następnym odcinku - wstępne przymiarki napawają optymizmem !

CDN ...



Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - ceva - 12-08-2015

Jeśli pozwolisz to rzucę od czasu do czasu okiem na twoją relację.
Deja vu.
Czy to wina zdjęcia czy zieleń użyta do retuszu wnętrza jakaś taka za jaskrawa się wydaje?
Wiem z autopsji że jeśli nawet poszycie wewnętrzne zgrało się bez szpar to jeszcze nie jest powód do gwarantowanego sukcesu przy poszyciu zewnętrznym. Oczywiście nie zapeszam. :roll:


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Piotreq - 12-08-2015

Ja też mam deja vu.
Na retusz kokpitu znakomicie sprawdza się Pactra: Raf Interior Green (nie pamiętam numeru, ale mogę poszukać)
Maszyna zacna, a pilot wielce zasłużony i do tego niezwykły "oryginał".
Zapowiada się ciekawa relacja.
PDT_Armataz_01_34


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Przemek - 24-08-2015

Cześć !

Witam serdecznie szanownych oglądaczy  PDT_Armataz_01_29

Wojtku kolor retuszu jest ok. - konsultowałem go z moja lepsza połowa a jak wiadomo one rozpoznają te 16 mln. kolorów  :-D
Wszystkie zdjęcia wnętrza zaś robiłem z fleszem a potem i tak musiałem obrabiać by coś było widać  PDT_Armataz_01_28

Spieszę zapewnić również, że poszycie się dość ładnie spasowało choć oczywiście zawsze mogło wyjść lepiej
[Obrazek: de3b1fb33e85aa28m.jpg] [Obrazek: 28309edd53b0eefam.jpg] [Obrazek: 15858c9d10a8ebf8m.jpg] [Obrazek: 60c57d797525bc06m.jpg] [Obrazek: 87101aaae946fb3em.jpg]

Kolejny etap to szkielet części silnikowej
[Obrazek: 617ba66b5ddb4ae7m.jpg] [Obrazek: 088bb30d8fd767ecm.jpg]

Po udanych doświadczeniach z MS 406 postanowiłem najpierw posklejać ze sobą elementy poszycia silnika ...
[Obrazek: 11145d7865c3e066m.jpg]

... i dopiero nakleić na szkielet - wyszło w miare poprawnie  PDT_Armataz_01_29
[Obrazek: 8ce917713ff04feem.jpg] [Obrazek: 67cd1fb656c1e1fdm.jpg] [Obrazek: 9f15cbedd9a28b24m.jpg] [Obrazek: 54c91097ee1bfa6em.jpg]

Zgodnie z instrukcją nastąpił przeskok do części ogonowej 
[Obrazek: f79275a954f3bad4m.jpg] [Obrazek: 8003d188f69f66ecm.jpg] [Obrazek: b50155dd00b9b68dm.jpg]

Pozostały ostatnie dwa segmenty, pierwszy przyklejony do kabiny a drugi do ogona
[Obrazek: 1d42190570ab848bm.jpg] [Obrazek: 4b8355ff0a401964m.jpg] [Obrazek: 9f9989ac119c0efam.jpg]
(niestety druga fotka  ogona totalnie zgubiła ostrość  PDT_Armataz_01_27 )

Cały kadłub prezentuje się właśnie tak
[Obrazek: 4d442ffa819bfed2m.jpg] [Obrazek: 62daecf4e947127fm.jpg]

Tematem następnego odcinka będzie usterzenie  :lol:

Do zobaczenia wkrótce ...!


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Kroolo - 24-08-2015

Ostro do przodu i kadłub gotowy - fajnie popatrzeć na konkrety Smile


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - seb545 - 27-08-2015

Jeśli mogę poradzić ... wygładź trochę osłonę silnika a tak to git majonez ... Smile Pozdrawiam.


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - qn - 28-08-2015

Nie licząc źle przyklejonego segmentu zaraz za kabiną pilota (tego z fragmentem owiewki). Widać kilkumilimetrowe przesunięcie linii podziału na prawej burcie. To może mieć też wpływ na geometrię samolotu.


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - ceva - 28-08-2015

(24-08-2015, 07:15)Przemek link napisał(a): Wojtku kolor retuszu jest ok. - konsultowałem go z moja lepsza połowa a jak wiadomo one rozpoznają te 16 mln. kolorów  :-D
<klik> :roll:
Tongue
:mrgreen:


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - konradoo - 28-08-2015

Nie jest oki bo bije po oczach Smile


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Przemek - 06-09-2015

Cześć !

Przyszedł wrzesień i tempo prac niestety spadło  PDT_Armataz_01_28

Nie ma to jak oko mistrza  PDT_Armataz_01_29 - wszystko przez przesuniecie tylnego segmentu kabiny o 0,5 mm. Tak się skoncentrował na jego zamknięciu na spodzie, że wychwyciłem je dopiero przy sprawdzaniu fotek  PDT_Armataz_01_04 PDT_Armataz_01_19

Nic to, nie ma lekko, lecimy dalej  PDT_Armataz_01_24

Zaszalałem i wykonałem za jednym zamachem wszystkie szkielety usterzenia
[Obrazek: 2caf5b453b8735adm.jpg]

Stateczniki poziome
[Obrazek: 50bf332842e016b0m.jpg] [Obrazek: 6c74b0e0b169247bm.jpg]

Hurtowo wykonane stery
[Obrazek: 2ca6eeeb90ef9f4bm.jpg] [Obrazek: 0e707624ae3f3a31m.jpg]

Gotowe usterzenie
[Obrazek: 34d2fb5f73d8efecm.jpg] [Obrazek: d6c8b1085cf64f94m.jpg]
[Obrazek: 184aaa0fe24b0595m.jpg] [Obrazek: dd97f0cde7d47303m.jpg]
[Obrazek: 2df1b039df4d653dm.jpg] [Obrazek: bbbf46c930c19251m.jpg]

Udało się jeszcze skleić szkielet skrzydła
[Obrazek: 8e12d36f99e0fff1m.jpg]
Teraz trzeba go usztywnić SG i odpowiednio wyszlifować  :grin:

Do zobaczenia w następnym odcinku !



Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Przemek - 20-09-2015

Witam ponownie !  :grin:

Trochę to trwało ale udało się wykonać najważniejszy a zarazem najtrudniejszy jak dla mnie element modelu  :lol: 8)

Po przeszlifowaniu szkieletu skrzydła przyszedł czas na poszycie, najpierw centropłat z doklejonymi dolnymi powierzchniami i wklejonymi wnękami podwozia
[Obrazek: 2c498b8f9c522282m.jpg] [Obrazek: 17bf01751deab20cm.jpg]

Potem doszły poszycia górne, końcówki oraz oprofilowanie pod chłodnice

[Obrazek: a3b1572174ae7f56m.jpg]
[Obrazek: ebe8ac85f62e06c3m.jpg]

Krawędzie natarcia nie wyszły idealnie ale nawwet jestem zadowolony  PDT_Armataz_01_28
[Obrazek: c914e22cc5d219f1m.jpg] [Obrazek: bc4cf8a26b4adcf4m.jpg]

Lotki ...
[Obrazek: 685d55135ebfe3b5m.jpg] [Obrazek: 5c2b9ec6bb143844m.jpg] [Obrazek: 2116f4eed85e5998m.jpg]

... które zostały do razu wklejone w skrzydła
[Obrazek: 6c4ea0d6843b4202m.jpg] [Obrazek: 453c0acb1fc3a33am.jpg]
[Obrazek: 6c4ea0d6843b4202m.jpg] [Obrazek: 0d1a0ff8b302cdb0m.jpg]

Tak przygotowane skrzydła zostały przyklejone do kadłuba i mogłem uzupełnić brakujący, dolny fragment poszycia pod silnikiem
[Obrazek: 577181133ff7b1f8m.jpg] [Obrazek: 4d3956f03cbaf3f7m.jpg]

Pozostało dodać oprofilowania przejscia skrzydło - kadłub  PDT_Armataz_01_29
[Obrazek: f13bd6f70b4c0c70m.jpg] [Obrazek: 9f31f39f3b2a7653m.jpg]
[Obrazek: 678621099fc26806m.jpg] [Obrazek: 8c336c8f0a9cbfdam.jpg]
[Obrazek: 1f54a6d0d63b4207m.jpg] [Obrazek: 6ae1632436fdccaam.jpg]

Tak więc na chwilę obecną szmolocik wygląda tak  PDT_Armataz_01_24
[Obrazek: 608450ff044c339em.jpg]  [Obrazek: e8b6bdfc482b5379m.jpg]

Teraz pora na wyposażenie pod skrzydłami i podwozie ale to w następnym odcinku !  PDT_Armataz_01_28

Do zobaczenia  ...  ;D


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - xoxsc - 21-09-2015

Mam takie wrażenie, że końcówki skrzydła są lekko złamane.


Odp: [SzS] SPITFIRE Vb [KA 1/2005] - Raven - 21-09-2015

końcówki skrzydła w Spitfire maja ujemny kąt wzniosu. Kąt wzniosu skrzydła odpowiednio: +2 stopnia u nasady i -0,5 na końcówkach.

Przemek, co ten nosek przy kolektorach taki zmechacony (zdj.14 i 15)?