Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] KTO Rosomak 1:25, Orlik
#1
Witam wszystkich!

Początkowo nie miałem zamiaru prowadzenia relacji, ale problemy jakie pojawiły się już od początku budowy sprawiły, że zdecydowałem się na rozpoczęcie relacji.

Model kołowego transportera opancerzonego Rosomak wydany przez Orlik. Autorem opracowania jest Szymon Kołek.

Co do modelu to jest to całkiem pokaźna książka PDT_Armataz_01_24  Z tego co widziałem, nie ma żadnej ukończonej relacji i galerii modelu wykonanego w standardzie.

Budowę zacząłem od szkieletu. I tu zaczęły się pierwsze problemy przy elementach 1b, 1c, 1e.
Elementy 1b, 1c – trochę za szerokie, w 1b jest niepotrzebny wypust (zaznaczone na zdjęciu)
[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]
[/url]
Mała katastrofa zaczęła się przy części 1e – oryginalna jest za duża, a ta z erraty jest za niska o ok. 2mm (errata wydrukowana jest raczej dobrze, bo część 1a pasuje do pozostałych). Ostatecznie zdecydowałem się na połączenie erraty i oryginalnej części – wtedy pasuje do nadkola, ale cały przód to jedna wielka niewiadoma, widać to choćby przy części 1i (wszystko się rozjeżdża).

[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]    [Obrazek: image.jpg]

Na razie kleję dalej, a jeśli szkielet nie będzie pasował do poszycia zewnętrznego to do odetnę i będę podklejał samo poszycie, mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie. 

Poszycie wewnętrzne – podłoga pasuje bez zarzutu. Dla wygody rozciąłem ją na 3 części i najpierw wkleiłem podłogę a potem nadkola.

Gorzej z poszyciem komory silnika – tylny fragment – nie uwzględnione wycięcie. Bok – część z erraty była niższa więc poszycie trzeba będzie przycinać.

[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]
[url=http://wstaw.org/w/4MS7/]
I widok na całość
[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

Na razie to tyle. Mam nadzieję, że dalej będzie lepiej. Na chwilę obecną najbardziej martwi mnie przód, oczywiście nie wykluczam gdzieś popełnionego swojego błędu.

Nie ukrywam jednak że za cenę 90 zł oczekiwałem lepiej zaprojektowanego modelu, a przynajmniej nie spodziewałem się błędów już w szkielecie.

Pozdrawiam.
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#2
Super temat wybrałeś.
Szkoda, że są problemy, zobaczymy co tam dalej wyniknie.

Odpowiedz
#3
Już dawno myślałem o Rosomaku ale przed zakupem stwierdziłem, że obejrzę jak ludzie go pokleili ... no i nie znalazłem. Więc stwierdziłem, że jeśli nikt nie skleił w standardzie tak atrakcyjnego tematu to znaczy, że coś musi być nie tak z wycinanką... szkoda.
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#4
Dwa lata temu w Oleśnicy w standardzie zdobył złoto i mistrzostwo Polski, więc da się to "ulepić"
Odpowiedz
#5
Siadam i oglądam, bo model jest kupiony i czeka na półce do zrobienia. Nie używasz laserowych wręg? A powiedz - skąd tą erratę wziąć?
Odpowiedz
#6
Navi, może to była testówka Szymona Wink

Tak czy inaczej śledzę relację z uwagą Smile
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#7
Widzę, że pierwsze miejsca na widowni zajęte z czego bardzo się cieszę Big Grin

Navi - też chyba w tamtym roku widziałem jednego Rosomaka sklejonego w Jaworznie, ale wtedy nie przyglądałem mu się uważnie.

ppflcn - laserów nie używam, a errata dostępna jest na stronie Orlika w dziale pliki:  
https://orlik-models.pl/download/errata-...szkieletu/
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#8
Aha, widzę że errata dotyczy szkieletu. Ja akurat mam części laserowe, ciekawe czy te już są poprawne - mam nadzieję...
Odpowiedz
#9
Witam w kolejnej odsłonie relacji.

Udało mi się skończyć części z numerem 2. 

Co do problemów – podest kierowcy – na dole powstaje szczelina, ale nie powinna ona być widoczna w gotowym modelu.

[Obrazek: IMG_0061_jpg_300x300_q85.jpg]


Trochę walki było przy gniazdach tylnych amortyzatorów, dwa przednie pasowały bez problemów.

Widać też, że części 5n nie da się przykleić w odpowiednim miejscu. Trochę dziwne jest też rozmieszczenie pedałów, ale przyklejone są w odpowiednich miejscach.

[Obrazek: IMG_0064_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0065_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0067_jpg_300x300_q85.jpg]
[/url]
Poszycie wewnętrzne – lewa ściana – jak widać miejsca dla części wyposażenia nie zgadzają się.

[Obrazek: IMG_0071_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0068_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0069_jpg_300x300_q85.jpg]

Najwięcej kłopotów sprawiły narożniki – po wycięciu pasowały jak widać na zdjęciu.
[url=http://wstaw.org/w/4N35/][Obrazek: IMG_0062_jpg_300x300_q85.jpg]
Po kilku przycięciach udało się jakoś to opanować. Lewy wyszedł trochę lepiej, ale przycinałem go jako drugi. Na szczęście te elementy nie powinny rzucać się w oczy w gotowym modelu, a dodatkowo w części zakryje go część 14g.
[Obrazek: IMG_0070_jpg_300x300_q85.jpg]

Dodam jeszcze, że elementy poszycia są trochę dziwnie numerowane – mają numer 13, a jak widać części od 3 do 12 to elementy wyposażenie, które dokleja się także do części z numerem 13.

Mam także problem z częścią 19r – 19p będą pewnie wklejone w otwory w kadłubie pomiędzy 2 a 3 osią (piszę „pewnie” bo nie ma tych elementów zaznaczonych na żadnym rysunku). A co z częścią 19r to na chwilę obecną nie mam pojęcia.
[Obrazek: IMG_0063_jpg_300x300_q85.jpg]

Pozdrawiam
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#10
Pedały przyklejone masz dobrze, Rosomak to automat( 7 biegów do przodu, 1 do tyłu). Na prawą nogę gaz i hamulec, na lewą ta skośna podpórka.
Odpowiedz
#11
Idzie Ci bardzo dobrze.  Mimo nieścisłości w wycinance na pewno dasz radę.  Smile
Ten element 19R,P faktycznie jakby pasował na ścianie za elementem 3
Odpowiedz
#12
Navi – dzięki za wyjaśnienie kwestii technicznych Smile

Gregory – możliwe, że te 19r ma zamykać przedział kierowcy od przodu, ale na razie odkładam te części na potem.

Udało mi się skończyć przedział kierowcy. Drobny problem pojawił się przy bocznym panelu – skończyło się na rozcinaniu dwóch sklejonych elementów i przycinkach. Ostatecznie wyszło całkiem dobrze.

[Obrazek: IMG_0073_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0076_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0081_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0088_jpg_300x300_q85.jpg]
[/url]
Kolejna niespodzianka spotkała mnie przy fotelu – sam fotel był prosty, ale przy próbie włożenia go na swoje miejsce spotkało mnie coś takiego

[Obrazek: IMG_0074_jpg_300x300_q85.jpg]

Wkleiłem także wspominane poprzednio elementy 19p, przed przycięciem pasowały jak widać, a po przycięciu jest niewiele lepiej Sad  Część 19r odkładam na później, może będzie jakieś miejsce w które ją wkleję lub zostawię ją jako zapas koloru.
[url=http://wstaw.org/w/4Nvu/][Obrazek: IMG_0082-horz_2_jpg_300x300_q85.jpg]
Następnie zrobiłem pozostałe części wyposażenia. Niby proste skrzynki, ale jak widać wszystkie są wyższe niż zaznaczone miejsce na poszyciu. Ciekawe czy autor specjalnie tak to zaprojektował? Druga sprawa to pochylenie tych elementów – mają one inny kąt niż ściany kadłuba, tak pasują te elementy przyłożone na sucho.

[Obrazek: IMG_0086_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0087_jpg_300x300_q85.jpg][Obrazek: IMG_0084_jpg_300x300_q85.jpg]
Kolejny etap – kanały wentylacyjne – jak widać rozjechały się trochę względem tej blachy co je przykrywa.

[Obrazek: IMG_0091_jpg_300x300_q85.jpg]
Skrzynia pod wieżą – niby prosty elementy, ale autor zadbał o to, aby nam się nie nudziło. Wystarczy przymierzyć skrzynkę do kadłuba. Skończyło się na odcinaniu części kanałów wentylacyjnych.


[Obrazek: IMG_0092_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0093_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0096_jpg_300x300_q85.jpg]
I na koniec część numer 8 - zbiornik na płyn do spryskiwaczy. Tu nie mam jeszcze pojęcia jak to przykleić do kadłuba. Na 99% cześć 19p będzie trzeba wyciąć, ale to w dalszym ciągu nie ułatwi wklejenia tego zbiornika.
[Obrazek: IMG_0097_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0099_jpg_300x300_q85.jpg]
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#13
Przeglądam, czytam i oczom nie wierzę, że tyle baboli wychodzi...
Szacun dla Ciebie za wytrwałość, bo u mnie już by wylądował na ścianie PDT_Armataz_01_29
Odpowiedz
#14
J.W. I ja podziwiam za zacięcie Smile
Odpowiedz
#15
O shit, cienko to wygląda. Powodzenia życzę. Przy okazji okazało się, że ja też się machnąłem, bo jednak nie mam Rosomaka w szafie, a SKOTa. Ot, taka mała różnica Wink Ale nie przestaję kibicować i oglądać.
Odpowiedz
#16
To niezła historia, pewnej takiej... "pasowalności". Oby dalej, już było z górki.  Smile
Odpowiedz
#17
Mam nadzieję, że kolumna kierownicy była regulowana, bo jak nie to kierowca musi mieć dłuuugie ręceWink
Odpowiedz
#18
Witam

Od ostatniego wpisu minęło trochę czasu, ale nie miałem nic ciekawego do pokazania.

Maciejesław – myślę, że i fotel i kolumna kierownicy są regulowane.
Tak to wygląda w symulatorze:
https://www.awl.edu.pl/oferta-edukacyjna...ratoria-wz

Co do modelu to udało mi się wkleić zbiornik na płyn do spryskiwaczy. Najpierw wyciąłem odpowiednie fragmenty w kadłubie i zbiorniku, a po wklejeniu pozostało tylko odciąć fragment, który wystawał na zewnątrz kadłuba. Myślę, że wyszło całkiem znośnie.

[Obrazek: IMG_0103-tile_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0105_jpg_300x300_q85.jpg]

Następnie zrobiłem ostatni panel na stanowisku kierowcy – tutaj także musiałem użyć skalpela, aby część nie wystawała za wysoko. Pozostałe części – radiostacja, moduły klimatyzacji i ABC sklejało się bez problemów.

[Obrazek: IMG_0199_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0200_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0202_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0206_jpg_300x300_q85.jpg]

Dla przyszłych modelarzy sklejających ten model – uwaga na te uchwyty znajdujące się na ścianach za oparciami foteli  (szablon S17) – według instrukcji należy zrobić 8 takich samych elementów. W rzeczywistości 4 muszą być dłuższe o ok. 2 mm bo miejsca mocowania nie mają takiego samego rozstawu dla wszystkich uchwytów. Niby drobnostka, ale po zrobieniu 8 według szablonu i przymierzeniu ich do modelu można się zdenerwować.
Najwięcej czasu zajęło mi wykonanie foteli, ale  na szczęści sklejało się je bez problemu. 

[Obrazek: IMG_0204_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0205_jpg_300x300_q85.jpg]   [Obrazek: IMG_0207_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0208_jpg_300x300_q85.jpg]

[Obrazek: IMG_0209_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0210_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0213_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: IMG_0215_jpg_300x300_q85.jpg]
[url=http://wstaw.org/w/4PpM/][/url]
Pozdrawiam!
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#19
Witam!

Po prawie trzech miesiącach udało mi się nie bez problemów skończyć wnętrze.

Po fotelach przyszedł czas na kanały wentylacyjne. Najwięcej problemów sprawiły narożniki, na zdjęciu zaznaczyłem rozjechane wymiary części.

[Obrazek: 1_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 3_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 4_jpg_300x300_q85.jpg]

Po przymiarkach zdecydowałem wkleić te elementy tak jak można bez projektowania ich od nowa i załatać powstałe dziury. Na szczęście po przyklejeniu sufitu są one właściwie niewidoczne. Ten fragment nad drzwiami był za krótki i musiałem go przedłużać.

Dziwnie spasowana też jest osłona modułów klimatyzacji i ABC.

[Obrazek: 5_jpg_300x300_q85.jpg]
[/url]
Kolejny problem, tym razem łatwy do usunięcia wystąpił też przy kanale wentylacyjny przyklejonym do komory silnika – widać na zdjęciu.

[Obrazek: 6_jpg_300x300_q85.jpg]

Rzut oka na całość:
[url=http://wstaw.org/w/4QAV/]  [Obrazek: 8_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 11_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 12_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 7_2_jpg_300x300_q85.jpg]

Szkielet dachu – na zdjęciu zaznaczyłem fragmenty, które mają wycięcia 0,5 mm. Jest to o tyle dziwne, że cała tylna ściana jest podklejona na tekturę 1 mm więc nie wiem co miał autor na myśli.
[Obrazek: 13_jpg_300x300_q85.jpg]

Kolejny przykład kunsztu projektanta – dach składa się z dwóch elementów naklejonych na siebie. Niestety autor zapomniał o tunelu wentylacyjnym, jest przyklejony do krawędzi wręgi.

[Obrazek: 14_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 15_jpg_300x300_q85.jpg]

I na koniec poszycie dachu – wystającą część z 9 kropkami odciąłem, może się przydać jako zapas koloru.

[Obrazek: 16_jpg_300x300_q85.jpg]

Słupki na których są przymocowane gaśnice – bez podcinania dołu nie ma szans, aby je prosto przykleić. Przeszkadzają w tym gniazda amortyzatorów. Autor zapomniał także, że w tej części podłoga jest pod kątem więc i tak czeka nas sporo docinania i pasowania.

[Obrazek: 19_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 18_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 20_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 22_jpg_300x300_q85.jpg]

Podwójne mocowanie gaśnic – aby zmieściło się na swoje miejsce przy radiu konieczne było wygięcie mocowania tak jak na zdjęciu.
[Obrazek: 21_jpg_300x300_q85.jpg]

Część dotyczącą poszycia zewnętrznego początkowo chciałem zamieścić w kolejnej aktualizacji, ale w sumie nie ma na co czekać, bo dzieją się tam ciekawe rzeczy.

Poszycie dolnej części kadłuba  pasuje bez problemu, ale nie zrobiłem zdjęcia całości.
Następnie wyciąłem i przymierzyłem przód. Myślę, że komentarz jest zbędny i zdjęcia doskonale pokazują o co mi chodzi.
[Obrazek: 23_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 24_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 25_jpg_300x300_q85.jpg]  [Obrazek: 26_jpg_300x300_q85.jpg]

Jak z tego wybrnąć bez malowania modelu jeszcze nie wiem, ale spróbuję coś wykombinować .

Życzę wszystkim udanej majówki!
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#20
Widzę, że walka z materią trwa. Teraz przeniesie się na zewnątrz modelu. Oby jak najmniej kombinowania, bo tu już skuchy widoczne będą bardziej. 
Mimo to, środek wyszedł Ci bardzo fajnie i zgrabnie.  PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#21
Witam.

Niestety po likwidacji Wstaw.org  na chwilę obecną relacja straciła sens, więc nie wiem czy nie będzie to ostatni post.
Na razie wrzucam zdjęcia na Postimage. Co do ewentualnego uzupełnienia poprzednich postów  to jeszcze zobaczę.

Co do postępów przy budowie Rosomaka, to udało mi się okleić kadłub poszyciem. Myślę, że nie wyszło najgorzej.
Z błędów to oprócz wspominanego już pasowania przodu, kolejny pojawił się przy pasowaniu poszycia góry kadłuba – otwór na właz kierowcy był przesunięty w lewo względem otworu w szkielecie – zaznaczyłem to na zdjęciu. Problem łatwy do rozwiązania przy pomocy skalpela.

[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

[/url]Po oklejeniu góry i boków zabrałem się za spasowanie przodu. Zdecydowałem się przyciąć przednie nadkola (nie wiem czy to dobre określenie tego elementu). Na zdjęciu widać linię cięcia, a nadkole docisnąłem i dokleiłem klejem CA. Co do narożnej części to jak widać dolny fragment trzeba było docinać, a górny naciągać, aby ukryć szparę. Z drugiej strony wyglądało to podobnie.


[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

Lampy – jak widać wnętrze jest za niskie o ok. 1 mm – zostawiłem to bez zmian, bo i tak to się nie rzuca w oczy, niemniej ręce opadają jak się widzi takie błędy.

[Obrazek: image.jpg]

Zbiorniki paliwa – oklejki są źle zaprojektowane –  przednia i tylna ścianka zbiornika są przechylone względem siebie, ale autor zaprojektował oklejkę jako zwykły prostokąt, przez co oklejenie go na krzywiznach jest niemożliwe. Mam nadzieję, że na zdjęciu widać o co mi chodzi.

[Obrazek: image.jpg]

Poszycie zewnętrzne tylnej części też nie pasowało – na zdjęciu zaznaczyłem przesunięcie.

[Obrazek: image.jpg]

Wymiary jeszcze ciekawiej wyglądają jeśli przyłoży się te części do poszycia kadłuba – prawa część jest za wąska, a lewa za szeroka.

[Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

Dodatkowo (nie mam tego na zdjęciach) zbiorniki wystają o ok. 1 mm za poszycie kadłuba. Nie sprawdziłem tego wcześniej i aby ukryć ten błąd będę musiał trochę rozsunąć płyty pancerza naklejane na kadłub.

Tak to wygląda w całości.
Pancerz dolny – tutaj musiałem łatać fragment z uskokiem pomiędzy drugą a trzecią osią i pasowania wymagały wnęki amortyzatorów.

[url=https://postimg.cc/image/t58g0sul9/][Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

  [Obrazek: image.jpg]   [Obrazek: image.jpg]   [Obrazek: image.jpg]  [Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

Pozdrawiam.
Na warsztacie - KTO Rosomak
Skończone - Sd.Kfz. 250/3 Greif
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#22
Widzę że robisz aferę z drobnostek ja średniej klasy sklejacz wstydził bym się pokazywać takie problemy ,takie nie dociągnięcia mogą być winą wycinania ,przyjrzyj się jak ci szły nożyczki .
Odpowiedz
#23
Witam, ładna sztukaSmile Musze sam się za niego wziaść... Btw egzemplarz to "245", z pierwszej kompanie piechoty zmotoryzowaej, pierwszego batalionu piechoty im. Ziemi rzeszowskiej Smile Moja kompania, Stoji na codzień w garażu obok. Jakbyś potrzebował jakies foto realne to daj znać, moge cos zrobić po urlopie Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Tongue ZIS-6. 1:25. Orlik, ale Litewski Prunce 9 1,137 10-10-2018, 09:44
Ostatni post: Prunce
  [R/G] Komatsu 830 E-AC Orlik darek12073 38 6,272 17-09-2018, 07:30
Ostatni post: Tommy T.B.
  [R] Bobcat 331 - Orlik ppflcn 13 3,196 05-03-2018, 09:40
Ostatni post: ges
  [R] Phoenix D.I zapomniany C.K. myśliwiec skala 1:33 /Orlik/ Paweł O 15 2,581 08-01-2018, 10:03
Ostatni post: Paweł O
  [R] Zil-157 1:25 Orlik 059 Nikolai 12 5,930 30-11-2017, 12:52
Ostatni post: Darecki IV
  [R] Mosquito - Orlik Galo82 17 3,583 26-09-2017, 09:37
Ostatni post: Galo82
  PZL-130 Orlik bradley81@interia.pl 7 1,612 13-03-2017, 03:08
Ostatni post: bradley81@interia.pl
  (R\G) XP-55 from Orlik. klimoreh 19 4,093 23-02-2017, 12:06
Ostatni post: Piterkowiec
  [WKLM] Vought OS2U Kingfisher - Orlik Kroolo 33 9,632 23-02-2017, 11:48
Ostatni post: Kroolo
  (R/G) Kaman K-Max ( Orlik) klimoreh 19 6,434 31-01-2017, 02:16
Ostatni post: Lesio73

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości